Spis treści

Dlaczego SEO jest ważne w branży ogrodzeniowej?


Kiedyś, gdy potencjalny klient chciał kupić ogrodzenie na działkę, jechał do sklepu lub marketu budowlanego i zazwyczaj tam wybierał, razem ze sprzedawcą, konkretny model ogrodzenia. Zwykle wybór ograniczał się do tego, co było na stanie lub ewentualnie w katalogu. Stacjonarny sklep pośredniczył zatem między producentem a konsumentem, doradzając wybór najlepszego ogrodzenia, naliczając rzecz jasna marżę i dosprzedając usługi dodatkowe, takie jak transport, wyładowanie towaru i być może montaż. Wiele sieci marketów z materiałami budowlanymi nadal tak działa.

Jednak teraz producenci ogrodzeń mogą sprzedawać swoje ogrodzenia jeszcze jednym kanałem – i to bezpośrednio użytkownikowi końcowemu. Wszystko dzięki procesowi nazywanym SEO. To inaczej pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google, czyli optymalizacja witryny w taki sposób, żeby wyświetlała się jak najwyżej na słowa kluczowe związane z branżą ogrodzeniową.

🔎 Internet jest głównym źródłem informacji

Jak wspominamy wcześniej, kiedyś wybór ogrodzenia w sklepie stacjonarnym ograniczał się do tego, co było aktualnie na miejscu lub ewentualnie w katalogu producenta. W sieci ten wybór jest niemalże nieograniczony. Można praktycznie znaleźć każdy rodzaj ogrodzenia, w różnych kolorach i stylach. To użytkownik, wpisując słowo kluczowe do wyszukiwarki, dokładnie określa, czego potrzebuje, z jakiego materiału chce ogrodzenie, a nawet w jakiej cenie. Może trafić właśnie na Twoją stronę internetową z ogrodzeniami i tam znaleźć to, czego od początku chce.

🏅 Konkurujesz online zarówno z dużymi, jak i mniejszymi producentami

Konkurencja w wynikach wyszukiwania jest zróżnicowana. Na wysokich pozycjach dzięki pozycjonowaniu może znaleźć się zarówno strona znanej sieciówki budowlanej, jak i niewielka strona producenta ogrodzeń. SEO daje Ci szansę konkurować z każdym!

🧠 Zwiększasz świadomość marki

Użytkownicy szukający ogrodzenia do swojej posesji nie muszą znać wszystkich producentów i sklepów sprzedających tego typu asortyment. Pozycjonując sklep internetowy lub serwis producenta, dajesz się poznać potencjalnym klientom.

Szukanie produktów i usług w internecie ma intencję transakcyjną, ale nie zawsze kończy się finalizacją transakcji.

Czasami potencjalny klient chce tylko rozejrzeć się za dostępnymi możliwościami, próbuje znaleźć przydatne informacje albo czyta wpisy blogowe bądź inspiruje się zdjęciami innych posesji.

Dlatego właśnie SEO w branży ogrodzeniowej pomaga budować lub zwiększać świadomość marki. To z kolei może być bardzo przydatne w momencie, gdy klient już podejmie decyzję i będzie mieć w podświadomości Twoją firmę jako markę pierwszego wyboru (top of mind).

🕜 Twoja strona jest dostępna dla klientów 24/7

W sklepach stacjonarnych sprzedawcy są dostępni dla klientów tylko w godzinach otwarcia konkretnego punktu. W e-commerce asortyment jest widoczny dla potencjalnych klientów całą dobę. Bez żadnych przerw na weekendy, święta, a nawet urlopy poszczególnych pracowników. Pozycjonując sklep internetowy, zwiększasz szansę na sprzedaż ogrodzenia 24/7.

Słowa kluczowe w branży ogrodzeniowej


W dobieraniu fraz kluczowych przy pozycjonowaniu strony lub sklepu z ogrodzeniami trzeba wziąć pod uwagę wyrazy bliskoznaczne, różne określenia na te same produkty oraz etapy świadomości klienta w SEO.

Gdy klient jest zupełnie nieświadomy problemu, możemy naprowadzić go nie tylko na sam problem, ale również rozwiązanie. Taki klient może wpisywać w wyszukiwarkę frazę:

  • od czego zacząć budowę domu – wtedy możemy stworzyć wpis blogowy, w którym wyjaśnimy klientowi kroki budowy domu, w tym konieczność ogrodzenia placu budowy i wybór ogrodzenia tymczasowego lub docelowego.

słowa kluczowe w pozycjonowaniu sklepu z ogrodzeniami

Kiedy użytkownik jest świadomy problemu, czyli wie, że musi ogrodzić działkę, możemy edukować go wpisem:

  • ogrodzenie tymczasowe czy stałe? – podpowiadając, czy warto inwestować w tymczasowe rozwiązania, czy od razu postawić docelowe ogrodzenie na działce.

Kolejnym etapem jest świadomość rozwiązania. Klient już wie, że chce postawić docelowe ogrodzenie na działce i wtedy zastanawia się, jakie rozwiązanie wybrać. Możemy mu pomóc, tworząc artykuł:

  • jakie ogrodzenie wybrać? – przedstawiając różne warianty, ceny, dopasowanie do stylu posesji.

W momencie gdy użytkownik jest świadomy samego produktu, czyli wie, jakie ogrodzenie ma wybrać, może wpisywać do wyszukiwarki nazwę lub cechy charakterystyczne dla tego przedmiotu. Wtedy możemy optymalizować na tę frazy kluczowe już kategorie czy podkategorie:

  • ogrodzenie stalowe 3d – nasycając tymi i podobnymi frazami kluczowymi opis kategorii, w którym znajdują się właśnie takie ogrodzenia. Stosujemy wtedy język korzyści, który zachęci klientów do kupna produktu, kontaktu telefonicznego lub wypełnienia formularza zgłoszeniowego.

słowa kluczowe w SEO dla branży ogrodzeniowej

Na ostatnim szczeblu stoi najbardziej świadomy konsument. Zna już markę i produkt, teraz wystarczy mu tak naprawdę transakcja. Nadal może jednak wpisywać frazy w wyszukiwarkę i od razu przejść na stronę docelową:

  • ogrodzenia Polargos – idealna fraza kluczowa do pozycjonowania strony głównej producenta. Oprócz zdobycia pozycji na tę frazę, warto tak zoptymalizować stronę, żeby zadbać o pozytywne doświadczenia użytkownika, czyli prostą nawigację, klikalne elementy, krótką ścieżkę konwersji i inne.

W dobieraniu słów kluczowych pod SEO w branży ogrodzeniowej warto wziąć również pod uwagę asortyment poboczny, który często występuje w ofercie producentów. Są to m.in. siatki, bramy, furtki, słupki, elementy związane z automatyzacją czy akcesoria do ogrodzeń, takie jak obejmy, zawiasy czy nawet skrzynki pocztowe.

Frazy kluczowe wykorzystuje się na każdej podstronie, która ma być widoczna w wyszukiwarce Google. W naszej praktyce agencyjnej pozycjonujemy zarówno stronę główną, jak i podstrony usługowe, kategorie produktowe, a także podkategorie na frazy longtailowe (bardziej rozbudowane/szczegółowe słowa kluczowe) oraz moduł bloga firmowego, w którym można opracowywać wpisy edukacyjne i informacyjne na frazy kluczowe w formie pytań.

Optymalizacja strony ogrodzeniowej pod SEO


Po analizie i dobraniu słów kluczowych warto zoptymalizować stronę właśnie pod te frazy. Należy stworzyć kategorie produktowe dla różnych rodzajów ogrodzeń, np.:

➡️ Ogrodzenia panelowe

I w ramach tej kategorii dodać podkategorie:

➡️ Ogrodzenia panelowe klasyczne

➡️ Ogrodzenia panelowe nowoczesne

➡️ Ogrodzenia panelowe drewniane

➡️ Ogrodzenia panelowe metalowe

Oczywiście wszystko zależy od tego, jaki asortyment jest w sklepie internetowym.

  • Na każdej podstronie warto dostarczyć ciekawą i zoptymalizowaną pod SEO treść – zarówno tekstową, jak i wizualną (grafiki, wideo, zdjęcia).
  • Nie można pominąć przy tym kwestii szybkości ładowania strony.
  • Wszelkie materiały graficzne powinny być wgrane w rekomendowanym formacie webp. W tekstach należy zachować również hierarchię nagłówków.
  • Ważnym elementem optymalizacji pod SEO strony z ogrodzeniami i bramami jest dodanie unikatowych meta tagów, w których znajdą się słowa kluczowe.
  • Należy zadbać o linkowanie wewnętrzne, żeby stworzyć spójne przejście między różnymi stronami w obrębie całego serwisu. Na przykład we wpisie Ile kosztują panele ogrodzeniowe? można śmiało linkować do kategorii Panele ogrodzeniowe.

To tylko niektóre elementy z checklisty optymalizacji strony pod SEO.

Linkowanie w branży ogrodzeniowej


Odnośniki prowadzące do strony internetowej mogą znacznie zwiększyć pozycję witryny w indeksie Google. Czasami w tym zakresie potrzebne jest działanie i wsparcie, np. poprzez:

  • wystawianie oferty w serwisach informacyjnych, sprzedażowych czy budowlanych,
  • nawiązanie współpracy z przedstawicielami branży (lub nawet celebrytami czy influencerami),
  • tworzenie wpisów gościnnych i sponsorowanych,
  • polecanie strony w mediach społecznościowych bądź na blogach w formie recenzji.

W linkowaniu do stron, na których znajdują się ogrodzenia, bramy, furtki i inne tego typu produkty, ważne są również frazy, pod które linkuje się odnośnik, czyli tzw. anchory. Warto, żeby były:

  • zróżnicowane tematycznie
  • odmieniane w różnych formach
  • zgodne z treścią i ofertą
  • ogólne i na długi ogon
  • czytelne
  • w przypadku SEO lokalnego również z nazwą miejscowości lub regionu

Ogrodzenia i bramy – pozycjonowanie lokalne


ogrodzenia bramy furtki pozycjonowanie lokalne

Nawiązując do poprzedniego punktu, ważną kwestią w pozycjonowaniu sklepów i serwisów z ogrodzeniami oraz bramami jest pozycjonowanie lokalne. Potencjalni klienci często szukają producentów ogrodzeń w swojej okolicy, żeby nie płacić majątku za dostawę takiego towaru.

Pozycjonowanie lokalne w branży ogrodzeniowej pomoże w osiągnięciu widoczności witryny w obrębie regionu, w którym świadczy się usługi. Użytkownik nawet nie musi wpisywać frazy kluczowej z miejscowością. Wystarczy, że ma włączone usługi lokalizacji w telefonie lub na komputerze.

Ważne zatem, aby w ramach działań SEO zoptymalizować profil w Google Moja Firma, dodawać firmę i stronę do różnych branżowych katalogów, linkować na lokalne frazy i nasycać stronę słowami kluczowymi z nazwą miejscowości lub regionu.

SEO case study z pozycjonowania sklepu internetowego z ogrodzeniami


Naszą wiedzę na temat tego, jak pozycjonować sklep czy stronę z ogrodzeniami, opieramy na doświadczeniu.

Sprawdź nasze SEO case study dla sklepu internetowego z ogrodzeniami, dzięki któremu pomogliśmy klientowi zwiększyć sprzedaż o kilkaset procent!

Teraz możemy przeprowadzić taką rewolucję właśnie w Twoim biznesie! Skontaktuj się z nami, a pokażemy, jak powinno wyglądać skuteczne SEO dla branży ogrodzeniowej. Czekamy na Twoją wiadomość!

wyceń pozycjonowanie strony internetowej