Audyt sklepu internetowego

Dowiedz się, czy Twój sklep internetowy spełnia oczekiwania potencjalnych klientów i wymagania wyszukiwarek - zainwestuj na audyt e-commerce!

Poznaj naszą ofertę

Dla użytkownika podstawową funkcją sklepu internetowego jest możliwość zrobienia zakupów. Cały proces nie jest jednak tak prosty, jak brzmi. Oprócz prostej ścieżki zakupowej istotna jest ochrona danych, zdjęcia, opis i parametry produktów, rejestracja użytkowników (lub możliwość dokonywania zakupów bez rejestracji), zapamiętanie zawartości koszyka, a także sposoby płatności w sklepie. Mówi się, że e-commerce to przyszłość handlu. My twierdzimy, że to teraźniejszość. Sam wymóg posiadania sklepu internetowego to już z kolei przeszłość. Teraz, oprócz tego, liczy się odpowiednia optymalizacja sklepu online zarówno do potrzeb użytkowników, jak i wymagań wyszukiwarek internetowych. Jeżeli nie chcesz być w tyle, poznaj naszą ofertą na audyt sklepu www. Przeanalizujemy między innymi aktualną kondycję e-sklepu, zbierzemy i zinterpretujemy dane dotyczące serwisu, wskażemy jego mocne oraz słabe strony.

Darmowa wycena
pozycjonowanie stron

Co to jest audyt e-commerce?

Audyt sklepu internetowego, zmiennie nazywany audytem e-commerce, jest grupą działań analitycznych, które polegają na przedstawieniu aktualnego stanu serwisu, interpretacji tych danych oraz wskazania ich przyczyn. Audyt e-commerce jest podstawą do przygotowania strategii optymalizacji sklepu internetowego pod wymogi konkretnej wyszukiwarki oraz potrzeby użytkowników.

Wskaźniki w corocznym raporcie Gemius „E-commerce w Polsce” cały czas pną się w górę. Zainteresowanie kupowaniem online, zarówno w polskich, jak i zagranicznych sklepach internetowych, stale rośnie, co znaczy, że handel elektroniczny to nie tylko aktualny trend, ale obiecująca perspektywa na przyszłość.

Ten potencjał musi zostać wykorzystany! Jednak samo posiadanie e-sklepu nie jest gwarancją sukcesu. I właśnie w tym momencie pojawia się kolejne rozwiązanie: pozycjonowanie sklepów internetowych. Efektem tego działania jest zwiększenie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Wśród korzyści z właściwego pozycjonowania sklepów online znajduje się między innymi większy ruch na stronie, szansa na lepsze konwersje, zdobycie zaufania wśród potencjalnych klientów, wykreowanie pozycji lidera i wiele więcej. Zanim podejmie się prace związane z pozycjonowaniem, warto zainwestować w audyt SEO sklepu internetowego. To fundament w przygotowaniu właściwej strategii promowania Twojego sklepu internetowego.

73%

użytkowników deklaruje kupowanie online

72%

internautów kupuje w polskich e-sklepach

30%

internautów kupuje w zagranicznych sklepach

Na czym polega audyt SEO sklepu internetowego?

Audyt e-sklepu pod kątem SEO i UX polega na gromadzeniu danych dotyczących serwisu. Jednak te wartości, same w sobie, są wyłącznie zbiorem informacji. Do pełni sukcesu istotna jest obserwacja, analityka i interpretacja tych danych. Największy sens audytu sklepu internetowego leży nie tylko w przedstawieniu danych i ocenie kondycji strony www, ale przede wszystkim w analityce, której celem jest doprowadzenie do określonego działania.

Audyt SEO i UX dla sklepu internetowego opiera się zatem na gromadzeniu, przetwarzaniu oraz interpretacji danych, które wpływają lub mogłyby wpłynąć na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwarki Google. Cały proces nie opiera się wyłącznie na korzystaniu z narzędzi i statystyk, ale również manualnym testowaniu serwisu.

W naszym wykonaniu: analiza UX sklepu internetowego, audyt SEO oraz pozycjonowanie witryn z branży e-commerce opiera się na korzystaniu ze specjalistycznych narzędzi i programów, a także na istotnym czynniku ludzkim. Tylko takie połączenie pomaga nam rzetelnie i obiektywnie ocenić stan UX, SXO i SEO sklepu internetowego.

CRO

Ścieżka zakupowa
w e-commerce

Zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym, potencjalny klient prowadzony jest inną ścieżką. To od nas zależy, czy przez konkretne elementy w punkcie sprzedaży użytkownik zabłądzi, czy dotrze bezpiecznie do celu. Naszym zadaniem jest, żeby wskazać te pułapki oraz wyeksponować przydatne drogowskazy.

CRO
CRO

Decyzja konsumenta zależy od wielu czynników: jego stanu świadomości, potrzeb, emocji, a nawet czynników kulturowych, społecznych, osobowych czy psychologicznych. Sprzedaż w e-commerce nie polega tylko na tym, że potencjalny klient wchodzi na sklep internetowy, dodaje produkt do koszyka i za niego płaci.

Wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich może mieć:

  • jakość,
  • cena,
  • cechy produktu,
  • marka,
  • koszty dostawy,
  • bezpieczeństwo danych (certyfikat SSL),
  • konieczność rejestracji lub możliwość dokonywania zakupów bez logowania,
  • szybkość ładowania strony,
  • sposób wyświetlania oferty na urządzeniach mobilnych,
  • opisy i zdjęcia produktów...

...oraz wiele innych!

Nie musisz jednak znać tych wszystkich elementów - właśnie dlatego oferujemy usługę audytu SEO sklepów w wirtualnej rzeczywistości. Nasi specjaliści SEO i UX biorą pod uwagę wszystkie czynniki, które mogą przyczynić się do tego, że użytkownik nie może dotrzeć na stronę internetową, albo - gdy na niej jest, nie dokonuje zakupów.

Zacznijmy jednak od podstaw, czyli od tego: w jaki sposób użytkownik miałby trafić na stronę sklepu internetowego?

Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Analiza słów kluczowych w ramach audytu e-commerce

Gdy użytkownik szuka danego przedmiotu, grupy produktów, marki lub sklepu, wpisuje pewną frazę w wyszukiwarkę Google. Wyniki wyszukiwania nie są przypadkowe. Wyszukiwarka wskazuje użytkownikowi tę stronę, która miałaby być przydatna i użyteczna dla użytkownika. Cel jest prosty: użytkownik ma znaleźć to, czego szuka. To nie tylko zamysł giganta z Mountain View, którego misją jest uporządkowanie światowych zasobów informacji tak, żeby były dostępne dla każdego, ale jest także celem użytkownika. Co więcej - powinien być również Twoim!

Dlatego na początku drogi w analizowaniu sklepu internetowego i przygotowywaniu go do optymalizacji pod SEO, istotna jest weryfikacja, na jakie słowa kluczowe aktualnie wyświetla się sklep internetowy. W ten sposób bada się również potencjał, na jaki ten e-sklep można by wypozycjonować. W ramach audytu SEO sklepu internetowego bierzemy pod uwagę konkurencyjność i trudność konkretnych fraz, słowa kluczowe na tzw. długi ogon, nasycenie i gęstość aktualnie umieszczonych słów kluczowych na stronie, a także ewentualne zagrożenia SEO, takie jak kanibalizacja słów kluczowych czy duplicate content na sklepie internetowym.

pozycjonowanie stron
pozycjonowanie stron

Budowa sklepu internetowego

Audyt sklepu internetowego opiera się także na analizie serwisu od strony technicznej. W ramach analizy strony internetowej zwraca się uwagę na:

  • kod źródłowy,
  • architekturę informacji,
  • nawigację po sklepie,
  • wewnętrzną strukturę linków,
  • meta dane,
  • sekcję head,
  • indeksowanie mobilne,
  • crawl budget,
  • przekierowania,
  • współczynnik odrzuceń,
  • responsywność strony internetowej,
  • szybkość ładowania strony.

Audyt treści w sklepie internetowym - zarówno dla użytkowników, jak i robotów

Treść wypełniająca sklep internetowy jest mylnie postrzegana wyłącznie jako teksty. Na treść składa się zawartość strony głównej i podstron, struktura nagłówków w tekstach SEO i artykułach blogowych, dodatkowe zasoby contentowe, materiały audio-wizualne, wideo instruktażowe, grafiki i infografiki, zdjęcia, znaczniki title i meta robots oraz wiele innych.

Treści na stronie można przeanalizować przy użyciu sprawdzonych technik i narzędzi:

Pamiętaj, że jednym z podstawowych czynników wpływających na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania, jest unikatowy oraz użyteczny content. Właściwie zoptymalizowane teksty i wykorzystanie obszarów na ich publikację (strona główna, podstrony, kategorie, karty produktu, a nawet blog czy FAQ) zwiększają szansę na dotarcie użytkownika na stronę e-sklepu. W związku z tym zaleca się, żeby treści na stronie były stworzone przez specjalistów w SEO copywritingu. Najpierw jednak nasi eksperci przeanalizują dotychczasową zawartość strony i na podstawie tej oceny będą mogli zaproponować kolejne kroki.

pozycjonowanie stron

Profil linkowy - istotny element audytu SEO e-sklepu

W środowisku SEO duży nacisk kładzie się jakościowy profil linkowy sklepów internetowych. Dotyczy to zarówno wewnętrznej struktury linków, jak i zewnętrznych odnośników prowadzących do e-sklepu. Nie chodzi o to, żeby do sklepu internetowego kierowało jak najwięcej linków, ale żeby wskazały one robotom wyszukiwarki, że dany serwis jest warty uwagi. Dlatego właśnie nie chodzi o sam charakter linku, ale również miejsce, z którego jest pozyskany.

Profil przyjazny użytkownikowi oraz robotom Google można stworzyć przy pomocy:

  • artykułów gościnnych lub sponsorowanych publikowanych na stronach partnerów, w serwisach informacyjnych lub popularnych blogach czy portalach;
  • raportów, e-booków i badań, które byłyby udostępniane przez użytkowników oraz wykorzystywane w formie materiałów źródłowych,
  • nagrywanych filmów lub podcastów, które można publikować w różnych miejscach w sieci wraz z linkiem do strony,
  • obejmowaniu patronatów nad branżowymi wydarzeniami,
  • udzielaniu się na branżowych forach internetowych.

Do analizy profilu linkowego i stworzenia strategii na dalsze działania w obrębie link buildingu wykorzystujemy specjalistyczne narzędzia, własne doświadczenie oraz kreatywne podejście.

Audyt sklepu w wirtualnym świecie przypomina ten, który można przeprowadzić w rzeczywistości: sprawdza się wszelkie czynniki, które odpowiadają na potrzeby konsumentów, mogą wpływać na bezpieczeństwo i komfort klientów, a także odpowiadają na aktualne trendy oraz wymagania rynku.

Podczas takiej analizy serwisu internetowego warto wziąć także pod uwagę social media danej marki, sprawdzić, czy komunikacja w różnych kanałach dystrybucji jest spójna oraz w jaki sposób przeprowadzane są działania sklepu poza wirtualną rzeczywistością. Dobrze jest zwrócić uwagę na marketing wielokanałowy (omnichannel). Istotne może być również przeanalizowanie kampanii Google Ads (jeżeli taka jest prowadzona), a nawet pozyskanie opinii od zadowolonych partnerów oraz użytkowników. Rekomendacje zwiększają zaufanie potencjalnych klientów oraz pomagają w kreowaniu pozycji lidera.

Skontaktuj się

Prowadzenie sklepu internetowego to sztuka, która wymaga połączenia specjalistycznej wiedzy z zakresu pozycjonowania, programowania, pisania, a nawet z dziedziny psychologii, socjologii czy matematyki. W tym przypadku możemy Ci pomóc, przeprowadzając audyt sklepu internetowego.

Nie daj się konkurencji i postaw na nowoczesną, rzetelną i obiektywną ocenę Twojego sklepu. Jesteśmy pewni, że efekty pozytywnie Cię zaskoczą!

Oceń nasze usługi
4.2/5 na podstawie 5 głosów

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.