Dowiedz się, czy Twój sklep internetowy spełnia oczekiwania potencjalnych klientów i wymagania wyszukiwarek - zainwestuj na audyt e-commerce!
Dla użytkownika podstawową funkcją sklepu internetowego jest możliwość zrobienia zakupów. Cały proces nie jest jednak tak prosty, jak brzmi. Oprócz prostej ścieżki zakupowej istotna jest ochrona danych, zdjęcia, opis i parametry produktów, rejestracja użytkowników (lub możliwość dokonywania zakupów bez rejestracji), zapamiętanie zawartości koszyka, a także sposoby płatności w sklepie. Mówi się, że e-commerce to przyszłość handlu. My twierdzimy, że to teraźniejszość. Sam wymóg posiadania sklepu internetowego to już z kolei przeszłość. Teraz, oprócz tego, liczy się odpowiednia optymalizacja sklepu online zarówno do potrzeb użytkowników, jak i wymagań wyszukiwarek internetowych. Jeżeli nie chcesz być w tyle, poznaj naszą ofertą na audyt sklepu www. Przeanalizujemy między innymi aktualną kondycję e-sklepu, zbierzemy i zinterpretujemy dane dotyczące serwisu, wskażemy jego mocne oraz słabe strony.
Darmowa wycenaCo to jest audyt e-commerce?
Audyt sklepu internetowego, zmiennie nazywany audytem e-commerce, jest grupą działań analitycznych, które polegają na przedstawieniu aktualnego stanu serwisu, interpretacji tych danych oraz wskazania ich przyczyn. Audyt e-commerce jest podstawą do przygotowania strategii optymalizacji sklepu internetowego pod wymogi konkretnej wyszukiwarki oraz potrzeby użytkowników.
Wskaźniki w corocznym raporcie Gemius „E-commerce w Polsce” cały czas pną się w górę. Zainteresowanie kupowaniem online, zarówno w polskich, jak i zagranicznych sklepach internetowych, stale rośnie, co znaczy, że handel elektroniczny to nie tylko aktualny trend, ale obiecująca perspektywa na przyszłość.
Ten potencjał musi zostać wykorzystany! Jednak samo posiadanie e-sklepu nie jest gwarancją sukcesu. I właśnie w tym momencie pojawia się kolejne rozwiązanie: pozycjonowanie sklepów internetowych. Efektem tego działania jest zwiększenie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Wśród korzyści z właściwego pozycjonowania sklepów online znajduje się między innymi większy ruch na stronie, szansa na lepsze konwersje, zdobycie zaufania wśród potencjalnych klientów, wykreowanie pozycji lidera i wiele więcej. Zanim podejmie się prace związane z pozycjonowaniem, warto zainwestować w audyt SEO sklepu internetowego. To fundament w przygotowaniu właściwej strategii promowania Twojego sklepu internetowego.
73%
użytkowników deklaruje kupowanie online
72%
internautów kupuje w polskich e-sklepach
30%
internautów kupuje w zagranicznych sklepach
Na czym polega audyt SEO sklepu internetowego?
Audyt e-sklepu pod kątem SEO i UX polega na gromadzeniu danych dotyczących serwisu. Jednak te wartości, same w sobie, są wyłącznie zbiorem informacji. Do pełni sukcesu istotna jest obserwacja, analityka i interpretacja tych danych. Największy sens audytu sklepu internetowego leży nie tylko w przedstawieniu danych i ocenie kondycji strony www, ale przede wszystkim w analityce, której celem jest doprowadzenie do określonego działania.
Audyt SEO i UX dla sklepu internetowego opiera się zatem na gromadzeniu, przetwarzaniu oraz interpretacji danych, które wpływają lub mogłyby wpłynąć na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwarki Google. Cały proces nie opiera się wyłącznie na korzystaniu z narzędzi i statystyk, ale również manualnym testowaniu serwisu.
W naszym wykonaniu: analiza UX sklepu internetowego, audyt SEO oraz pozycjonowanie witryn z branży e-commerce opiera się na korzystaniu ze specjalistycznych narzędzi i programów, a także na istotnym czynniku ludzkim. Tylko takie połączenie pomaga nam rzetelnie i obiektywnie ocenić stan UX, SXO i SEO sklepu internetowego.
Ścieżka zakupowa w e-commerce
Zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym, potencjalny klient prowadzony jest inną ścieżką. To od nas zależy, czy przez konkretne elementy w punkcie sprzedaży użytkownik zabłądzi, czy dotrze bezpiecznie do celu. Naszym zadaniem jest, żeby wskazać te pułapki oraz wyeksponować przydatne drogowskazy.
Decyzja konsumenta zależy od wielu czynników: jego stanu świadomości, potrzeb, emocji, a nawet czynników kulturowych, społecznych, osobowych czy psychologicznych. Sprzedaż w e-commerce nie polega tylko na tym, że potencjalny klient wchodzi na sklep internetowy, dodaje produkt do koszyka i za niego płaci.
Wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich może mieć:
- jakość,
- cena,
- cechy produktu,
- marka,
- koszty dostawy,
- bezpieczeństwo danych (certyfikat SSL),
- konieczność rejestracji lub możliwość dokonywania zakupów bez logowania,
- szybkość ładowania strony,
- sposób wyświetlania oferty na urządzeniach mobilnych,
- opisy i zdjęcia produktów...
...oraz wiele innych!
Nie musisz jednak znać tych wszystkich elementów - właśnie dlatego oferujemy usługę audytu SEO sklepów w wirtualnej rzeczywistości. Nasi specjaliści SEO i UX biorą pod uwagę wszystkie czynniki, które mogą przyczynić się do tego, że użytkownik nie może dotrzeć na stronę internetową, albo - gdy na niej jest, nie dokonuje zakupów.
Zacznijmy jednak od podstaw, czyli od tego: w jaki sposób użytkownik miałby trafić na stronę sklepu internetowego?
Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Analiza słów kluczowych w ramach audytu e-commerce
Gdy użytkownik szuka danego przedmiotu, grupy produktów, marki lub sklepu, wpisuje pewną frazę w wyszukiwarkę Google. Wyniki wyszukiwania nie są przypadkowe. Wyszukiwarka wskazuje użytkownikowi tę stronę, która miałaby być przydatna i użyteczna dla użytkownika. Cel jest prosty: użytkownik ma znaleźć to, czego szuka. To nie tylko zamysł giganta z Mountain View, którego misją jest uporządkowanie światowych zasobów informacji tak, żeby były dostępne dla każdego, ale jest także celem użytkownika. Co więcej - powinien być również Twoim!
Dlatego na początku drogi w analizowaniu sklepu internetowego i przygotowywaniu go do optymalizacji pod SEO, istotna jest weryfikacja, na jakie słowa kluczowe aktualnie wyświetla się sklep internetowy. W ten sposób bada się również potencjał, na jaki ten e-sklep można by wypozycjonować. W ramach audytu SEO sklepu internetowego bierzemy pod uwagę konkurencyjność i trudność konkretnych fraz, słowa kluczowe na tzw. długi ogon, nasycenie i gęstość aktualnie umieszczonych słów kluczowych na stronie, a także ewentualne zagrożenia SEO, takie jak kanibalizacja słów kluczowych czy duplicate content na sklepie internetowym.
Budowa sklepu internetowego
Audyt sklepu internetowego opiera się także na analizie serwisu od strony technicznej. W ramach analizy strony internetowej zwraca się uwagę na:
- kod źródłowy,
- architekturę informacji,
- nawigację po sklepie,
- wewnętrzną strukturę linków,
- meta dane,
- sekcję head,
- indeksowanie mobilne,
- crawl budget,
- przekierowania,
- współczynnik odrzuceń,
- responsywność strony internetowej,
- szybkość ładowania strony.
Audyt treści w sklepie internetowym - zarówno dla użytkowników, jak i robotów
Treść wypełniająca sklep internetowy jest mylnie postrzegana wyłącznie jako teksty. Na treść składa się zawartość strony głównej i podstron, struktura nagłówków w tekstach SEO i artykułach blogowych, dodatkowe zasoby contentowe, materiały audio-wizualne, wideo instruktażowe, grafiki i infografiki, zdjęcia, znaczniki title i meta robots oraz wiele innych.
Treści na stronie można przeanalizować przy użyciu sprawdzonych technik i narzędzi:
Pamiętaj, że jednym z podstawowych czynników wpływających na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania, jest unikatowy oraz użyteczny content. Właściwie zoptymalizowane teksty i wykorzystanie obszarów na ich publikację (strona główna, podstrony, kategorie, karty produktu, a nawet blog czy FAQ) zwiększają szansę na dotarcie użytkownika na stronę e-sklepu. W związku z tym zaleca się, żeby treści na stronie były stworzone przez specjalistów w SEO copywritingu. Najpierw jednak nasi eksperci przeanalizują dotychczasową zawartość strony i na podstawie tej oceny będą mogli zaproponować kolejne kroki.
Profil linkowy - istotny element audytu SEO e-sklepu
W środowisku SEO duży nacisk kładzie się jakościowy profil linkowy sklepów internetowych. Dotyczy to zarówno wewnętrznej struktury linków, jak i zewnętrznych odnośników prowadzących do e-sklepu. Nie chodzi o to, żeby do sklepu internetowego kierowało jak najwięcej linków, ale żeby wskazały one robotom wyszukiwarki, że dany serwis jest warty uwagi. Dlatego właśnie nie chodzi o sam charakter linku, ale również miejsce, z którego jest pozyskany.
Profil przyjazny użytkownikowi oraz robotom Google można stworzyć przy pomocy:
- artykułów gościnnych lub sponsorowanych publikowanych na stronach partnerów, w serwisach informacyjnych lub popularnych blogach czy portalach;
- raportów, e-booków i badań, które byłyby udostępniane przez użytkowników oraz wykorzystywane w formie materiałów źródłowych,
- nagrywanych filmów lub podcastów, które można publikować w różnych miejscach w sieci wraz z linkiem do strony,
- obejmowaniu patronatów nad branżowymi wydarzeniami,
- udzielaniu się na branżowych forach internetowych.
Do analizy profilu linkowego i stworzenia strategii na dalsze działania w obrębie link buildingu wykorzystujemy specjalistyczne narzędzia, własne doświadczenie oraz kreatywne podejście.
Audyt sklepu w wirtualnym świecie przypomina ten, który można przeprowadzić w rzeczywistości: sprawdza się wszelkie czynniki, które odpowiadają na potrzeby konsumentów, mogą wpływać na bezpieczeństwo i komfort klientów, a także odpowiadają na aktualne trendy oraz wymagania rynku.
Podczas takiej analizy serwisu internetowego warto wziąć także pod uwagę social media danej marki, sprawdzić, czy komunikacja w różnych kanałach dystrybucji jest spójna oraz w jaki sposób przeprowadzane są działania sklepu poza wirtualną rzeczywistością. Dobrze jest zwrócić uwagę na marketing wielokanałowy (omnichannel). Istotne może być również przeanalizowanie kampanii Google Ads (jeżeli taka jest prowadzona), a nawet pozyskanie opinii od zadowolonych partnerów oraz użytkowników. Rekomendacje zwiększają zaufanie potencjalnych klientów oraz pomagają w kreowaniu pozycji lidera.
Skontaktuj sięProwadzenie sklepu internetowego to sztuka, która wymaga połączenia specjalistycznej wiedzy z zakresu pozycjonowania, programowania, pisania, a nawet z dziedziny psychologii, socjologii czy matematyki. W tym przypadku możemy Ci pomóc, przeprowadzając audyt sklepu internetowego.
Nie daj się konkurencji i postaw na nowoczesną, rzetelną i obiektywną ocenę Twojego sklepu. Jesteśmy pewni, że efekty pozytywnie Cię zaskoczą!