Postaw na skuteczne reklamy internetowe i zyskaj wielu nowych klientów!
Twój sklep właśnie rozpoczyna działalność w Katowicach? A może jesteś już na rynku od pewnego czasu, ale wprowadzasz zmiany w ofercie? W każdym przypadku reklamy Google Ads pozwolą Ci zyskać wielu nowych klientów! Uruchom skuteczne kampanie z agencją Empressia i patrz, jak rośnie zainteresowanie Twoją firmą!
WYCEŃ GOOGLE ADS W KATOWICACHNa czym polegają kampanie Google Ads w Katowicach?
Jeśli zainteresowały Cię reklamy Google Ads, zapewne często spotykasz się z terminem „kampania”. Jest to zaplanowanie działań, które pozwoli osiągnąć konkretny cel. W przypadku kampanii Google Ads można mieć ich nawet kilka! Zwiększenie sprzedaży, wzrost świadomości marki, przedstawienie nowego produktu – to wszystko możesz osiągnąć z Google Ads!
Jak dokładnie wyglądają kampanie Google Ads? Wszystko zaczyna się na stronie internetowej Google Ads (dawniej Google AdWords). To centrum zarządzania całym procesem reklamowym – tam ustala się, gdzie i kiedy mają pojawić się konkretne reklamy. Tam także można kontrolować przebieg i efekty kampanii reklamowej.
Żeby konkretna reklama wyświetliła się dokładnie tam, gdzie chcemy, trzeba najpierw wygrać z konkurentami na aukcji, którym również zależy na jak najlepszej widoczności reklamy. Dla początkujących takie zadanie może okazać się zbyt trudne, a co więcej, samodzielne eksperymentowanie z Google Ads często przynosi straty – za każdą reklamę trzeba w końcu zapłacić. Z naszą pomoc kampania Google Ads będzie jednak strzałem w dziesiątkę!
Jakie rodzaje kampanii oferuje Google Ads?
Wiesz już, jak przebiega proces uruchomienia kampanii Google Ads, a więc pora na zapoznanie się z dostępnymi rodzajami reklam!
Reklama w sieci wyszukiwania
To jedna z najpopularniejszych form reklamy – klient zobaczy ją po wpisaniu niemal każdej frazy do wyszukiwarki Google. Są to linki do stron internetowych (nad organicznymi wynikami wyszukiwania), opatrzone hasłem „Sponsorowane” – to właśnie reklamy uruchamiane przez Google Ads. Są reklamami tekstowymi, dlatego samymi słowami muszą zachęcać do kliknięcia danego linku i zapoznania się z całą ofertą. Warto umieszczać w nich zwroty zachęcające do działania (tzw. Call To Action), podstawowe informacje o firmie lub ofercie, a nawet linki do konkretnych podstron czy komunikaty o obowiązujących promocjach. Im ciekawsza reklama, tym większa szansa na wizytę wielu klientów!
Kampanie w sieci reklamowej Google
Google ma tysiące partnerów, a to oznacza, że reklamy Google Ads wyświetlają się na naprawdę wielu stronach internetowych. Mogą być wyposażone w przykuwającą uwagę grafikę. Klienci zobaczą je na bokach, u góry lub u dołu wielu stron internetowych partnerów Google. To jednak nie wszystko! Sieć reklamowa Google obejmuje również YouTube'a, Gmaila i Google Maps, dzięki czemu jeszcze dokładniej określisz grupę odbiorców kampanii. Jeśli postawisz na reklamę graficzną, warto zadbać, aby skłaniała do zatrzymania na niej wzroku, a także, aby była dopasowana do identyfikacji wizualnej Twojej marki. W ten sposób jednocześnie zdobędziesz nowych klientów, jak i utrwalisz w ich pamięci swoją firmę.
Reklama produktowa
Prowadzisz sklep internetowy? W takim razie z pewnością zainteresują Cię reklamy produktowe! To reklamy, które pojawiają się wraz z prezentującym je zdjęciem oraz ceną. Klient może zobaczyć je w wyszukiwarce Google oraz na różnych stronach internetowych.
Reklamy produktowe są uruchamiane poprzez Google Shopping (Zakupy Google) i często pomagają użytkownikom znaleźć dokładnie taki produkt, jakiego szukają. W ten sposób możesz od razu zapoznać klientów ze swoją ofertą i zachęcić ich do zakupu!
Kampanie wideo i reklamy promujące aplikacje
Nie musisz ograniczać się do tekstowej lub graficznej formy reklamy! Jeśli masz pomysł na nagranie lub dysponujesz gotowym wideo, bez problemu możesz wyświetlać je na YouTube! To idealny sposób, aby dotrzeć do klientów, którzy często korzystają z tej platformy. Reklama w formie wideo może nawet na dłużej zapaść w pamięć.
A jeśli Twoim produktem jest aplikacja lub gra? Również możesz ją zareklamować z Google Ads! Dzięki skutecznej kampanii poznają ją użytkownicy Google Play, YouTube'a, a także całej sieci reklamowej Google. To doskonały sposób, aby przedstawić zalety Twojej aplikacji oraz jej możliwości.
Kampanie Performance Max
Nie chcesz ograniczać się wyłącznie do jednego kanału reklamowego, np. tylko do sieci wyszukiwania? Czy to oznacza, że trzeba przygotowywać każdy z rodzajów kampanii oddzielnie? Teraz już nie – wystarczy skorzystać z kampanii Performance Max!
Decydując się na nią, Twoja reklama może trafić w każde dostępne dla Google miejsce – do wyników wyszukiwania, na strony internetowe partnerów Google, na YouTube czy na Google Maps. Co więcej, kampania Performance Max zapewni również rozbudowane statystyki, które sprawią, że analiza skuteczności reklam będzie jeszcze prostsza!
Reklamy Discovery
Gdy klienci korzystający ze smartfonów przescrollują stronę startową w Google Chrome, zobaczą linki do różnych artykułów (wraz z ilustracjami). Ta sekcja nazywa się Google Discover. Treści tam dostępne są dopasowane do gustów konkretnych użytkowników – na podstawie ich aktywności. W tym miejscu może znaleźć się również Twoja reklama. To właśnie kampania Google Discovery – obejmuje reklamy z ilustracjami, które pojawią się wśród innych treści przygotowanych specjalnie dla konkretnej osoby. Taką kampanię można uruchomić również na YouTube – reklamy wideo Discovery (nazywane reklamami wideo In-Feed) wyświetlą się w wynikach wyszukiwania na YouTube obok innych treści.
Kampanie inteligentne
A gdyby tak w ogóle nie zajmować się tworzeniem reklamy, ustalaniem jej kosztów czy wyborem miejsca wyświetlania reklam? Teraz to możliwe, gdy wszystkim tymi kwestiami zajmie się Google!
Wybierając kampanię inteligentną, przygotowanie kampanii odbywa się w dużym stopniu automatycznie – z pomocą algorytmów Google. Wystarczy, że podasz podstawowe informacje o produkcie lub usłudze, które chcesz zareklamować oraz określisz budżet, a Google stworzy reklamę, która pojawi się u odpowiednich użytkowników.
Reklamy Google Ads – Katowice albo cała Polska!
Twoja firma ma siedzibę w Katowicach, ale swoje produkty wysyłasz do całej Polski? A może odwrotnie – oferujesz usługi stacjonarne i chcesz zyskać więcej klientów ze swojego miasta i okolic? W każdym przypadku reklama Google okaże się niezwykle pomocna!
Zacznijmy od lokalnych reklam. Najpierw musisz się zastanowić, czy zależy Ci na pozyskaniu klientów z całych Katowic, czy może z konkretnych dzielnic. Możesz również rozszerzyć zasięg swoich reklam na okoliczne miasta takie jak Sosnowiec, Chorzów czy Ruda Śląska, a nawet na całe województwo! Wybierając odpowiednie ustawienia, precyzyjnie określisz, w jakich miejscach pojawi się Twoja reklama. Pamiętaj również, że takie ustawienie zawsze można zmienić! Gdy już dotrą do Ciebie klienci z Józefowca, możesz spróbować zachęcić tych z Bogucic.
A jeśli zależy Ci, aby Twoje produkty poznała cała Polska, to również jest jak najbardziej możliwe! Jeśli kampania Google Ads zostanie odpowiednio przeprowadzona, masz szansę dotrzeć do zainteresowanych Twoją ofertą klientów z Krakowa, Warszawy czy Gdańska!
Co zyskasz, uruchamiając kampanię Google Ads (AdWords)?
Reklamy Google to najlepszy sposób, aby dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców. W dodatku obecnie są już tak zaawansowane, że rzadko będą pojawiać się u tych osób, do których gustów nie pasują.
W ten sposób nie musisz się obawiać, że Twoja firma będzie kojarzona z nachalną reklamą pojawiającą się w najmniej odpowiednim momencie. Wręcz przeciwnie – możesz stworzyć takie reklamy, które dyskretnie wkomponują się w tło (np. Google Discovery) albo będą po prostu przydatne dla użytkowników (np. reklamy produktowe, które od razu prezentują wygląd produktu albo jego najważniejsze cechy). A teraz poznajmy konkretne korzyści z uruchomienia kampanii Google Ads!
Więcej klientów
Ten cel przyświeca oczywiście większości przedsiębiorców, którzy decydują się na kampanię reklamową. Im więcej osób dowie się o oferowanych przez Twoją firmę produktach lub usługach, tym większa szansa, że część z nich trafi na Twoją stronę internetową! A tylko z reklamami Google masz szansę dotrzeć dokładnie do tych potencjalnych klientów, których może zainteresować Twoja oferta. W ten sposób nie musisz niepotrzebnie wydawać pieniędzy na reklamy skierowane do szerszego grona odbiorców, wśród których będzie niewiele osób zainteresowanych zakupem.
Błyskawiczny efekt
Być może obawiasz się, że nawet wydając spore pieniądze na kampanię, trzeba będzie długo czekać, aż pierwsze reklamy pojawią się na ekranach użytkowników? Nic bardziej mylnego! Uruchomienie kampanii Google Ads sprawia, że reklamy pojawią się natychmiast. Dzięki temu nawet jeśli dopiero startujesz z biznesem i niewiele osób zna Twoją firmę, możesz szybko zbudować świadomość marki. To również dobre rozwiązanie, jeśli wprowadzasz znaczące zmiany w swojej ofercie, np. masz nowe produkty i chcesz, żeby poznali je Twoi dotychczasowi klienci.
Łatwa optymalizacja
W Google Ads możesz dowiedzieć się, jak sprawdza się Twoja kampania – czy dociera do tylu osób, ilu oczekujesz, czy sprawia, że użytkownicy przechodzą na Twoją stronę internetową. Jeśli okaże się, że efekty nie są dla Ciebie satysfakcjonujące, można szybko i łatwo zmienić parametry kampanii, np. zmienić słowa kluczowe albo lokalizację odbiorców reklamy. W ten sposób masz pewność, że nie wyrzucasz pieniędzy w błoto!
Dokładne targetowanie
Sprzedajesz produkty, które mogą zainteresować dość wąskie grono klientów? W takim wypadku baner na Spodku lub Superjednostce przyniesie więcej strat niż zysków. Inaczej sytuacja wygląda w internecie – kampania Google Ads może zostać nakierowana na konkretnych użytkowników, których może zainteresować Twoja oferta, dzięki czemu nie zmarnujesz budżetu! Co więcej, nie musisz już ograniczać się wyłącznie do Katowic – jeśli tylko chcesz, Twoje reklamy trafią do potencjalnych klientów w całej Polsce!
Niski koszt
Miesięczny koszt kampanii Google Ads będzie zależał od częstotliwości wyświetlania reklamy oraz od konkurencji. Pamiętaj jednak, że takie reklamy pozwolą Ci dotrzeć do klientów nawet z całego kraju. Ile kosztowałyby Cię pojedyncze kampanie reklamowe w każdym z polskich miast? Gdyby w każdym z nich miał znaleźć się baner Twojej firmy albo reklama w lokalnej telewizji lub radio? Na pewno dużo więcej niż to, co wydasz na kampanię w Google Ads. A ich efektywność wcale nie byłaby lepsza – w końcu byłyby to reklamy trafiające do ogółu, a nie dokładnie do tych osób, które mogłaby zaciekawić Twoja oferta.
Reklamy Google Ads, Katowice – wiele opcji do wyboru
Już wiesz, że reklama AdWords w Katowicach to szansa na duży sukces Twojej firmy? W takim razie zastanówmy się, który z rodzajów reklam będzie najlepszy dla Twojego biznesu!
Prowadzisz punkt usługowy w jednej z dzielnic Katowic? W takim razie pewnie zależy Ci zwłaszcza na okolicznych klientach. W tym przypadku świetnie sprawdzą się linki sponsorowane, czyli jedna z najpopularniejszych form reklamy Google Ads. Gdy katowiczanin będzie potrzebował pomocy np. przy czyszczeniu komina, reklama u góry wyników wyszukiwania pozwoli na szybkie zapoznanie się z ofertą Twojego zakładu kominiarskiego. W takiej reklamie możesz dodatkowo umieścić np. informacje o ocenach dodanych przez dotychczasowych klientów, co jeszcze bardziej zachęci klientów do wybrania właśnie Twoich usług!
Twój sklep oferuje szeroki wybór pięknej porcelany? Pozwól użytkownikom Google ją zobaczyć! Najlepiej będzie wyeksponować ją w formie reklamy produktowej, która wyświetli się na górze wyników wyszukania. Dzięki temu klienci dostrzegą wyjątkowość Twoich produktów jeszcze zanim wejdą na Twoją stronę internetową. W takiej reklamie możesz również umieścić cenę oferowanego produktu, co pozwoli klientowi na ocenę, czy może pozwolić sobie na daną ofertę. W przypadku reklamy produktowej warto zadbać, aby zdjęcie oferty prezentowało się jak najkorzystniej – w końcu Twój produkt pojawi się w towarzystwie konkurencji.
Jeśli zależy Ci na klientach z Katowic, rozważ umieszczenie reklamy w Google Maps! Na pewno kojarzysz kwadraty z logo firm pojawiające się na mapie Google, które widać nawet na dość znacznym oddaleniu. Są dodatkowo opatrzone krótkim opisem oferty. Teraz także Twój punkt może mieć podobną reklamę! Jeśli ktoś przeglądający mapę Katowic będzie chciał spróbować pysznej kawy, z łatwością dostrzeże reklamę Twojej kawiarni. To również dobra opcja, aby zbudować świadomość marki u przyszłych klientów – widząc, że w ich okolicach znajduje się punkt oferujący usługi, których mogą kiedyś potrzebować, zapamiętają, że mogą udać się właśnie do Ciebie!
Czy w czasach wtyczek blokujących reklamy kampania Google Ads ma jeszcze sens?
Wiele osób korzystających z przeglądarek internetowych na komputerze ma zainstalowane wtyczki blokujące reklamy. W ten sposób nie widzą reklam pojawiających się m.in. na stronach internetowych partnerów Google. Czy zatem uruchamianie kampanii obejmującej taki rodzaj reklam ma w ogóle sens?
Okazuje się, że tak! Trzeba bowiem pamiętać, że reklamy w sieci reklamowej Google są dostępne nie tylko na komputerach, lecz również na urządzeniach mobilnych. A na smartfonach czy tabletach nie każdy stosuje aplikację blokującą reklamy. Co więcej, to właśnie z urządzeń przenośnych korzysta na co dzień więcej użytkowników. Oznacza to, że jak najbardziej reklama w sieci reklamowej Google ma sens – takie reklamy pojawią się również w aplikacjach i grach, co jeszcze bardziej zwiększy grono ich odbiorców.
A czy na urządzeniach stacjonarnych istnieje szansa na poprawę widoczności reklam? Otóż tak! Jak zapewne wiesz, coraz więcej stron internetowych blokuje dostęp do swoich treści, jeśli użytkownicy stosują wtyczkę do blokady reklam. Przez to, nawet na chwilę, muszą ją wyłączyć, a to daje wyjątkową szansę Twojej reklamie.
Nie musisz zatem się obawiać, że pieniądze przeznaczone na tego rodzaju kampanię przepadną! Szczególnie jeśli rozliczasz się np. za kliknięcie.
Samo uruchomienie kampanii Google Ads to nie wszystko
Opowiedzieliśmy już, jak wyglądają kampanie Google Ads w Katowicach i co można dzięki nim zyskać. Być może teraz myślisz, że wystarczy skorzystać z konta Google Ads, uruchomić jedną z kampanii i zobaczyć, jak do Twojego sklepu napływa nieustanny potok klientów? Niestety, sprawa nie jest taka prosta. Żeby uruchomiona kampania okazała się skuteczna (to znaczy: aby reklamy w ogóle pojawiły się u użytkowników i to dokładnie u tych, do których chcesz dotrzeć), trzeba trochę na ten temat wiedzieć.
Na początek weźmy pod uwagę kampanię opierającą się na linkach sponsorowanych. Aby Twoja reklama wyświetliła się w formie takiego linku w odpowiedzi na konkretne zapytanie użytkownika, musi najpierw wygrać na aukcji! Na to samo miejsce na szczycie listy wyszukiwań ma ochotę wielu Twoich konkurentów, ale jest ono przecież tylko jedno – inni mogą zadowolić się niższymi pozycjami albo nie pojawić się w ogóle. Jak zatem dostać się na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google? W tym celu trzeba przede wszystkim odpowiednio dopasować słowa kluczowe oraz stawkę za każde kliknięcie reklamy. Równie ważna będzie sama jakość reklamy – czy zawiera niezbędne informacje i czy jest interesująca dla użytkownika. Według takich kryteriów algorytmy Google porównują reklamy i ustalają, które z nich się wyświetlą i w jakiej kolejności.
AdWords Katowice – daj sobie pomóc!
Jak więc widzisz, stawka jest wysoka, a konkurencja nie śpi. Próbując samodzielnie ustalić wszystkie parametry, możesz albo nie znaleźć się na upragnionej pozycji, albo wydać na to naprawdę mnóstwo pieniędzy (co wcale nie jest potrzebne). Chyba lepiej osiągnąć to samo znacznie niższym kosztem, prawda? Z nami to możliwe!
W agencji Empressia uruchamianiem skutecznych kampanii Google Ads zajmujemy się na co dzień. A to oznacza, że naprawdę poznaliśmy ten system od podszewki!
Od współpracy po efekty
Twój opiekun znajdzie najlepsze słowa kluczowe dla Twojej reklamy i ustali odpowiednią stawkę za kliknięcie. W dodatku zadbamy o wysoką jakość Twojej reklamy – to kolejna ważna kwestia premiowana przez Google, która ma znaczący wpływ na wygraną na aukcji.
Reklamy w wynikach wyszukiwania, na stronach internetowych partnerów Google czy na YouTube lub Google Maps – razem możemy skutecznie wypromować Twój biznes! Wystarczy, że powiesz nam o swoich oczekiwaniach, a wspólnie wybierzemy odpowiedni w Twoim przypadku rodzaj kampanii Google Ads i dopracujemy wszystkie szczegóły. Nie musisz już martwić się o samodzielne uruchamianie reklam – wszystkim zajmiemy się my! Zadbamy, aby ponoszone przez Ciebie koszty były jak najniższe, a zysk – jak największy!
Empressia – Twój Partner od Google Ads
Dopilnujemy, aby Twoje reklamy działały przez cały czas, z taką samą efektywnością. Może się bowiem zdarzyć, że konkurencja zmieni stawkę albo reklamę, co przyczyni się do niższej pozycji Twojej reklamy w ostatecznym rankingu. W takich sytuacjach błyskawicznie reagujemy! Dopasowujemy wszystkie niezbędne szczegóły kampanii, aby Twoja reklama zawsze była na jak najwyższym miejscu! Skontaktuj się z nami i poznaj więcej szczegółów – albo sprawdź, co jeszcze możemy Ci zaoferować!
WYCEŃ GOOGLE ADS W KATOWICACH