Pozycjonowanie lokalne

Postaw na biznesowy komfort online i pozwól nam opracować dla Ciebie rzetelną strategię lokalnego SEO. Daj się zauważyć w swoim regionie.
POZNAJ NASZĄ OFERTĘ

Pozycjonowanie lokalne

Spytasz: „ale o co chodzi?”. To proste. Twoja strona internetowa nieźle namiesza w regionie! Dzięki lokalnym działaniom dotrzesz bezpośrednio do osób, które potrzebują rozwiązań szybko, tanio i bez marginesu na błędy. Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce, mapach Google oraz jak to działa i w jaki sposób pozycjonować stronę w lokalnych wynikach organicznych lub płatnych.

Czym się zajmujemy?

Link Building

Link Building

SEO Copywriting

SEO Copywriting

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie

SXO

SXO

SEO Lokalne

SEO Lokalne

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne w sieci to szereg działań, które są podejmowane w konkretnym celu – strzałem w wirtualną dziesiątkę są w tym przypadku wysokie pozycje strony www w wynikach wyszukiwania Google dla określonych fraz kluczowych odnoszących się bezpośrednio do danej lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne w mapach Google to przede wszystkim nacisk na lokalne SEO oraz regionalny sukces Twojej witryny. To tym samym szansa na mocną promocję Twojego biznesu. Lokalne pozycjonowanie to doskonała alternatywa tradycyjnych działań optymalizacyjnych i kampanie ogólnopolskie. Nasza oferta jest skierowana do przedsiębiorców, którzy chcą szturmem przejąć rynek na danym obszarze i rozpocząć niemałą rewolucję, konsekwentnie budując konkurencyjność w branży. „Agencja SEO Poznań”, „chirurg Opole”, „kwiaciarnia Lublin” czy „fotograf Łódź” to tylko kilka przykładów sprecyzowanych keywords, dzięki którym firmy są w stanie dotrzeć do osób poszukujących poszczególnych usług w określonej lokalizacji.

pozycjonowanie lokalne

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Akcja optymalizacja – lokalne Google dąży do zarówno wypozycjonowania Twojego biznesu w konkretnej lokalizacji, jak i racjonalizacji kosztów działań SEO, ponieważ konkurencyjność lokalnych fraz jest o wiele niższa, a co za tym idzie – są o wiele bardziej intratne w ramach procesu pozycjonowania.

Jesteś w podróży służbowej w Krakowie. Po całym dniu spotkań masz ochotę na chwilę relaksu w kinie. Nie znasz miasta, wpisujesz zatem w wyszukiwarkę „kino Kraków”, co skutkuje co najmniej kilkoma propozycjami od Google, które zlokalizowało kilka miejsc z bieżącym repertuarem. Jeśli z kolei przemieszczasz się samochodem i nagle dochodzi do nieprzewidzianej awarii, na tyle poważnej, że potrzebujesz pomocy drogowej, a Ty nie wiesz, w jakiej okolicy się znajdujesz, wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę „pomoc drogowa” – dzięki temu w wynikach Google pojawią się regionalne opcje na podstawie Twojej lokalizacji.

pozycjonowanie regionalne

Pozycjonowanie regionalne jest świetną możliwością dla firm i usługodawców, których oferta ma szansę dotrzeć w trybie „tu i teraz” do zainteresowanych odbiorców. To zazwyczaj salony usługowe, sklepy stacjonarne, gabinety medyczne, ale nie tylko. SEO lokalne jest dobrym rozwiązaniem dla branży turystycznej, fitness oraz gastronomicznej. W tym względzie myśli się jednak zazwyczaj o kliencie detalicznym. Współpraca z naszą agencją SEO wyklucza wszelkie ograniczenia związane z grupą docelową. Możemy zaproponować skuteczne pozycjonowanie lokalne również fabrykom produkcyjnym, hurtowniom, firmom budowlanym i wielu innym przedsiębiorstwom kierującym ofertę do klienta hurtowego, przemysłowego lub biznesowego.

Czy wiesz, że?

Polacy są najczęściej szukającym narodem Europy, średnia w Polsce to 156,8 zapytań miesięcznie na osobę.

Przeciętny użytkownik Google wpisuje średnio 4,3 frazy na jedno zapytanie.

86% użytkowników ufa bardziej wynikom SEO niż ofertom płatnym za klik.

Codziennie aż 15% zapytań do Google jest wpisywanych po raz pierwszy.

Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

Zalet pozycjonowania lokalnego jest mnóstwo. Dzięki skoncentrowaniu swoich działań na pozycjonowaniu regionalnym - przedsiębiorcy mogą zdobyć więcej klientów z danego obszaru, zwiększyć świadomość marki lokalnie, zdobyć znaczną przewagę konkurencyjną oraz rozwinąć strategię SEO do pozycjonowania poza regionem. Wszystko to dzięki wyższej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania na konkretne słowo kluczowe. Co więcej, potencjalny klient wcale nie musi wpisywać do wyszukiwarki frazy kluczowej z nazwą miejscowości. Gdy użytkownik udostępnia wyszukiwarce informacje o lokalizacji i akurat szuka danej usługi w pobliżu, Google dostosuje lokalne wyniki wyszukiwania automatycznie. Pozycjonując biznes lokalnie, firmy trafiają do osób, które rzeczywiście mogą skorzystać z ich oferty.

Świadczą o tym m.in. wyniki raportu Search Engine Land:

  • 78% zapytań lokalnych prowadzi do zakupów offline,
  • 50% użytkowników korzystających z wyszukiwania lokalnego sprawdza adres firmy,
  • 45% wszystkich zapytań w Google to wyszukiwanie lokalne.
Darmowa wycena

Google Moja Firma - fundament pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne w Google, aby miało jakiekolwiek szanse na powodzenie, wymaga założenia profilu Google Moja Firma. Usługa jest formą wirtualnej wizytówki – dzięki niej firmy mogą dodać dane teleadresowe w Mapach Google wraz z opisem swojej działalności, adresem www czy godzinami pracy. Co więcej, użytkownicy mają możliwość oceny firmy lub zadawania pytań, na które mogą odpowiadać inni użytkownicy lub sami przedsiębiorcy.

Usługa Google Moja Firma pomaga w wyświetlaniu wizytówki danego przedsiębiorstwa zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w Mapach Google. Jest narzędziem bezpłatnym, łatwym w obsłudze i ogólnodostępnym, jednak sama optymalizacja profilu wymaga najczęściej wiedzy, doświadczenia oraz znajomości aktualnych wytycznych dotyczących poprawy pozycji wizytówki w lokalnych wynikach wyszukiwania.

pozycjonowanie lokalne poznań

Właściwa optymalizacja profilu w Google Moja Firma wymaga:

  • podania pełnych i aktualnych danych kontaktowych: adresu stacjonarnego siedziby, numeru telefonu, kategorii, opisu działalności. Istotne jest, żeby aktualizować te dane, np. w sytuacji, gdy zmienia się numer telefonu do firmy lub adres strony www;
  • weryfikacji profilu firmy lub zgłoszenia prawa do konkretnej wizytówki w Mapach Google;
  • określenia aktualnych godzin świadczenia usług oraz wprowadzania ewentualnych zmian (również w trakcie świąt lub różnego rodzaju wydarzeń). Godziny otwarcia mają ogromny wpływ na to, czy użytkownik zmieni się w klienta. Należy dbać o aktualizację tych informacji i nie doprowadzać konsumentów w błąd;
  • zarządzania opiniami - dobrą praktyką jest odpowiadanie na otrzymane komentarze, co zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa i podkreśla, że firmie zależy na informacjach spływających od klientów. Pozytywne opinie pokazują robotom Google, że firma cieszy się popularnością, a tym samym zapewnia użytkownikom wartość;
  • uzupełnienia profilu o zdjęcia, które uatrakcyjniają wizytówkę oraz przedstawiają rzeczywistą ofertę przedsiębiorstwli.

W centrum pomocy Google Moja Firma znajdują się najważniejsze informacje o pozycjonowaniu lokalnym wizytówki. Na stronie internetowej giganta z Mountain View widneją także wybrane czynniki rankingowe dotyczące regionalnego pozycjonowania profilu GMF.

Pozycja profilu w Google Moja Firma zależy od:

  1. Trafności zapytania - czynnik ma wpływ na to, w jaki sposób opis działalności, kategoria i branża, w której działa przedsiębiorstwo, pasuje do wyszukiwanego hasła. Dlatego właśnie tak ważne jest, żeby podać kompletne informacje o swojej działalności.
  2. Odległości - w tym przypadku przeważają kwestie techniczne i faktyczna lokalizacja użytkownika. Pod uwagę bierze się to, w jakiej odległości od konkretnej firmy znajduje się użytkownik. W sytuacji, gdy użytkownik nie wybiera lokalizacji podczas wyszukiwania, to Google oblicza odległość na podstawie dostępnych danych o jego lokalizacji.
  3. Rozpoznawalności marki - czynnik określający to, jak znana jest dane przedsiębiorstwo lub konkretne miejsce w rzeczywistości. Nie wszystkie punkty i firmy mają stronę internetową, która jest bardzo popularna w sieci - z kolei w świecie rzeczywistym takie miejsce może cieszyć się ogromnym zainteresowaniem. Jest tak w przypadku m.in. muzeów, hoteli, sklepów oraz innych punktów chętnie odwiedzanych przez gości, klientów czy turystów. Wówczas wizytówka w Google Moja Firma będzie z pewnością lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Dobrze wypozycjonowane strony nie powinny jednak bać się widoczności i niską pozycją dla lokalnych wyników wyszukiwania - na rozpoznawalność wpływa również to, jak marka jest znana w sieci i w jakich miejscach w internecie wspomina się o danej firmie.

Google nie podaje jednak wszystkich wskaźników rankingowych ani nie daje możliwości wykupienia sponsorowanych wyników wyszukiwania profilu w Google Moja Firma - po to, żeby system był jak najbardziej sprawiedliwy dla wszystkich.

Z doświadczenia możemy podpowiedzieć, że w pozycjonowaniu i optymalizacji wizytówki w Mapie Google istotna jest także sama nazwa firmy - ważne jest to, żeby była ona spójna z zapisami w innych miejscach w sieci, w których promuje się lokalny biznes. Należy konsekwentnie zapisywać nazwę przedsiębiorstwa - zawsze w ten sam sposób. Algorytmy Google łatwiej powiążą wówczas firmę z daną lokalizacją, branżą czy kategorią. Wpływa to również na spójny i profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa, co na pewno pozytywnie zadziała na potencjalnych klientów.

Pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania

W naszej agencji SEO staramy się połączyć właściwą optymalizację profilu w GMF z technicznymi aspektami pozycjonowania regionalnego. Lokalne SEO opiera się na dokładnej analizie dotychczasowej kondycji strony internetowej, profilu linkowego, wizytówki w Google Maps, treści dostępnych na stronie www, a czasem nawet informacji umieszczanych w mediach społecznościowych czy portalach ogłoszeniowych, które mogłyby nakierować użytkowników na konkretną lokalizację przedsiębiorstwa.

Lokalne SEO stawia także na właściwy dobór słów kluczowych z miejscowością. Można powiedzieć, że ten aspekt ma KLUCZOWE znaczenie w kontekście optymalizacji strony pod lokalne wyniki wyszukiwania w Google. Na podstawie dobranych słów kluczowych dostosowuje się metadane na stronie internetowej, teksty pisane pod SEO, profil w Google Maps, a nawet miejsca w sieci, w których pozostawi się odnośnik do witryny. Przemyślana, zaplanowana i konsekwentnie realizowana optymalizacja strony internetowej pod pozycjonowanie lokalne przynosi mnóstwo korzyści, której główną jest wysoka pozycja w regionalnych wynikach wyszukiwania.

lokalne pozycjonowanie

Pozycjonowanie lokalne - przykład hoteli

Lokalne pozycjonowanie dla hoteli to znakomita okazja, aby jeszcze bardziej zwiększyć rentowność obiektów turystycznych. Optymalizacja lokalnych fraz kluczowych w branży turystycznej pozwoli nie tylko zwielokrotnić liczbę rezerwacji w hotelach, ale także wpłynie na świadomość marki poszczególnych obiektów i zmniejszy budżet marketingowy na działania promocyjne.

SEO copywriting dla pozycjonowania lokalnego

Regionalne pozycjonowanie stron internetowych to swego rodzaju kompromis między techniczną optymalizacją witryny a dostosowaniem jej do potrzeb oraz oczekiwań potencjalnych klientów. Słowa kluczowe z lokalizacją są bardzo ważne. Użytkownicy zazwyczaj wpisują je w wyszukiwarkę bez odmiany nazwy miejscowości. Z kolei zawarcie takiej frazy w nieodmienionej wersji na stronie internetowej wygląda bardzo sztucznie. Dzięki doświadczeniu, umiejętnościom i wiedzy naszych SEO Copywriterów można jednak połączyć techniczne aspekty z kreatywnym contentem oraz użytecznością i czytelnością dla odbiorcy. Wiemy, jak naturalnie wpleść lokalne słowa kluczowe w treści, żeby pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony w regionalnych wynikach w Google.

Dla kogo pozycjonowanie regionalne będzie najlepszym pomysłem?

Pozycjonowanie i SEO lokalne cieszy się ogromną popularnością wśród mniejszych, średnich i większych przedsiębiorstw. Na zwiększanie widoczności w regionalnych wynikach wyszukiwania decydują się przedsiębiorstwa z każdej miejscowości oraz branży. Nie ma w zasadzie żadnych ograniczeń względem pozycjonowania lokalnego - podstawą jest to, żeby posiadać punkt stacjonarny firmy. Nawet ograniczenia w reklamie nie przeszkadzają w tym, żeby stworzyć taką „wizytówkę” w Google dla kancelarii adwokackich, aptek, gabinetów medycznych, barów, punktów sprzedaży e-papierosów i innych. Nie jest to bowiem forma reklamy, a informacja o lokalizacji konkretnego punktu usługowego lub sprzedażowego.

Regionalne pozycjonowanie sklepów to dobre rozwiązanie dla firm, które świadczą usługi jednocześnie w kilku różnych lokalizacjach. Weźmy jako przykład sieć sklepów odzieżowych, która ma sklep internetowy oraz punkty stacjonarne w największych miastach w Polsce. Do każdej lokalizacji tworzy się nową wizytówkę w Google Maps, a także umieszcza się w nich odmienne dane kontaktowe (wówczas różnią się one zazwyczaj adresem siedziby, numerem telefonu). Na stronie internetowej lub w sklepie www można stworzyć osobne kategorie do konkretnej lokalizacji. W nich umieszcza się teksty SEO z nazwą lokalizacji oraz przedstawia użytkownikowi konkretne możliwości w obrębie danej miejscowości.

W pozycjonowaniu lokalnym ważne jest to, żeby optymalizacja strony, wizytówki, profilu w mediach społecznościowych czy katalogach ogłoszeniowych, a nawet pozostawianie odnośników na forach internetowych, było częścią przemyślanej strategii SEO. Warto zadbać o pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w sieci, pozyskiwać opinie od klientów, pamiętać o aktualizacji danych teleadresowych i pozytywne doświadczenia użytkowników w kontakcie ze stroną internetową lokalnego biznesu. Takie profesjonalne pozycjonowanie lokalne z pewnością wpłynie na regionalne wyniki wyszukiwania.

Podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne jest dobrym startem ku działaniom w skali makro. W ten sposób zdobędziesz przewagę konkurencyjną, zyskasz szerokie grono klientów i zbudujesz mocny wizerunek swojej marki w sieci.

Skontaktuj się z nami – zróbmy razem lokalne zamieszanie online!

Wybierz swoje miasto:

Oceń nasze usługi
4.6/5 na podstawie 14 głosów

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.

cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności