Skuteczna promocja śląskich firm w internecie. Zapraszamy!
Przygotujemy i przeprowadzimy dla Ciebie skuteczne kampanie reklamowe Google Ads (dawniej Google AdWords) we Wrocławiu. Zacznij zarabiać lub zwiększ swoje zyski już teraz, sprowadzając potencjalnych klientów na swoją stronę internetową lub do sklepu, salonu czy punktu (online lub stacjonarnego).
WYCEŃ GOOGLE ADS WE WROCŁAWIUZyskaj nowych klientów i zarabiaj – kampania Google Ads we Wrocławiu
Wyszukiwarka Google i powiązane z nią serwisy są jak największe na świecie centrum handlowe – odwiedzane każdego dnia przez miliony przeróżnych ludzi. Jedni tylko spacerują, oddając się rozrywce lub edukacji, ale wielu wpada tu na zakupy lub skorzystać z potrzebnych im usług. Tyle że Twoja strona internetowa jest tylko jednym z setek tysięcy takich „stoisk”. Jak skierować do niego potencjalnych klientów? Wykorzystując kampanie reklamowe Google!
Wrocław i okolice – zapraszamy do współpracy z agencją Google Ads Empressia.
Kampanie AdWords – Wrocław. Jak to robimy?
Wypełnij krótki formularz lub skontaktuj się z nami (telefonicznie czy mailowo). A po wstępnej analizie Twojej strony internetowej i poznaniu miesięcznego budżetu reklamowego, celów oraz oczekiwań przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę. Analizujemy zarówno Twoje produkty czy usługi, jak i branżę, konkurencję i lokalizację Twojego biznesu.
Dalej, współpracując z Tobą, opracujemy strategię kampanii Google Ads, w tym:
- zdefiniujemy konkretne i mierzalne cele kampanii (np. zwiększenie ruchu na stronie z sieci wyszukiwania, wzrost liczby transakcji, wysłanych formularzy czy zapisów do programu lojalnościowego),
- dobierzemy słowa kluczowe, na które będą wyświetlać się reklamy,
- określimy „parametry” grupy odbiorców (potencjalnych klientów): cechy demograficzne, typowe zainteresowania i zachowania,
- zaplanujemy budżet z uwzględnieniem maksymalnych stawek za kliknięcie reklamy lub konwersję.
Przygotowanie kampanii Google Ads (AdWords) we Wrocławi
Na podstawie strategii i celów dobierzmy odpowiednie typy kampanii Google Ads np. reklamy w wynikach wyszukiwania (reklamy produktowe i tekstowe), sieci partnerskiej Google (banery, filmy emitowane na różnych stronach internetowych i w serwisach np. YouTube, Blogger) lub lokalne – dla firm działających wyłącznie lub także stacjonarnie. I już pod konkretne kampanie dopasujemy słowa kluczowe, które – wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google – spowodują wyświetlenie się reklamy. W przypadku kampanii Google Ads we Wrocławiu najmocniejszą częścią strategii są przeważnie frazy lokalne (temat oferty + lokalizacja, np. „fryzjer wrocław krzyki”), które pozwalają dotrzeć do mieszkańców miasta i okolicy.
Ostatnim etapem przygotowań do kampanii Google Ads jest opracowanie materiałów reklamowych – czyli treści reklam, plików produktowych i banerów (lub ich elementów, które Google wykorzysta do stworzenia reklam) czy wideo.
Uruchomienie i prowadzenie działań reklamowych Google Ads
Jeśli potrzeba, utworzymy i skonfigurujemy konto Google Ads od zera – łącznie z podpięciem narzędzi analitycznych – Google Analytics, Tag Managera i innych. Nie musisz się obawiać, jeśli się na tym nie znasz. Wyjaśnimy, jakich informacji lub dostępów i w jakim celu potrzebujemy oraz gdzie je znaleźć bądź jak je nadać. Dalej już praca należy wyłącznie do nas – stworzymy i uruchomimy reklamy Google zgodnie z przygotowaną strategią i ustaleniami.
Testy i mierzenie wyników reklam Google
Przeważnie pierwsze kampanie reklamowe Google są testowe (jeśli np. konto Google Ads jest nowe lub nie mamy potrzebnych danych z historii prowadzonych działań). W ramach wstępnego sprawdzania ustawień i samych treści reklam możemy np. przeprowadzić testy A/B – czyli porównać przykładowo dwa banery albo dwa teksty, żeby do dalszych, właściwych działań wybrać te skuteczniejsze. Efektywność w zakresie kampanii reklamowej Google Ads wymaga ciągłego mierzenia i analizowania wyników oraz testowania różnych ustawień. Właśnie to po wdrożeniu działań stanowi główny obszar naszej pracy. Wyniki kampanii raportujemy regularnie.
Ciągła optymalizacja kampanii Google Ads
Skuteczna reklama to taka, która zapewnia – bezpośrednio albo pośrednio – zwrot z inwestycji. Dążymy więc do „wyciśnięcia” maksimum potencjalnych klientów i konwersji z reklam oraz do obniżenia kosztów pozyskania odbiorcy i jego działań, np. zakupu, wysłania zapytania. To złożony i ciągły proces, który nazywamy optymalizacją kampanii reklamowej Google Ads. Nasi specjaliści na bieżąco analizują wyniki reklam i wprowadzają potrzebne zmiany – w zakresie m.in. (ustalonej z Tobą) maksymalnej stawki za kliknięcie/konwersję, wykluczenia słów kluczowych (bo część mimo zbieżności z ofertą może nie przekładać się na efekty) i zawężenia/rozszerzenia grupy docelowej. Podjęte działania raportuje Ci nasz specjalista, Twój opiekun.
Kampanie Google Ads Wrocław – o czym konkretnie mowa?
Kampania Google Ads (dawniej AdWords) we Wrocławiu to jedna z kluczowych form promocji w internecie sklepu online lub strony internetowej – dla firm działających zarówno sieci, jak i także (lub tylko) stacjonarnie i lokalnie. Sprowadza do witryny potencjalnych klientów, osoby najbardziej skłonne wykonać określone działanie – np. kupić produkt, wysłać zapytanie o ofertę czy zatelefonować do biura.
Jeżeli firma działa lokalnie we Wrocławiu czy okolicach, odbiorcami reklam są mieszkańcy tego obszaru (i osoby go odwiedzające), szukający konkretnych produktów/usług lub potencjalnie związani z ofertą ze względu na zainteresowania, zachowania i określone cechy demograficzne. System reklamowy Google Ads oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.
Można je znaleźć w wynikach wyszukiwania Google. To „pierwsze” pozycje w wyszukiwarce, oznaczone jako np. „sponsorowane”, inaczej znane też jako kampanie linków sponsorowanych.
Pojawiają się w sieci wyszukiwania i na karcie Google Zakupy. To prezentacja produktów wraz ze zdjęciem, ceną i adresem sklepu, wyświetlana na podstawie plików produktowych (Google Merchant Center).
To banery i wideo w sieci reklamowej Google, w serwisie YouTube, Gmail i na różnych tematycznych stronach partnerskich (m.in. portalach, blogach związanych z określoną tematyką, branżą czy stylem życia).
Reklamy Google Ads – jakie masz możliwości?
Do wyboru masz więc wiele rodzajów kampanii Google Ads – rozróżnianych ze względu na formę (tekst, grafika, wideo i prezentacja produktu) i miejsca wyświetlania reklam (wyniki wyszukiwania lub strony i aplikacje – Google i jego partnerów reklamowych). Jednak to nie wszystko, ponieważ kampanie możemy prowadzić tradycyjnie (ręcznie) lub w modelu inteligentnym czy Performance Max i w pełni zautomatyzować je dzięki zaawansowanym algorytmom i AI Google.
Reklama tekstowa w wyszukiwarce Google, czyli linki sponsorowane (Wrocław + słowa kluczowe związane z ofertą)
To – można powiedzieć – podstawowa i najczęściej stosowana reklama Google Ads. Przykładowo, prowadzisz sklep obuwniczy online. Gdy jakiś użytkownik wpisuje w wyszukiwarce Google powiązane z ofertą zapytanie, np. „buty do garnituru”, na górze wyników lub poniżej pojawia się Twoja strona. Reklama ma formę linku w nagłówku. Powyżej niego znajduje się adres URL właściwej kategorii sklepu, a poniżej – krótki opis oferty wraz z rozszerzeniami, np. zakresem cen, oceną i odnośnikami do podobnych kategorii i innych podstron. A gdy zawęzimy grupę odbiorców do mieszkających czy przebywających w danym miejscu, dotrzemy tylko do osób, które są w stanie odwiedzić punkt stacjonarny.
Reklama wygląda jak organiczny wynik wyszukiwania – jest tylko opatrzona napisem „sponsorowane”. W ten sposób możesz uzyskać wysokie pozycje w Google pomimo braku działań SEO lub gdy dopiero czekasz na ich efekty. Warto jednak wiedzieć, że im lepiej zoptymalizowana została strona, tym większe szanse na osiągnięcie zadowalającej pozycji reklamy (przy względnie rozsądnej stawce).
Kampanie produktowe, czyli krótsza i prostsza droga do sprzedaży
Jeśli masz sklep online, reklama Google Ads w wyszukiwarce może też przyjąć formę prezentacji produktów nad wynikami wyszukiwania. Znajdą się w niej zdjęcie i cena artykułu, adres sklepu i informacje o dostawie czy głównych cechach produktu (np. materiał i kolor). Wówczas szukający np. butów do garnituru użytkownik nie musi przechodzić „w ciemno” do Twojego sklepu czy przeglądać całej kategorii. Ląduje bezpośrednio na stronie artykułu, który mu się podoba. Dzięki temu już na starcie zwiększa się szansa na to, że go kupi.
Reklamy produktowe wyświetlają się na karcie Google Zakupy oraz w innych miejscach w sieci, np. na YouTubie czy w Mapach. Inwestując w tej rodzaj kampanii, wspierasz przede wszystkim sprzedaż w sklepie, zatem zyski firmy.
Żeby uruchomić taką kampanię Google Ads, musisz mieć konto w Google Merchant Center i m.in. utworzyć plik produktowy, w czym pomogą Ci nasi specjaliści. W tym modelu płacisz tylko za wyniki kampanii (przejście na stronę). Nie wydajesz na samo wyświetlanie reklam, więc możesz włączyć do promocji naprawdę szeroką ofertę.
Kampanie remarketingowe, czyli sposób dotarcia do najlepszych leadów
Chociaż „śledzenie” odwiedzających strony i sklepy internetowe odchodzi do lamusa, wciąż istnieje wiele możliwości skierowania reklam do osób związanych już w jakiś sposób z Twoją firmą – np. należących do bazy klientów. Możesz też uruchomić kampanię remarketingu dynamicznego, by przypominać osobom, które już odwiedziły Twoją stronę, o przeglądanych na niej produktach. To zwiększa szansę na zdecydowanie się na dany produkt lub dokończenie zakupów w przypadku tzw. porzuconego koszyka. Reklama pojawia się w witrynach i aplikacjach należących do sieci reklamowej Google (np. na stronach partnerskich czy w serwisie YouTube).
Banery, czyli billboardy promocyjne w sieci reklamowej Google
Reklama online w systemie Google Ads przybiera też formę billboardów, banerów wyświetlanych w różnych miejscach sieci, np. na stronach tematycznych i branżowych należących do partnerów Google, a także w serwisie YouTube czy w aplikacjach tego giganta takich jak Gmail. Wracając do naszego przykładu sklepu z obuwiem, moglibyśmy wyświetlać przekazy graficzne np. na blogach czy też portalach związanych z modą lub ważnymi wydarzeniami jak ślub. Google kieruje takie reklamy kontekstowo: do stron powiązanych z wybranymi słowami kluczowymi albo tematyką witryny (ofertą firmy). Możemy również precyzyjnie określić grupę docelową poprzez dopasowanie jej „parametrów” takich jak płeć, wiek, lokalizacja czy zainteresowania.
Ten typ kampanii Google Ads generuje duże zasięgi: genialnie buduje oraz wzmacnia świadomość istnienia marki, kreuje jej pożądany wizerunek i popyt na ofertę.
Reklama wideo, czyli skuteczny format promocji
Reklama wideo na YouTubie i w witrynach sieci partnerskiej Google ma nad reklamą tekstową czy graficzną sporą przewagę. Jest bardziej sugestywna i łatwiejsza w odbiorze – angażuje jednocześnie dwa zmysły i przyciąga dynamiką. Nie sposób jej przeoczyć i choćby przelotnie, wybiórczo nie obejrzeć. Także marce jest łatwiej komunikować się w formie wideo – zamiast jednego czy dwóch obrazów użyć wielu, a abstrakcyjne pojęcia zastąpić mówiącą wszystko mimiką bądź zachowaniem bohatera filmu. I w tym przypadku masz wiele możliwości reklamy: możesz postawić na dłuższe bądź krótsze (niemożliwe do pominięcia) filmy i „doładowujące” właściwą kampanię kilkusekundowe bumpery czy inne formaty. Tworząc filmy, pamiętaj o jak najlepszym wykorzystaniu pierwszych sekund: już wtedy powinna pojawić się marka.
Kampanie lokalne, czyli promocja biznesu stacjonarnego
Kampanie Google Ads we Wrocławiu to przede wszystkim kampanie lokalne, więc kierowane do jego mieszkańców i osób w inny sposób z nim związanych – np. turystów, biznesmenów i handlowców. Reklamy wyświetlają się m.in. w mapach Google i wynikach wyszukiwania. Ten rodzaj kampanii niestety nie jest dostępny dla każdej firmy, a jego konfiguracja jest nieco bardziej złożona, dlatego też przyda się wsparcie specjalistów. Jednak nawet jeżeli Twój biznes nie kwalifikuje się do uruchomienia tego typu reklamy, wciąż mamy wiele możliwości promocji sklepów stacjonarnych i punktów usługowych. Podobnie jak pozostałe, na bieżąco optymalizujemy kampanię lokalną pod kątem najlepszych wyników.
Kampanie inteligentne i Performance Max, czyli automatyzacja
Kampanie Google Ads dla stron i sklepów internetowych możemy prowadzić ręcznie (w głównej mierze) lub wykorzystać potężne możliwości automatyzacji. Decydując się na uruchomienie kampanii inteligentnej, podajesz kilka ważnych informacji na temat firmy i oferty, a algorytm sam tworzy reklamę, wybiera dla niej miejsce i planuje wykorzystanie budżetu. Z kolei narzędzie Performance Max zapewnia dostęp do wszystkich zasobów reklamowych systemu w ramach tej samej kampanii. Wystarczy określić cele, budżet i przygotować zasoby kreacji: resztą zajmie się sztuczna inteligencja. Oczywiście nie jest to aż tak proste – i taką kampanią wciąż musi pokierować specjalista, bo tylko on wie, przykładowo jaki koszt konwersji jest w danej branży zadowalający, czyli może precyzyjnie zmierzyć skuteczność reklam.
Dlaczego warto inwestować w reklamy Google Ads/AdWords?
Precyzyjne targetowanie reklam
To umożliwia dotarcie tylko do osób, które są potencjalnie Twoimi klientami. Oczywiście możesz również dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, np. kobiet mieszkających we Wrocławiu lub mężczyzn po pięćdziesiątce z dużych miast. Jeżeli masz biznes online lub Twoja marka jest „uniwersalna” (np. żywność, suplementy), to takie działanie da Ci duże zasięgi, które przełożą się na wzmocnienie świadomości jej istnienia i budowanie wizerunku. Jednak możesz także działać bardzo wąsko i kierować reklamy np. do kobiet w ciąży z dużego miasta, zainteresowanych zdrowym trybem życia. Grupa odbiorców się zmniejszy, jednak skupi wyłącznie te osoby, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, że mogą kupić Twój produkt lub skorzystać z usługi.
Wspieranie sprzedaży
Świetnie widać to w porównaniu z reklamą tradycyjną w telewizji i radiu. One oczywiście także mogą wspierać sprzedaż, lecz nie dzieje się to bezpośrednio i nie da się tego skutecznie zmierzyć. W Google Ads kierujesz reklamę tylko do potencjalnych klientów i optymalizujesz ją na konwersję (właśnie np. sprzedaż w sklepie internetowym) oraz dokładnie widzisz, jaki przychód wygenerowały zainwestowane środki. Z kampaniami Google możesz skuteczniej sprzedawać w internecie, nawet gdy dopiero wystartowałeś(-aś) z działalnością. Dzięki nim zaczniesz zarabiać i zyskasz pieniądze na rozwój firmy.
Kampanie promujące aplikacje
Dobra promocja apki to dziś konieczność. Reklamuj ją w wyszukiwarce, Google Play, YouTubie czy sieci reklamowej. W systemie reklamowym Google Ads uruchomisz specjalną kampanię dla aplikacji, która obejmuje powyższe rozwiązania. Szybko dotrzesz do odbiorców zainteresowanych aplikacjami podobnymi do Twojej i zwiększysz liczbę jej pobrań. Poprzez kampanie promujące aplikacje zachęcisz też obecnych użytkowników swojej apki do częstszego czy pełniejszego korzystania z niej, przykładowo do przetestowania nowych funkcji lub wykupienia płatnej wersji premium. Rozwiń działania marketingowe lub zmonetyzuj swój projekt z kampanią Google Ads (AdWords)!
Natychmiastowo i elastycznie
Chcąc zareklamować się w telewizji lub radiu, musisz najpierw zlecić nagranie spotu, wynegocjować korzystną ofertę na zakup mediów, poczekać na ustalone terminy emisji. Reklamę online w Google Ads możesz „odpalić” w zasadzie od ręki. Kontaktujesz się z nami, omawiamy szczegóły, bierzemy się do pracy. Nie wydajesz też kroci na przygotowanie profesjonalnych spotów i nie poświęcasz wielkiego budżetu na sporadyczną lub krótkotrwałą emisję: ten koszt „wejścia” jest tu po prostu znacznie niższy. Możesz inwestować w reklamy z miesiąca na miesiąc, co ułatwi Ci zarządzanie budżetem firmy. W każdej chwili utniesz lub podwyższysz wydatki na reklamę, zależnie od potrzeb i możliwości.
Jeden system, różne cele
Kampanie Google Ads mogą dotrzeć do Twoich przyszłych klientów w zasadzie na każdym etapie lejka sprzedażowego. Aby wzbudzać zainteresowanie, uwagę (uświadamiać problem, potrzebę, kreować popyt), wykorzystasz banery/wideo w sieci reklamowej Google. Osoby już zainteresowane Twoim produktem bądź usługą skierujesz prosto na stronę kategorii, oferty czy artykułu, gdzie będą mogły poznać szczegóły i podjąć działanie. A dzięki remarketingowi zadbasz o lojalność, zaufanie i sympatię potencjalnych oraz stałych klientów – masz szansę stać się firmą obecną w życiu klienta i marką pierwszego wyboru, a zatem zwiększyć zyski bez ponownej inwestycji w pozyskanie odbiorcy.
Jeśli linki sponsorowane we Wrocławiu, to tylko z agencją Empressia!
Zapraszamy do współpracy w zakresie reklam Ads (AdWords) we Wrocławiu. Kampanie reklamowe w tym mieście przeprowadzą nasi eksperci PPC. Doświadczenie, skrupulatność i transparentność to nasze cechy. Dowiedz się, co jeszcze możemy zaoferować w ramach współpracy!
WYCEŃ GOOGLE ADS WE WROCŁAWIU