Spis treści

Działania wykonywane w ramach pozycjonowania

W ramach pozycjonowania strony internetowej należy wykonać szereg działań na różnych płaszczyznach. Są to prace realizowane na stronie www oraz poza nią.

Audyt SEO

Pierwszym zadaniem, które powinna wykonać agencja bądź freelancer, jest wykonanie audytu SEO pozycjonowanej strony internetowej. Dokument ten zawiera informacje o aktualnej kondycji domeny. Przedstawia płaszczyzny, które wymagają poprawy oraz wskazuje pomysły na rozwiązanie tychże błędów. W skład audytu SEO wchodzą m.in. dane na temat treści strony, uchybień w kodzie, indeksowania, mobilności, UX oraz wielu innych. Każdy audyt będzie inny, ponieważ każda strona internetowa to zupełnie odmienny organizm, któremu może dolegać inna choroba. Do przeprowadzenia czynności analitycznych używa się wielu narzędzi.


Oczywiście pierwszym rozeznaniem będzie przeklikanie strony, podejrzenie kodu oraz sprawdzenie, co się dzieje po wpisaniu w Google site:www.przykladowa-strona.com.pl. Następnie wykorzystuje się narzędzia takie jak Google Speed Insight, GT Metrix, Screaming Frog, Xenu Link Sleuth, Deep Crawl i Google Search Console (jeśli to możliwe).


Czas przygotowania audytu może wynieść dla małej strony od 2 do 4 godzin, natomiast dla dużego sklepu internetowego nawet kilkanaście godzin.


Zakładając, że średnio roboczogodzina pracy SEOwca to 100 zł, audyt SEO może kosztować od 200 do kilku tysięcy złotych. Często jest jednak tak, że agencja interaktywna wykonuje audyt SEO w ramach umowy, traktując to jako obowiązek i inwestycję. Niektórzy natomiast wyceniają te działania osobno.


Duże firmy zlecają audyty SEO, a zmiany mogą wprowadzać we własnym zakresie. Oczywiście właściciel strony może wykonać wstępny audyt, wykorzystując darmowe narzędzia typu Seoptimer, jednak dane te będą znacznie ograniczone.

Czynności on-site

Optymalizacja strony internetowej to jeden z najważniejszych czynników, który wykonujemy w ramach całego procesu pozycjonowania. Działania on-site to wszystkie działania, które realizujemy wewnątrz domeny.

W ramach SEO:

  • przeprowadzamy analizę fraz kluczowych,
  • dbamy o właściwą indeksację strony internetowej w przypadku np. zablokowania,
  • eliminujemy duplikacje strony głównej oraz treści,
  • tworzymy odpowiednie meta dane: title oraz description;
  • rozbudowujemy treści na stronie www wraz z uwzględnieniem słów kluczowych,
  • wprowadzamy właściwą strukturę nagłówków h1, h2, h3,
  • tworzymy przyjazne adresy URL,
  • tworzymy pliki robots.xt oraz sitemap.xml,
  • opracowujemy strategię linkowania wewnętrznego,
  • odpowiednio nazywamy oraz opisujemy zdjęcia,
  • przyspieszamy stronę internetową.
  • wprowadzamy dane strukturalne,
  • sprawdzamy elementy pod UX,
  • eliminujemy błędy z Google Search Console.

cena optymalizacji SEO pod pozycjonowanie

Jak widać, czynności on-site oraz optymalizacja strony pod SEO wymagają fachowej i szerokiej wiedzy. Jest to także proces czasochłonny, któremu należy poświęcić tyle czasu, ile potrzeba. Optymalizacja tworzy dobry grunt pod inne, przyszłe działania. Jest to praca, którą trzeba wykonywać stale z powodu zmieniającego się ciągle rynku, zmian zachodzący w sposobie korzystania z internetu przez ich użytkowników oraz aktualizacji algorytmów Google. Strona www, nawet po optymalizacji, w dalszym ciągu będzie wymagać doglądania i usprawnień, takich jak: dalsza poprawa szybkości bądź poszerzenie warstwy tekstowej. Warto dodać, że dobrze zrobiona optymalizacja może dać szybki efekt w przypadku fraz lokalnych, a klient może to odczuć dzięki większej liczbie zapytań poprzez email lub kontakt telefoniczny.

Pozycjonowanie stron internetowych cennik - działania w ramach SEO:

  • działania optymalizacyjne trwają od 4 h (przy mniejszej, prostej stronie z kilkoma podstronami) do nawet 40h (przy większym sklepie internetowym). Każda roboczogodzina specjalisty SEO kosztuje około 100 zł, co daje koszty od 400 zł do 4000 zł za samą optymalizację. Podane godziny są orientacyjne i dużo zależy od konkretnej strony, jej kondycji, sprawności, działań wcześniej prowadzonych pod kątem pozycjonowania, a także od doświadczenia SEO specjalisty oraz liczby osób pracujących nad stroną www.
  • do każdej podstrony należy napisać rozbudowany, specjalistyczny tekst. Powinien on mieć aktualnie minimum 5000 znaków ze spacjami. Koszt takiego artykułu to od 50 zł do 200 zł. Podobnie należy działać w przypadku artykułów na bloga - rekomendujemy co najmniej dwa artykuły blogowe miesięcznie.
  • optymalizacja treści (dodanie, formatowanie, linkowanie wewnętrzne itp.) – ok. 1 godziny na artykuł, czyli 200 zł.
  • w przypadku sklepów internetowych treści dodanych musi być zdecydowanie więcej. Do powyższych działań dochodzą opisy kategorii, podkategorii, a w niektórych przypadkach nawet rozbudowa poszczególnych artykułów.

Wszystkie powyższe czynniki mają wpływ na końcową cenę pozycjonowania strony internetowej. Jak widać – cena jest uzależnienia od wielu zmiennych czynników, przez co bardzo trudno jest określić ostateczną kwotę za SEO. Zależna jest ona od stanu strony www, jej rozbudowania, branży, w której działa, zasięgu, jaki chce osiągnąć i potrzeb samego właściciela. Cena zatem może się wahać i wynieść od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy.

Prace off-site

Nie tylko działania on-site wchodzą w zakres pozycjonowania. Są też działania off-site, czyli takie, których potencjalny klient nie zobaczy wizualnie na stronie internetowej, a jednak mają wpływ na pozycję strony w Google. W ramach takich działań prowadzimy rozbudowaną strategię link buildingu.

W ramach off-site:

  • realizujemy strategię pozyskiwania linków zewnętrznych - link building – ok. 30 linków miesięcznie wzwyż. Linki można zdobywać z różnych miejsc – sprawdzonych katalogów, portali ogłoszeniowych, forów, blogów, lokalnych portali, ogólnotematycznych portali. Ręczne zdobycie takiej liczby linków to czas od 3 do 8 godzin w zależności od posiadanej bazy miejsc, branży itp. Koszty agencji SEO w tym zakresie będą co miesiąc oscylować od 300 do 800 zł.
  • wprowadzamy w życie strategię content marketingu. Polega ona na napisaniu 2 bądź więcej artykułów miesięcznie. Koszt napisania artykułu wynosi od 50 do 200 zł. Natomiast umieszczenie tekstu wraz z linkiem na portalu/blogu oscyluje od 50 zł do nawet kilku tysięcy złotych za pośrednictwem np. platformy Whitepress.
  • należy również do tego doliczyć czas poświęcony na analizę konkurencji, pomysły na rozwój serwisu i artykułów blogowych, a także audyt strony w dostępnych narzędziach (np. Google Search Console, Google Analytics). Średnio trzeba poświęcić około od 3h do 5h w miesiącu, co daje od 300 do 500zł.

Watro też mieć na uwadze inne sposoby linkowania, np. linkowanie na własnych zapleczach firm SEO. Nie zalecamy takiego sposobu, ponieważ w przypadku zerwania lub zakończenia umowy linki są najczęściej usuwane z takich miejsc, a ich ewentualne utrzymanie może sporo kosztować. Usunięcie nagle tak dużej ilości linków negatywnie odbije się na obecne pozycje w rankingu Google, a straty mogą być nie do odrobienia.

Narzędzia wykorzystywane podczas pozycjonowania strony

Każda profesjonalna agencja SEO pracuje na narzędziach. Pomagają one w analizie strony, wyszukiwaniu miejsc pod linkowanie, do analizy konkurencji bądź monitoringu fraz kluczowych. Brandle, Semstorm, Senuto, Ahrefs, Majestic SEO, Seostation – tego rodzaju narzędzia kosztują agencję SEO przynajmniej kilkaset złotych miesięcznie. Bez nich nie da się dobrze wypozycjonować strony internetowej, jednocześnie oszczędzając czas i pieniądze. Ponadto kolejną ważną kwestią jest wiedza i doświadczenie pozycjonera, które ciągle jest na bieżąco z nowościami. Obserwował już nie jednego klienta w swojej karierze i doskonale wie, co się sprawdza, a czego należy unikać. Jest to bezcenna wiedza, która pozwala na dobre pozycjonowanie strony internetowej.

Pozycjonowanie stron cennik - zobacz, ile to kosztuje

Warianty cen – abonament miesięczny


Poniżej przygotowaliśmy 5 wariantów kosztów pozycjonowania, które są często spotykane. Zaznaczamy, że poniższe ceny mogą się zmienić w zależności od branży, konkurencyjności i rozbudowania strony, a także historii domeny i strony.

Strona www lokalna – frazy mało konkurencyjne – koszt / cena: 500 zł netto

  • optymalizacja strony,
  • 20 linków miesięcznie.

Ten wariant dotyczy wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą promować się w okolicy swojej firmy. Dlatego też, jeśli jesteś np. fryzjerem z Konina, możesz spodziewćc się tego typu propozycji z naszej strony.

Strona www ogólnopolska – frazy średnio konkurencyjne – koszt / cena: 1000 zł netto

  • optymalizacja strony,
  • 30 linków zewnętrznych,
  • 1 artykuł sponsorowany lub 2 artykuły na bloga.

Drugim scenariuszem jest strona www ogólnopolska, która ma być pozycjonowana na frazy średnio konkurencyjne. Domenie zapewniamy optymalizację, analizę konkurencji, dobór fraz kluczowych, jeden artykuł sponsorowany lub dwa artykuły na bloga miesięcznie, a do tego link building z liczbą około trzydziestu linków na miesiąc. Cena takiego pakietu oscyluje w okolicach 1000 zł netto na miesiąc.

Strona www ogólnopolska – frazy konkurencyjne – koszt / cena: 2000 zł netto

  • optymalizacja strony,
  • 40 linków zewnętrznych,
  • 2 artykuły sponsorowane,
  • 2 artykuły na bloga.

Trzecim scenariuszem jest strona www ogólnopolska, ale tym razem z frazami konkurencyjnymi, przez co wzrasta trudność i długość czasu przeznaczone na pozycjonowania. W ramach naszych działań prowadzimy optymalizację strony, tworzymy i publikujemy dwa artykuły sponsorowane oraz dwa artykuły na bloga. Regularnie dobieramy frazy kluczowe, analizujemy konkurencję, wdrażamy nowe pomysły na rozbudowę serwisu i bloga oraz realizujemy link building – około czterdziestu linków miesięcznie. Cena wypozycjonowania takiej strony wzrasta do 2000 zł netto na miesiąc.

Mały sklep internetowy, kilkadziesiąt produktów – koszt / cena: 3000 zł netto

  • optymalizacja strony,
  • 40 linków zewnętrznych,
  • 3 artykuły sponsorowane,
  • 3 artykuły na bloga,
  • opisy kategorii i produktów.

Kolejnym scenariuszem jest mały sklep internetowy, który w swojej ofercie posiada kilkadziesiąt produktów. Optymalizujemy kategorie oraz podkategorie, analizujemy konkurencję, zdobywamy pomysły na rozbudowę bloga, przygotowujemy trzy artykuły sponsorowane oraz trzy artykuły blogowe. Wdrażamy także link building w liczbie około czterdziestu linków na miesiąc. Cena pozycjonowania wynosi w takim wypadku około 3000zł netto miesięcznie.

Duży sklep internetowy – setki bądź tysiące produktów – koszt / cena: sky is the limit. :)

  • optymalizacja strony,
  • +40 linków zewnętrznych,
  • +3 artykuły sponsorowane,
  • +3 artykuły na bloga,
  • opisy kategorii i produktów.

Ostatnim scenariuszem jest pozycjonowanie dużego sklepu internetowego, w którym są już setki produktów. W ramach działań optymalizujemy kod, przygotowujemy analizę konkurencji, szukamy nowych pomysłów na bloga, przygotowujemy ponad trzy artykuły sponsorowane, ponad trzy artykuły na bloga, opisujemy kategorie, podkategorie i produkty, zdobywamy ponad czterdzieści linków miesięcznie dla takiego sklepu. Cena pozycjonowania dużego sklepu internetowego zaczyna się od 4000zł netto miesięcznie i jest ustalana indywidualnie ze względu na rozmiar sklepu.

koszt pozycjonowania w wyszukiwarce Google

Czy można pozycjonować stronę internetową w cenie 300 zł?

Nie będę oryginalny. Pozycjonowanie jest coraz trudniejsze. Z roku na rok sytuacja się komplikuje, gdyż algorytmy Google cały czas stawiają wyżej poprzeczkę w zakresie dostosowywania stron internetowych pod użytkownika. Trzeba poświęcić więcej czasu na tworzenie treści oraz szukanie dobrych miejsc pod wartościowe linki. Biorąc pod uwagę to, co napisałem powyżej, można stwierdzić, że nie da się pozycjonować strony w cenie 300 zł netto miesięcznie. Tak naprawdę pozycjonować można każdą stronę internetową w tak niskim budżecie. Natomiast każdy właściciel musi sobie logicznie przemyśleć, ile agencja SEO jest w stanie zrobić w cenie 300 zł, jeśli chce na tym zarobić? W takim przypadku w pierwszym miesiącu można wykonać wyłącznie optymalizację jako inwestycję. W drugim zdobyć większą ilość linków, a w następnych miesiącach... doglądać frazy. Czy klienci chcą, żeby tak było? Na pewno nie. Dlatego na promocji jak na własnym dziecku, nie należy oszczędzać. Jeśli masz 300 zł jako budżet, lepiej samemu napisz treści na blog i choćby w taki sposób rozwijaj własną stronę internetową. W tej cenie możesz spróbować dodać swoją stronę na płatnych katalogach firm oraz zlecić wykonanie od dwóch do trzech tekstów blogowych.


A już wkrótce na naszym blogu artykuł na temat pozycjonowania stron www na najpopularniejszych systemach CMS tj. Wordpress oraz Joomla! Nieco się rozdrobnimy w tym temacie i opiszemy różnego rodzaju SEO tricki zarówno dla systemu Joomla jak i dla Wordpress.

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron, cennik to tak naprawdę kwestia indywidualna. Wypełnij poniższy formularz a naszą propozycję działań otrzymasz w ciągu 24h. 
przejdź do formularza szybkiej wyceny
 

FAQ - najczęściej zadawane pytania

1. Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Cennik pozycjonowania stron www jest z reguły bardzo elastyczny. Wiele zależy od samej strony www a także domeny, na której się ona znajduje. Koszt pozycjonowania z reguły wyższy jest dla sklepów internetowych, a niższy dla prostych stron www.

2. W jaki sposób najlepiej się rozliczać?

Najlepszym sposobem rozliczania za usługę pozycjonowania jest stała, miesięczna opłata, w ramach której Agencja SEO wykonuje konkretny zakres prac. Wówczas Klient wie za co płaci, a Agencja SEO posiada budżet na realizację skutecznego pozycjonowania.

3. Jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesen, a to oznacza, że powinno trwać nieustannie. Efekty pozycjonowania z reguły widoczne są już po kilku miesiącach. Bywają przypadki, w których Klient widzi efekty zaraz po wstępnej optymalizacji strony www.