Spis treści

Działania SEO wykonywane w ramach pozycjonowania

Wycena usługi pozycjonowania stron internetowych obejmuje wstępną analizę strony internetowej, branży i konkurencji oraz zaplanowanie wszystkich działań przyczyniających się do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce Google. W ramach pozycjonowania strony internetowej należy wykonać szereg działań na różnych płaszczyznach. Są to prace realizowane na stronie www oraz poza nią i to właśnie te działania należy wziąć pod uwagę przy określeniu, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu lub strony internetowej.

Audyt SEO

Pierwszym zadaniem, które powinna wykonać agencja bądź freelancer, jest wykonanie audytu SEO pozycjonowanej strony internetowej. Dokument ten zawiera informacje o aktualnej kondycji domeny. Przedstawia płaszczyzny, które wymagają poprawy oraz wskazuje pomysły na rozwiązanie tychże błędów. W skład audytu SEO wchodzą m.in. dane na temat treści strony, uchybień w kodzie, indeksowania, mobilności, UX oraz wielu innych. Każdy audyt będzie inny, ponieważ każda strona internetowa to zupełnie odmienny organizm, któremu może dolegać inna choroba. Do przeprowadzenia czynności analitycznych używa się wielu narzędzi.

Oczywiście pierwszym rozeznaniem będzie przeklikanie strony, podejrzenie kodu oraz sprawdzenie, co się dzieje po wpisaniu w Google site:www.przykladowa-strona.com.pl.

Następnie wykorzystuje się narzędzia, takie jak:

  • Google Speed Insight,
  • GT Metrix,
  • Screaming Frog,
  • Xenu Link Sleuth,
  • Deep Crawl,
  • Google Search Console (jeśli to możliwe).

Czas przygotowania audytu może wynieść dla małej strony od 2 do 4 godzin, natomiast dla dużego sklepu internetowego nawet kilkanaście godzin.

Zakładając, że średnio roboczogodzina pracy SEOwca to 100 zł, audyt SEO może kosztować od 200 do kilku tysięcy złotych. Często jest jednak tak, że agencja interaktywna wykonuje audyt SEO w ramach umowy, traktując to jako obowiązek i inwestycję. Niektórzy natomiast wyceniają te działania osobno, posługując się własnym cennikiem lub szacunkowym przedziałem cenowym.

Zdarza się również tak, że niektóre duże firmy zlecają audyty SEO, a zmiany mogą wprowadzać we własnym zakresie. Oczywiście właściciel strony może wykonać wstępny audyt, wykorzystując darmowe narzędzia typu Seoptimer, jednak dane te będą znacznie ograniczone.

Czynności on-site

Optymalizacja strony internetowej to jeden z najważniejszych czynników, który wykonujemy w ramach całego procesu pozycjonowania. Działania on-site to wszystkie działania, które realizujemy wewnątrz domeny.

W ramach SEO:

  • przeprowadzamy analizę fraz kluczowych,
  • dbamy o właściwą indeksację strony internetowej w przypadku np. zablokowania,
  • eliminujemy duplikacje strony głównej oraz treści,
  • tworzymy odpowiednie meta dane: title oraz description;
  • rozbudowujemy treści na stronie www wraz z uwzględnieniem słów kluczowych,
  • wprowadzamy właściwą strukturę nagłówków h1, h2, h3,
  • tworzymy przyjazne adresy URL,
  • tworzymy pliki robots.xt oraz sitemap.xml,
  • opracowujemy strategię linkowania wewnętrznego,
  • odpowiednio nazywamy oraz opisujemy zdjęcia,
  • przyspieszamy stronę internetową.
  • wprowadzamy dane strukturalne,
  • sprawdzamy elementy pod UX,
  • eliminujemy błędy z Google Search Console.

cena optymalizacji SEO pod pozycjonowanie

Jak widać, czynności on-site oraz optymalizacja strony pod SEO wymagają fachowej i szerokiej wiedzy. Jest to także proces czasochłonny, któremu należy poświęcić tyle czasu, ile potrzeba. Optymalizacja tworzy dobry grunt pod inne, przyszłe działania. Jest to praca, którą trzeba wykonywać stale z powodu zmieniającego się ciągle rynku, zmian zachodzący w sposobie korzystania z internetu przez ich użytkowników oraz aktualizacji algorytmów Google. Strona www, nawet po optymalizacji, w dalszym ciągu będzie wymagać doglądania i usprawnień, takich jak: dalsza poprawa szybkości bądź poszerzenie warstwy tekstowej.

Warto dodać, że dobrze zrobiona optymalizacja może dać szybki efekt w przypadku lokalnych słów kluczowych, a klient może to odczuć dzięki większej liczbie zapytań poprzez e-mail lub kontakt telefoniczny.

cennik pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych - cennik podsumowujący

  • Działania optymalizacyjne - trwają od 4 h (przy mniejszej, prostej stronie z kilkoma podstronami) do nawet 40 h (przy większym sklepie internetowym). Każda roboczogodzina specjalisty SEO kosztuje około 100 zł, co daje koszty od 400 zł do 4000 zł za samą optymalizację. Podane godziny są orientacyjne i dużo zależy od konkretnej strony, jej kondycji, sprawności, działań wcześniej prowadzonych pod kątem pozycjonowania, a także od doświadczenia SEO specjalisty oraz liczby osób pracujących nad stroną www.
  • Teksty na stronę i bloga - do każdej podstrony należy napisać rozbudowany, specjalistyczny tekst. Teksty na kategorię zazwyczaj mają około 2000-3000 znaków ze spacjami, ale zdarzają się również krótsze i dłuższe formaty. Podobnie jest z artykułami na firmowego bloga. Każdy z nich powinien mieć około 5000-7000 znaków ze spacjami. Oprócz umieszczenia w tekstach słów kluczowych istotne jest zachowanie poprawności językowej, unikatowości tekstu (żeby uniknąć zjawiska duplicate content), dostosowany stylem i językiem komunikacji do konkretnej grupy docelowej, a przede wszystkim był wartością i odpowiedzią na zadane przez użytkownika pytanie. Koszt takiego tekstu artykułu to od 50 zł do 200 zł. Co do artykułów na bloga, to rekomendujemy publikację co najmniej dwóch artykułów blogowych miesięcznie.
  • Optymalizacja treści - zazwyczaj jest to publikacja tekstu lub artykułu na stronie, właściwe formatowanie, linkowanie wewnętrzne itp., a także, w zależności od tematyki, dodanie zdjęć i materiałów wideo – ok. 1 godziny na artykuł, czyli 200 zł.
  • Dodatkowe opisy SEO - w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych treści dodanych musi być zdecydowanie więcej. Do powyższych działań dochodzą opisy kategorii, podkategorii, a w niektórych przypadkach nawet rozbudowa poszczególnych artykułów.

Wszystkie powyższe czynniki mają wpływ na końcową cenę pozycjonowania strony internetowej. Jak widać – koszt pozycjonowania strony jest uzależniony od wielu zmiennych czynników, przez co bardzo trudno jest określić ostateczną kwotę za SEO. Zależna jest ona od stanu strony www, jej rozbudowania, branży, w której działa, zasięgu, jaki chce osiągnąć i potrzeb samego właściciela. Cena pozycjonowania zatem może się wahać i wynieść od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy.

Prace off-site

Nie tylko działania on-site wchodzą w zakres działań i ceny pozycjonowania. Wyróżnia się także działania off-site, czyli takie, których potencjalny klient nie zobaczy wizualnie na stronie internetowej, a jednak mają wpływ na pozycję strony w Google. W zakresie takich działań prowadzimy rozbudowaną strategię link buildingu.

W ramach off-site wykonujemy i oferujemy:

  • Link building - realizujemy strategię pozyskiwania linków zewnętrznych, ok. 30 linków miesięcznie wzwyż. Linki można zdobywać z różnych miejsc – sprawdzonych katalogów, portali ogłoszeniowych, forów, blogów, lokalnych portali, ogólnotematycznych portali. Ręczne zdobycie takiej liczby linków to czas od 3 do 8 godzin w zależności od posiadanej bazy miejsc, branży itp. Koszty agencji SEO w tym zakresie będą co miesiąc oscylować od 300 do 800 zł.
  • Content marketing i artykuły sponsorowane - wprowadzamy w życie strategię marketingu treści. Polega ona na napisaniu 2 bądź więcej artykułów miesięcznie. Koszt napisania artykułu wynosi od 50 do 200 zł. Natomiast umieszczenie tekstu wraz z linkiem na branżowym portalu/blogu zaczyna się od 50 zł i oscyluje do nawet kilku tysięcy złotych za pośrednictwem np. platformy WhitePress. Tym samym zapewniamy nie tylko wzrost ruchu na stronie, ale również szansę na zyskanie zaufania dla serwisu i zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google.
  • Strategię SEO - należy również do tego doliczyć czas poświęcony na analizę konkurencji, pomysły na rozwój serwisu i artykułów blogowych, a także audyt strony w dostępnych narzędziach (np. Google Search Console, Google Analytics). Średnio trzeba poświęcić około 3 h do 5 h w miesiącu, co daje od 300 do 500 zł.

Watro też mieć na uwadze inne sposoby linkowania, np. linkowanie na własnych zapleczach firm SEO. Nie zalecamy takiego sposobu, ponieważ w przypadku zerwania lub zakończenia umowy linki są najczęściej usuwane z takich miejsc, a ich ewentualne utrzymanie może sporo kosztować. Usunięcie nagle tak dużej ilości linków negatywnie odbije się na obecne pozycje w rankingu Google, a straty mogą być nie do odrobienia.

Narzędzia wykorzystywane podczas pozycjonowania strony

Każda profesjonalna agencja SEO pracuje na narzędziach. Pomagają one w analizie strony, wyszukiwaniu miejsc pod linkowanie, do analizy konkurencji bądź monitoringu fraz kluczowych.

W codziennej pracy Specjaliści SEO i Copywriterzy korzystają między innymi z narzędzi:

  • Senuto,
  • Brandle,
  • Semstorm,
  • Ahrefs,
  • Majestic SEO,
  • Seostation.

To nie wszystkie rozwiązania, z których się korzysta. Tego rodzaju narzędzia kosztują agencję SEO przynajmniej kilkaset złotych miesięcznie. Bez profesjonalnych narzędzi oraz odpowiedniej interpretacji wyników, trendów i zależności w branży SEO nie da się dobrze wypozycjonować strony internetowej, jednocześnie oszczędzając czas i pieniądze.

narzędzia w cenie pozycjonowania

Ponadto kolejną ważną kwestią jest wiedza i doświadczenie pozycjonera, które ciągle jest na bieżąco z nowościami. Obserwował już nie jednego klienta w swojej karierze i doskonale wie, co się sprawdza, a czego należy unikać. Doświadczenie, zdobyte umiejętności, a do tego nieustanny rozwój specjalisty to również istotne czynniki, które wpływają na to, jak ostatecznie kształtuje się cena pozycjonowania. Tak naprawdę można stwierdzić, że wiedza Specjalistów SEO jest bezcenna - to ona, poparta narzędziami, profesjonalizmem i jakością agencji SEO, pozwala na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.

Pozycjonowanie stron - cennik szacunkowy i przykładowe ceny

Warianty cen – abonament miesięczny

Poniżej przygotowaliśmy 5 wariantów kosztów pozycjonowania, które są często spotykane. Zaznaczamy, że poniższe ceny pozycjonowania mogą się zmienić w zależności od branży, konkurencyjności, rozbudowania strony, a także historii domeny i strony. Nasze wyceny zawsze są przygotowywane do konkretnych serwisów, dlatego trzeba pamiętać, że to, ile kosztuje SEO, jest kwestią indywidualną.

Strona www lokalna – frazy mało konkurencyjne – koszt/cennik pozycjonowania: 800-1500 zł netto

  • optymalizacja strony,
  • 20-30 linków zewnętrznych miesięcznie.

Pozycjonowanie lokalne jest dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw, które świadczą usługi stacjonarnie, np. salon kosmetyczny lub fryzjerski, gabinet stomatologiczny, warsztat samochodowy, restauracje, hotele, siłownie itp. Ten wariant dotyczy wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą promować się w okolicy swojej firmy i pozyskiwać potencjalnych klientów z konkretnego miejsca (zarówno tych, którzy przebywają tam na stałe, jak i przyjezdnych, gości, turystów itd.). Pozycjonowanie lokalne również ma na celu zwiększyć widoczność strony w Google za pośrednictwem optymalizacji, pozyskiwania wartościowych linków, doboru słów kluczowych - jednak z tą różnicą, że frazy mają dodany człon miejscowości, np. fryzjer Poznań.

Ze wględu na swoją specyfikę, znacznie mniejszą konkurencję, cennik pozycjonowania takiego lokalnego serwisu powinien mieścić się w stosunkowo niskim przedziale kosztowym. Pomimo tego, że nasze widełki rozpoczynają się od wartości 800 zł, to zdarzają się i takie branże, gdzie cena za pozycjonowanie powinna być niższa, w nawet "w okolicy" 600 zł. Jeśli pozycjonowanie lokalne będzie dotyczyć np. Wałbrzycha, wówczas koszt powinien być rzeczywiście niższy, niż 800 zł netto.

Strona www ogólnopolska – frazy średnio konkurencyjne – koszt/cennik pozycjonowania: 1500-2500 zł netto

  • optymalizacja strony,
  • 30-50 linków zewnętrznych miesięcznie,
  • 1 artykuł sponsorowany lub 2 artykuły na bloga.

Drugim scenariuszem jest strona www ogólnopolska, która ma być pozycjonowana na frazy średnio konkurencyjne. Domenie zapewniamy optymalizację, analizę konkurencji, dobór słów kluczowych, jeden artykuł sponsorowany lub dwa artykuły na bloga miesięcznie, a do tego link building z liczbą około trzydziestu linków na miesiąc. Cena takiego pakietu oscyluje w okolicach 1500-2500 zł netto na miesiąc.

Dlaczego jest drożej? Przede wszystkim dlatego, że powiększa się zasięg, a więc i wzrasta konkurencyjność, ponieważ musimy rywalizować z serwisami w całej Polsce. W związku z tym wiązać będzie się to ze znacznie większą ilością czasu poświęconą na link buiulding, analizę konkurencji, z pewnością i zakup linków będzie droższy. Dodatkowo, w takich sytuacjach pojawia się konieczność tworzenia większych ilości treści - w takiej sytuacji są to często treści poradnikowe np. na blogu. Właśnie wobec powyższego kwestia cena za pozycjonowanie automatycznie wzrasta.

Strona www ogólnopolska – frazy konkurencyjne – koszt/cennik pozycjonowania: 2500-4500 zł netto

  • optymalizacja strony,
  • 40-60 linków zewnętrznych miesięcznie,
  • 2 artykuły sponsorowane,
  • 2 artykuły na bloga.

Trzecim scenariuszem jest strona www ogólnopolska, ale tym razem z frazami konkurencyjnymi, przez co wzrasta trudność i długość czasu przeznaczone na pozycjonowania. W ramach naszych działań SEO prowadzimy optymalizację strony, tworzymy i publikujemy dwa artykuły sponsorowane oraz dwa artykuły na bloga. Regularnie dobieramy słowa kluczowe, analizujemy konkurencję, wdrażamy nowe pomysły na rozbudowę serwisu i bloga oraz realizujemy link building – około czterdziestu linków miesięcznie. Cena pozycjonowania takiej strony wzrasta do 2500-4500 zł netto na miesiąc.

Dzieje się tak głównie za sprawą skalowania tych działań, które wymienione zostały w punkcie drugim. Musimy po prostu zwiększyć intensywność tego wszystkiego, o czym pisaliśmy w punkcie wcześniejszym. Mamy więcej artykułów na blogu, więcej artykułów sponsorowanych, konieczne jest przeznaczenie większej liczby godzin na analizę, poszukiwanie linków itp. Skalowanie wyżej wymienionych prac sprawia, że cennik pozycjonowania jest po prostu nieco droższy.

Mały sklep internetowy, kilkadziesiąt produktów – koszt/cennik pozycjonowania: 4500 zł netto

  • optymalizacja strony,
  • 60-80 linków zewnętrznych,
  • 3 artykuły sponsorowane,
  • 3 artykuły na bloga,
  • opisy kategorii i produktów.

Kolejnym scenariuszem jest mały sklep internetowy, który w swojej ofercie posiada kilkadziesiąt produktów. Optymalizujemy kategorie oraz podkategorie, analizujemy konkurencję, zdobywamy pomysły na rozbudowę bloga, przygotowujemy trzy artykuły sponsorowane oraz trzy artykuły blogowe. Wdrażamy także link building w liczbie około czterdziestu linków na miesiąc. Cena pozycjonowania wynosi w takim wypadku około 4500 zł netto miesięcznie.

Pamiętaj jednak, że wszystko to, co dotyczy ceny pozycjonowania sklepu internetowego mocno zależy dodatkowo od konkurencyjności produktów. Może zdarzyć się tak, że sklep jest mały, jednak w asortymencie posiada produkty, który są konkurencyjne, wówczas cena pozycjonowania takiego sklepu będzie z pewnością wyższa. Działa to również i w drugą stronę. Wniosek nasuwa się tutaj sam - coś takiego, jak "pozycjonowanie cennik" nie istnieje :) Nie ma gotowych cen, kosztów za SEO - wszystko powinno być ustalane indywidualnie ze względu na całą masę czynników, które mają wpływ na cenę końcową.

Duży sklep internetowy – setki bądź tysiące produktów – koszt/cennik pozycjonowania: sky is the limit :)

  • optymalizacja strony,
  • +60 linków zewnętrznych,
  • +3 artykuły sponsorowane,
  • +3 artykuły na bloga,
  • opisy kategorii i produktów.

Ostatnim wariantem jest to, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, w którym są już setki produktów. W ramach działań dla takiego dużego serwisu optymalizujemy kod, przygotowujemy analizę konkurencji, dobieramy słowa kluczowe, szukamy nowych pomysłów na bloga, przygotowujemy ponad trzy artykuły sponsorowane, ponad trzy artykuły na bloga, opisujemy kategorie, podkategorie i produkty (content marketing wzbogacony elementami SEO copywritingu), zdobywamy ponad czterdzieści linków miesięcznie dla takiego sklepu. Cena pozycjonowania dużego sklepu internetowego zaczyna się od 5000-6000 zł netto miesięcznie i jest ustalana indywidualnie ze względu na rozmiar sklepu.

szacunkowy koszt pozycjonowania stron internetowych

Czy można pozycjonować stronę internetową w cenie 300 zł?

Nie będę oryginalny. Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów online jest coraz trudniejsze. Z roku na rok sytuacja się komplikuje, gdyż algorytmy Google cały czas stawiają wyżej poprzeczkę w zakresie dostosowywania stron internetowych pod użytkownika. Trzeba poświęcić więcej czasu na tworzenie treści oraz szukanie dobrych miejsc pod wartościowe linki.

Biorąc pod uwagę to, co napisałem powyżej, można stwierdzić, że nie da się pozycjonować strony w cenie 300 zł netto miesięcznie. Tak naprawdę pozycjonować można każdą stronę internetową w tak niskim budżecie. Natomiast każdy właściciel musi sobie logicznie przemyśleć, ile agencja SEO jest w stanie zrobić w cenie 300 zł, jeśli chce na tym zarobić? W takim przypadku w pierwszym miesiącu można wykonać wyłącznie optymalizację jako inwestycję. W drugim zdobyć większą liczbę linków, a w następnych miesiącach... doglądać frazy.

Czy klienci chcą, żeby tak było? Na pewno nie. Dlatego na reklamie, jak na własnym dziecku, nie należy oszczędzać :)

Jeśli masz 300 zł jako budżet, lepiej samemu napisać treści na blog i choćby w taki sposób rozwijać własną stronę internetową. W tej cenie możesz spróbować dodać swoją stronę na płatnych katalogach firm oraz zlecić wykonanie od dwóch do trzech tekstów blogowych.

Nie daj nabrać się na tanie pozycjonowanie oraz działania bez przygotowania i rezultatów. Podejrzanie niskie ceny pozycjonowania nigdy nie przyniosą nic wartościowego i najczęściej są wyłącznie dobrze brzmiącą obietnicą bez pokrycia.

Pozycjonowanie stron z niskim budżetem

Wniosek nasuwa się sam. Nawet przy niewielkim nakładzie finansowym można podjąć pewne działania SEO. Jednak tylko kompleksowe rozwiązania będą przynosić najlepsze rezultaty.

Można założyć pewien poziom budżetu, jaki w danym przypadku warto przeznaczać na pozycjonowanie serwisu WWW. Zmiennych jest naprawdę bardzo wiele. To, jaką cenę za pozycjonowanie stron poda agencja SEO, zależy od wielu czynników, dlatego też nie warto pytać agencji o ogólny cennik pozycjonowania - taki zazwyczaj niewiele nam powie.

Warto prosić zawsze o konkretną, precyzyjną wycenę działań i profesjonalną konsultację względem działań pozycjonerskich. Po przeprowadzaniu odpowiedniego audytu, analizy konkurencji, z pewnością agencja SEO sprawnie wyceni swoje działania i pomoże odpowiedzieć na pytanie, ile konkretnie kosztuje pozycjonowanie danej strony internetowej. Może zdarzyć się, że nawet za kilkaset złotych miesięcznie będzie możliwe wykonanie konkretnych działań.

koszt pozycjonowania w wyszukiwarce Google

Wsparcie dla pozycjonowania - cennik Google Ads

Gdy nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. To słynne powiedzenie można odnieść do wielu sytuacji biznesowych oraz ekonomicznych. Nawet w wyszukiwarce w Google, gdy nie wiadomo, skąd na samej górze pojawiły się konkretne wyniki wyszukiwania, z pewnością chodzi o... pieniądze ;)

Mowa oczywiście o dodatkowej usłudze związanej ze zwiększaniem widoczności w wynikach w wyszukiwarce Google. To kampanie reklamowe Google Ads. W ich modelu rozliczenia jest pewna lukratywna propozycja - płaci się wyłącznie za wyniki.

Google Ads, znane wcześniej jako Google AdWords, to system reklamowy, którego początki sięgają 2000 roku. W ramach tej usługi w wyszukiwarce Google wyświetlane są linki sponsorowane prowadzące do strony, której właściciel bądź agencja obsługująca wykupiła kampanię.

Modele rozliczenia w Google Ads są różne:

  • CPC (cost per click) - koszt kliknięcia,
  • eCPC - ulepszony CPC
  • CPM (cost per mille) - koszt za tysiąc wyświetleń,
  • CPV (cost per view) - kosz obejrzenia,
  • CPA (cost per action) - koszt za konwersję
  • ROAS (return on ad spend) - zwrot z wydatków za reklamę.

Do korzyści płynących z takiego rozwiązania nie trzeba raczej nikogo przekonywać. Trzeba raczej uświadamiać, że Google Ads nie musi być rozwiązaniem na zawsze - można zainwestować w pozycjonowanie organiczne, którego efekty są długotrwałe. Zasada w Google Ads jest jedna: strona wyświetla się tylko wtedy, gdy jej właściciel za to płaci. Bez płatności nie będzie wyniku, a często okazuje się niestety, że cena pozycjonowania sponsorowanego jest albo droga, albo nieefektywna - zwłaszcza przy bardzo konkurencyjnych frazach.

To jeszcze nie wszystko. W Google Ads wygrywa zasada „kto da więcej”. Jeżeli dana firma ustawia stawkę CPC na 5 zł, a druga firma na 4 zł, to strona tej pierwszej będzie wyświetlać się w wyżej w wynikach wyszukiwania (o ile reklama spełnia wszelkie wymagania). Czasem stawki za jedno (!) kliknięcie wynoszą nawet kilkadziesiąt złotych. Średnią cenę za pozycjonowanie sponsorowane można sprawdzić w planerze słów kluczowych, ale chcąc mieć pełen pogląd, należy mieć aktywną kampanię. To, jaki jest cennik pozycjonowania sponsorowanego w Google Ads, określa przede wszystkim trudność i konkurencyjność danej frazy.

Sposobów na zwiększenie widoczności w wynikach sponsorowanych w wyszukiwarce jest mnóstwo. Wśród czynników, które mają wpływ na ranking i pozycje reklam w wyszukiwarce Google wymienia się m.in. wynik jakości, treści serwisu, możliwości zaindeksowania witryny w Google, trafność reklam itp. Są jednak tacy, którzy za wszelką cenę będą chcieli w wynikach wyszukiwania się znaleźć. Nawet wykorzystując pewne zabiegi, które w ostateczności mają pomóc użytkownikowi.

kampania sponsorowana google ads

Najpopularniejszym rodzajem reklamy w Google Ads jest reklama tekstowa w wyszukiwarce. Oprócz tego można zainwestować także w reklamę displayową, produktową w usłudze Zakupy Google, remarketing, reklamę w YouTube itp.

Sama rejestracja w usłudze Google Ads jest darmowa. Można również ustawić miesięczny limit budżetu, bez ryzyka przekroczenia go. W dowolnym momencie istnieje możliwość wstrzymania płatnej kampanii oraz dostosowania wydatków na każdym etapie realizacji usługi. Jednak bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności obsługi narzędzi Google kampania może nie być skuteczna. Dlatego w tym przypadku warto zlecić kampanie sponsorowane agencji zajmującej się pozycjonowaniem reklam w Google Ads.

Cena pozycjonowania sponsorowanego jest ustalana wówczas wewnątrz konkretnej agencji. Do samego kosztu za reklamę należy doliczyć także koszty obsługi kampanii. Często mówi się, że Google Ads to dodatkowe lub pośrednie rozwiązanie w zwiększeniu widoczności w wynikach wyszukiwania. Rzeczywiście wyniki są natychmiastowe, ale nie przynoszą tak długotrwałych efektów, jak pozycjonowanie organiczne. Ponadto czasem istnieje ryzyko, że użytkownicy chętniej wejdą w wynik z naturalnych (organicznych) wyników wyszukiwania niż w ofertę sponsorowaną.

ROI - zwrot z inwestycji

W branży SEO i SEM jednym ze wskaźników, który jest powszechnie stosowany, jest: ROI (ang. return on investment) - wskaźnik rentowności inwestycji. Chcąc otrzymać wynik tego wskaźnika, od przychodu odejmuje koszty, dzieli wszystko przez koszty i mnoży x 100%. W branży pozycjonowania koszt można potraktować jako koszt pozyskania klienta, czyli budżet SEO lub środki wydane na Google Ads.

wskaźnik rentowności inwestycji w kontekście pozycjonowania

Im wyższy wskaźnik ROI, tym lepiej - to informacja o tym, że kampania marketingowa przynosi określone cele.

Czy cena pozycjonowania to jedyny czynnik, który warto brać pod uwagę?

Nie. Na tym jednym wymownym słowie można by się zatrzymać. Umówmy się: pozycjonowanie nie jest pierwszą usługą za kilkadziesiąt złotych, którą można sobie kupić, a w razie czego zrezygnować. Wyżej przedstawione argumenty, szacunkowe cenniki pozycjonowania oraz efekty, które można uzyskać, mówią same za siebie. Inwestycja w pozycjonowanie to długofalowy proces, który rozpoczyna się właśnie od podjęcia decyzji i wyboru konkretnej agencji SEO. Można parafrazować, że to mały krok dla człowieka, ale wielki dla… wirtualnej ludzkości.

Warto przytoczyć tutaj misję przedsiębiorstwa Google, której celem jest uporządkowanie światowych zasobów informacji w taki sposób, by te były powszechnie dostępne i użyteczne dla każdego. Jako agencja SEO z wieloletnim doświadczeniem wierzymy, że każdy nasz klient czy partner biznesowy ma do przekazania światu coś ważnego, użytecznego i wartościowego. Czy to w postaci produktu, czy usługi, idei, informacji, rozwiązania... My z kolei wiemy, jak tę wartość przekazać dalej w skuteczny sposób.Wyświetlane wyniki wyszukiwania w Google nie są przypadkowe, ale to nie zawsze cennik pozycjonowania ma pierwszorzędne znaczenie w tej zależności.

W zasadzie można tak potraktować każdą usługę - dokładnie w ten sposób, w jaki analizuje się teraz pozycjonowanie. Cena jest ważna, ale jest tylko jednym z czynników wpływających na ostateczną decyzję. Przy zakupie oprogramowania dla firmy, cateringu, porady prawnej czy usługi kosmetycznej cena również nie jest jedynym wymogiem.

W ogólnym rozrachunku ważna jest:

  • świadomość korzyści, które płyną z tej oferty,
  • współpraca z konkretnym podmiotem,
  • relacje w tej współpracy,
  • model rozliczenia,
  • dostępne możliwości, rozwiązania i narzędzia.
  • W przypadku cateringu z pewnością decydującym czynnikiem wyboru konkretnej usługi będzie smak jedzenia, a w przypadku porady prawnej - skuteczne rozwiązanie danej sprawy lub problemu. W usługach kosmetycznych ważny jest nie tylko efekt, ale także warunki panujące w salonie czy jakość obsługi.

    Podobnie można spojrzeć na pozycjonowanie - cena nie jest jedynym czynnikiem determinującym wybór usługi zwiększania widoczności pozycji strony w wynikach w Google. Zwiększenie ruchu na stronie, liczba konwersji, ukazanie wizerunku lidera na rynku - to efekty, w które warto zainwestować.

    W naszym działaniu ustalana jest comiesięczna opłata, w ramach której, na podstawie sporządzonej umowy, realizujemy konkretne zadania. Dzięki temu, że na fakturze co miesiąc jest taka sama opłata, właściciel strony nie zdziwi się niespodziewanymi dodatkowymi kosztami za wykonaną pracę przez naszą agencję.

    Warto podkreślić, że do każdego projektu prowadzonego w naszej firmie przypisany jest dedykowany opiekun. W agencji Empressia pracują zarówno eksperci od optymalizacji stron internetowych, jak i link buildingu oraz SEO copywritingu. Każda z tych usług jest realizowana przez inne działy i osoby. Wszyscy nasi pracownicy przyczyniają się zatem do osiągnięcia wspólnego efektu i realizacji celów biznesowych naszych klientów oraz partnerów biznesowych. Roboczogodzina każdego z ekspertów jest wyceniana indywidualnie, w zależności od stanowiska i rodzaju pracy.

    Podsumowując, cennik pozycjonowania jest z pewnością istotną informacją, którą potencjalny klient chciałby poznać, jednak nie jest to czynnik determinujący ostateczną decyzję o promowaniu swojego biznesu.

    Czy opłaca się pozycjonować stronę?

    Decydując się na promowanie swojej marki, firmy czy strony www, ma się przed sobą różne możliwości. Rynek reklamy - zarówno tradycyjnej, jak i internetowej, stoi otworem przed każdym przedsiębiorstwem. Można zdecydować się na reklamę telewizyjną, której koszt oscyluje wokół kilkudziesięciu czy kilkuset złotych. Z drugiej strony można postawić na tradycyjne kanały reklamowe, jak roznoszenie ulotek. Można też wybrać jedną z najlepiej ocenianych dróg - pozycjonowanie strony www.

    Nie chcąc sugerować się żadnym rozwiązaniem, najlepiej sięgnąć do statystyk:

    • Według raportu Digital i Mobile na świecie w 2020 roku ponad 4,5 miliarda ludzi na świecie korzysta z internetu.
    • Dane ze StatCounter wskazują, że ponad 95% użytkowników w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google.

    użytkownicy wyszukiwarki Google w Polsce

    Badając ten potencjał i porównując go do kosztów za pozycjonowanie, cena za tę usługę jest bardzo korzystna, a inwestycja - naprawdę opłacalna.

    Nie można zapomnieć tu o wskaźnikach informujących o efektach działań reklamowych przeprowadzanych w sieci. Zwraca się uwagę między innymi na:

    • większy ruch na stronie,
    • rosnącą liczbę wyświetleń,
    • coraz więcej konwersji,
    • większą rozpoznawalność w środowisku biznesowym i branży.

    Te statystyki i zależności mogą nam wiele powiedzieć o samej usłudze pozycjonowania.

    Ważne są tu również inne wskaźniki, których nie można do końca zmierzyć, przeanalizować i oficjalnie przypisać do zasług pozycjonowania. Ceną jest tu jednak sukces przedsiębiorstwa. Można przedstawić go za pomocą efektu ROPO (ang. research online, purchase offline), będącego „zmorą” marketingowców z sektora e-commerce. Ten efekt polega na tym, że konsumenci szukają informacji o danym produkcie w sieci, a następnie kupują go stacjonarnie. Nie da się jednak ukryć, że nawet w takiej sytuacji można odnotować korzyści i wzrosty. Choć współczynnik w sklepie internetowym nie wzrośnie, to przełoży się na zakup w sklepie stacjonarnym tej samej marki.

    Właściciele firm i sklepów, którzy osiągnęli cele biznesowe dzięki pozycjonowaniu, na pewno twierdzą, że gra jest warta świeczki, a cena gra drugorzędną rolę, ponieważ cała inwestycja zwraca się z nawiązką. Najważniejsze, żeby strategia pozycjonowania była dopasowana do indywidualnych oczekiwań oraz celów konkretnego przypadku.

    Pozycjonowanie - cennik… nie istnieje!

    Jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron, cennik to tak naprawdę kwestia indywidualna. Można szacować koszty SEO, robić wyceny, określać kwotę na podstawie poprzednich zleceń, jednak nigdy nie można podchodzić do tego według ściśle określonego schematu. Niektórzy często obiecują niemożliwe tanie pozycjonowanie za kilkaset złotych… My jednak wolimy dokładnie przeanalizować Twoją stronę internetową, konkurencję, branżę, sprawdzić, jak wygląda sytuacja w kontekście fraz kluczowych, wykonać audyt, zaplanować swoje działania - po to, żeby zwiększyć widoczność i ruch na stronie.

    Wypełnij poniższy formularz a naszą propozycję działań oraz indywidualną wycenę i koszt pozycjonowania otrzymasz w ciągu 24 h.

     
    przejdź do formularza szybkiej wyceny
     

    FAQ - najczęściej zadawane pytania

    1. Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

    Cennik pozycjonowania stron www jest z reguły bardzo elastyczny. Wiele zależy od samej strony internetowej, a także domeny, na której się ona znajduje. Koszt pozycjonowania stron internetowych z reguły wyższy jest dla sklepów internetowych, a niższy dla prostych stron www.

    2. W jaki sposób najlepiej się rozliczać za pozycjonowanie stron internetowych?

    Najlepszym sposobem rozliczania za usługę pozycjonowania jest stała, miesięczna opłata, w ramach której agencja SEO wykonuje konkretny zakres prac. Wówczas Klient wie, za co płaci, a firma pozycjonerska posiada budżet na realizację skutecznego pozycjonowania.

    3. Jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej?

    Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem, a to oznacza, że powinno trwać nieustannie. Efekty pozycjonowania z reguły widoczne są już po kilku miesiącach. Bywają przypadki, w których Klient widzi efekty zaraz po wstępnej optymalizacji strony www.

    4. Pozycjonowanie stron - ile kosztują poszczególne działania?

    Na koszt pozycjonowania składa się wiele czynników. Audyt SEO kosztuje od 200 zł do kilku tysięcy złotych. Opracowanie i monitorowanie strategii to koszt około 300-500 zł miesięcznie. Działania optymalizacyjne wynoszą od 400 zł do 4000 zł. Każdy artykuł na stronę to koszt od około 50 do 200 zł (podobnie jak artykuły sponsorowane i opisy na podstrony, kategorie, inne zakładki na witrynie). Optymalizacja treści wynosi około 200 zł. Link building kosztuje od 300 do 800 zł miesięcznie.

    Jeżeli masz dodatkowe pytania, zgłoś się do nas!

    A już wkrótce na naszym blogu artykuł na temat pozycjonowania stron www na najpopularniejszych systemach CMS tj. WordPress oraz Joomla! Nieco się rozdrobnimy w tym temacie i opiszemy różnego rodzaju SEO tricki zarówno dla systemu Joomla!, jak i dla WordPress.