GOOGLE ADS ŁÓDŹ

Skuteczna reklama biznesu online i offline w internecie. Zapraszamy do współpracy!

Zainwestuj w skuteczną reklamę w internecie – zyskaj nowych klientów, zarabiaj i rozwijaj swoją firmę z agencją Empressia, certyfikowanym partnerem Google. Od stworzenia i uruchomienia reklam, przez mierzenie wyników, po ciągłą optymalizację – powierz swoje kampanie doświadczonym specjalistom!

WYCEŃ GOOGLE ADS W ŁODZI
co to jest kampania google ads

Kampanie reklamowe Google – Łódź. Co to jest Google Ads/AdWords?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie różnego rodzaju reklam w wynikach wyszukiwania i sieci reklamowej Google. Do niej należą aplikacje Google (m.in. Mapy i Gmail), serwis YouTube oraz tysiące stron i apek udostępniających swoją powierzchnię na reklamy.

System reklamowy Google pozwala precyzyjnie targetować reklamy, optymalizować pod kątem wyznaczonego celu, konwersji (np. sprzedaży, wysłania formularza) i mierzyć. Płacisz głównie za działanie potencjalnego klienta np. kliknięcie reklamy (model CPC/PPC: cost/pay per click). Gdy większość ludzi szuka produktów czy usług online, Google Ads jest nieodzownym narzędziem w arsenale marketingowym każdej firmy. Umożliwia nie tylko zwiększenie widoczności marki (świadomość, kreowanie wizerunku), ale też przyciąga ruch na stronę internetową, generuje leady i sprzedaż, a to przekłada się na rzeczywiste korzyści biznesowe.

Kampanie Google Ads z Łodzi z przyjemnością przeprowadzi dla Ciebie nasza agencja Empressia. Powierz swoje reklamy specjalistom – zajmij się tym, co dla Ciebie najważniejsze, a my zadbamy o skuteczną promocję Twojej firmy w sieci.

Google Ads, kampanie AdWords – Łódź. Jakie masz możliwości?

System reklamowy Google Ads (AdWords) to gigantyczne i rozbudowane narzędzie. Dzięki niemu wyświetlisz reklamę we wszelkich popularnych formatach, w różnych miejscach w sieci, z różnym celem i na wszystkich etapach lejka zakupowego klientów. Z pomocą kampanii Google Ads możesz zarówno budować pożądany wizerunek, wzmacniać świadomość istnienia firmy, jak i pozyskiwać leady i zwiększać sprzedaż produktów czy usług.

Reklama tekstowa w wyszukiwarce Google

Reklamy tekstowe, znane również jako linki sponsorowane, wyświetlają się w wyszukiwarce Google, na górze strony (pierwszych kilka pozycji) lub też w dalszej jej części. Reklama przypomina standardowy link do witryny, jaki pokazuje się w wyszukiwarce po wpisaniu określonych słów i fraz. Czyli główną jej częścią jest nagłówek-link. Powyżej znajdują się adresy strony i podstrony, a poniżej: krótki opis oferty i ewentualne rozszerzenia (linki, ceny, opinie). Także jest powiązana ze słowami kluczowymi. Przykładowo, masz sklep online z kosmetykami: możesz emitować reklamy w sieci wyszukiwania na takie frazy jak „drogeria online”, „szampon do włosów” czy „odżywka do włosów [marka, linia, wariant]”.

Dzięki reklamie tekstowej, linkom sponsorowanym, masz szansę zdobyć pierwszą, drugą czy trzecią pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Nawet jeśli Twoja witryna jest nowa, nie była pozycjonowana lub czekasz na rezultaty działań. Reklama dociera do użytkowników już zainteresowanych Twoją ofertą, gdy wpisują w wyszukiwarce zapytanie powiązane tematycznie z firmą, czyli potencjalnych klientów. Nie płacisz za wyświetlenie, tylko za kliknięcie, czyli przejście użytkownika na stronę.

Reklama produktowa w wynikach wyszukiwania i Google Shopping

Reklama produktowa to prezentacja danego artykułu, np. modelu butów, na stronie wyników wyszukiwania oraz w zakładce Zakupy, a często także w witrynach sieci partnerskiej Google. Składa się ze zdjęcia produktu, ceny, linku (prowadzącego do jego strony), adresu sklepu i ewentualnych rozszerzeń jak ocena (gwiazdki) czy informacje o bezpłatnej dostawie.

Aby skorzystać z tej formy reklamy, musisz uruchomić konto w Google Merchant Center i stworzyć plik produktowy. To świetne narzędzie dla e-commerce – skraca i upraszcza drogę użytkownika do zakupu produktów, a więc realnie wspiera sprzedaż. Jeżeli odbiorca klika reklamę, to znaczy, że właśnie takiego produktu szuka. Zwiększa się więc szansa na konwersję w porównaniu np. z reklamą tekstową, gdy nie zawsze jest pewne, że oferta sklepu rzeczywiście odpowiada potrzebom odbiorcy.

Reklama displayowa, banery w sieci reklamowej Google

Reklama Google AdWords/Ads może też przyjąć formę graficzną, czyli baneru łączącego przekaz wizualny (obraz) ze słownym (nagłówek i krótka treść) i przyciskiem wzywającym do działania. Po kliknięciu banera odbiorca ląduje na dopasowanej do treści reklamy landing page, np. na stronie głównej czy zakładce ofertowej. Reklamy wyświetlają się w aplikacjach i witrynach partnerów reklamowych Google. Do sieci należą tysiące stron i portali internetowych wydawców (zarówno ogólnopolskich, dużych i znanych, jak i niszowych czy lokalnych). W ramach kampanii Google możesz kierować reklamy kontekstowo, czyli powiązać je z określonymi tematami czy słowami kluczowymi (np. promować szampony do włosów na blogu fryzjerskim). Możesz też targetować je do konkretnej grupy osób, wskazując pożądane dane demograficzne i zainteresowania.

Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google to skuteczny przepis na duże zasięgi, wzmacnianie świadomości istnienia firmy i zainteresowania produktami lub usługami (popytu) oraz budowanie pożądanego wizerunku marki.

Reklama wideo w serwisie YouTube i sieci reklamowej

Poprzez system reklamowy Google możesz również emitować filmy reklamowe na portalu YouTube i w witrynach sieci partnerskiej. Wideo jest skutecznym formatem promocji, bo łączy kompletny przekaz z łatwością odbioru. Nie wymaga zaangażowania jak czytanie, a komunikuje znacznie więcej i zwykle też lepiej niż słowo i statyczny obraz. Za jego pomocą łatwo wyrazisz trudne do ujęcia w słowa pojęcia abstrakcyjne (emocje czy nienamacalne korzyści) lub opowiesz, jak zmieni się na lepsze życie potencjalnego klienta, gdy skorzysta z Twojej oferty. Wideo przyciąga uwagę, angażuje wzrok i słuch, trudno go choćby częściowo nie obejrzeć/„usłyszeć”.

Kampania na YouTubie i w sieci reklamowej Google pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców z reklamą w jednym z najskuteczniejszych dziś formatów. To dobry pomysł na budowanie zasięgów, świadomości istnienia, pożądanego wizerunku firmy oraz na wzmacnianie popytu na określone produkty czy usługi. Warto skorzystać!

Reklama w mapach Google, lokalne linki sponsorowane – Łódź

Jeśli prowadzisz biznes tylko (lub także) stacjonarnie, dzięki Google Ads masz szansę skutecznie promować go w internecie. Prawdopodobnie większość Twoich odbiorców szuka online lokalnych sklepów, salonów i punktów usługowych – warto więc do nich dotrzeć i zaprosić do złożenia wizyty. Możliwości promocji lokalnej firmy w Google są głównie dwie. Pierwsza to kampania linków sponsorowanych na słowa-klucze, frazy powiązane z ofertą i lokalizacją, np. „fryzjer łódź retkinia”. Wówczas potencjalny klient, szukając usługi/sklepów, natrafia w górnej części strony wyników wyszukiwania na Twoją stronę – z ofertą, cennikiem, kontaktem czy opcją rezerwacji. W przypadku tej i pozostałych typów reklam (graficznych i wideo) sprawdza się także możliwość kierowania reklam do osób przebywających w określonej lokalizacji.

Drugim skutecznym narzędziem dla firm stacjonarnych jest kampania lokalna, w ramach której Google emituje reklamy w Mapach, wyszukiwarce, na Gmailu i YouTube oraz w sieci reklamowej. Reklamy lokalne są powiązane z wizytówką Google Moja Firma (trzeba ją mieć) oraz kierowane na zapisaną w niej lokalizację i najbliższą okolicę. To świetny sposób na dotarcie do mieszkańców, turystów bądź przyjezdnych, którzy w danym momencie i w danym miejscu szukają określonych usług i sklepów.

Kampanie remarketingowe w witrynach partnerskich Google

Z reklamą AdWords/Ads wiąże się też możliwość dotarcia do tych osób, które są już w jakiś sposób związane z firmą – np. znajdują się w bazach klientów firmy czy też prenumerują newsletter. Wykorzystując te dane, możesz komunikować swoim stałym klientom np. promocje, specjalne akcje i nowe programy lojalnościowe lub okresowo przypomnieć im o ich potrzebach oraz o istnieniu swojej firmy, która je zaspokoi. To sprawdza się zwłaszcza podczas sezonów zakupowych. Przykładowo – masz sklep z zabawkami. Przed świętami puszczasz reklamy do swoich klientów. Jeśli mają pozytywne doświadczenia z Twoją firmą, to tym samym zwiększasz szansę, że to do Ciebie się wybiorą po prezenty, nawet bez szukania alternatyw.

Google oferuje również takie narzędzie jak remarketing dynamiczny. Chętnie używają go zwłaszcza prowadzący sklepy internetowe. Polega na wyświetlaniu reklam tym osobom, które już kiedyś odwiedziły stronę, i to reklam dotyczących oglądanej oferty, np. produktów z określonej kategorii. W ten sposób możesz zachęcić klientów, by wrócili do sklepu i skorzystali z niej, np. kupili artykuły z porzuconego koszyka.

Zautomatyzowane kampanie Google Ads/AdWords

Kampanie Google Ads prowadzimy na różne sposoby – ręcznie lub automatycznie, na podstawie przygotowanych materiałów lub jedynie informacji czy zasobów, w jednym lub w kilku formatach i miejscach bądź kompleksowo. Do automatyzacji procesu służą kampanie inteligentne oraz kampanie Performance Max, w których wykorzystujemy zaawansowane algorytmy i sztuczną inteligencję.

Przy tworzeniu inteligentnych kampanii Google Ads wystarczy podać kilka informacji i danych wyjściowych, określić budżet i wybrać cel (np. wzrost sprzedaży). System już sam będzie tworzył odpowiednio dopasowane reklamy, zarządzał ich lokalizacją oraz planował budżet. Z kolei dzięki Performance Max wykorzystasz wszystkie zasoby (tj. formaty, miejsca emisji) reklam w ramach jednej kampanii. W obu przypadkach dużą rolę w skuteczności reklam odgrywają systemy, które automatycznie je optymalizują. Ogromną zaletą jest też oszczędność czasu. Wciąż jednak niezbędna jest kontrola czy wprowadzanie korekt, czyli opieka specjalisty Google Ads.

Reklama AdWords – Łódź. Skuteczne kampanie Google Ads z agencją partnerską Google!

Skuteczność kampanii Google Ads jest wypadkową wielu czynników, w tym tych związanych z branżą, konkurencją, grupą docelową czy budżetem. Nie wystarczy stworzenie i uruchomienie (nawet już odpowiednio skonfigurowanej) kampanii oraz czekanie na wyniki. Reklamą AdWords/Ads trzeba zarządzać – nieustannie ją mierzyć, kontrolować i optymalizować w zakresie choćby stawek, słów kluczowych czy odbiorców.

Jeśli nie chcesz przepalić budżetu, a Ty lub Twoi pracownicy nie macie wiedzy i doświadczenia w prowadzeniu kampanii Google Ads, zachęcamy do skorzystania z pomocy naszej agencji Empressia. Uzyskaliśmy status certyfikowanego partnera Google, który poświadcza, że mamy umiejętności i doświadczenie w zarządzaniu kampaniami w jego systemie reklamowym.

Wspólnie ustalimy cele reklamowe i strategię promocji, zaplanujemy budżet, przygotujemy i włączymy reklamy. Będziemy je monitorować, testować, optymalizować, dostosowywać nowe formaty, mierzyć i raportować wyniki przez cały okres naszej współpracy. A wycenę obsługi możesz sprawdzić już teraz, korzystając z naszego kalkulatora

Jak wygląda kampania Google Ads w Łodzi?

Określenie celów kampanii reklamowej Google Ads
01

Musimy poznać Twoje cele biznesowe i oczekiwania, ofertę Twojej firmy i działania w branży, przeanalizować konkurencję. Cele mogą być różne: to np. zwiększenie ruchu na stronie internetowej, wzrost liczby transakcji w sklepie lub wysłanych formularzy, wniosków (usługi), ale też po prostu zasięg, czyli dotarcie do jak największej liczby odbiorców z grupy docelowej. Wiedząc już, gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy, dobieramy konkretne cele, konwersje w ramach kampanii (np. telefon do firmy lub zakup produktu), formaty i miejsca wyświetlania reklam, stawki itd.

Ustalenie budżetu i wybór typu kampanii
02

Dwoma najważniejszymi elementami przygotowań do przeprowadzenia kampanii są wybór jej typu i ustalenie budżetu. Konkretne zasoby reklamowe Google dobieramy do celów działań, specyfiki firmy/oferty i budżetu. Przykładowo, jeśli chcesz podnieść sprzedaż w sklepie online, możemy zaproponować reklamy produktowe, linki sponsorowane na sprecyzowane (długie) frazy i remarketing. A jeżeli chcesz wzmocnić zainteresowanie produktem na rynku, budować spójny wizerunek i działać zasięgowo, postawimy na reklamy displayowe (graficzne) i wideo. Ty ustalisz budżet miesięczny i zadecydujesz o maksymalnych stawkach za kliknięcie/konwersję, ale chętnie Ci doradzimy zgodnie z bieżącymi trendami i naszym doświadczeniem.

Analiza konkurencji, dobór słów kluczowych, grupa odbiorców
03

Kolejnym krokiem milowym do uruchomienia skutecznej kampanii Google Ads jest przemyślane dopasowanie słów kluczowych (zapytań w wyszukiwarce, które spowodują wyświetlenie się reklamy), „parametrów” grupy docelowej (w tym płci, wieku i lokalizacji) czy kontekstu kierowania komunikatów (zainteresowań i zachowań odbiorcy – potencjalnego klienta). W przypadku reklam Google w Łodzi – kierowanych lokalnie – trzeba pomyśleć też o frazach związanych z lokalizacją, w tym z konkretną np. dzielnicą czy z okolicznymi miejscowościami aglomeracji. A z drugiej strony wykluczyć te zapytania, które są zbyt ogólne lub niedopasowane, aby przełożyć się na konwersję.

Stworzenie i uruchomienie reklam Google Ads
04

Jak widzisz, na stworzeniu i uruchomieniu reklamy Google Ads praca nad kampanią się ani nie zaczyna, ani nie kończy. Jest to jednak istotna czynność, bo to od jakości: dopasowania (do formatu i odbiorców), atrakcyjności, profesjonalizmu i spójności tekstów, grafik i wideo zależy skuteczność promocji. Oczywiście nie tylko (równorzędną rolę odgrywają ustawienia, planowanie, optymalizacja), ale to trzeba zrobić dobrze. Zwłaszcza na początku, choć i w ciągu całej kampanii, warto też przeprowadzać testy A/B i porównywać wyniki dwóch różnych reklam nastawionych na ten sam cel, aby obrać najlepszy kierunek. Chętnie w tym wszystkim pomożemy.

Monitorowanie i optymalizacja kampanii
05

Dalej rozhulamy Twoją kampanię reklamową, a w ciągu całego czasu jej trwania będziemy ją na bieżąco monitorować, mierzyć i optymalizować działania. Twój opiekun, czyli specjalista Google Ads, będzie (w ustalonym okresie i formie) raportował wyniki reklam i konsultował z Tobą potrzebne w procesie optymalizacji kampanii zmiany. Dzięki ciągłemu dopracowywaniu m.in. treści reklam i doboru/wykluczenia fraz kluczowych czy modyfikacji strategii stawek za konwersję możemy poprawić skuteczność reklam. Zależy nam na tym, aby zwiększać liczbę akcji podjętych przez użytkownika, a jednocześnie obniżać ich koszt. W ten sposób wzrasta zwrot z inwestycji, a razem z nim Twoje zyski. I to nasz cel.

Dlaczego warto inwestować w kampanie Google AdWords/Ads?

  • Wyświetlasz reklamy na wybrane słowa kluczowe powiązane z Twoją ofertą. Docierasz do użytkowników już przynajmniej wstępnie zainteresowanych ofertą lub mających potrzebę, którą może ona zaspokoić.
  • Zyskujesz dostęp do gigantycznej sieci reklamowej: aplikacji i serwisów małych i wielkich wydawców. Generujesz duże zasięgi, przekładające się na wzrost świadomości istnienia i rozpoznawalności marki, firmy.
  • Dokładnie mierzysz prowadzone kampanie. Możesz dowiedzieć się, np. jaki przychód wygenerowały reklamy zoptymalizowane pod kątem sprzedaży. Łatwo obliczysz zwrot z inwestycji. To pomoże Ci podejmować ważne decyzje.
  • Zyskujesz elastyczność w zarządzaniu budżetem reklamowym. Możesz na bieżąco optymalizować kampanię pod kątem sezonów sprzedażowych. Zawsze bez problemu zwiększysz lub zmniejszysz wydatki na reklamę.
  • Zaczynasz zarabiać już na początku prowadzenia firmy. Rozszerzasz grupę klientów i budujesz z nimi relacje. Zwiększasz sprzedaż, więc także przychody i zyski. Rozwijasz swój projekt i zmieniasz swoje (i innych) życie na lepsze!

Kiedy i jak zainwestować w kampanie Google Ads?

Google Ads (dawniej AdWords) to płatna forma reklamy dostępna w zasadzie dla każdego przedsiębiorcy. W praktyce jednak dobrze mieć już swoją stronę internetową, żeby to na nią kierować odbiorcę (a nie do serwisu zewnętrznego). W przypadku chęci promocji stacjonarnego i lokalnego biznesu warto także stworzyć wizytówkę Google Moja Firma (w tym także podać adres siedziby firmy, pod którym faktycznie prowadzisz działalność, choćby biuro). Co jeszcze?

Kampanie w sieci wyszukiwania

Mierzalne cele

Musisz wiedzieć, do czego dążysz. Celem każdej kampanii reklamowej jest promocja marki, firmy i (bezpośrednie lub pośrednie) wsparcie sprzedaży. Trzeba go więc sprecyzować: ustalić np. konkretny zasięg, docelowy wzrost liczby transakcji lub wysłanych formularzy czy telefonów do firmy, zwiększenie ruchu na stronie lub czasu spędzonego na niej do danej wartości itd. Cel reklamy powinien być odbiciem Twoich celów biznesowych. Jeśli planujesz zwiększyć przychody, jest nim głównie sprzedaż, a jeżeli zbudować lub poprawić wizerunek firmy – duże zasięgi, ruch na stronie itd.

Kampanie wideo

Znana grupa docelowa

Nawet świetna reklama nie przyniesie dobrego efektu, gdy nie trafi na podatny grunt. Mimo że niejedna przyszła mama lubi adrenalinę, to jednak żadna z nich raczej nie skoczy w najbliższym czasie na bungee. Nie ma więc sensu ich do tego namawiać. Ale możesz już subtelnie promować swój bungee biznes jako wyzwalające doświadczenie dla zestresowanych rodziców – umieścić ciekawe, nienachalne banery na związanych kontekstowo z rodzicielstwem forach. To tylko szybki przykład, ale chodzi o poznanie różnych „typów” potencjalnych klientów (czyli person), ich potrzeb i motywacji, aby odpowiednio dopasować do nich cele, formaty i treści reklam.

Kampanie promujące aplikacje

Budżet na kampanie

Nie istnieje minimalny ani maksymalny budżet na kampanie reklamowe Google Ads. Żeby jednak miało to sens i reklamy mogły wygrywać aukcje, czyli wyświetlać się w dobrej lokalizacji i odpowiednio często – warto przeznaczyć na nie co najmniej 1000 złotych miesięcznie. Do tego dochodzi koszt obsługi kampanii – a ten z łatwością wyliczysz na naszej stronie.

Kampanie lokalne

Odpowiednia konkurencja

Skuteczność reklam Google Ads w dużym stopniu zależy także od czynników zupełnie niezależnych od nas: od działań konkurencji. Każda zakwalifikowana do wyświetlania reklama ciągle bierze udział w aukcji. Reklamy kilku firm „walczą” o to, żeby w ogóle się wyświetlić, a dalej by zająć atrakcyjne pozycje – np. pierwszy, drugi link w wynikach wyszukiwania. Google ustala tzw. ranking reklamy, który co prawda składa się z kilku elementów, ale kluczową rolę odgrywa cena, jaką możesz za to zapłacić. Jeśli Twoimi konkurentami są duże, sieciowe firmy, potrzebujesz odpowiedniej strategii i budżetu. Być może lepiej rozważyć pozycjonowanie strony lub reklamy w social media: chętnie doradzimy!

Kampanie inteligentne

Przyjazna witryna

Możesz mieć świetny produkt w dobrej cenie lub rewelacyjną usługę. Możesz zrobić jej genialną reklamę, tak że klienci będą wręcz szturmować Twoją stronę. Ale trudno będzie Ci je sprzedać, jeśli witryna za długo się ładuje, wyskakują błędy, nie można na niej zapłacić szybkim przelewem, a formularz zakupu dezorientuje. Proces zakupowy musi być przejrzysty, intuicyjny i maksymalnie krótki, a strona – zapewniać wygodę i poczucie bezpieczeństwa. Firma musi prezentować się profesjonalnie, rzetelnie. Jeśli Twoja strona lub sklep internetowy wymaga odświeżenia czy poprawy, w to najlepiej zainwestować na początku. I tu także służymy pomocą – zapraszamy!

linki sponsorowane

Jeśli linki sponsorowane w Łodzi, to tylko z agencją Empressia!

Zapraszamy do współpracy w zakresie reklam Ads (AdWords) w Łodzi. Kampanie reklamowe w tym mieście przeprowadzą nasi eksperci PPC. Doświadczenie, skrupulatność i transparentność to nasze cechy. Dowiedz się, co jeszcze możemy zaoferować w ramach współpracy!

WYCEŃ GOOGLE ADS W ŁODZI
Oceń nasze usługi
0/5 na podstawie 0 głosów

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.