Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest ważne?
Opis firmy
Sprawdź, z kim i nad czym pracowaliśmy
Wyznaczone cele
Zlokalizowanie problemu i plan pracy
Wykonane prace
Realizacja planu w praktyce
Efekty
Zobacz realne wyniki naszej pracy
Podsumowanie
Czy było warto?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest zadaniem czasochłonnym oraz wymagającym technicznie, ale umożliwia przygotowanie sprzyjającego środowiska dla specjalisty SEO. Dlaczego? E-commerce bardzo często daje sposobność tworzenia licznych podkategorii czy też landing pages, których to nie można w wielu przypadkach stworzyć podczas promowania zwykłej strony usługowej z zaledwie kilkoma zakładkami. W omawianym poniżej przypadku postawiliśmy sobie za cel, aby jak najlepiej i jak najszybciej przygotować do sezonu sklep z ogrodzeniami, wykorzystując potencjał dobrze przygotowanej architektury.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Pozycjonowany przez nas sklep oferuje klientom szeroką paletę ogrodzeń, słupków ogrodzeniowych, a także siatki, bramy garażowe oraz wiele innych elementów znanego producenta.
Grupą docelową firmy są zarówno klienci indywidualni, jak i podmioty gospodarcze.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Naszym głównym celem było jak najlepsze przygotowanie sklepu internetowego od grudnia 2020 na okres wiosenny 2021 roku, w którym oferowane produkty cieszą się większym zainteresowaniem niż w pozostałych częściach roku. Oczywiście nadal stawiamy także na systematyczne generowanie coraz większego ruchu organicznego.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja sklepu on-site
Wdrożyliśmy dane strukturalne, postawiliśmy na ujednolicenie adresów i dodanie przyjaznych URL, wykonaliśmy przekierowania 301, wyeliminowaliśmy błędy 404, dodaliśmy zoptymalizowane meta title dla najważniejszych podstron, stworzyliśmy opisy alternatywne do logotypu i grafik na głównej stronie, dodatkowo zoptymalizowaliśmy również same grafiki.
Content marketing
Napisaliśmy oraz opublikowaliśmy łącznie ponad 100 000 znaków do kategorii i podkategorii. Do czasu powstania case study stworzyliśmy i również opublikowaliśmy 12 artykułów blogowych zoptymalizowanych pod SEO i pod czytelnika. Zadbaliśmy o właściwe linkowanie wewnętrzne w tekstach (wpisach blogowych i opisach kategorii) oraz o grafiki spójne z identyfikacją wizualną marki.
Link building
Zdobycie linków zewnętrznych kierujących do strony internetowej może przyczynić się do zwiększenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Wtedy nie tylko użytkownicy, ale również Googleboty widzą, że o konkretnej stronie widnieją pewne wzmianki na innych serwisach. Dlatego właśnie skutecznie pozyskaliśmy linki zewnętrzne, które zwiększają renomę w środowisku Google.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console

Wzrost ruchu rok do roku niemal o 100% w skali kwartalnej
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

Wzrost ilości fraz kluczowych w TOP20, TOP10 oraz TOP3 w ujęciu półrocznym
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
98 → 163
TOP 3
256 → 563
TOP 10
532 → 1422
TOP 20
Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
Odpowiedni dobór działań w głównej mierze skoncentrowanych na pracach on-site oraz dostarczeniu wartościowego dla robotów i czytelników contentu doprowadziły do tego, że pozycjonowany sklep internetowy z ogrodzeniami miał w tym roku ręce pełne roboty :)

Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief