SEO case study dla sklepu internetowego z ogrodzeniami

4 miesiące pracy SEO, 640% wzrostu sprzedaży

Słowem wstępu

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest zadaniem czasochłonnym oraz wymagającym technicznie, ale umożliwia przygotowanie sprzyjającego środowiska dla specjalisty SEO. Dlaczego? E-commerce bardzo często daje sposobność tworzenia licznych podkategorii czy też landing pages, których to nie można w wielu przypadkach stworzyć podczas promowania zwykłej strony usługowej z zaledwie kilkoma zakładkami. W omawianym poniżej przypadku postawiliśmy sobie za cel, aby jak najlepiej i jak najszybciej przygotować do sezonu sklep z ogrodzeniami, wykorzystując potencjał dobrze przygotowanej architektury.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Pozycjonowany przez nas sklep oferuje klientom szeroką paletę ogrodzeń, słupków ogrodzeniowych, a także siatki, bramy garażowe oraz wiele innych elementów znanego producenta.

Grupą docelową firmy są zarówno klienci indywidualni, jak i podmioty gospodarcze.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Naszym głównym celem było jak najlepsze przygotowanie sklepu internetowego od grudnia 2020 na okres wiosenny 2021 roku, w którym oferowane produkty cieszą się większym zainteresowaniem niż w pozostałych częściach roku. Oczywiście nadal stawiamy także na systematyczne generowanie coraz większego ruchu organicznego.

Damian Mączyński
Head of SEO

Damian Mączyński - Head of SEO

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Optymalizacja sklepu on-site

Wdrożyliśmy dane strukturalne, postawiliśmy na ujednolicenie adresów i dodanie przyjaznych URL, wykonaliśmy przekierowania 301, wyeliminowaliśmy błędy 404, dodaliśmy zoptymalizowane meta title dla najważniejszych podstron, stworzyliśmy opisy alternatywne do logotypu i grafik na głównej stronie, dodatkowo zoptymalizowaliśmy również same grafiki.

Content marketing

Napisaliśmy oraz opublikowaliśmy łącznie ponad 100 000 znaków do kategorii i podkategorii. Do czasu powstania case study stworzyliśmy i również opublikowaliśmy 12 artykułów blogowych zoptymalizowanych pod SEO i pod czytelnika. Zadbaliśmy o właściwe linkowanie wewnętrzne w tekstach (wpisach blogowych i opisach kategorii) oraz o grafiki spójne z identyfikacją wizualną marki.

Link building

Zdobycie linków zewnętrznych kierujących do strony internetowej może przyczynić się do zwiększenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Wtedy nie tylko użytkownicy, ale również Googleboty widzą, że o konkretnej stronie widnieją pewne wzmianki na innych serwisach. Dlatego właśnie skutecznie pozyskaliśmy linki zewnętrzne, które zwiększają renomę w środowisku Google.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

search console case study

Wzrost ruchu rok do roku niemal o 100% w skali kwartalnej

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

search console case study

Wzrost ilości fraz kluczowych w TOP20, TOP10 oraz TOP3 w ujęciu półrocznym

SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

98 → 163

TOP 3

256 → 563

TOP 10

532 → 1422

TOP 20

Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

Odpowiedni dobór działań w głównej mierze skoncentrowanych na pracach on-site oraz dostarczeniu wartościowego dla robotów i czytelników contentu doprowadziły do tego, że pozycjonowany sklep internetowy z ogrodzeniami miał w tym roku ręce pełne roboty :)

Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się

Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.

Wypełnij brief
cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności
Case study - Empressia

Sprawdź, jak zwiększyliśmy sprzedaż o 640% w sklepie internetowym
naszego klienta.

Zobacz Wideo

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.