Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego – zależy Ci na skutecznej strategii, która pozwoli zaistnieć Twojej witrynie w sieci? Dajmy sobie szansę.
Poznaj naszą ofertę

E-commerce to niezwykle dynamiczna branża, w której główną rolę odgrywają użytkownicy sklepów internetowych. Wyniki wyszukiwania, w których pojawia się dana platforma sprzedażowa, zależą już od algorytmów Google. Okazuje się, że należy połączyć między innymi te dwa składniki, aby opracować przepis na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Masz apetyt na sukces? Jesteś w dobrym miejscu! Dowiedz się, jakie jeszcze elementy SEO są istotne w pozycjonowaniu sklepów internetowych, ile może trwać i kosztować taki proces oraz z jakich rozwiązań korzystamy w naszej agencji SEO.

pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, który wymaga potężnych nakładów zarówno czasu, jak i pracy. Oczywiście, na rynku nie brakuje “specjalistów”, którzy oferują usługę pozycjonowania stron www za symboliczne 100 zł na miesiąc. Na szczęście coraz więcej klientów ma świadomość tego, że zamiast wiary w te utopijne wizje, lepiej zaufać prawdziwym ekspertom. Nasze doświadczenie na rynku, nieustannie poszerzany i rozwijany zespół SEO, śledzenie aktualnych trendów w branży, autorskie rozwiązania, uczestnictwo w konferencjach i szkoleniach oraz pasja do marketingu internetowego sprawiają, że to właśnie Empressia jest ekspertem w pozycjonowaniu sklepów internetowych.

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Od czego warto zacząć? Wyjaśnijmy, czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych. To zespół działań na stronie i poza nią, które przyczyniają się do zwiększenia widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Silnik każdej wyszukiwarki jest stworzony według algorytmów. To właśnie do nich powinien być dostosowany sklep internetowy. Na pozycjonowanie sklepów składa się między innymi działania SEO, link building oraz content marketing. W efekcie rozwijasz swój biznes, zauważasz większy ruch na stronie, masz przewagę nad konkurencją. Bez pozycjonowania swojego sklepu internetowego możesz nie mieć tej szansy!

Wyobraź sobie sytuację, w której po długim okresie przygotowań (włączającym procesy, takie jak: analiza rynku, konkurencji, inwestycja w towary/usługi, logistyka, zaprojektowanie i stworzenie strony www) wreszcie uruchamiasz swój sklep online. To oczywiste, że w końcu nadeszła pora na zarabianie pieniędzy, a Ty liczysz na konkretny i regularny przychód. Owszem, istnieje prawdopodobieństwo, że bez podejmowania jakichkolwiek działań w zakresie marketingu uda Ci się szybko trafić do potencjalnych klientów (na przykład ze względu na unikatowy produkt), jednak w dobie ogromnej konkurencyjności na rynku i dynamicznych zmian w każdej branży, takie działania to bezsprzeczny must have w każdym biznesie, którego wyniki mają pretendować do bycia tymi najlepszymi w branży.

Jak zatem sprawić, by na Twojej stronie został wygenerowany ruch napędzający Twój biznes? Oprócz paliwa wspierającego w postaci reklam displayowych, kampanii wizerunkowych czy promocyjnych działań w social media, zainwestuj w długofalowe działania, których koszt jest stosunkowo niewielki, a ich skuteczność nie jest zależna wyłącznie od budżetu. Warto przyjrzeć się różnicom wynikającym z podejmowanych czynności ku zwiększeniu natężenia ruchu w witrynie. Decydując się na reklamy PPC (Pay Per Click – model rozliczania za kliknięcie przez użytkownika sieci w baner lub w link, a nie za ich wyświetlanie) na platformach społecznościowych lub w Google Ads, zgadzasz się na warunki finansowe i, owszem, płacąc więcej, masz szansę na duży ruch w krótkim czasie, jednak nie kontynuując inwestycji w tego rodzaju reklamę, ruch nie występuje, co w konsekwencji prowadzi do braku konwersji w Twoim sklepie. Co więcej, koszty reklamy np. na Facebooku czy w Google Ads nie są stabilne i istnieje ryzyko, że większą część zysku będziesz przeznaczać na promocję. Jeśli chcesz tego uniknąć, najlepszym rozwiązaniem jest ulokować budżet tam, gdzie inwestycja jest rzeczywiście opłacalna, czyli w pozycjonowanie sklepu internetowego.

Schemat jest prosty – Twoja strona www jest wysoko w wynikach wyszukiwania Google na jeszcze więcej fraz kluczowych, a Ty zyskujesz zdecydowanie bardziej intensywny ruch z SEO i przychód z tytułu konwersji.

Jak pozycjonujemy sklep internetowy?

Określamy cel, opracowujemy strategię, ustalamy budżet i... działamy. Poświęcamy Twojemu sklepowi internetowemu czas i umiejętności w zakresie analizy fraz kluczowych, audytu sklepu i serwisów konkurencji, optymalizacji technicznej oraz link buildingu, a także przygotowaniu wartościowego contentu. Zapoznaj się z ofertą, żeby dowiedzieć się czegoś więcej o tych zagadnieniach!

pozycjonowanie sklepów

Proces pozycjonowania sklepu internetowego stanowi jedną z najbardziej skutecznych reklam w sieci. Prawidłowo wykonane działania optymalizacyjne przyczyniają się do zwiększenia widoczności sklepu w wyszukiwarce internetowej, a co za tym idzie - dotarcia ze swoją ofertą do coraz większej liczby potencjalnych klientów. Marketing w wyszukiwarkach internetowych musi być zatem wykonany precyzyjnie według opracowanego planu.

Pozycjonowanie strony sklepu internetowego polega przede wszystkim na rzetelnym działaniu w kierunku uzyskania jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce. Praca nad strategią pozycjonowania dla podmiotu e-commerce jest bardziej wymagająca niż w przypadku standardowej witryny. Dlaczego? Kluczowym czynnikiem jest nierzadko sama specyfika danego sklepu, tj. wielopoziomowa oferta produktów lub usług, która generuje konieczność wdrożenia dedykowanych podstron – te z kolei muszą być zgodne ze standardami UX/UI.

Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego w Google?

Proces pozycjonowania e-commerce nie jest „pierwszą lepszą” usługą, za którą się płaci i otrzymuje natychmiastowe efekty. To proces, w którym wszystkie etapy realizacji są ważne.

Pierwszym z nich jest audyt SEO. To profesjonalna analiza obecnego stanu serwisu www pod względem czynników rankingowych oraz wymagań algorytmów Google. Podczas audytu SEO sklepu internetowego wykazuje się słabe i mocne strony witryny. Taka analiza jest wyjściową do wszystkich kolejnych działań z zakresu optymalizacji e-sklepu oraz przyszłych działań reklamowych w internecie.

Na rynku można znaleźć propozycje darmowych audytów SEO, jednak są one w dużej mierze wykonane na podstawie jednego narzędzia, a czasem nawet generowane automatycznie - bez dokładnej analizy danych oraz występujących zależności w sklepie internetowym. Darmowe audyty SEO pozwalają na wstępną ocenę kondycji strony, jednak nie dają pełnego obrazu potrzebnego do stworzenia strategii pozycjonowania i określenia działań SEO.

W ramach świadczonych przez nas usług z zakresu pozycjonowania sklepów internetowych również wykonujemy audyt SEO, jednak w szerszym, profesjonalnym i rzetelnym zakresie. Nie tylko zbieramy dane dotyczące sklepu online, ale również właściwie je analizujemy. Wierzymy, że połączenie specjalistycznych narzędzi i czynnika ludzkiego - czyli doświadczenia, umiejętności analitycznych oraz wiedzy specjalisty SEO, przynosi najlepsze rezultaty.

Kiedy warto zdecydować się na audyt SEO sklepu internetowego?

  • Chcesz pozycjonować swój sklep internetowy i tym samym zwiększyć widoczność w SERP, ruch na stronie oraz liczbę konwersji;
  • Twój sklep nie jest widoczny w wyszukiwarce Google - audyt SEO dla e-commerce pomoże określić, dlaczego tak się dzieje;
  • Słabe pozycje sklepu w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe;
  • Dopiero co otwierasz nowy sklep internetowy i chcesz już od początku zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie.

To tylko niektóre powody, dla których warto, a nawet powinno się wykonać audyt SEO sklepu.

Zakres audytu SEO obejmuje analizę zarówno samej budowy strony, jak i czynników wewnętrznych oraz zewnętrznych wpływających na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Specjaliści z naszej agencji SEO zwracają uwagę również na aktualne treści w sklepie internetowym - często dzieje się tak, że teksty, zdjęcia, filmy, instrukcje lub infografiki pochodzą z innych stron internetowych (np. witryny producenta danego produktu). Wówczas należy sprawdzić, jaki wpływ na stronę mają duplikaty zewnętrzne i wewnętrzne. W trakcie analizy e-sklepu na tapet bierze się także profil linkowy - zarówno ten budowany w obrębie strony, jak i poza nią.

Wymieniliśmy tylko niektóre elementy, które sprawdzamy podczas audytu SEO. W rzeczywistości jest ich znacznie więcej, a czas poświęcony na dokładne zbieranie i analizę danych wynosi od kilku do kilkunastu roboczogodzin specjalisty SEO.

Czy wiesz, że?

Polacy są najczęściej szukającym narodem Europy, średnia w Polsce to 156,8 zapytań miesięcznie na osobę.

Przeciętny użytkownik Google wpisuje średnio 4,3 frazy na jedno zapytanie.

86% użytkowników ufa bardziej wynikom SEO niż ofertom płatnym za kliknięcie.

Codziennie aż 15% zapytań do Google jest wpisywanych po raz pierwszy.

Analiza konkurencyjności fraz kluczowych

Analiza konkurencji ma ogromne znaczenie w procesie wyboru odpowiednich fraz kluczowych dla Twojego sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na takich wyrażeniach, które nie tylko znajdują się na liście tych najpopularniejszych, ale przede wszystkim tych, które odpowiedzą na zapytania użytkowników i skierują ich do Twojej strony. Tak dzieje się na przykład w przypadku fraz kluczowych na tzw. długi ogon (long tail). Sprawdzają się one w sytuacji, gdy potencjalni klienci mają silne intencje zakupowe i szukają konkretnych produktów lub usług. Szczegółowy research się opłaca – odpowiednio dobrane frazy kluczowe dla każdej z podstron Twojej witryny i treści nimi nasycone generują bezpłatny ruch z wyszukiwarki Google. Konkurencyjność fraz kluczowych ma duże znaczenie dla całej analizy i, w konsekwencji, Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania.


Na czym polega analiza konkurencyjności fraz kluczowych?

  • Do sprawdzenia konkurencji na wybrane słowa kluczowe korzystamy z profesjonalnych narzędzi - wpisujemy konkretną frazę kluczową i wybieramy witryny z TOP10;
  • Sprawdzamy liczbę fraz, dzięki którym te witryny są widoczne;
  • Otrzymujemy informację, czy ta fraza kluczowa wyświetla reklamy Google Ads (można zbadać przy tym CPC – cost per click);
  • Sprawdzamy, jak długo dane strony internetowe funkcjonują w sieci, ile linków prowadzi do witryn i skąd one pochodzą;
  • Badamy parametry SEO oraz poziom optymalizacji SEO poszczególnych stron www.

Tego typu działania wymagają nie tylko dostępu do sprawdzonych narzędzi, ale także umiejętności prognozowania i analizy danych.

Darmowa wycena

Jakie słowa kluczowe wybrać do pozycjonowania sklepu internetowego?

To, na jakie słowa pozycjonować sklep internetowy, jest w dużej mierze uzależnione od przedstawianej oferty, branży, w której się działa, a nawet sezonowości czy obecnie panujących trendach.

Wybór właściwych słów kluczowych to kolejny istotny krok dla skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. Dlatego właśnie tak dużą uwagę przykładamy do ich analizy oraz dopasowania. Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego często wychodzi poza ogólny schemat myślenia, żeby skupić się wyłącznie na produktach dostępnych w ofercie. Właściwa analiza słów kluczowych i dobór konkretnych fraz pomaga podejść kreatywnie do promowania witryny w wyszukiwarce.

Sklep można pozycjonować również na przykład na słowa dotyczące ogólnej kategorii czy frazy na długi ogon. Istotne jest to, żeby użytkownik, który wpisze konkretne zapytanie w wyszukiwarkę Google, otrzymał w Twoim sklepie internetowym to, czego faktycznie szukał. Jeżeli użytkownik nie zobaczy produktu, na którym mu zależy, prawdopodobnie opuści stronę, przyczyniając się do zwiększenia współczynnika odrzuceń.

Działania SEO w niektórych sklepach internetowych pozostawiają tym samym wiele do życzenia. Powszechnie przyjęło się, że krótkie czy ogólne frazy mają największą liczbę wyszukiwań (np. „buty” czy „meble”), ale stosunkowo niski współczynnik konwersji. Jednak nawet od tego założenia są wyjątki. W niszowych branżach e-commerce nawet bardzo krótkie frazy mogą przynieść ciekawe efekty - zarówno ruch, jak i konwersje. Dotyczy to sytuacji, gdy słowo kluczowe dokładnie odnosi się do produktu. Na przykład fraza „Kaspersky” - choć krótka, to precyzyjnie trafia w oczekiwania klienta, który zapewne ma na celu zakup oprogramowania antywirusowego.

Główną rozterką jest nie to, jak krótka czy długa jest fraza, a raczej to, jak bardzo jest konkurencyjna. Im bardziej konkurencyjna fraza, tym osiągnięcie pożądanych wyników i pozycji będzie wymagało więcej czasu, prac i co się często z tym wiąże - większego nakładu finansowego.

Wybór słów kluczowych - narzędzia, trendy, analiza

Dobieranie fraz kluczowych nie musi ograniczać się wyłącznie do narzędzi. Czasem, zupełnie inne narzędzie, nieprzeznaczone do analizy słów kluczowych, pokazuje, że użytkownicy interesują się aktualnie takim obszarem w sklepie internetowym lub wręcz przeciwnie - wcale na daną podstronę nie zaglądają.

Wtedy właśnie, oprócz wszystkich specjalistycznych narzędzi i statystyk, istotny jest czynnik ludzki, który zbada, co może być nie tak. Analizuje się dane, przeprowadza testy, szuka najlepszych rozwiązań. Czasami trudno jest wypozycjonować kategorię produktową na konkretne słowa kluczowe, a łatwiej jest na przykład stworzyć wpis blogowy, który w całości wyczerpie temat i zwiększy pozycję sklepu w Google. Może też być na odwrót - wpis blogowy na kilka tysięcy znaków może nie przebić się przez TOP10 wyników wyszukiwania, w których znajdują się same oferty produktowe.

Jednym z ciekawych i wcale nie takich oczywistych narzędzi do szukania słów kluczowych jest… sama wyszukiwarka Google! W pasku wyszukiwarki często otrzymujemy podpowiedzi, a na dole SERP znajduje się moduł „Podobne wyszukiwania”. W wynikach wyszukiwania wyświetlają się na przykład wyróżnione fragmenty treści z odpowiedzią - najczęściej pojawiają się wtedy, gdy wyszukiwane hasło ma postać pytania. To one mogą stanowić podpowiedź w dobieraniu kolejnych fraz lub wymyślaniu tematu do wpisu blogowego.

Optymalizacja SEO sklepu internetowego

Profesjonalna optymalizacja sklepu internetowego pod SEO jest procesem, który polega na przystosowaniu witryny do funkcjonowania online zgodnie z wytycznymi Google. Te z kolei nieustannie się rozwijają, zwracając uwagę nie tylko na aspekty techniczne, ale również dostarczenie użytkownikom wartościowych treści i odpowiedzi na zadane przez nich pytania. Takie działania mają wpływ na pozytywne doświadczenia użytkowników, które dziś są na wagę złota. Spełnienie oczekiwań użytkowników sieci wpływa na znaczną przewagę konkurencyjną w branży.


Clou optymalizacji jest nienagannie zaprojektowana architektura SEO sklepu internetowego. To jednak dopiero początek. Istnieje mnóstwo elementów, na które należy zwrócić uwagę:

  • audyt strony pod kątem błędów i ich eliminacji (np. z pomocą Google Search Console),
  • content is king, czyli optymalizacja treści na stronie sklepu pod kątem fraz kluczowych,
  • właściwa struktura witryny, np. strona główna-kategorie-podkategorie,
  • kompresja obrazów,
  • naprawa prędkości ładowania strony,
  • linkowanie wewnętrzne – naturalny sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników,
  • RWD, czyli projekt responsywnej strony sklepu internetowego (mobilna wersja strony),
  • optymalizacja adresów URL, czyli dostosowanie treści adresu do tego, co znajduje się na niej – użytkownik wie, czego może się spodziewać,
  • optymalizacja elementów title i description – wpływają na współczynnik CTR (stosunek klikalności strony do jej wyświetleń),
  • rich snippet, czyli dodanie rozszerzonych fragmentów strony, które wyróżniają Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, np. rekomendacje,
  • obecność w social media.

Content marketing w pozycjonowaniu sklepu internetowego

Sprawa z content marketingiem jest jest równie złożona, co sama optymalizacja SEO sklepu internetowego. Marketing treści zamiennie nazywany również content marketingiem, jest całościową strategią dostarczania użytkownikom wartościowych, interesujących oraz istotnych dla nich treści. Pod postacią content marketingu kryje się SEO copywriting, grafiki i zdjęcia, a nawet materiały wideo. Zawsze warto pamiętać, że Google to wyszukiwarka tekstowa, dlatego odpowiednio zaplanowane, stworzone i wdrożone treści to podstawa do tego, żeby algorytmy mogły powiązać sklep z konkretną frazą i wyświetlać go jak najwyżej wśród pozostałych wyników wyszukiwania.

Content marketing dla e-commerce jest nie tylko uzupełnieniem gotowego sklepu internetowego tekstami, ale podstawą we wskazaniu użytkownikom potencjalnych rozwiązań oraz swego rodzaju nawiązaniem relacji z klientami. Czasy, gdy na stronach znajdowały się powtarzalne i nieciekawe teksty z zawartością słów kluczowych, już dawno minęły. Sklep bez jakościowej treści (thin content) nie daje użytkownikowi żadnego powodu, żeby dokonał w nim zakupów. Wzrasta wtedy współczynnik odrzuceń (bounce rate), a wartość witryny zdecydowanie maleje. W końcu sklep traci nie tylko w oczach niedoszłego klienta, ale również wyszukiwarki. Gdy wyszukiwarka kieruje użytkownika na stronę, na której ten niczego nie znajduje, to sygnał dla robotów, że sklep wcale nie zasługuje na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dostęp do prawdziwych informacji to fundament budowania zaufania wśród konsumentów. Marketing treści wspomagający proces pozycjonowania sklepów internetowych obejmuje między innymi:

  • tworzenie opisów produktów i kategorii,
  • wykonywanie jakościowych zdjęć prezentujących produkt,
  • przedstawienie istotnych informacji na infografikach,
  • publikację filmów z instrukcją obsługi lub montażu konkretnego produktu,
  • opinie innych klientów o konkretnym wariancie.

Najpopularniejszym rozwiązaniem mającym na celu dostarczenie użytkownikom bezpłatnych, wartościowych i oryginalnych treści jest blog zawierający w pełni zoptymalizowane artykuły. Blog jest świetnym obszarem do działań SEO – można zamieszczać w artykułach słowa kluczowe, linkować, tworzyć poradniki eksperckie, infografiki, a tym samym kreować mocny wizerunek firmy jako specjalisty w danej dziedzinie. Nawet największe platformy sprzedażowe i silne marki prowadzą swoje blogi, co dodatkowo potwierdza skuteczność tego rozwiązania w pozycjonowaniu sklepu internetowego.

Działania content marketingowe nie muszą obejmować wyłącznie obszaru własnego sklepu internetowego. Można dać sobie szansę dotarcia do szerszego grona użytkowników i publikować artykuły w specjalistycznych magazynach online. Co więcej, nie można zapominać również o aktywności w social mediach. Obecność na stronach, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Snapchat, TikTok czy LinkedIn jest bardzo ważna. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności warto dać się poznać na platformach społecznościowych i wykorzystać ich potencjał w celu zwiększenia konwersji na stronie www. Wszystkie działania polepszające wartość strony, rozpoznawalność brandu oraz siłę na rynku zwiększają szansę na wysokie pozycje wśród pozostałych wyników wyszukiwania.

Dlaczego opisy produktów i kategorii są ważne w sklepie online?

W strategii pozycjonowania sklepu internetowego duży nacisk kładzie się na produkty. W e-commerce to właśnie produkt ma ogromne znaczenie, a jego prezentacja może wpłynąć na decyzję zakupową potencjalnego klienta. W tej kwestii warto zwrócić uwagę na to, jak użytkownik odbiera treści zawarte na stronie produktu.

Opisy konkretnych produktów zawierają najczęściej:

  • najważniejsze parametry techniczne,
  • instrukcję obsługi,
  • różne sposoby użycia czy zastosowania,
  • cechy charakterystyczne
  • i wszystkie informacje, które z perspektywy użytkownika są przydatne oraz zachęcają do zakupu.

Nie można zatem pominąć istoty tego przedsięwzięcia. Odpowiednio napisane, nasycone frazami kluczowymi, oryginalne i ciekawe opisy produktów dają szansę na wyższą pozycję w wyszukiwarce. Nikt nie chce kupować kota w worku, dlatego stworzenie jakościowych opisów produktów nie jest wyłącznie wymogiem pod pozycjonowanie. To realna wartość dla użytkownika, który wchodzi na stronę, żeby dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie, a następnie go nabyć. Takie teksty mogą zatem pełnić funkcję informacyjną, edukacyjną oraz sprzedażową.

Opis produktu powinien być spójny z całą koncepcją marketingową i komunikacyjną danego przedsiębiorstwa. Nie jest to jedyny element, który znajduje się na karcie produktu. Są tam również zdjęcia oferowanego artykułu czy filmy prezentujące go. Należy zatem tak dopasować styl wypowiedzi, żeby całość do siebie pasowała. Dbałość o detale wpływa na ostateczne pozytywne doświadczenia użytkownika.

Podobnie jest z opisami kategorii w sklepie internetowym. Użytkownik nie zawsze ma sprecyzowane oczekiwania co do konkretnego produktu. Wie, że chce kupić produkt z tej kategorii, ale jeszcze nie wie, jaki dokładnie ma to być model, jakie parametry ma posiadać czy jakim wyglądem się wyróżniać.

Dlatego właśnie opisy kategorii w sklepie internetowym są poniekąd wprowadzeniem użytkownika do świata konkretnych produktów. To kolejne pole do poprawienia widoczności sklepu internetowego w SERP. Zazwyczaj tekst naturalnie wypełniają słowa kluczowe, ale warto zadbać o ich właściwe nasycenie, brak spamu, sformatowanie opisu i oryginalność treści. Frazy czy słowa kluczowe to, jak sama nazwa wskazuje, klucz otwierający wszystkie ścieżki dla użytkownika.

Podstawą zarówno w opisach SEO dla produktów, jak i tekstach na kategorię, jest stosowanie:

  • języka korzyści,
  • poprawnej polszczyzny,
  • właściwej interpunkcji,
  • naturalnie wplecionych słów kluczowych.

Długość tekstu nie powinna zniechęcać użytkownika, a ewentualne dłuższe zdania lub formaty powinny być właściwie sformatowane, żeby można było wyróżnić najważniejsze informacje. To istotne dla osób, które nie wczytują się w konkretny tekst SEO, a jedynie skanują go wzrokiem. Plan na opisy kategorii i produktów powinien być ustalony już podczas strategii pozycjonowania.

Czy w sklepie internetowym można prowadzić bloga?

Oczywiście! O wzrost ruchu w sklepie www można zadbać również innymi sposobami - jednym z nich jest właśnie prowadzenie bloga. Publikacja artykułów o tematyce związanej ze sprzedawanymi produktami pozwala wykorzystywać frazy long tail, czyli na tzw. długi ogon. To źródło dodatkowego ruchu dla Twojego sklepu internetowego, zwłaszcza gdy strategia pozycjonowania skupia się na konkretnej liczbie słów kluczowych. W przypadku artykułów blogowych można włączyć do procesu pozycjonowania również te rzadziej wyszukiwane frazy, ale istnieje duża szansa, że to właśnie w tej „niszy” znajdzie się potencjalny klient dla sklepu.

Przykładem może być sklep z ogrodzeniami, oferujący wyłącznie konkretne modele ogrodzeń (np. panelowe, wykonane ze stali ocynkowanej). W artykułach blogowych można porównywać różne rodzaje ogrodzeń, wskazywać plusy i minusy każdego rozwiązania (np. Ogrodzenie drewniane czy panelowe?), podpowiadać, jakie ogrodzenie wybrać do pochyłego terenu oraz w jaki sposób zamontować konkretny płot.

Co więcej, artykuły blogowe pozwalają na dodatkową promocję produktów w sklepie. W konkretnym tekście można umieszczać na przykład widgety prezentujące zdjęcia i ceny produktów w sklepie oraz przekierowujące na kartę produktową. Dzięki odpowiednio umieszczonym frazom w artykułach blogowych można uskuteczniać także właściwe linkowanie wewnętrzne. To z kolei kolejny pomysł na efektywną nawigację użytkowników i robotów Google po stronie.

Prowadzenie bloga to coraz popularniejsza forma w sklepach internetowych, które są otwarte na potrzeby i pozytywne doświadczenia użytkowników.

To trochę tak, jakby porównać e-sklep do punktu stacjonarnego - w niektórych sklepach nie otrzymuje się pomocy od sprzedawców, czasem krząta się pomiędzy sklepowymi witrynami i półkami w poszukiwaniu wybranego działu czy produktu. Gdy w końcu znajdzie się kategorię, nie wie się do końca, który produkt będzie najlepszy. Artykuły blogowe w sklepach internetowych zastępują poniekąd obsługę ze stacjonarnego sklepu i wyjaśniają w przystępnej formie, który produkt warto wybrać i dlaczego.

We współczesnym content marketingu prowadzenie bloga to podstawa. Takie działania mają realny wpływ na:

  • zwiększenie sprzedaży w e-commerce,
  • większą popularność sklepu w internecie,
  • budowanie pozycji lidera na rynku,
  • stworzenie relacji z czytelnikiem,
  • dodatkową wartość do prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych.

Ciekawy, oryginalny i dobrze napisany artykuł jest też często udostępniany przez inne osoby, co wpływa na naturalny rozwój jakościowego profilu linkowego serwisu. Jeżeli chcesz, żeby pozycjonowanie sklepu internetowego przyniosło oczekiwane efekty, skorzystaj z naszej pomocy!

Link building dla sklepu internetowego

Pozycjonowanie stron sklepów internetowych okazuje się najskuteczniejsze, gdy wśród prowadzonych działań znajduje się profesjonalny link building. Oczywiście nie jest to jedyny obszar, w który warto zainwestować, ale zdecydowanie wspiera on cały proces pozycjonowania sklepu internetowego.

Link building w e-commerce polega na pozyskiwaniu wartościowych linków zwrotnych, które kierują boty Google na stronę sklepu internetowego. Zwiększa to istotność serwisu i wskazuje botom, że sklep jest warty uwagi. Im częściej robot zostanie przekierowany z wartościowego serwisu na stronę sklepu, tym lepiej. Tym samym linki zwrotne mogą promować sklep, zwiększając jego popularność i pomagając w dotarciu do niego również użytkownikom. Nie chodzi tu jednak o to, żeby linkować zawsze i wszędzie, gdzie się da - istotna jest nie tylko liczba, ale przede wszystkim jakość linków i domeny, na której zostawia się odnośnik do sklepu online. Pozycjonowanie stron przez naszą agencję jest często wzmacniane pozyskiwaniem wartościowych linków z różnorodnych źródeł: od katalogów firmowych, przez fora internetowe, po eksperckie artykuły lub treści sponsorowane. Każdy linkbuilder w agencji Empressia podchodzi do pozyskiwania linków w sposób kreatywny - łącząc istotne techniczne aspekty z naturalnością rozwiązań i zróżnicowaniem metod linkowania.

Linkowanie sprawia, że sklep internetowy staje się bardziej wiarygodny zarówno w oczach użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarki. Jak każde wartościowe działanie marketingowe, link building nie może być nachalny lub nienaturalny. Spamowanie grozi nałożeniem kary od Google, a nawet usunięciem strony z indeksu wyszukiwarki!

Pozyskiwanie linków w pozycjonowaniu sklepów internetowych wiąże się z ich rzetelną analizą. Ważne jest, aby dokładnie sprawdzić źródło ich pochodzenia, w czym pomoże np. bezpłatne narzędzie Google Search Console lub opcja płatna, między innymi Majestic SEO lub Ahrefs. Promocje, inwestycja w influencer marketing oraz monitoring marki to tylko kilka przykładów, które są idealnym polem do popisu dla link buildingu. Zróbmy to razem!

pozycjonowanie e-commerce

10 narzędzi do pozycjonowania sklepów internetowych

Jako eksperci w branży opieramy swoje działania zarówno na wiedzy i doświadczeniu, jak i profesjonalnych narzędziach. Poniżej lista 10 narzędzi przydatnych w pozycjonowaniu sklepów internetowych:

Google Analytics
01

Oryginalne narzędzie od Google, dzięki któremu można gromadzić istotne statystyki dotyczące sklepu - nie tylko ruchu na stronie, ale również sprzedaży czy zachowań użytkowników. Wdrożenie Google Analytics dla sklepów internetowych wiąże się z wdrożeniem kodu śledzenia w odpowiednie miejsce w sekcji <head> strony. Dzięki narzędziu można uzyskać takie informacje, jak czas zakupu czy współczynnik konwersji. Dane zbierane w raportach pozwalają łatwiej wyciągać wnioski, analizować wybrane sytuacje całościowo i obserwować efekty prac oraz zmiany uzyskane w wyniku pozycjonowania strony sklepu online.

Google Search Console
02

Kolejne bezpłatne narzędzie od Google, które daje możliwość monitoringu sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. To poniekąd uzupełnienie Google Analytics, dzięki któremu można sprawdzić indeksację strony, pozycje oraz frazy. Google Search Console może być wykorzystywane również do analizy serwisu wyświetlanego w wersji mobilnej. Dostęp do takich informacji świetnie wspiera pozycjonowanie sklepów internetowych i śledzenie zmian wynikających z przeprowadzanych prac nad platformą sprzedażową.

Google Keyword Planner
03

Właściwy dobór słów kluczowych ma przełożenie na efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego. Google Keyword Planner, inaczej znany pod nazwą Planera słów kluczowych, umożliwia znalezienie pojedynczych słów lub złożonych wyrażeń potrzebnych do skutecznego reklamowania swojego sklepu zarówno w wynikach organicznych, jak i sponsorowanych. Z narzędzia można wyczytać między innymi liczbę wyszukiwań danej frazy w miesiącu, a także jej konkurencyjność czy sezonowość. Google Keyword Planner pomaga w opracowaniu strategii SEO, wyznaczeniu kierunku działań content marketingowych czy przygotowaniu kampanii w Google Ads.

Screaming Frog SEO Spider
04

Narzędzie pomagające w analizie serwisów i działań on-site. Pozwala uzyskać informacje o praktycznie wszystkich istotnych składnikach pozycjonowania - od błędów 404, przekierowań, linków kanonicznych, poprzez duplikację i strukturę treści, meta tytułów i opisów, po sprawdzenie renderowania strony i problemy z javascriptem. Umożliwia również integrację z innymi narzędziami, takimi jak Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs czy chociażby Google PageSpeed Insights. Ten rozbudowany crawler stron internetowych działa na urządzeniach z systemem operacyjnym Windows, macOS oraz Ubuntu. Screaming Frog może być często zintegrowany z innymi narzędziami, np. Google Analytics czy Google Search Console.

Ahrefs
05

Popularne specjalistyczne narzędzie do analizy profilu linków oraz słów kluczowych. Narzędzie zestawia listę popularnych fraz nie tylko z wyszukiwarki Google, ale również Bing, YouTube, Amazon, Yahoo, Yandex, Baidu i innych. Ahrefs ocenia między innymi poziom trudności wypozycjonowania frazy, średnią liczbę wyszukiwań, wskaźnik CPC, a nawet podpowiedzi pytań czy innych lub podobnych fraz, na które widoczne są sklepy internetowe wypozycjonowane na wpisane przez nas słowo.

Senuto
06

Narzędzie stanowiące wyszukiwarkę i bazę słów kluczowych oraz służące do analizy widoczności witryny w wyszukiwarce i monitoringu pozycji. Za pomocą tego narzędzia można dokładnie zaplanować i przeprowadzać kampanie SEO na stronie sklepu internetowego. Program pomaga w bieżącej analizie wzrostów i spadków swoich fraz oraz sprawdzaniu działań konkurencji.

Semstorm
07

Sugestie słów kluczowych, analiza konkurencji, audyty, optymalizacja treści, monitoring pozycji - to wybrane funkcjonalności narzędzia Semstorm, które sprawdzają się w procesie pozycjonowania stron internetowych.

Surfer SEO
08

Nieustannie rozwijane narzędzie wspierające optymalizację treści na stronach i sklepach online. Program pokazuje nie tylko zestawienie słów kluczowych, ale również podpowiada optymalną objętość tekstów, liczbę zdjęć i nagłówków czy nawet optymalne zagęszczenie fraz. Surfer SEO może wesprzeć działania content marketingowe w obrębie całego sklepu internetowego: od krótszych opisów produktów, po rozbudowane artykuły blogowe.

Majestic SEO
09

Narzędzie przeznaczone do analizy linków prowadzących do konkretnego serwisu. Wykorzystanie danych z narzędzia może przyczynić się do opracowania skutecznej strategii linków zwrotnych. Program został stworzony z myślą o specjalistach SEO i jest naprawdę przydatny w pozycjonowaniu sklepów internetowych.

Hotjar
10

Narzędzie analityczne do śledzenia i analizy zachowania klientów w sklepie internetowym. Pozwala tworzyć tzw. mapy cieplne i identyfikować dobrze lub źle zagospodarowane miejsca na stronie internetowej. Umożliwia również poznanie problemów, z jakimi mierzą się użytkownicy w poszukiwaniu interesującej ich treści na witrynie. Narzędzie może być wykorzystywane między innymi do opracowywania strategii marketingowej czy projektowania działań UX/UI, ale również do pozycjonowania strony sklepu internetowego.

To tylko kilka programów wykorzystywanych w codziennej pracy nad zwiększeniem widoczności sklepu w wyszukiwarce internetowej. Każde z powyższych narzędzi jest pomocne nawet w pojedynkę, a co dopiero w pakiecie! To właśnie ogromny plus współpracy z agencją SEO, która inwestuje w profesjonalne narzędzia i rozwiązania.

Warto pamiętać, że w pozycjonowaniu sklepu online nie wystarczy specjalistyczne oprogramowanie. Ważna jest umiejętność jego obsługi, wykorzystania danych, ich analizowania i prognozowania, a także bieżącego monitoringu oraz szybkiego reagowania na zmiany bądź aktualizacje algorytmów wyszukiwarki Google.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

W procesie pozycjonowania sklepu internetowego cena odgrywa pierwszoplanową rolę - zarówno dla klienta, jak i agencji SEO. Jako specjaliści w dziedzinie SEO jesteśmy zgodni - nie ma czegoś takiego, jak sztywny cennik pozycjonowania sklepu internetowego. O ile można z góry określić koszt roboczogodziny konkretnego specjalisty, o tyle wycena całego projektu musi być poprzedzona indywidualną analizą, audytem oraz konsultacjami. Każdy klient powinien otrzymać indywidualną wycenę usługi. Warunki współpracy w zakresie pozycjonowania sklepu zależne są od wielkości serwisu, konkurencyjności, branży itp.

Istnieje mnóstwo możliwości w zakresie modeli rozliczeń, na które klienci decydują się w ramach współpracy z konkretną agencją, np.:

  • abonament/ryczałt – budżet miesięczny jest stały, duża elastyczność działań SEO
  • abonament + rozliczenie za ruch – stały budżet miesięczny plus prowizja od ruchu organicznego, wynikającego z działań agencji
  • abonament + rozliczenie za konwersję – budżet miesięczny stały plus prowizja zależna od sumy konwersji w witrynie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej - zgłoś się do przedstawicieli naszej agencji SEO. Indywidualne podejście do wyceny pozwala nam nie tylko określić koszt optymalizacji sklepu, ale również oszacować czas potrzebny do przeprowadzenia konkretnych działań i zakres prac w obrębie danej witryny. Zapewniamy kompleksową obsługę: poczynając od przeprowadzenia audytu SEO sklepu internetowego i profesjonalne doradztwo, przez działania off-site oraz on-site, po monitoring działań i natychmiastową reakcję w celu wzmacniania lub utrzymania wysokich pozycji.

pozycjonowanie sklepu on-line

Od czego zależy koszt pozycjonowania sklepów internetowych?

Warto pamiętać, że koszt pozycjonowania sklepu zależy od wielu czynników związanych zarówno z samą branżą, jak i działaniami SEO oraz polityką wewnętrzną agencji. Nasza oferta obejmuje kompleksowe rozwiązania i współpracę całego zespołu - od ekspertów wykonujących optymalizację SEO, przez link builderów, po copywriterów wyspecjalizowanych w dziedzinie SEO. Jednak w przypadku, gdy klientowi zależy tylko na jednym obszarze pozycjonowania sklepu online, również możemy przeanalizować, skonsultować i zaplanować takie działania.

Z doświadczenia wiemy jednak, że to właśnie całościowa strategia pozycjonowania i jej konsekwentna realizacja przyczyniają się do osiągnięcia najlepszych efektów. Wierzymy, że inwestycja w to, by pozycjonować sklep internetowy z naszą agencją SEO, jest bezpieczna i opłacalna.

Pozycjonowanie stron internetowych na platformach sklepowych

Zakres prac i cennik usług pozycjonerskich jest uzależniony od wielu czynników. Jedną z nich jest rodzaj platformy, na której postawiony jest sklep internetowy. W środowisku branżowym najchętniej pozycjonowane są sklepy internetowe postawione na tzw. platformach seo-friendly. Oznacza to, że serwisy dostosowane są do wdrożenia optymalizacji pod SEO. Do takich czynników zalicza się między innymi możliwość:

  • ustawienia adresów URL,
  • określania nagłówków w konkretnej hierarchii (h1-h6)
  • dodawania i optymalizacji metadanych,
  • ustawienia przekierowań,
  • optymalizacji kodu,
  • zainstalowania certyfikatu SSL,
  • skorzystania z wbudowanego modułu bloga,
  • dostosowania strony do wyświetlania na stronach mobilnych

i wiele innych.

Trzeba zwrócić jednak uwagę na to, że różne platformy sprzedażowe dają odmienne możliwości optymalizacji sklepu pod SEO. Każda ma inną charakterystykę i trudno wskazać najlepszą platformę sprzedażową, która spełni nie tylko potrzeby właściciela sklepu, ale również wszystkie założenia optymalizacyjne. Wiadomo również, że gotowe rozwiązania i szablony poniekąd ograniczają działania pozycjonerskie, jednak wielu przedsiębiorców decyduje się na ich wybór.

Najpopularniejsze platformy e-commerce i systemy zarządzania treścią przyjazne pozycjonowaniu:

  • PrestaShop - darmowa i łatwa w obsłudze platforma e-commerce z wieloma dodatkami wspierającymi pozycjonowanie sklepów internetowych. W optymalizacji strony należy jednak podjąć kilka ważnych, technicznych kroków, które mają na celu wyeliminowanie błędów samej platformy. W pierwszej chwili trudności może sprawiać na przykład ustawienie adresów URL czy optymalizacja metadanych (meta title, meta description). Wśród często wymienianych błędów w PrestaShop występują automatycznie powielane opisy kategorii. Znając tę platformę oraz wtyczki i rozwiązania dla niej, można przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego.
  • WooCommerce - bezpłatne rozszerzenie dla WordPressa dedykowane zazwyczaj mniejszym sklepom oraz blogom. Pozycjonowanie sklepu na WooCommerce jest możliwe przy zastosowaniu konkretnych rozwiązań, np. zainstalowaniu wtyczki Yoast SEO do WordPressa.
  • Drupal - system zarządzania treścią wyposażony w wiele dodatków usprawniających pozycjonowanie sklepu. Wśród narzędzi znajduje się między innymi SEO Checklist, czyli moduł podpowiadający konkretne zadania, które warto wykonać, żeby poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. CMS jest wyposażony także w moduł Metatag, Link Checker, Redirect, XML Sitemap i inne, wspierające proces optymalizacji sklepu internetowego.
  • Shoper - jedna z najpopularniejszych platform do prowadzenia i promowania sklepu internetowego w wyszukiwarce internetowej. Platforma Shoper ma zamknięty silnik sklepu, co oznacza, że właściciele sklepu nie będą mogli dokonywać w nim poważniejszych zmian - co niesie za sobą zarówno plusy, jak i minusy. Do tych pierwszych zaliczyć można między innymi wsparcie techniczne, darmowe aktualizacje oprogramowania czy dostęp do najważniejszych integracji. Shoper nawet w wersji podstawowej jest wyposażony w intuicyjny panel do wprowadzania zmian optymalizacyjnych metadanych, wygenerowania mapy strony xml czy edycji pliku robots.txt.
  • RedCart - oprogramowanie e-commerce, które wyróżnia się przyjazną strukturą dla SEO. Użytkownicy mają do dyspozycji narzędzia i opcje, takie jak: automatycznie generowana mapa dla Google, system nagłówków w opisach kategorii lub produktów, przekierowania 301 czy przyjazne adresy URL. Oprócz tego na platformie sklepowej RedCart można dodać własne słowa kluczowe, teksty alternatywne dla zdjęć, metadane i inne. W oprogramowaniu wbudowany jest również moduł bloga.
  • Shopify - platforma e-commerce w systemie SaaS. Dzięki niej można wynająć sklep internetowy z certyfikatem SSL, wsparciem technicznym, możliwością edycji HTML i CSS czy platformą blogową. Można w prosty sposób zatem znaleźć obszary, które przyczyniają do zwiększenia widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania. Zaletą Shopify jest intuicyjność oprogramowania, tworzenie kategorii oraz dodawanie do nich nowych produktów, optymalizacja tagów title i meta description czy tworzenie nagłówków, bez których pozycjonowanie sklepu nie byłoby efektywne.
  • Shoplo - platforma przypominająca pod względem zarządzania oprogramowanie Shoper lub Shopify. Również wykorzystuje zamknięty silnik sklepu. Platforma daje jednak możliwość integracji z innymi narzędziami oraz różne dodatki w zależności od pakietu.
  • SOTESHOP - oprogramowanie umożliwiające stworzenie strony dobrze indeksowanej przez wyszukiwarkę Google. W panelu znajdują się funkcjonalności umożliwiające np. wygenerowanie mapy strony dla wersji językowych, edycję pliku robots.txt czy przekierowania linków 404.
  • IdoSell Shop - serwis, za którego pośrednictwem można założyć sklep online korzystający z rozwiązania SaaS. IdoSell Shop zapewnia optymalny kod HTML i przeróżne narzędzia integracyjne, które wspierają pozycjonowanie sklepów internetowych. Szablony mają wysoki wynik w Google Page Speed Index, a każdy sklep ma w standardzie certyfikat SSL (HTTPS).
  • Magento - darmowe i otwarte oprogramowanie napisane w całości w języku PHP. Platforma sklepowa przeznaczona do obsługi średnich i dużych sklepów. Magento jest wyposażone w różne moduły SEO. Istnieje możliwość integracji z WordPressem oraz Google Analytics, a także opcja optymalizacji poszczególnych kategorii na konkretne słowa kluczowe.

To tylko wybrane rodzaje platformy, dzięki którym pozycjonowanie sklepu internetowego jest możliwe. Ile platform sklepowych, tyle różnych możliwości optymalizacji serwisu online. Pozycjonowanie jest indywidualnym i długofalowym procesem dla każdej strony. Ważne, by przeprowadzali je specjaliści. Eksperci z agencji Empressia oferują kompleksową pomoc w prowadzeniu biznesu online: od wybrania platformy sprzedażowej, po skuteczne pozycjonowanie sklepu. Najważniejsze, żeby gotowe oprogramowanie e-commerce było seo-friendly i odpowiadało na potrzeby konkretnego biznesu - z resztą poradzą sobie nasi specjaliści!

Korzyści, które może przynieść pozycjonowanie sklepu internetowego

Każde przedsiębiorstwo ma inne cele i strategie marketingowe. Dla niektórych ważniejszy jest wzrost rozpoznawalności, dla innych pozyskanie leadów sprzedażowych, a jeszcze dla kolejnych większa częstotliwość odwiedzin serwisu czy budowanie wizerunku eksperta na rynku. Pozycjonowanie łączy poniekąd te wszystkie aspekty - poprzez zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania można bowiem przyciągnąć na stronę więcej potencjalnych klientów, zbudować zaufanie oraz zdobyć pozycję lidera.

Pozycjonowanie sklepów internetowych pozwala:

  • zwiększać widoczność sklepu w wyszukiwarce Google,
  • docierać z ofertą do konkretnej grupy docelowej,
  • kreować wizerunek eksperta na rynku,
  • wyróżniać się na tle konkurencji,
  • zdobywać zaufanie klientów,
  • budować świadomość marki,
  • zwiększać ruch w sklepie internetowym,
  • zwiększać liczbę zapytań oraz konwersji.

Optymalizacja sklepu internetowego jest ponadto najkorzystniejszą pod względem ceny inwestycją w promocję własnego biznesu. Pozycjonowanie sklepu online jest znacznie tańsze i bardziej opłacalne niż wykupienie reklamy w telewizji, radiu lub sieci. SEO nie jest jednorazowym działaniem, ale długofalowym procesem, który gwarantuje długotrwałe efekty.

Efekty pozycjonowania sklepów internetowych

Optymalizacja stron i serwisów e-commerce w większości ma na celu zwiększenie sprzedaży. Efektów działań SEO może być znacznie więcej.

  • Wyższa pozycja na wybrane słowa kluczowe
  • Wzrost ruchu z organicznych wyników wyszukiwania
  • Więcej leadów sprzedażowych
  • Zbudowanie pozycji lidera na rynku
  • Doścignięcie lub wyprzedzenie konkurencji

Jak widać, skuteczne pozycjonowanie sklepów nie przynosi tylko bezpośredniego wzrostu wskaźnika sprzedaży, ale także wpływa na efekty wizerunkowe przedsiębiorstwa. Gdy użytkownik wpisuje konkretne wyrażenie do wyszukiwarki i przegląda TOP10 pojawiających się wyników, a w nich widzi nazwę Twojego sklepu, to w jego świadomości, a nawet podświadomości, buduje się pozytywny obraz marki. Chcąc zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzenia witryny, warto zadbać o unikalne i ciekawe meta title oraz meta description.

Sklep internetowy - szansa na sukces w sieci

Pandemia koronawirusa w 2020 roku pokazała, jak ważne jest posiadanie sklepu internetowego. Gdy niemalże wszystkie stacjonarne punkty sprzedaży zostały zamknięte, konsumentom pozostało kupowanie w sieci. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na stworzenie e-sklepu z pewnością na tym zyskali. Ci, którzy prowadzili wyłącznie stacjonarne punkty, niestety dużo stracili.

Samo założenie strony jednak nie wystarczy. Ważne są tak naprawdę wszystkie kroki - od koncepcji, przez właściwy marketing, po logistykę oraz dystrybucję. Skupmy się na środkowej części - reklamie, która zwiększa świadomość marki oraz sprawia, że potencjalny klient staje się zadowolonym i zaangażowanym konsumentem.

Proces pozycjonowania sklepów internetowych powinien być częścią opracowanej strategii marketingowej. Najlepiej, gdy przed rozpoczęciem działań pozycjonerskich określone są cele biznesowe, grupa docelowa, koncepcja marketingowa i tym podobne. Nie zawsze tak się dzieje, więc pozycjonowanie sklepu może pomóc w tych reklamowych działaniach. Czasami okazuje się, że oferta wcale nie trafia do tej grupy docelowej, którą założył sobie właściciel sklepu.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów w wirtualnej rzeczywistości polega zatem na przemyślanych działaniach i ich konsekwentnej realizacji. Może zdarzyć się, że w trakcie pozycjonowania zmienią się założenia lub cele biznesowe. Trzeba być elastycznym, działać zgodnie z etyką i szukać rozwiązań, które zapewnią sukces w Internecie.

Masz realny wpływ na pozycję Twojego sklepu w wyszukiwarce. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami! Przeanalizujemy całą sytuację i doradzimy na podstawie naszej wiedzy, doświadczenia oraz profesjonalnych narzędzi.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu online?

Każdy proces marketingowy w sieci zależy od wielu czynników. Sam cykl życia produktu, choć trwa od momentu jego wprowadzenia na rynek, to tak naprawdę rozpoczyna się już od koncepcji w głowie konkretnej osoby. Później produkt jest projektowany, produkowany, dystrybuowany, odnotowuje wzrosty i spadki, aż jest wyprowadzany z rynku. Na czas trwania takiego cyklu ma wpływ zarówno sama jakość produktu, jak i jego cena, sposoby dystrybucji, popyt na rynku, a nawet kreowane trendy.

Świetnym przykładem wpływu internetowego świata na realne produkty jest medium społecznościowe TikTok. Jako jedna z największych platform social media na świecie, TikTok wpłynął na zwiększenie popularności… sera feta! Dzięki blogerce kulinarnej Jenni Häyrinen użytkownicy poznali przepis na zapiekany makaron z tym serem, przez co przyczynili się do wzrostu popytu tego produktu o 200%. Trend odnotowano także w wyszukiwarce Google, w której popularność wyszukiwania „feta cheese” w USA wzrosła o 400%.

To był idealny moment na to, żeby właściciele internetowych sklepów spożywczych rozpoczęli promować ser feta w wyszukiwarce. Jeżeli produkt został wręcz wyprzedany z półek w sklepach, to niektórzy użytkownicy z pewnością szukali go w sieci. Podobnie było w pandemii koronawirusa, podczas której ze sklepów był wykupowany papier toaletowy, a w wyszukiwarce Google odnotowano dynamiczny wzrost liczby wyszukiwań takiego hasła. Tym samym można podsumować, że pozycjonowanie sklepów internetowych trwa… cały czas!

Jednak to, ile trwa pozycjonowanie sklepu, by osiągnąć pierwsze efekty, zależy od wielu czynników:

  • konkurencyjności fraz,
  • branży, w której się działa,
  • sezonowości,
  • trendów,
  • wielkości sklepu,
  • historii pozycjonowania,
  • zakresu prac on-site i off-site,
  • liczby tekstów, które należy stworzyć.

Pozycjonowanie sklepów online może trwać:

  • 3-6 miesięcy - mały sklep internetowy z małą lub średnią konkurencją i pozytywną historią optymalizacji oraz pozycjonowania;
  • 6-12 miesięcy - mały, średni lub duży sklep internetowy bez historii pozycjonowania i właściwej optymalizacji oraz z dużą konkurencją.

To szacunkowy czas do pojawienia się pierwszych zadowalających efektów. Wszystko jednak uzależnione jest od wcześniej wskazanych czynników. Najważniejsze, żeby nie przerywać działań, nawet gdy przyniosły już konkretne efekty. Pozycjonowanie jest długofalowym procesem, w którym w każdej chwili może się wszystko zmienić.

A Ty, jakich efektów od pozycjonowania oczekujesz?

Przedstaw nam swoje cele, a my zajmiemy się resztą!

Empressia dla e-commerce

Prowadzisz sklep internetowy i szukasz sposobów na to, by osiągnąć sukces na rynku? Interesują Cię wysokie pozycje w Google, wzrost ruchu w sklepie internetowym, a może większa liczba zapytań lub nowych klientów? Zdecyduj się na profesjonalny audyt SEO, analizę profilu linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, dobór słów kluczowych i wartościowy content marketing - zarówno na stronie, jak i w mediach społecznościowych. To tylko przykład pokazujący, co wpływa na pozycjonowanie sklepu w sieci. Kompleksowa optymalizacja sklepu internetowego obejmuje działania w obrębie całego sklepu: od strony głównej, przez opisy produktów, po zakładkę “kontakt”.

Jesteśmy pewni, że efekty pozycjonowania pozytywnie Cię zaskoczą!

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który generuje wiele korzyści dla Twojego biznesu. Szacuje się, iż w Polsce prawie 10 mln użytkowników sieci korzysta z oferty e-sklepów – daj się poznać e-klientom. Rozpoznawalność marki online, znaczny wzrost liczby klientów, zysku i ruchu na stronie, rzetelne raporty i monitoring działań to nie wszystkie zalety pozycjonowania sklepu. Najważniejsza jest spójna strategia, dzięki której Twój sklep stanie się bardziej konkurencyjny w branży. Działajmy!

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie Twojego sklepu będzie dla nas kolejnym projektem i motywującym wyzwaniem. Przeprowadzimy profesjonalny audyt SEO serwisu e-commerce, który da nam pogląd tego, jaka jest kondycja strony i ile należy zrobić. Później opracujemy strategię pozycjonowania sklepu internetowego i przedstawimy ją Tobie. W trakcie spotkań i konsultacji ważne jest, żeby mówić o swoich oczekiwaniach i celach. Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego jest faktycznie efektywne tylko wtedy, gdy ma się świadomość tego, do czego się dąży.

Kiedy koncepcja będzie już zaprezentowana i zaakceptowana, przystąpimy do optymalizacji technicznej. Specjalista SEO zaplanuje również działania contentowe, których realizacją zajmie się profesjonalny dział SEO copywritingu. W międzyczasie eksperci od linkbuildingu rozpoczną swoje prace z poszukiwaniem najlepszych miejsc do umieszczenia odnośników oraz pozyskają jakościowe linki zewnętrzne. Przy każdym projekcie utrzymujemy wysokie standardy realizacji, które wpływają na większą widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce Google.

Oferta na pozycjonowanie sklepu - Empressia

Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować sklep internetowy i zależy Ci na współpracy z ekspertami, zgłoś się do nas! Zapraszamy również do bliższego zapoznania się z naszą pozostałą ofertą, dotychczasowymi realizacjami w portfolio oraz eksperckimi artykułami na blogu, w których często zamieszczamy porady i case study z pozycjonowania sklepów i stron internetowych. W razie jakichkolwiek pytań o pozycjonowanie sklepu internetowego - zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami agencji Empressia.

Możemy spotkać się twarzą w twarz - na żywo lub za pośrednictwem dostępnych komunikatorów. Pozycjonujemy sklepy internetowe dla przedsiębiorców z każdego zakątka Polski, Europy, a nawet świata.

Oceń nasze usługi
4.4/5 na podstawie 21 głosów

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.

cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności