Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego – zależy Ci na skutecznej strategii, krótka pozwoli zaistnieć Twojej witrynie w sieci? Dajmy sobie szansę.
Poznaj naszą ofertę

Pierwsza dziesiątka w wynikach wyszukiwania w Google w trzy dni i na zawsze? Cóż, lubimy przyjemną odskocznię w postaci bajek, niemniej przede wszystkim cenimy szczerość i rzetelne działania w biznesie – pozycjonowanie sklepów to nie słodka reżyseria pełnometrażowego filmu Disneya. Dlatego jeśli chcesz uniknąć konfrontacji z agencją interaktywną, która bawi się w Gastona z „Pięknej i Bestii”, daj znać, a my zajmiemy się sprawną interwencją SEO.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, który wymaga potężnych nakładów zarówno czasu, jak i pracy. Pomyślisz: „ale jak to? Przecież istnieje mnóstwo firm, które pozycjonują strony www za symboliczne 100zł w skali miesiąca!”. Bardzo nie chcielibyśmy, żeby przedsiębiorcom kłębiły się takie czarne myśli w głowie, dlatego każdorazowo aplikujemy Klientom najlepszy środek profilaktyczny, tj. artykuł, w którym obszernie wyjaśniamy tego rodzaju obietnice oraz to, że są one tylko utopijną wizją wielu agencji, które mają na celu wyłącznie szybki zysk i psują tym samym branżę SEO.

Od czego warto zacząć? Wyjaśnijmy, czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Wyobraź sobie sytuację, w której po długim okresie przygotowań (np. analiza rynku, konkurencji, inwestycja w towary/usługi, logistyka, zaprojektowanie i stworzenie strony www) wreszcie uruchamiasz swój sklep online. To oczywiste, że w końcu nadeszła pora na zarabianie pieniędzy, a Ty liczysz na konkretny i regularny przychód. Owszem, istnieje prawdopodobieństwo, że bez podejmowania jakichkolwiek działań w zakresie marketingu uda Ci się szybko trafić do potencjalnych klientów (np. ze względu na unikatowy produkt), jednak w dobie ogromnej konkurencyjności na rynku i dynamicznych zmian w każdej branży, takie działania to bezsprzeczny must have w każdym biznesie, którego wyniki mają pretendować do bycia tymi najlepszymi w branży.

Jak zatem sprawić, że na Twojej stronie zostanie wygenerowany ruch porównywalny z tym na drodze krajowej nr 7 z Krakowa do Zakopanego? Oprócz paliwa wspierającego w postaci np. promocyjnych działań w social media , zainwestuj w długofalowe działania, których koszt jest stosunkowo niewielki, a ich skuteczność nie jest zależna wyłącznie od budżetu. Warto przyjrzeć się różnicom wynikającym z podejmowanych czynności ku zwiększeniu natężenia ruchu w witrynie. Decydując się na reklamy PPC (Pay Per Click – model rozliczania za kliknięcie przez użytkownika sieci w baner lub w link, a nie za ich wyświetlanie) na platformach społecznościowych lub w Google Ads, zgadzasz się na warunki finansowe i, owszem, płacąc więcej, masz szansę na duży ruch w krótkim czasie, jednak nie kontynuując inwestycji w tego rodzaju reklamę, ruch nie występuje, co w konsekwencji prowadzi do braku konwersji w Twoim sklepie. Co więcej, koszty reklamy np. na Facebooku czy w Google Ads nie są stabilne i istnieje ryzyko, że większą część zysku będziesz przeznaczać na promocję. Aby tego uniknąć, najlepszym rozwiązaniem jest ulokować budżet tam, gdzie rzeczywiście rosną gruszki na wierzbie – pozycjonowanie sklepu internetowego.

Schemat jest prosty – Twoja strona www jest wysoko w wynikach wyszukiwania Google na jeszcze więcej fraz kluczowych, a Ty zyskujesz zdecydowanie bardziej intensywny ruch z SEO i przychód z tytułu konwersji.

Jak pozycjonujemy sklep internetowy?

E-commerce to niezwykle dynamiczna branża, w której główną rolę grają użytkownicy sklepów internetowych, z kolei wyniki wyszukiwania, w których pojawia się dana platforma sprzedażowa, zależą już od algorytmów Google. Pozycjonowanie strony sklepu internetowego polega przede wszystkim na rzetelnym działaniem w kierunku uzyskania jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce. Praca nad strategią pozycjonowania dla podmiotu e-commerce jest bardziej wymagająca niż w przypadku standardowej witryny. Dlaczego? Kluczowym czynnikiem jest nierzadko sama specyfika danego sklepu, tj. wielopoziomowa oferta produktów lub usług, która generuje konieczność wdrożenia dedykowanych podstron – te z kolei muszą być zgodne ze standardami UX/UI.


Określamy cel, opracowujemy strategię, ustalamy budżet i... działamy.

Czy wiesz, że?

Polacy są najczęściej szukającym narodem Europy, średnia w Polsce to 156,8 zapytań miesięcznie na osobę.

Przeciętny użytkownik Google wpisuje średnio 4,3 frazy na jedno zapytanie.

86% użytkowników ufa bardziej wynikom SEO niż ofertom płatnym za klik.

Codziennie aż 15% zapytań do Google jest wpisywanych po raz pierwszy.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji ma ogromne znaczenie w procesie wyboru odpowiednich fraz kluczowych dla Twojego sklepu internetowego. Pozycjonowanie sklepów internetowych opiera się na takich keywords, które nie tylko znajdują się na liście tych najpopularniejszych, ale przede wszystkim skierują użytkowników do Twojej strony. Tak dzieje się na przykład w przypadku long tails, których główną cechą jest to, że potencjalni klienci mają silne intencje zakupowe i szukają konkretnych produktów lub usług. Żmudny research się opłaca – odpowiednio dobrane frazy kluczowe dla każdej z podstron Twojej witryny generują bezpłatny ruch z wyszukiwarki Google. Konkurencyjność keywords ma duży znaczenie dla całej analizy i w konsekwencji Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania.


Na czym polega analiza konkurencyjności fraz kluczowych?

  • wpisz konkretną frazę kluczową (skorzystaj z dostępnych na rynku narzędzi, np. Ahrefs lub Senuto) i wybierz witryny z TOP10,
  • sprawdź liczbę fraz, dzięki którym te witryny są widoczne,
  • zobacz, czy ta fraza kluczowa wyświetla reklamy Google Ads (zbadaj CPC – cost per click),
  • sprawdź, jak długo dane strony internetowe funkcjonują w sieci, ile linków prowadzi do witryn i skąd one pochodzą,
  • sprawdź parametry SEO oraz poziom optymalizacji SEO poszczególnych stron www.
Darmowa wycena

Optymalizacja SEO sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego to proces, który polega na przystosowaniu witryny do funkcjonowania online zgodnie z wytycznymi Google. Ponadto spełnia oczekiwania użytkowników sieci, co wpływa na Twoją przewagę konkurencyjną w branży.


Clue optymalizacji jest nienagannie zaprojektowana architektura SEO sklepu internetowego. Istnieje mnóstwo elementów, na które należy zwrócić uwagę:

  • audyt strony pod kątem błędów i ich eliminacji (np. z pomocą Google Search Console),
  • content is king, czyli optymalizacja treści na stronie sklepu pod kątem fraz kluczowych,
  • właściwa struktura witryny, np. strona główna-kategorie-podkategorie,
  • kompresja obrazów,
  • naprawa prędkości ładowania strony,
  • linkowanie wewnętrzne – naturalny sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników,
  • RWD, czyli projekt responsywnej strony sklepu internetowego (mobilna wersja strony),
  • optymalizacja adresów URL, czyli dostosowanie treści adresu do tego, co znajduje się na niej znajduje – użytkownik wie, czego może się spodziewać,
  • optymalizacja elementów title i description – wpływają na współczynnik CTR (stosunek klikalności strony do jej wyświetleń),
  • rich snippet, czyli dodanie rozszerzonych fragmentów strony, które wyróżniają Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, np. rekomendacje,
  • obecność w social media.

Content marketing dla sklepu internetowego

Sprawa z content marketingiem jest prosta – zadaniem jest dostarczenie internautom bezpłatnych treści, które skierują ich do Twojej witryny. Najpopularniejszą alternatywą jest blog zawierający w pełni zoptymalizowane artykuły (konkretne frazy kluczowe pozyskujące ruch z Google). Blog jest świetnym obszarem do działań SEO – można linkować, tworzyć poradniki eksperckie, infografiki, kreować mocny wizerunek firmy jako specjalisty w danej dziedzinie.

Ponadto warto dać się zauważyć szerszemu gronu użytkowników i zamieścić artykuł w specjalistycznym magazynie online. Co więcej, nie można zapominać o aktywności w social media – Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Snapchat – w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, warto dać się poznać na platformach społecznościowych i wykorzystać ich potencjał w celu zwiększenia konwersji na stronie www.

Link building dla sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych ma sens z link buildingiem w pakiecie. Oczywiście link building to nie wszystko i w pojedynkę nie jest w stanie wiele zdziałać, jednak mocno wspiera cały proces pozycjonowania. Pozyskiwanie linków wiąże się z ich rzetelną analizą. Ważne jest, aby dokładnie sprawdzić źródło ich pochodzenia, w czym pomoże np. bezpłatne narzędzie Google Search Console lub opcja płatna, np. Majestic Seo lub Ahrefs. Promocje, inwestycja w influencer marketing oraz monitoring marki to tylko kilka przykładów, które są idealnym polem do popisu dla link buildingu. Zróbmy to razem!

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego – cena nie gra roli? Gra, i to pierwszoplanową. Jak często zadajesz sobie pytanie: „Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?” Spieszymy z odpowiedzią – każdy klient powinien otrzymać indywidualną wycenę usługi po wykonanym wcześniej audycie strony www. Warunki współpracy w zakresie pozycjonowania zależne są od wielkości serwisu, konkurencyjności, branży etc.

Jako specjaliści w dziedzinie SEO jesteśmy zgodni – nie istnieje sztywny twór jak „pozycjonowanie sklepu internetowego – cennik”. Z kolei istnieje mnóstwo możliwości w zakresie modeli rozliczeń, na które klienci decydują się w ramach współpracy z konkretną agencją, np.:

  • abonament/ryczałt – budżet miesięczny jest stały, duża elastyczność działań SEO
  • abonament + rozliczenie za ruch – stały budżet miesięczny plus prowizja od ruchu organicznego, wynikającego z działań agencji
  • abonament + rozliczenie za konwersję – budżet miesięczny stały plus prowizja zależna od sumy konwersji w witrynie.

Jak zwiększać konwersję w sklepie internetowym? Podjąć słuszną decyzję i skontaktować się z naszym zespołem.

Podsumowanie

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który generuje wiele korzyści dla Twojego biznesu. Szacuje się, iż w Polsce prawie 10 mln użytkowników sieci korzysta z oferty e-sklepów – daj się poznać e-klientom. Rozpoznawalność marki online, znaczny wzrost liczby klientów, zysku i ruchu na stronie, rzetelne raporty i monitoring działań to nie wszystkie zalety pozycjonowania. Najważniejsza jest spójna strategia, dzięki której Twój sklep wpłynie na konkurencyjność w branży. Działajmy!

Oceń nasze usługi
5/5 na podstawie 3 głosów

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 24h.

cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności