Pozycjonowanie strony WordPress
Bez przemyślanej strategii pozycjonowania trudno dziś zaistnieć w przestrzeni internetowej. WordPress, w porównaniu do pozostałych systemów CMS rozpieszcza swoich użytkowników, zapewniając przydatne i łatwe w użyciu narzędzia. Nadal jednak, aby osiągnąć pożądane wyniki, musisz prowadzić kompleksowe działania oraz śledzić na bieżąco zmieniające się trendy. Jeżeli chcesz, możemy to zrobić razem :)
Darmowa wycenaCzym się zajmujemy?
Link building
SEO copywriting
Pozycjonowanie
SXO
SEO lokalne
Co to jest WordPress?
WordPress to najpopularniejszy system zarządzania treścią (CMS) na świecie. To rozwiązanie Open Source, co znaczy, że strona internetowa postawiona na tym systemie może być dowolnie rozwijana. System jest napisany w języku PHP i wykorzystuje bazę danych MySQL. Według informacji z oficjalnej strony tego systemu: ponad 40% sieci działa na WordPressie - a ta liczba stale rośnie. Wśród nich znajdują się:
- strony internetowe,
- portale informacyjne,
- sklepy internetowe (przy wtyczce WooCommerce),
- blogi,
- witryny z systemem rezerwacji,
Prostota, intuicyjny interfejs, mnóstwo wtyczek i dodatków, ciekawy wygląd - to tylko niektóre zalety CMS WordPress. Samo otwarte oprogramowanie jest darmowe. Koszty ponosi się w sytuacji, gdy dostosowuje się witrynę do indywidualnych wymagań, np. kupuje niektóre szablony, motywy i wtyczki. Ogromnym plusem jest również to, że ten system do zarządzania treścią jest wyposażony w funkcjonalności wspierające pozycjonowanie stron internetowych.
I w tym momencie do działania wkracza nasza agencja SEO. Zawsze powtarzamy, że samo posiadanie strony w tych czasach już nie wystarczy - nawet na najpopularniejszym systemie zarządzania treścią. Trzeba nieustannie pracować nad tym, żeby zwiększać lub utrzymywać pozycję witryny w wynikach wyszukiwania w Google - wyszukiwarce, z której korzysta najwięcej polskich internautów. Przychodzimy z propozycją stworzenia oraz pozycjonowania strony WordPress.
W podstawowych ustawieniach WordPress daje na przykład wgląd w to, jak wyglądają adresy URL w serwisie. To jednak nie wystarczy, żeby SEO strony WP i wysokie pozycje były na wyciągnięcie ręki. Sprawdź, jak wygląda pozycjonowanie WordPress w naszym wykonaniu!
Pozycjonowanie stron www WordPress
Niezwykle ważne dla osiągnięcia dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim dla wygody użytkowników, jest tworzenie responsywnych stron internetowych. WordPress oferuje szablony, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, ale pozwala również na modyfikację czy napisanie od nowa własnego projektu. Możliwe jest również skorzystanie z dedykowanych temu celowi wtyczek, takich jak np. WPtouch.
Tworząc stronę www przyjazną dla użytkownika oraz algorytmów Google konieczne jest zadbanie o przekierowania pomiędzy wersją www a bez www. Dzięki temu unikniesz duplikacji treści, co negatywnie wpływa na ocenę Twojej strony internetowej. WordPress robi to automatycznie, wystarczy wybrać preferowaną opcję. Oprócz tego trzeba zadbać o „pozbycie się” nieaktywnych linków. Przekierowania 301 (stałego przeniesienia z jednego adresu na drugi, które dokonuje się automatycznie) można dokonać modyfikując plik .htaccess lub pobierając odpowiednią wtyczkę (np. Redirection).
Czy wiesz, że?
Polacy są najczęściej szukającym narodem Europy, średnia w Polsce to 156,8 zapytań miesięcznie na osobę.
Przeciętny użytkownik Google wpisuje średnio 4,3 frazy na jedno zapytanie.
86% użytkowników ufa bardziej wynikom SEO niż ofertom płatnym za klik.
Codziennie aż 15% zapytań do Google jest wpisywanych po raz pierwszy.
Optymalizacja stron WordPress
Podstawowa optymalizacja strony na WordPress jest o tyle nieskomplikowana, że można w dużej mierze korzystać z pomocy specjalnie do tego celu zaprojektowanych wtyczek (takich jak Yoast SEO). Działają one jak poradnik, który pokazuje krok po kroku, co należy zrobić, by treść została pozytywnie oceniona przez algorytmy wyszukiwarek internetowych. To w końcu najważniejsza rzecz w procesie pozycjonowania strony internetowej.
Content w ostatecznym rozrachunku decyduje o wszystkim. Użytkownicy bardzo często zwracają uwagę na tytuł czy opis strony bądź danej podstrony. Możesz spróbować napisać teksty na witrynę samodzielnie, jednak najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie tej pracy naszej agencji, w której prężnie działa profesjonalny dział SEO copywritingu. Oprócz samych opisów każda strona potrzebuje również wartościowych linków - zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, promujących konkretne podstrony. Takie linki z kolei mogą pozyskać nasi eksperci od link buildingu.
W całościowym rozumieniu ważne jest więc dbanie o to, by tworzone materiały były zgodne z zasadami SEO. Korzystanie z dodatków ułatwia znacznie sprawę, jednak warto znać panujące reguły i na bieżąco śledzić zmieniające się trendy. W skład poprawnej optymalizacji wchodzi m.in.:
- tworzenie angażującej, unikalnej treści,
- dbanie o właściwe słowa kluczowe oraz odpowiednią organizację artykułów,
- używanie nagłówków (h1, h2, h3),
- prawidłowe formułowanie meta description oraz title,
- tworzenie przyjaznych adresów URL,
- dbanie o Image SEO (adekwatne obrazki, tytuł oraz tekst alternatywny),
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Lokalne pozycjonowanie stron na WordPress
Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie istotne w kontekście mniejszych lub dopiero startujących przedsiębiorstw. Chcąc rozwinąć swoją działalność nie można celować w przeskoczenie największych globalnych graczy - ich strategia prowadzona jest często przez lata, a jak już zapewne wiesz, pozycjonowanie się na popularne frazy jest bardzo mozolnym procesem, który nie daje gwarancji sukcesu. W mniejszych przestrzeniach małe firmy mogą jednak zdobyć przewagę nad konkurencją, dlatego tak ważne jest właśnie lokalne pozycjonowanie na WordPress.
Musisz dać się zauważyć klientom z okolicy.
Do osiągnięcia dobrej pozycji w Google na rynku lokalnym konieczne jest funkcjonowanie przedsiębiorstwa w katalogach firm oraz powszechnie dostępnych narzędziach służących lokalizowaniu biznesów z konkretnej branży. Liczy się tutaj uzupełnione konto na Google Moja Firma, obecność w Google Maps czy komentarze Klientów. To wpłynie zarówno na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania, jak i zachęcenie użytkowników do korzystania z Twojej usługi. Do tego dochodzą oczywiście tradycyjne narzędzia optymalizacji stron, przy czym należy pozycjonować się na frazy związane z danym obszarem oraz konkretne longtaile.
Istota słów kluczowych w WordPressie
Słowa kluczowe to podstawa w pozycjonowaniu stron postawionych na każdym systemie - również na WordPressie. Korzystając z nich, użytkownicy szukają konkretnych rozwiązań, a zadaniem silnika wyszukiwarki jest dopasowanie najlepszego wyniku do tego zapytania. Z kolei po naszej stronie jest pokazanie wyszukiwarce, że to właśnie pozycjonowana przez nas witryna na tym CMS-ie jest warta uwagi i odpowiada na pytanie oraz potrzeby użytkownika.
Istotą jest zatem sam wybór trafnych słów kluczowych, które są spójne z ofertą konkretnego przedsiębiorstwa i jednocześnie są często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Sama analiza słów kluczowych, konkurencji, branży, sezonowości oraz trendów jest jednym z pierwszych kroków przy pozycjonowaniu strony WordPress. Druga kwestia to ich odpowiednie dodanie i nasycenie nimi treści publikowanych na stronie.
Narzędzia SEO WordPress
- Yoast SEO
- All in One SEO
- Rank Math
Jedną z przydatnych wtyczek jest Yoast SEO, która umożliwia łatwe i szybkie dodanie meta danych (m.in. title czy meta description z keywords). Wtyczka ułatwia nam również podstawowe prace optymalizacyjne, takie jak zmiana zawartości plików robots.txt czy .htaccess, usunięcie /category/ z adresu URL, wdrożenie tzw. “breadcrumbs”, stworzenie sitemapy czy wyindeksowanie różnych zasobów.
Wtyczka Yoast SEO ma również swoje alternatywy, czy nawet, konkurentów. Dużo osób korzysta z Yoast SEO do optymalizacji i kontroli nasycenia frazami kluczowymi tekstu. Chcąc jednak maksymalnie wykorzystać potencjał content marketingu w kontekście pozycjonowania strony WordPress - nasza agencja SEO korzysta również z innych programów do optymalizacji tekstów, takich jak np. Surfer SEO. Nie chodzi o to, żeby korzystać wyłącznie z jednego narzędzia, ale z każdego wyciągać to, co najlepsze i dzięki temu przeprowadzić skuteczną optymalizację strony WordPress.
Chcąc pozycjonować stronę na systemie WordPress, można skorzystać również z wtyczki All in One SEO, która powstała w 2007 roku. Plugin daje możliwość edytowania meta danych, ustawienia kanonicznych URL, oznaczenia konkretnych podstron jako noindex/nofollow i wiele innych. Podobnie jak inne wtyczki, również All in One SEO jest dostępna w wersji darmowej i płatnej. Ta pierwsza pozwala między innymi na optymalizację tytułów i meta tagów (a także ich automatyczne wygenerowanie) oraz integrację z narzędziami Google Search Console czy Analitycs - nawet przy tych podstawowych funkcjach plugin może być pomocny przy pozycjonowaniu strony WordPress.
Kolejnym narzędziem wykorzystywanym do pozycjonowania strony WordPress jest łatwy w konfiguracji i obsłudze plugin o prostym interfejsie - Rank Math. Wtyczkę można w prosty sposób podłączyć z Google Search Console. W ramach tego pluginu można korzystać z modułów 404, AMP, lokalnego SEO, przekierowań czy modułu obsługującego mikroformaty.
Konfiguracja Google Search Console dla strony na WordPressie
Jednym z naczelnych narzędzi wspierających pozycjonowanie strony WordPress jest Google Search Console - darmowa platforma umożliwiająca sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google. To kopalnia wiedzy i danych na temat pozycji serwisu, słów kluczowych, liczby wyświetleń czy kliknięć. GSC jest bardzo przydatnym narzędziem analitycznym, jednak dostarczającym istotnych informacji tylko wtedy, gdy jest właściwie skonfigurowane.
Dzięki doświadczeniu i umiejętnościom ekspertów z agencji Empressia - konfiguracja GSC dla strony WordPress w naszym wykonaniu zawsze przebiega bezproblemowo. Z punktu widzenia Specjalisty SEO ten proces wcale nie jest skomplikowany, z kolei dla użytkownika dopiero rozpoczynającego przygodę z blogiem lub stroną na WordPress taka konfiguracja może zająć dużo czasu. Uważamy, że niezależnie od tego, na jakim systemie postawiony jest sklep internetowy lub serwis, warto dodać go do Google Search Console - chętnie w tym pomożemy!
Content marketing + pozycjonowanie + WordPress = sukces Twojego biznesu
Jak wspomnieliśmy wyżej, content decyduje o ostatecznym wyniku pozycjonowania strony WordPress i jej widoczności w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych oraz desktop.
Pozycjonowanie WordPressa, podobnie jak witryn postawionych na innych systemach zarządzania treścią lub napisanych w innych językach, nie może obejść się bez właściwych treści.
W naszej agencji SEO istnieje osobny dział Copywritingu, w ramach którego eksperci z branży w kreatywny sposób tworzą ciekawe, oryginalne i angażujące treści z zawartością słów kluczowych. SEO Copywriter dba nie tylko o stworzenie merytorycznego tekstu dla użytkowników i robotów Google, ale sugerują również:
- układ treści,
- nagłówki H1, H2, H3 lub niższego rzędu,
- boldowania, kursywy i inne wyróżniki tekstu,
- numeracje i punktowania.
Wszystko po to, żeby tekst był przyjemny w odbiorze, czytelny i właściwie sformatowany. W naszym wykonaniu SEO copywriting składa się z doboru odpowiedniego tematu i fraz na podstawie narzędzi analitycznych, dogłębnego researchu, stworzeniu treści SEO, sformatowaniu jej i korekty. Dla nas ważne jest odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi, zastosowanie CTA, oryginalność tekstu (by uniknąć duplikatów wewnętrznych i zewnętrznych) dywersyfikacja słów kluczowych, a przy tym zachowanie merytoryki i, last but not least, jakość treści.
Choć publikacja tekstów w panelu WordPressa jest naprawdę łatwe, to dostosowanie treści pod wymagania wyszukiwarki Google samo w sobie wcale nie jest takie proste. Zależy nam na tym, żeby na Twoją stronę na WordPress dotarli nowi klienci, którzy dokonają konwersji (tj. subskrypcja newslettera, skorzystanie z formularza zgłoszeniowego, zakup produktu i inne).
Pisząc o contencie, nie mamy na myśli jednak tylko tekstów pisanych w ramach SEO copywritingu, ale również inne formy marketingu treści, takie jak:
- grafiki,
- infografiki,
- zdjęcia,
- materiały wideo,
- nagrania audio.
Wszystkie z nich powinny być odpowiednio dobrane i właściwe zoptymalizowane. W panelu WP można tego dokonać. To między innymi dzięki pluginom SEO WordPress stał się tak popularnym CMS-em, z którym pozycjonowanie witryn internetowych jest możliwe.
Link building dla stron WordPress
Wewnętrzna struktura linków oraz odnośniki promujące daną stronę internetową w sieci jest jednym z kluczowych działań w trakcie pozycjonowania strony. Uporządkowane i czytelne, zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google, adresy URL, wspierają proces pozycjonowania i właściwą nawigację w serwisie. SEO strony WordPress opiera się na standardowych działaniach pozycjonerskich, jednak w każdym systemie pewne moduły wyglądają inaczej.
System WordPress, dzięki intuicyjnemu panelowi obsługi, zapewnia wygodne wewnętrzne linkowanie. Podlinkowany tekst, przeklejony z innego dokumentu z komputera do panelu WP, nadal zostanie z hiperłączem. To niezwykle wygodne rozwiązanie, które przyspiesza na przykład publikację artykułów blogowych.
Audyt SEO - WordPress
Jeszcze przed rozpoczęciem optymalizacji strony opartej na systemie WP, warto przeprowadzić rzetelny i profesjonalny audyt SEO. Jest to analiza aktualnej kondycji strony WordPress pod względem dostosowania jej do algorytmów wyszukiwarki Google. W trakcie audytu Specjalista SEO korzysta z narzędzi analitycznych, bada trendy i sezonowość branży, sprawdza konkurencję dla pozycjonowanej strony i marki.
Audyt SEO obejmuje analizę:
- budowy strony,
- czynników wewnętrznych,
- treści wypełniających stronę internetową,
- profilu linkowego,
- czynników zewnętrznych.
W ramach prac analitycznych nad stroną na WordPressie bierze się pod uwagę na przykład szybkość ładowania strony internetowej, architekturę informacji, responsywność, nasycenie słowami kluczowymi, strukturę nagłówków i innych. Dzięki wstępnej analizie możliwe jest przygotowanie odpowiednio przemyślanej strategii, a następnie skuteczne pozycjonowanie strony internetowej i osiągnięcie nadrzędnego celu: wysokich pozycji w wyszukiwarce Google.
Co jest lepsze dla strony opartej na systemie WordPress: SEO, pozycjonowanie czy Google Ads?
Ze względu na różne formy promocji witryn internetowych w sieci reklamodawcy wahają się często pomiędzy wyborem jednej z nich. Co będzie najlepsze dla serwisów, blogów lub e-sklepów zbudowanych na systemie WordPress? Jako eksperci z branży SEO zawsze doradzamy pozycjonowanie jako opłacalną inwestycję. Jest to długofalowy proces, który jednocześnie przynosi długotrwałe efekty. W przeciwieństwie do Google Ads, które można włączyć i wyłączyć w dowolnej chwili - pozycjonowanie strony WordPress musi być odpowiednio przemyślane, przygotowane, wdrożone i czasem… wyczekane. Efekty mogą pojawić się bowiem po tygodniach lub miesiącach pozycjonowania.
Pozycjonowanie stron na WordPress - podsumowanie
- Pozycjonowanie strony internetowej na WordPress to proces obejmujący kompleksowe działanie, począwszy od treści zgodnej z SEO, po modyfikację kodu w celu dostosowania witryny internetowej do najnowszych wymogów.
- Kluczowe jest stworzenie responsywnej oraz w pełni zoptymalizowanej strony www.
- Warto zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym i wypromować swój portal internetowy w okolicy.
- WordPress oferuje mnóstwo przydatnych wtyczek, ale cały proces można dokonać również przez modyfikację plików źródłowych.
Posiadając bardzo uniwersalne narzędzie, które oferuje mnóstwo możliwości optymalizacji strony, możemy wpłynąć znacząco na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zarówno pozycjonowania sklepu na WordPress, jak i modyfikowania profesjonalnych stron firmowych. Dbamy o to, aby podejmować kompleksowe działania, które znacznie poprawią najważniejsze wskaźniki i przyczynią się do długotrwałych efektów. Skontaktuj się z nami, a dowiesz się jak my to wszystko robimy ;)
Darmowa wycenaDzięki umiejętnościom i doświadczeniu zarówno w projektowaniu www, jak i SEO, pozycjonowanie WordPress w naszym wykonaniu jest skuteczne oraz profesjonalne. Dbamy nawet o najmniejsze szczegóły: tytuł strony, meta dane poszczególnych podstron, przemyślane, naturalne oraz wartościowe linki wewnętrzne i zewnętrzne, atrybuty ALT dla grafik i wiele innych.
Chcąc pozycjonować stronę własnego biznesu, postaw na sprawdzone rozwiązania i firmę godną zaufania.