Audyt SEO

Wykonamy audyt SEO Twojej strony. Przejrzysta analiza witryny pod kątem pozycjonowania!

Czy Twoja strona zasługuje na miejsce na pierwszej stronie listy wyszukiwania? W jaki sposób jest postrzegana przez roboty wyszukiwarki, a jak odbierają ją użytkownicy? Gdy zainwestujesz w audyt SEO, poznasz wyniki rzetelnej analizy strony www oraz działań on-site i off-site.

Darmowa wycena

Do przeprowadzenia audytu SEO używamy narzędzi:

pozycjonowanie stron

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO jest analizą kondycji strony internetowej pod względem czynników rankingowych i algorytmów Google, które odpowiadają za widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Obiektywna ocena ex ante pozwala przedstawić rzeczywisty stan serwisu oraz jego mocne i słabe strony. Audyt SEO stanowi podstawę w przygotowaniu strategii optymalizacji strony internetowej - zarówno tej, która jeszcze nigdy nie była dostosowywana do wymagań wyszukiwarki internetowej, jak i tej, która ma już historię pozycjonowania.

Każdy audyt SEO jest inny, ale we wszystkich należy sprawdzić, przeanalizować oraz udokumentować stan nawet najmniejszego elementu i czynnika wpływającego na widoczność strony www w wynikach wyszukiwania.

W naszym wykonaniu analiza jest skrupulatnie przeprowadzana przez Specjalistę SEO. Nie znajdziesz tu oferty na darmowy audyt SEO, automatycznie wygenerowane raporty czy testy online działające w kilka minut. Otrzymasz tu z kolei pomoc od specjalisty SEO, który przeznaczy na audyt SEO kilkanaście roboczogodzin i dokładnie przeanalizuje witrynę na podstawie własnej wiedzy, doświadczenia oraz specjalistycznych narzędzi.

pozycjonowanie stron

Kiedy Twoja strona potrzebuje audytu SEO?

Brak widoczności w wynikach wyszukiwania

Masz stronę internetową lub sklep online, na który dodajesz teksty, zdjęcia, produkty, filmy reklamowe i inne materiały - wydaje Ci się, że spełniasz wszystkie wymagania do promowania swojej witryny. Okazuje się jednak, że użytkownicy w ogóle na nią nie wchodzą. Powodów na to, że strona nie jest widoczna na konkretne słowa kluczowe, jest kilka: strona nigdy nie była pozycjonowana lub wręcz przeciwnie - była, ale niepoprawnie. Audyt SEO pomaga wskazać miejsca, które wymagają właściwej optymalizacji.

pozycjonowanie stron

Słabe pozycje w Google

Na pozycje w Google wpływają nie tylko aspekty związane typowo z optymalizacją pod SEO, ale również inne czynniki rankingowe, takie jak szybkość ładowania serwisu, konieczność dostosowania witryny do urządzeń mobilnych, a z drugiej strony czynniki obniżające pozycję strony, jak zduplikowane teksty czy brak wartościowych odnośników wychodzących i przychodzących do witryny. Czasami wydaje się, że pozycjonowanie na własną rękę powinno przynieść efekty, ale później często okazuje się, że wiąże się z tym więcej szkód niż pożytku. Dzięki audytowi SEO sprawdza się te aspekty i ukazuje elementy, które warto poprawić.

pozycjonowanie stron

Nowa strona

Wydaje się, że świeżo stworzona strona internetowa sama zapracuje na wysokie pozycje w Google. Rzeczywistość często okazuje się zupełnie inna. Jeżeli w trakcie projektowania i programowania strony nie wzięto pod uwagę czynników rankingowych, audyt SEO z pewnością to wykaże. Każda nowa strona powinna być poddana takiemu audytowi, ponieważ dzięki niemu już na samym początku będzie można popracować nad zoptymalizowaniem kodu, stworzeniem tekstów SEO czy budowaniem jakościowego profilu linkowego.

pozycjonowanie stron

Migracja strony

Wdrożenie certyfikatu bezpieczeństwa, zmiana domeny albo wybór innego systemu zarządzania treścią - wszelkie tego typu modyfikacje niosą ze sobą ryzyko utraty pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Nawet po bezbłędnej migracji strony warto wykonać audyt SEO, dzięki któremu sprawdzi się, czy na pewno wszystkie elementy, przekierowania, content czy opisy alternatywne bądź meta dane zostały przeniesione prawidłowo. Czasami audyt SEO pomoże znaleźć miejsca, które wymagały optymalizacji jeszcze przed migracją strony.

pozycjonowanie stron

Opracowywanie strategii pozycjonowania strony internetowej

Optymalizacja stron internetowych metodą prób i błędów nie jest raczej zachęcająca, prawda? Audyt SEO jest zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem, które pomoże w analizie obecnej sytuacji i zaplanowaniu strategii działania nawet na kilka miesięcy czy lat. Pozycjonowanie stron internetowych jest ciągłym procesem, jednak trzeba mieć na uwadze to, że trendy, algorytmy i oczekiwania użytkowników mogą zmienić się w każdym momencie. Konsekwentnie przeprowadzane audyty SEO wspierają elastyczne podejście i gotowość na ewentualne zmiany.

pozycjonowanie stron

Koncentracja na analityce

Audyt strony internetowej pod kątem SEO skupia się przede wszystkim na analityce. Dane, same w sobie, są wyłącznie zbiorem liczb i tekstów o różnych formach. Analiza tych danych ma sens, jeżeli jej celem jest doprowadzenie do podjęcia określonych działań. Dlatego właśnie analityka w tworzeniu audytu SEO ma fundamentalne znaczenie.

Audyt SEO z uwzględnieniem analityki opiera się na zbieraniu, przetwarzaniu i interpretacji danych, które wpływają na widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz mają bezpośredni wpływ na cele biznesowe właścicieli witryny. Niezwykle istotny jest obiektywny oraz rzetelny pogląd. Dlatego właśnie audyty strony internetowej powinny być wykonywane przez zewnętrzne firmy - wybór naszej agencji SEO jest strzałem w dziesiątkę.

Przepisem na sukces w opracowaniu audytu SEO w naszym wydaniu jest połączenie specjalistycznych narzędzi oraz czynnika ludzkiego. Weźmy na przykład szybkość ładowania strony, określonej jako jeden z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.

Narzędzie: PageSpeed Insights pozwala określić, czy strona ładuje się szybko, czy wolno, czy spełnia wskaźniki Core Web Vitals (FID, LCP, CLS), a także pokazuje konkretne miejsca i przyczyny wolno ładującej się strony.

Czynnik ludzki: wiedza i doświadczenie Specjalisty SEO pozwoli zrozumieć taki stan rzeczy, znaleźć kilka rozwiązań (np. skompresowanie obrazków) i ustalić, jakie zadanie jest priorytetowe względem przyspieszenia ładowania strony i które z nich ma wpływ na SEO.

Określenie czasu ładowania strony to jedno, a znalezienie przyczyn i możliwych rozwiązań to drugie. Takie analityczne podejście sprawia, że przeprowadzane przez nas audyty SEO pomogły już wielu przedsiębiorstwom w zwiększeniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarce internetowej.

Co zawiera audyt SEO strony internetowej?

Audyt SEO, który ma określić stan rzeczywisty i zalecenia, można podzielić na kilka elementów poddawanych ocenie. Liczy się zarówno to, czego nie można zauważyć (aspekty techniczne), jak i to, co jest widoczne dla użytkownika (content).

Przykładowy zakres audytu SEO dotyczy aspektów, takich jak:

  • Budowa strony i czynniki wewnętrzne (analiza kodu źródłowego, architektura informacji, nawigacja, wewnętrzna struktura linków, meta dane i sekcja head, prędkość działania i wielkość zasobów, indeksowanie mobilne, crawl budget, przekierowania, współczynnik odrzuceń, responsywność itp.)
  • Treść (zawartość strony głównej, podstron, dodatkowe zasoby treści na blogu, ewentualna duplikacja wewnętrzna lub zewnętrzna treści, struktura nagłówków itp.)
  • Frazy kluczowe (nasycenie, gęstość, trudność fraz, analiza względem konkurencji, kanibalizacja słów kluczowych itp.)
  • Czynniki zewnętrzne (analiza: profilu linków przychodzących, konkurencji, trendu, sezonowości).

A to tylko niektóre elementy! Dlaczego jest ich tak dużo? Głównym celem wyszukiwarki jest dostarczenie użytkownikowi odpowiedzi na zadane przez niego pytanie. Dlatego na audyt SEO strony internetowej składa się tak dużo czynników - czasem nawet niewielka zmiana może przynieść dużą poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Czy warto inwestować w SEO audyt strony www?

Audyt strony wskazuje na prawidłowo zoptymalizowane miejsca lub obszary wymagające poprawy pod kątem pozycjonowania i większej widoczności w wyszukiwarce Google na wybrane frazy czy grupy słów kluczowych. Nie dotyczy to jednak tylko technicznych aspektów, które pozwolą robotom Google na uznanie strony www za wartościową, ale faktycznie o to, żeby ta witryna taka była.

Sklepy, serwisy, blogi, fora internetowe i strony w Google stanowią obecnie jedno z największych źródeł wiedzy. Do wyszukiwarki wpisujemy hasła dotyczące produktów, usług, marek, wydarzeń, a nawet sytuacji z życia. Używamy konkretnych słów kluczowych, gdy szukamy odpowiedzi na codzienne zagwozdki, porady na to, jak ugotować obiad, naprawić samochód, udekorować mieszkanie, a nawet to, jak wyleczyć się z choroby. Misją Google jest zatem uporządkowanie tych zasobów i sprawienie, że będą one powszechnie dostępne i użyteczne dla każdego.

Jesteśmy pewni, że Twoja oferta, firma, marka i strona internetowa również jest użyteczna - pomożemy Ci zrobić ją powszechnie dostępną.

Warto pamiętać, że zwiększenie widoczności stron w wyszukiwarce Google to nie tylko wpisanie odpowiednich metadanych i nasycenie słowami kluczowymi wybranych tekstów. Algorytmy i roboty wyszukiwarki Google biorą pod uwagę również uniwersalne wartości zwiększające użyteczność strony www dla człowieka. W końcu ta „walka” toczy się o użytkownika - człowieka po drugiej stronie monitora, któremu możemy dostarczyć konkretną informację, produkt lub usługę. Wartościowe i unikalne treści na stronie, szybko wczytujące się podstrony i elementy graficzne, intuicyjna nawigacja, przejrzysta struktura, zastosowanie fraz kluczowych, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych - to wszystko z punktu widzenia użytkownika jest naprawdę ważne.

Wykonanie audytu SEO pomoże Ci zwrócić uwagę na ważne kwestie z perspektywy Twojego potencjalnego klienta. Dzięki temu Twoja strona lub sklep internetowy zyska widoczność i przewagę nad konkurencją z wyników wyszukiwania na tę samą frazę kluczową.

Czasem może chodzić o niewłaściwe dobranie fraz kluczowych do grupy docelowej, innym razem o błędną konstrukcję adresów URL na stronie internetowej, a jeszcze kolejnym razem o brak wartościowego profilu linków wychodzących. Nie daj się zwieść darmowym raportom i automatycznie wygenerowanym audytom - zaufaj ekspertom.

Gdy zdecydujesz się wykonać profesjonalny audyt SEO, zainwestujesz w najlepszy fundament do przygotowania strategii i efektywnego pozycjonowania strony internetowej. Jeśli już wiesz, w czym tkwi istota audytu SEO, skontaktuj się nami i poznaj wstępną wycenę indywidualnie opracowanego raportu.

Skontaktuj się
Oceń nasze usługi
4.3/5 na podstawie 15 głosów

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.