Reklama Facebook Ads z agencją Empressia. Zwiększ sprzedaż i buduj markę, pozyskując klientów tam, gdzie spędzają godziny dziennie.
Czym jest reklama Facebook Ads?
Reklama Facebook Ads (a właściwie Reklamy w Meta/Meta for Business) pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnych i obecnych klientów wszędzie tam, gdzie spędzają mnóstwo swojego czasu – na Facebooku, Instagramie, Messengerze i WhatsAppie czy w innych popularnych aplikacjach. Szybko podniesiesz popyt i sprzedaż, pozyskasz nowe kontakty, zbudujesz duży zasięg czy zwiększysz ruch na stronie. Rozwiniesz firmę, generując zyski oraz kreując pożądany wizerunek marki i świadomość jej istnienia.
Reklamy Facebook Ads kierujesz wyłącznie do swojej grupy docelowej i z określonym celem (np. zwiększenie sprzedaży w sklepie). Dokładnie widzisz, jak pracują Twoje pieniądze i co Ci to daje. Płacisz za kliknięcie (CPC) lub wyświetlenie (CPM) reklamy w zależności od rodzaju kampanii lub ustawień, zmierzające do pozyskania kontaktu czy wykonania przez odbiorcę określonego działania – np. zakupu produktu.
Jednak podobnie jak w innych systemach reklamowych, tak i w Meta możesz przepalić budżet i uzyskać słabe wyniki – jeśli nie jesteś ekspertem. Dlatego zapraszamy do współpracy z agencją Empressia. Nasi specjaliści wycisną z każdej złotówki na reklamy maksimum korzyści dla Twojej firmy.
Jakie korzyści daje reklama Facebook Ads?
Wiele znanych i lubianych dzisiaj marek zawdzięcza swoją popularność reklamom na Facebooku i Instagramie. Dla małych i lokalnych czy rodzinnych firm – bez wielkiego budżetu – to często jedyny i wystarczający sposób na pozyskanie klientów. Również i duże korporacje inwestują w promocję w mediach społecznościowych: stają się dzięki niej częścią stylu życia swoich odbiorców. Dlaczego to taki dobry pomysł?
Oczywiście, nie każdy jest na Facebooku – i jeśli Twoją grupą docelową są młodzież i młodzi dorośli, wybierz raczej komunikację na TikToku. Jednak Facebook to także Instagram i nowy serwis Threads (zbliżony do X – Twittera), Messenger i WhatsApp. Łącznie używają ich około 4 miliardy 1 użytkowników miesięcznie. Pozwala Ci to dotrzeć do naprawdę szerokiego oraz różnorodnego grona odbiorców w ramach Twojej grupy docelowej. Jeżeli działasz również na zagranicznych rynkach, to jeden z najprostszych i najszybszych sposobów na dotarcie z reklamą do osób spoza Polski czy Europy. A nawet mocno zawężając targetowanie do danej grupy społecznej i osób reprezentujących konkretne zachowania i zainteresowania, zyskujesz mnóstwo potencjalnych klientów – i to w środowisku, które kojarzy im się z rozrywką, bliskimi, nauką itd. – czyli przyjemnym, atrakcyjnym i naturalnym dla nich.
Jedną z największych zalet kampanii reklamowych w systemie Meta jest precyzyjne targetowanie. Możesz wyświetlać reklamy tylko swojej grupie docelowej: osobom o określonych cechach i zainteresowaniach. Na przykład masz sklep z artykułami dla niemowląt i dzieci – kierujesz więc reklamy do kobiet w ciąży i mam, a ewentualnie uzupełniająco do ojców, dziadków. Wykorzystasz retargeting i dotrzesz z reklamą do osób, które wcześniej odwiedziły Twój sklep, lecz nic w nim nie kupiły – np. do szukających pomysłu na prezent na baby shower cioć bądź wujków. Stworzysz własną grupę odbiorców reklam (lub kilka grup) na podstawie wykreowanych person, czyli przedstawicieli swojej grupy docelowej.
Wyświetlanie reklam tylko osobom potencjalnie zainteresowanym ofertą ogranicza ich koszt, a podnosi skuteczność. Trudno spodziewać się, że młody singiel kupi od Ciebie dziecięcy wózek – i nie marnujesz pieniędzy na komunikację z nim, tak jak ma to miejsce w przypadku reklamy outdoorowej, telewizyjnej czy radiowej. Oczywiście wciąż możesz działać dość szeroko, np. dotrzeć do wszystkich ciężarnych i mam w Polsce, ale też drastycznie zawęzić grupę, np. do mam dzieci do 2. roku życia, z wielkich miast i zainteresowanych zdrowym stylem życia. W pierwszym przypadku szybko zbudujesz świadomość marki, w drugim – zwiększysz sprzedaż.
Mało tego, grupę odbiorców swoich reklam możesz stworzyć wyłącznie z tych osób, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową lub znajdują się w bazie klientów (np. uczestniczą w programie lojalnościowym, zaprenumerowały newsletter itp. – zgodziły się na wykorzystywanie ich adresów e-mail). A tym samym masz szansę np. namówić niedoszłych klientów do dokończenia zakupów („ratujesz” porzucone koszyki), zakomunikować atrakcyjną ofertę stałym, jednak sporadycznym klientom, a nawet stworzyć spersonalizowany komunikat z życzeniami urodzinowymi (pod warunkiem że znasz datę urodzin klienta i możesz używać tych danych). System Meta pozwala też pójść krok dalej – i na bazie istniejącej grupy stworzyć podobną, o tożsamych, pożądanych cechach.
Do tego dochodzi dostosowywanie reklam do użytkowników. Przykładowo ekosystem Meta może w ramach remarketingu dopasować wyświetlane odbiorcom produkty lub usługi do tych, które już oglądali na stronie. W ten sposób przypominasz im o sobie i zwiększasz szansę na to, że skorzystają z oferty. Zwłaszcza gdy w reklamie zaoferujesz np. atrakcyjny rabat lub jakąś wartość dodaną (np. bezpłatnego e-booka). Chociaż nie każdemu takiemu odbiorcy możesz wyświetlać retargetowane reklamy (musi on m.in. zezwolić na użycie plików cookie z Facebooka), to wciąż uzbiera się spora grupa.
Algorytmy systemu reklamowego Meta kierują reklamy po pierwsze do konkretnych, sprecyzowanych odbiorców, ale po drugie – do tych osób spośród nich, które są najbardziej skłonne wykonać jakieś działanie, np. zrobić zakupy, zostawić komentarz. Działa to na podstawie historii zachowań oraz preferencji użytkowników Facebooka i innych aplikacji w systemie Meta. Dopasowujesz konkretny cel kampanii do swojej strategii marketingowej i celów biznesowych. Przykład. Chcesz zbudować grono zaangażowanych odbiorców, więc przygotowujesz ciekawą treść i wybierasz cel „Aktywność”. Algorytm podsuwa ją takim osobom, które często zostawiają reakcje i komentują treści na platformie. Zamierzasz zwiększyć sprzedaż lub pozyskać nowe kontakty – i tu system znajdzie osoby skłonne to zrobić, które chętnie kupują w sieci lub dzwonią do interesujących je firm. Znowu obniżasz koszty reklam, ale podnosisz ich skuteczność i opłacalność.
Pomijając kampanie zasięgowe rozliczane w modelu CPM, czyli za tysiąc wyświetleń, płacisz nie za samą emisję reklam (jak w TV, radiu), ale za to, że odbiorca wykona jakieś działanie: kliknie reklamę i np. przejdzie na Twoją stronę. Mało tego, możesz zoptymalizować kampanię pod określony cel – m.in. sprzedaż albo generowanie leadów. W drugim przypadku masz do wyboru kilka metod pozyskania kontaktu, np. poprzez wysłanie formularza, telefon lub wiadomość do firmy, zapis na newsletter i pobranie e-booka, które wiążą się z koniecznością pozostawienia adresu e-mail. W ten sposób system będzie dążył do zdobycia jak największej liczby leadów lub wygenerowania najwyższej sprzedaży przy jak najniższym koszcie.
Puszczasz reklamę w radiu i otrzymujesz informację, że w chwili jej emisji na antenie było tylu słuchaczy. Rozdajesz 10 tysięcy ulotek – i nie wiesz, co się z nimi dalej stało, jak przełożyły się na Twoje cele (chyba że z ulotką można np. skorzystać z rabatu). W systemie reklamowym Meta jest zupełnie inaczej – tutaj nic się nie ukryje. Menedżer reklam daje dostęp do rozbudowanych statystyk. Widzisz, ile osób kliknęło reklamę i wykonało określone działanie, np. kupiło produkt bądź wysłało formularz kontaktowy (dane zależne od zdarzenia, które chcesz mierzyć). Wiesz, ile razy reklama została obejrzana i jaki był jej unikalny zasięg (liczba odbiorców). Na podstawie tych danych mierzysz wskaźniki finansowe jak koszt konwersji i finalnie – także zwrot z inwestycji (ROI). Podejmujesz lepsze decyzje biznesowe.
W systemie Meta nie ma czegoś takiego jak minimalny budżet. Choć żeby osiągnąć w miarę zadowalające wyniki, musisz przeznaczyć na kampanię znaczącą kwotę, np. 1-2 tysiące złotych miesięcznie w przypadku reklam „na konwersje”. Jednak, po pierwsze ściśle ten budżet kontrolujesz, np. nie wydasz na pozyskanie kontaktu lub transakcji więcej, niż chcesz i możesz. A po drugie dowolnie zmniejszysz i zwiększysz budżet, w każdej chwili. Możesz czasowo przesunąć środki na reklamę na bieżące firmowe wydatki albo inwestycję. Jeśli kampania ma świetne wyniki, masz szansę jeszcze je podbić, przeznaczając na ten cel dodatkową wolną kwotę. Poza tym nie wydajesz dużych pieniędzy naraz, rozkładasz koszty w ujęciu np. miesięcznym.
Kampania reklamowa na Facebooku i Instagramie ma jeszcze tę zaletę, że odbiorcy wchodzą w interakcje z Twoimi reklamami – zostawiają reakcje, posyłają je dalej (udostępniają) i komentują. To kopalnia wiedzy (co się podoba, a co nie, co jest niejasne, czy cena jest w porządku), podbijanie widoczności Twojej marki w mediach społecznościowych i duży krok w stronę budowania trwałych relacji, które przekładają się na lojalność zakupową. Dzięki bezpośredniemu feedbackowi klientów ulepszasz swoją ofertę i rozwijasz firmę.
1 Źródło: https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/ilu-ludzi-na-swiecie-korzysta-z-facebooka-w-europie-2-mln-mniej/6y4dbyk
Jak wyglądają kampanie na Facebooku z agencją Empressia?
Jeśli nie wiesz, jak skutecznie prowadzić kampanie reklamowe w systemie Meta i nie masz czasu albo ochoty się tego uczyć; nie zamierzasz także tracić pieniędzy na próby, w agencji Empressia z przyjemnością Cię w tym wyręczymy. Obsługujemy kampanie od A do Z, wpisując strategię w Twoje cele biznesowe. W branży marketingu internetowego pracujemy od ponad 10 lat – wiemy, jak działa reklama i jak zadbać o jej skuteczność, od podszewki znamy wszystkie media społecznościowe. Jak pracujemy?
Analiza oferty, konkurencji, celów i zaplanowanie budżetu
Punktem wyjścia naszych działań jest strategia dopasowana do Twoich celów. Chcesz zwiększyć sprzedaż o X procent? Pozyskać X nowych kontaktów? Może zadbać o rozpoznawalność i budowanie świadomości marki albo zaktywizować grupę swoich odbiorców? Które segmenty oferty chcesz promować? I tak dalej: na podstawie tych informacji i analizy konkurencji przygotujemy plan, np. cel i format reklam, przykładową treść reklamy. Rozplanujemy też budżet w ujęciu ustalonych okresów i zarekomendujemy maksymalne stawki np. konwersji.
Przygotowania do przeprowadzenia kampanii Facebook Ads
Jeżeli jeszcze nie reklamowałeś(-aś) się w systemie Meta, to zadbamy najpierw o całe zaplecze techniczne (np. konfigurację Menedżera reklam oraz podpięcie pixela, kodu śledzącego do Twojej strony internetowej czy utworzenie katalogu produktów). Zgodnie ze strategią dobierzemy najlepszy cel i format reklamy, przygotujemy kreacje oraz wybierzemy także konkretne miejsca wyświetlania reklam: wszystkie dostępne lub wybrane np. rolki na Facebooku i Instagramie. W całym procesie współpracujemy: angażujesz się lub – jeśli nie masz ochoty i czasu – przynajmniej trzymasz rękę na pulsie.
Uwaga! Jeśli chcesz używać pixela Facebooka (zalecamy – bo bez niego jak bez ręki), powinieneś poinformować o tym użytkowników swojej strony (polityka prywatności i informacje o plikach cookie).
Uruchomienie reklam na Facebooku, Instagramie itd.
Dopiero na tym etapie tworzymy i uruchamiamy reklamy – zgodnie z planem i wszelkimi ustaleniami. Przez pierwsze dni kampanii system „uczy” się, dlatego wczesne wyniki są niemiarodajne – algorytmy testują różne grupy odbiorców i umiejscowienia reklam itd. Na starcie kampanii warto też przeprowadzić testy A/B, czyli sprawdzić, np. która z kilku kreacji (grafik i treści) jest najlepsza. Po pierwszych kilku tygodniach mamy jasność, w którą stronę zmierzać – zaczyna się faza optymalizacji kampanii, czyli ciągłego, stopniowego jej ulepszania.
Mierzenie i raportowanie wyników oraz optymalizacja kampanii
Do wyników swoich reklam zawsze masz dostęp w Menedżerze reklam, czyli z poziomu swojego/firmowego konta na Facebooku (podpowiemy, jak się w tym odnaleźć). Po upływie ustalonego okresu przygotujemy też dla Ciebie raport, w którym znajdziesz wyniki kampanii – wraz z ich interpretacją. Przydzielamy Ci opiekuna, naszego specjalistę, który skonsultuje z Tobą wdrożenie prac optymalizacyjnych, omówi opłacalność kampanii i zaproponuje zmiany w budżecie czy pozostanie do dyspozycji w razie wszelkich pytań i wątpliwości.
Inne usługi w ramach marketingu internetowego
Kampanie reklamowe na Facebooku to tylko jeden obszar naszej działalności – promujemy naszych Klientów także na Tik Toku, LinkedInie czy Pintereście. Ponadto prowadzimy kompleksowe kampanie Google Ads (w wyszukiwarce), a także tworzymy od zera, naprawiamy lub unowocześniamy strony internetowe oraz zajmujemy się ich pozycjonowaniem (SEO). Jeśli zechcesz, zyskasz w nas partnera od całej internetowej sfery swojego biznesu. To oznacza oszczędność czasu, wygodę i spójność działań – przekładającą się na skuteczność.
Jak działa marketing na Facebooku?
Marketing na Facebooku/Instagramie przybiera wiele postaci, które ściśle wpiszesz w swoje cele biznesowe. Możesz korzystać z różnych popularnych celów, formatów oraz umiejscowień reklam bądź zdecydować się na jeden czy dwa modele, które przyniosą Ci najwięcej korzyści w założonym budżecie.
Jak wygląda kampania reklamowa na Facebooku – gdzie wyświetlają się reklamy?
Zależnie od wybranego celu kampanii zyskujesz dostęp do różnych formatów reklam i ich umiejscowień. Możliwości jest sporo: warto je wszystkie poznać, chociaż finalnie możesz zdecydować na jeden czy kilka wybranych, najlepiej odpowiadających Twoim celom i możliwościom (np. dostępnym materiałom firmowym).
Jak wybierasz format reklamy?
- Obraz – szybki, łatwy i tani w przygotowaniu, a upodabnia reklamę do większości treści w serwisie. Możesz wykorzystać m.in. zdjęcia z sesji, fotografie klientów korzystających z usług (za ich pisemną zgodą) bądź zdjęcia i wizualizacje produktów. Do tego logo, chwytliwy nagłówek, ewentualnie kilka słów i gotowe. Jeśli masz podstawową wiedzę o projektowaniu, wyczucie i smykałkę, możesz przygotować je nawet samodzielnie. Pomogą Ci generatory obrazów z AI i gotowe szablony w programach takich jak Canva. W niektórych kampaniach możesz użyć panoram i zdjęć 360°. Pamiętaj o CTA: wezwaniu do działania w formie przycisku na materiale graficznym.
- Wideo – mówi więcej i skuteczniej niż obraz, nie wymaga wysiłku w odbiorze; a dziś jest niemal tak częstą formą treści, jak obraz. I tu, w przypadku niektórych celów, możesz użyć filmów 360°, żeby odbiorcy mogli manipulować perspektywą („rozglądać” się) – a takie treści przyciągają uwagę. Pamiętaj jednak, że jakość wideo ma duże znaczenie, a trudniej je stworzyć we własnym zakresie. I choć świetny film można dziś nagrać smartfonem, przyda się pomoc specjalisty. Z szacunku dla osób niesłyszących warto dodać do filmu napisy (zresztą – nie każdy zawsze jest w stanie obejrzeć wideo z dźwiękiem).
- Kolekcja – składa się z jednego obrazu/wideo w tle i wielu obrazów poniżej, które odbiorca może przeglądać. Po dotknięciu zmienia się w materiał błyskawiczny, czyli pełnoekranową, interaktywną reklamę. Jest to świetny sposób na promocję wielu różnych produktów lub usług. Z poziomu oglądanych produktów potencjalny klient może też od razu przejść na stronę, na której je kupi. Zależnie od umiejscowienia (np. Aktualności na FB/IG bądź Instagram Stories) zmienia się liczba dostępnych do wykorzystania obrazów. Z tego formatu najczęściej korzystamy do realizacji celów sprzedażowych.
- Karuzela – w jednej reklamie wyświetlasz co najmniej dwa obrazy i (lub) filmy, z których każdy ma osobny nagłówek, opis, link i CTA. Odbiorca przegląda je, przesuwając palcem po ekranie smartfona (bądź klikając strzałki na komputerze). Ten format pozwala nie tylko zaprezentować różne produkty, ale też przedstawić ich poszczególne cechy i opowiedzieć jakąś historię, np. case study. Możesz też w ten sposób edukować klientów, pokazać np. poszczególne kroki do wykonania określonej czynności.
Gdzie wyświetlisz kreacje swojej kampanii reklamowej?
- Aktualności na Facebooku i Instagramie, czyli głównie w „feedzie”, tym, co widzimy po otwarciu aplikacji, choć możliwości jest więcej. Część reklam wyświetla się także w prawej kolumnie Facebooka (na komputerze) czy na karcie „Eksploruj”. Mogą też pojawiać się w Marketplace i na karcie „Filmy” (wyłącznie wideo), a nawet w wynikach wyszukiwania (FB, IG i Marketplace). Jeszcze innym rozwiązaniem są reklamy w aktualnościach publicznych profili osób pełnoletnich na Instagramie.
- Relacje i rolki na Facebooku i Instagramie, czyli w miejscach, gdzie przeciętny użytkownik spędza najwięcej czasu. Są skuteczne, jednak powinny dobrze wpisywać się w to środowisko, mieć natywny (czyli naturalny) charakter, ponieważ można je pominąć (tak jak standardowe rolki i relacje). W sekcjach „Rolki”, „Filmy” można wyświetlać również reklamy In-stream, znane m.in. z YouTube’a, czyli emitowane w treści filmu (przed, w trakcie lub po) lub transmisji na żywo (u wybranych, zatwierdzonych partnerów Facebooka).
- Wiadomości: Messenger i WhatsApp. Pojawiają się między istniejącymi konwersacjami i je imitują. Tyle że zamiast nazwy kontaktu: imienia, nazwiska wyświetla się nazwa firmy. Pod nią znajduje się początek „wiadomości”; całość jest opatrzona napisem „Reklama”. Gdy użytkownik kilka taką „wiadomość”, wyświetla reklamę zawierającą np. krótką treść i kolekcję produktów z linkami oraz przyciskami (np. „kup teraz”). Z tego poziomu może przejść bezpośrednio na stronę reklamodawcy, aby obejrzeć i kupić produkty.
- Audience Network – reklamy poza produktami Meta, w aplikacjach zrzeszonych w sieci partnerskiej, np. z grami. Ciekawym rozwiązaniem w tym przypadku są „wideo z nagrodą”, czyli zachęcanie użytkownika aplikacji do obejrzenia filmu reklamowego w zamian za otrzymanie upominku w grze.
Czy każdy może wyświetlać reklamy na Facebooku?
Niestety, kampanie reklamowe na Facebooku nie są dla każdego – w niektórych branżach reklamowanie się zarówno w mediach społecznościowych, jak i w wyszukiwarce Google jest zabronione bądź mocno ograniczone. Wynika to z regulacji prawnych i etycznych, podyktowane jest bezpieczeństwem konsumenta, jego szeroko pojętym interesem oraz koniecznością zapobiegania nieuczciwej konkurencji. Meta traktuje takie formy promocji jako „szczególne kategorie reklam”.
Jeśli działasz w takiej regulowanej branży, musisz przestrzegać restrykcyjnych zasad: zarówno przepisów prawnych, jak i regulaminu Meta. Niekiedy przed rozpoczęciem reklamowania się firma musi uzyskać zatwierdzenie przez właściwy organ kontrolny. Naruszenie zasad serwisów Meta może (w najlepszym razie!) skończyć się czasowym ograniczeniem konta lub (zwykle) „banem”, którego często nie da się odkręcić. A poza tym pozostają jeszcze sankcje prawne.
Wśród branż o ograniczonych możliwościach reklamowania się w serwisach Meta, ale też innych mediach społecznościowych i wyszukiwarce, znajdują się m.in. branże:
- alkoholowa,
- farmaceutyczna,
- kosmetyczna,
- erotyczna,
- produktów z CBD,
- finansowa i ubezpieczeniowa,
- gier i zakładów wzajemnych,
- spożywcza,
- zbrojeniowa.
Dla takich firm świetną alternatywą jest pozycjonowanie stron internetowych, czyli poprawa naturalnej widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do potencjalnych klientów już szukających określonych produktów lub usług w internecie.
Certyfikat Google Partners
Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją: podpowiemy w zakresie reklam w mediach społecznościowych, bezpłatnie wycenimy działania, zarekomendujemy budżet. Nigdy nie czarujemy i jeśli okaże się, że w Twoim przypadku kampanie na Facebooku nie są najlepszym rozwiązaniem, doradzimy wybór innych działań!
KONTAKT