Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych - Empressia Poznań
Czym jest pozycjonowanie?
Proces pozycjonowania strony internetowej (w Polsce znane jako branża SEO) powoduje, że pojawia się ona na wysokich pozycjach wyszukiwarki Google, po wpisaniu do niej odpowiednich słów kluczowych. W Twoim przypadku, słowa kluczowe to wyrażenia, które dokładnie określają sprzedawane przez Ciebie produkty czy usługi.
Dotarcie do najwyższych miejsc w wynikach wyszukiwania wymaga wykonania działań, dla których potrzeba szerokich umiejętności oraz specjalistycznej wiedzy. Znajomość sposobu działania algorytmów wyszukiwarek, profesjonalne narzędzia SEO, śledzenie działań konkurencji, a także stała kontrola i obrona umiejscowienia w rankingu, to elementy niezbędne do skutecznego pozycjonowania stron internetowych. W tym zakresie pomagamy naszym klientom już od 10 lat!
Czy wiesz, że prawie 98% użytkowników internetu korzysta z przeglądarki internetowej Google? Firmom, które chcą ze swoim biznesem zaistnieć w sieci, daje to ogromne możliwości pozyskania nowych klientów, a co za tym idzie korzyści finansowych. Powstaje też jednak pytanie, jak sprawić, aby sklep internetowy znalazł się w Top10 na wyszukiwaną frazę w Google, co zrobić, by notował wzrosty współczynnika kliknięć, a jak najmniejszy bounce rate? Odpowiedzią jest pozycjonowanie stron internetowych.
Jak pozycjonować strony internetowe?
Pozycjonowanie stron wiąże się z szeregiem działań, które mają się przyczynić do zwiększania widoczności witryny w Google. Sama wysoka jakość oferowanych przez Ciebie usług nie sprawi, że Twój sklep czy strona internetowa będzie chętniej i częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów. Bez właściwego contentu oraz optymalizacji witryny ruch i proces zakupowy będzie znikomy.
Pozycjonowanie stron www i sklepów internetowych ma przyczyniać się do pozyskania wysokiej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Zdecydowana większość użytkowników Google klika w strony, które znajdują się w pierwszej dziesiątce wyników w Google. Przeprowadzany przez nas proces pozycjonowania pomoże znaleźć się Twojej stronie w tym rankingu.
Odpowiednio wdrożone działania optymalizacyjne na stronie, a także ciągła praca nad serwisem www, to czynniki, które wpływają na zwiększenie ruchu, rozpoznawalność marki, dotarcie do nowych klientów i generowanie wzrostów sprzedaży.
Jako agencja SEO z Poznania z wieloletnim doświadczeniem w branży pozycjonowania stron internetowych możemy to potwierdzić. Choć siedziba naszej firmy znajduje się w Poznaniu, nie przeszkadza nam to w realizacji ogólnopolskich kampanii z zakresu marketingu w wyszukiwarkach. Odległość nie ma dla nas żadnego znaczenia. Poznań nie musi być miejscem, w którym prowadzisz swój biznes.
Rozpocznij z nami współpracę i zyskaj widoczność, interesujący content, przewagę nad konkurencją. Traf w potrzeby odpowiedniej grupy docelowej. Zoptymalizujemy Twoją stronę zgodnie z algorytmami i czynnikami rankingowymi Google, a także będziemy czuwali nad procesem pozycjonowania, by strona internetowa pojawiała się w wynikach wyszukiwania na coraz więcej słów kluczowych i zapytań.
Pozycjonowanie strony jest procesem ciągłym, a nie jednorazowym, dlatego wszelkie działania na stronie muszą być kontrolowane, a ewentualne niedoskonałości - likwidowane. Pamiętaj, że optymalizacja strony nie polega na wpisaniu "magicznego kodu", który automatycznie wywinduje serwis lub sklep internetowy na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Pozycjonowanie wymaga zastosowania odpowiednich wdrożeń, udogodnień i zmian na stronie, a także poza nią. Trzeba także dbać o to, aby wypracowana pozycja na daną frazę kluczową nie spadła w SERP. Dlatego też utrzymanie zadowalających efektów pracy SEO specjalistów wymaga wysiłku, analizy strony, trendów i konkurencji oraz zaangażowania.
Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie?
Nie wiadomo, ile dokładnie jest czynników rankingowych Google, które wpływają na widoczność strony. Specjaliści SEO przez lata pracy nad pozycjonowaniem witryn internetowych część z nich odkryli. Wdrożenie zmian - według czynników, które doceniane są przez roboty indeksujące - jest jednym z elementów, które w ramach pozycjonowania wykonamy na Twojej stronie. Działania optymalizujące stronę www dzielą się na te on-site i off-site
- Audyt strony i analiza konkurencji
- Wdrożenie poprawnej optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek (SEO)
- Weryfikacja przekierowań
- Wdrożenie certyfikatu SSL
- Stworzenie jakościowego i merytorycznego contentu
- Nasycenie frazami kluczowymi
- Optymalizacja nagłówków
- Likwidacja duplicate content
- Poprawne skonstruowanie metadanych
- Optymalizacja zdjęć i grafik na stronie
- Tworzenie mapy strony i pliku robots.txt
- Sprawdzenie jakości linków wewnętrznych oraz zewnętrznych (link building)
- Analiza prędkości strony i wersji mobilnej oraz responsywnej
- Audyt strony pod kątem zgodności z wytycznymi Google (system wymiany linków, automatycznie generowane treści, maskowanie, content skopiowany z innych serwisów).
Optymalizacja strony pod kątem robotów wyszukiwarek skupia się na pracy na stronie, jak i poza nią (link building, social media), co umacnia wiarygodność witryny, jej rozpoznawalność w siecii atrakcyjność dla potencjalnego klienta.
Czy optymalizacja strony jest konieczna?
"Dlaczego moja strona nie wyświetla się w Google?" - odpowiedź na to pytanie jest prosta - pozycjonowanie strony internetowej nie zostało wdrożone wcale albo niepoprawnie, przez co nie widać efektów. Pozycjonowanie jest konieczne, jeśli prowadzisz sklep internetowy lub usługi, na których sprzedaży Ci zależy. Rozpoznawalności w sieci nie osiąga się tylko za pośrednictwem promocji w portalach społecznościowych, ale przede wszystkim pracy przy optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej. Pomożemy Ci zaistnieć w rankingu Google, co przyczyni się do widoczności Twojej strony lub sklepu internetowego i wzmożonych procesów zakupowych. Nie zastanawiaj się nad tym, czy pozycjonowanie stron internetowych jest potrzebne, ale nad tym, dlaczego jeszcze nie wdrożyłeś działań SEO do swojej witryny.
Jakie korzyści daje pozycjonowanie stron www?
Właściciele firm oraz biznesów internetowych, którzy twierdzą, że pozycjonowanie nie jest im potrzebne - są w błędzie. Konkurencja stale rośnie i dziś nie wystarczy tylko mieć dobry produkt, aby zacząć sprzedawać. Przede wszystkim Twoja witryna www musi być widoczna. Temu właśnie służy pozycjonowanie stron internetowych. Jakie jeszcze korzyści daje?
Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek i robotów indeksujących, wartościowy content, wdrożenie fraz kluczowych i long tailowych, wewnętrzny i zewnętrzny link building - to czynniki, które przyczyniają się do pozycjonowania strony, a tym sprawiają, że zwiększa się widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jeśli prowadzisz biznes internetowy, to ten aspekt powinien być dla Ciebie znaczącym plusem. Sklep internetowy nie będzie sprzedawał swoich towarów - nawet najlepszej jakości, jeśli nie będzie pojawiał się w wynikach wyszukiwania na dane frazy kluczowe. Takie niekorzystne zjawisko nie powoduje zatem ruchu na stronie. To organiczna liczba wejść wpływa na współczynnik konwersji, a pozycjonowanie stron www pozwala dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Zadbaj z nami o to, aby był on jak najwyższy.
SEO jest swego rodzaju inwestycją marketingową, która obniża koszty za innego rodzaju sposoby reklamy np. sklepu internetowego (w telewizji, w radiu czy za pośrednictwem innego portalu internetowego). Jak pokazuje nasze doświadczenie - zalety pozycjonowania wynikają także z oszczędności m.in. na reklamie, czy innych formach promocji.
Dobrze przeprowadzona optymalizacja strony pod roboty indeksujące i oczekiwania użytkownika, właściwie dobrane słowa kluczowe i interesujący content, skrupulatne prowadzenie link building, monitorowanie, optymalizacja nagłówków - wdrożenie przez nas tych zmiany na Twojej stronie internetowej sprawi, że strona www będzie osiągała lepsze wyniki w SERP i nie będzie notowała wysokiego współczynnika odrzuceń. Co jednak ważne - dobrze przeprowadzone oraz rzetelne pozycjonowanie strony sprawia, że efekty pracy są trwalsze i utrzymują się na długo.
Pozycjonowanie stron internetowych wpływa także na rozpoznawalność, rzetelność i wiarygodność marki. Dobrze zoptymalizowana strona pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania pod wskazane frazy. Użytkownikom strony, które są wysoko w SERP, jawią się jako profesjonalne i sprawdzone. Wzrasta przez to jej prestiż, a firma zyskuje coraz więcej pozytywnych i przychylnych opinii. Wartościowe treści, które znajdują się na stronie, są częściej i chętniej udostępniane, co przyczynia się do naturalnego pozyskiwania linków - a ten aspekt jest niezwykle ważny dla pozycjonowania stron. Budowanie pozytywnego wizerunku marki jest bardzo ważnym czynnikiem pozycjonującym, gdyż przyciąga to potencjalnych klientów.
Treści są nie tylko kluczowym elementem procesu pozycjonowania strony www, ale także pozwalają różnym branżom internetowym budować pozycję eksperta w danej dziedzinie. Treści blogowe zamieszczane na stronie przekazują istotną wiedzę i dzielą się nią z użytkownikiem. Wartościowy i merytoryczny content wpływa na zwiększenie ruchu na stronie, ale też dobre teksty są częściej udostępniane.
Od tego powinno zaczynać się prowadzenie biznesu w sieci. Pozycjonowanie strony internetowej umożliwi sprofilowanie grupy docelowej, do której kieruje się swoje produkty i treści. Daje to możliwość reklamowania się w miejscach, które mogą potencjalnie zainteresować określonych odbiorców.
Zalety pozycjonowania wynikają nie tylko ze zwiększenia ruchu i widoczności strony. Finalnie te czynniki przyczyniają się do zainteresowania ofertą i zwiększeniem zysków, jakie płyną z prowadzenia firmy w internecie.
Nie wszystkie firmy się pozycjonują, jest wiele takich, które uważają, że tego nie potrzebują. Zdobądź z nami przewagę nad konkurencją i wyprzedź ich w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że dzięki pozycjonowaniu strony, otrzymasz nie tylko większą ilość wejść na dane frazy i zapytania, ale także zyskujesz przewagę nad konkurencją. Buduj zaufanie do swojej marki i wsłuchuj się w potrzeby użytkowników.
Odpowiednio prowadzone pozycjonowanie stron www przyczynia się do widoczności serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie wpływa na pracę nad własnym biznesem, rozpoznawalność marki i wzrost przychodów.
Nie mówimy Ci, że coś przynosi efekty, gdy tak nie jest. Efekty pozycjonowania można monitorować i analizować za pośrednictwem sprawdzonych programów, dzięki którym dokładnie widać wzrosty. Dzięki temu nasi SEO specjaliści mogę określić, na jakie frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania najczęściej pojawia się Twoja strona internetowa, a przez taką analizę mogą wdrażać kolejne udogodnienia pozycjonerskie do Twojego biznesu, aby jeszcze bardziej zwiększyć ruch na stronie, a zminimalizować współczynnik odrzuceń.
Pełen zakres oraz
przebieg prac
związanych z
pozycjonowaniem
Utworzenie konta Klienta
Wraz z początkiem współpracy tworzymy panel Klienta z dostępem do raportów oraz pozycji, na których znajduje się strona www. Panel dostępny jest online przez cały okres trwania umowy. Jeżeli zamieszkujesz np. Poznań, będziesz mógł analizować precyzyjne wyniki. W praktyce oznacza to, że za pośrednictwem konta na Seostation będziesz mógł na bieżąco monitorować efekty pozycjonowania strony www na dane frazy kluczowe. Co miesiąc otrzymasz także zbiorcze zestawienie działań optymalizacyjnych wdrożonych w Twoją stronę oraz raport dotyczący serwisu w wynikach wyszukiwania Google.
Wdrożenie narzędzi analitycznych
Każda pozycjonowana strona www zostaje przez nas zintegrowana z narzędziami analitycznymi: Google Analytics, a także Google Search Console. Integracja ta daje pełne możliwości monitorowania ruchu na stronie www. Narzędzia do analizy strony udostępnione przez Google przekazują pozycjonerom, jak i klientom ważne informacje dotyczące postępów, wzrostów na dane frazy kluczowe czy ruchu organicznego. Udostępniają także informacje dotyczące tego, kto jest odbiorcą strony internetowej (wiek, płeć, miejsce zamieszkania), co ułatwia także dostosowanie treści do grupy docelowej i oczekiwań potencjalnego klienta. Za pomocą tych narzędzi możemy wyciągnąć informacje niezbędne do monitoringu pozycji, analizy linków wewnętrznych i zewnętrznych, indeksacji nowych podstron, a także dodawania sitemaps. Do pozycjonowania strony używamy także narzędzia Google Tag Manager (do tagowania i konfiguracji kodu) oraz HotJar, dzięki któremu zbieramy informacje o użytkownikach strony oraz tego, jakie elementy danej strony najchętniej przeglądają.
Optymalizacja strony www
Na bieżąco optymalizujemy wszystkie sekcje w serwisie www. Oznacza to, że nie ograniczamy się z optymalizacją wyłącznie do wybranych podstron witryny. Zależy nam na ciągłym i permanentnym rozwoju pozycjonowanego serwisu. Poprawiamy kod, zwiększamy szybkość ładowania, dbamy o jakość oraz ilość treści i mamy na oku wiele innych istotnych elementów. Pełen sukces optymalizacyjny można uzyskać dzięki spójnej koncepcji strony i contentu, a całość powinna być nastawiona na użytkownika oraz roboty indeksujące.
Przy pozycjonowaniu strony nie zapominamy o tym, aby była ona przyjazna i intuicyjna dla internauty, a udostępniane treści - oprócz nasycenia frazami kluczowymi - zawierały także merytoryczną wartość.
Wieloetapowe pozycjonowanie stron internetowych
Realizujemy niezbędne czynności potrzebne do skutecznego pozycjonowania serwisu www. W ich skład wchodzi m.in. link building, optymalizacja SEO, monitoring trendów i wyszukiwań potencjalnych fraz, analiza konkurencji, a także redagowanie profesjonalnych artykułów związanych z Twoją działalnością oraz umieszczanie ich na portalach branżowych. Wszelkie wdrażane przez nas działania optymalizacyjne mają przyczynić się do wzrostu ruchu na Twojej stronie i jak najmniejszego współczynnika odrzuceń.
Pozycjonowanie strony rozpoczynamy od audytu SEO Twojej witryny oraz wdrożeń on-site, takich jak optymalizacja nagłówków i metadanych, analiza adresów URL oraz indeksacji witryn w narzędziach analitycznych. Sprawdzamy, czy na stronie nie występuje duplicate content i czy treści nie są skopiowane z innych witryn. Sprawdzamy jakość linkowania wewnętrznego (w treści i w nawigacji strony). Obecnie prawie 60% użytkowników wyszukiwarki Google korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania sieci, dlatego sprawdzamy, czy Twoja strona jest responsywna i czy szybko oraz sprawnie działa. Ponadto działamy off-site, a szczególny nacisk kładziemy na linkowanie zewnętrzne (link building).
Z sukcesami w content marketingu
Poza zamieszczeniem treści na zewnętrznych portalach, tworzymy je również bezpośrednio z myślą o Twojej stronie www. Przyjmują one postać poradników, recenzji, newsów, opisów produktowych czy kategorii itp. Budowanie treści ma kluczowe znaczenie dla widoczności serwisu www w wynikach wyszukiwania. Prowadzenie bloga to najczęściej rekomendowane działanie w celu zwiększenia zainteresowania zarówno ze strony robotów wyszukiwarek, jak i samych użytkowników. Dla pozycjonowania strony content jest kluczowy, a właściwe nasycenie go frazami kluczowymi w dużej mierze przyczynia się do wzrostów na stronie www i wyższej pozycji w SERP. Tworzone przez nas treści na Twojego bloga lub stronę główną są jakościowe i merytoryczne, dzięki czemu są nie tylko ważnym czynnikiem rankingowym Google i wpływają na proces pozycjonowania, ale także budują wizerunek marki i pozycję eksperta.
Kiedy możesz spodziewać się efektów pozycjonowania?
Współpracujący z naszą poznańską agencją SEO klienci często zadają pytanie o to, kiedy będą widoczne efekty pozycjonowania w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Pierwsze efekty naszego działania będą widoczne już po kilku dniach od rozpoczęcia współpracy, dzięki którym np. strona będzie ładowała się szybciej.
Z reguły pierwszym i podstawowym zadaniem jest rozpoczęcie działań optymalizacyjnych na Twojej stronie www. To właśnie ten aspekt poprawi widoczność danego serwisu. Jednak odpowiedź na pytanie, "kiedy będę na pierwszych miejscach w wyszukiwarce" - nie jest jednoznaczna i jest uzależniona od wielu czynników.
Wysoka pozycja w Google - czynniki rankingowe
Skuteczność i rzetelność przy wykonywaniu wszelkich działań SEO na stronie jest jednym z aspektów pozycjonowania, ale nie jedynym. Wpływ na to, jak szybko Twoja strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania Google, zależy także od:
- wieku pozycjonowanej domeny,
- historii i jakości strony,
- profilu działalności,
- konkurencyjności w branży,
- czasu i zakresu działań SEO wdrożonych w Twoją witrynę,
- odpowiedniej analizy i monitoringu działań prowadzonych w ramach pozycjonowania strony www,
- budowy strony oraz jej intuicyjność,
- działalności docelowej (pozycjonowanie, lokalne, krajowe czy międzynarodowe),
- zmian w algorytmach Google i dostosowaniu do nich pozycjonowanej strony,
- popularności fraz kluczowych oraz fraz na długo ogon,
- dostępnego content na stronie, jego atrakcyjności i jakości,
- rzetelności strony,
- dostosowania do urządzeń mobilnych i wersji responsywnej strony,
- czasu ładowania strony.
Zajrzyj na nasz artykuł blogowy, by dowiedzieć się, jak długo trwa pozycjonowanie strony internetowej. Więcej w kontekście czasu trwania pozycjonowania stron www oraz spodziewanych efektów, piszemy w naszym blogu.
Przeczytaj artykułNa efekt pozycjonowania strony internetowej i jej widoczność w Google na główne frazy (zwłaszcza te popularne) będziesz musiał poczekać nawet kilka miesięcy. Najlepszych efektów pozycjonowania możesz spodziewać się po pierwszym roku wdrażania potrzebnych działań optymalizacyjnych i konsekwentnego działania na stronie. Badania przeprowadzone za pomocą narzędzia Ahrefs wskazują, że lepsze wyniki pozycjonowania osiągają starsze strony (powyżej 1,5 roku) oraz z dobrą historią (które nie korzystały z tzw. działań Black Hat SEO, między innymi systemu wymiany linków, maskowania, czy kopiowania treści oraz takie, na które nie zostały z tego powodu nałożone filtry i kary od Google). Strony, które przez lata budowały swoją solidność i rzetelność lub mają wypracowany zadowalający efekt linków zewnętrznych ze sprawdzonych domen (choć nie przekładało się to na wysokie wyniki wyszukiwania w Google) mają szansę na szybsze wzrosty.
Wiele także zależy od lokalizacji - frazy lokalne jest łatwiej wypozycjonować niż te popularne i ogólnopolskie. Pozycjonowanie lokalne strony, które daje efekt wzrostów w wynikach wyszukiwania, trwa zwykle od 3 do 6 miesięcy.
Jak sprawdzisz efekty pozycjonowania w Poznaniu?
Aby wypozycjonować Twoją stronę internetową na Poznań, konieczne będzie założenie, skonfigurowanie oraz promocja wizytówki firmy w Google Moja Firma. Dzięki temu łatwiej dotrzesz do lokalnego klienta. W panelu należy umieścić podstawowe dane firmy (adres w Poznaniu, numer telefonu, link do strony internetowej). Kolejne efekty, w postaci jednakowo wyższych lokat pozycjonowanych fraz na liście wyników wyszukiwania, a także zwiększonego ruchu na stronie www, będą widoczne w następnych miesiącach.
Od samego początku trwania współpracy, otrzymasz dostęp do niezależnego panelu Klienta, w którym na bieżąco, będziesz mógł śledzić postępy naszych poczynań. W panelu znajdziesz wszystkie frazy, które dla Ciebie pozycjonujemy. Z początkiem prac pojawi się ich kilkanaście/kilkadziesiąt i będą to tzw. frazy bazowe, czyli wyrażenia kluczowe szczególnie istotne dla Ciebie, stanowiące bazę do rozpoczęcia działań. Z biegiem czasu, w panelu Klienta, zaczną pojawiać się kolejne frazy, ujęte w tzw. pozycjonowaniu długim ogonem (long tail). Oczywiście wszystkie zostaną powiązane z ofertą Twojej firmy, a także zagadnieniami, na które Twój serwis www odpowiada.
Analiza i monitorowanie działania wdrożeń SEO
Najistotniejszym elementem monitorowania skuteczności naszych działań, będzie śledzenie wyników w Google Analytics oraz Google Search Console. To właśnie tam znajdziesz wszelkie dane liczbowe, niezbędne do oceny skuteczności naszej pracy. W naszej działalności przydatne są także takie narzędzia jak Google Tag Manager oraz HotJar, które pomagają zebrać najważniejsze informacje dotyczące witryny i osób, które ją odwiedzają. Każdą optymalizowaną i pozycjonowaną przez nas stronę traktujemy indywidualnie. Szukamy dla niej najlepszych rozwiązań i metod, które pozwolą jej znaleźć się na jak najlepszych wynikach wyszukiwania dla swojej branży.
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Prowadzisz biznes w internecie, ale ruch na Twojej witrynie jest znikomy? To znak, że jest Ci potrzebne pozycjonowanie strony internetowej. Osoby, które się do nas zgłaszają, w pierwszej kolejności chcą wiedzieć, czy pozycjonowanie stron www jest drogie i jak szybko można zaobserwować jego efekty. Optymalizacja SEO jest kluczowa, jeśli chcesz na dane frazy główne znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, dlatego warto w nią zainwestować.
Pozycjonowanie strony internetowej - za co płacisz?
Optymalizacja SEO i cały proces pozycjonowania stron www ma przełożyć się na finalny efekt w postaci wysokich wyników wyszukiwania na daną frazę kluczową. Naszymi działaniami sprawiamy, że Twoja strona internetowa z czasem zyskuje coraz to lepsze osiągnięcia w bezpłatnych, organicznych pozycjach w Google. Jak to się dzieje? Twoja strona nie zostanie wywindowana w górę po wprowadzeniu kilku trików i kodów. Musisz pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, na który składa się wiele czynników. To od ich systematycznego i rzetelnego wdrażania uzależniona jest cena tej usługi. W ramach SEO wprowadzamy zmiany w kodzie, na stronie i poza nią, optymalizujemy content i wdrażamy link building.
Pozycjonowanie to jeden z ważniejszych elementów marketingu internetowego, niezbędny do tego, aby zaistnieć w sieci. Nie daj się wyprzedzić konkurencji w swojej branży i sprawdź, ile kosztuje pozycjonowanie stron oraz za co dokładnie płacisz.
Audyt SEO strony
Praca nad Twoją stroną zaczyna się od jej audytu, który ma wskazać co na stronie działa dobrze, a co wymaga poprawy i jakie wdrożenia są na niej potrzebne. Audytu SEO dokonuje się przy uwzględnieniu czynników rankingowych i algorytmów Google, które mają wpływ na pozycjonowanie strony www. Audyt, który od nas otrzymujesz, zawiera informacje o ogólnej kondycji strony, optymalizacji nagłówków, metadanych, linkowaniu wewnętrznym i nawigacji strony. W audycie udostępniamy także informacje dotyczące contentu, szybkości strony, dostosowania do wersji mobilnej oraz wdrożenia sitemaps. Do przygotowania raportu wykorzystujemy sprawdzone narzędzia i to także dzięki nim otrzymujesz kompletny raport, który daje Ci informacje na temat tego, co musisz poprawić na swojej witrynie.
Audyt strony uświadomi Ci, co trzeba na niej zmienić, aby pojawiła się ona w jak najwyższych wynikach wyszukiwania w Google. Płacisz przede wszystkim za czas, który specjalista SEO poświęcił na przygotowanie raportu. Cena ta jest uzależniona od wielkości strony/sklepu internetowego i ilości podstron, które wymagają przeanalizowania. SEOwiec nad tworzeniem audytu spędza zazwyczaj od dwóch do kilkunastu godzin, a przyjmując, iż jego praca za roboczogodzinę wynosi 100 zł, to za gotowy audyt SEO zapłacisz od 200 do kilku tysięcy złotych. Przeprowadzany przez nas audyt jest zwyczajowo częścią usługi pozycjonowania strony.
Optymalizacja on-site
Właściwy proces pozycjonowania strony internetowej rozpoczyna się od wprowadzania zmian na Twojej witrynie www, do których należy
- wdrożenie narzędzi Google Analytics i Google Search Console,
- analiza kodu strony - najpierw sekcji head, a następnie kolejnych podstron,
- analiza fraz kluczowych dla strony,
- indeksacja strony,
- likwidowanie duplikatu treści,
- optymalizacja nagłówków oraz metadanych do strony głównej i podstron,
- tworzenie contentu na stronę z uwzględnieniem fraz kluczowych i long tailowych (opis strony głównej, treści blogowe, opisy kategorii i produktowe),
- tworzenie pliku robots.txt oraz sitemap.xml,
- sprawdzanie, czy adresy URL są przyjazne,
- analiza linkowania wewnętrznego (w treści i w strukturze strony), wdrażanie odpowiednich strategii,
- optymalizacja zdjęć atrybutem alt,
- dostosowanie strony do wersji mobilnej i responsywnej,
- poprawa szybkości witryny.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej on-site? Są to podstawowe działania, które wdrożymy na Twojej stronie, a które stanowią istotny fundament do dalszych działań. Optymalizacja wewnątrz strony jest pracochłonna i trzeba poświęcić jej sporo czasu, dlatego cena uzależniona jest właśnie od godzin, które SEOwiec poświęca na pracy nad stroną internetową.
Optymalizacja on-site trwa od czterech do kilkudziesięciu godzin (w zależności od strony i dostępnych podstron), a godzina pracy specjalisty SEO kosztuje 140 zł. Z tego względu za wewnętrzne pozycjonowanie strony zapłacisz od 400 do 4000 zł. Do tego trzeba doliczyć cenę za treści, które muszą pojawić się w obrębie witryny, aby nasycić je słowami kluczowymi. Zwyczajowo specjalistyczny tekst składa się z 6000-10000 znaków ze spacjami, a koszt takiego artykułu wynosi od 100 do 250 zł. Artykuły blogowe powinny pojawiać się systematycznie (minimum dwa w miesiącu). Zatem całość pozycjonowania strony skierowanej na działania on-site to koszt od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych.
Optymalizacja off-site
W ramach zewnętrznego pozycjonowania strony internetowej wykonuje się trzy podstawowe działania: link building, content poza obrębem strony i analiza konkurencji
kluczowe działanie w ramach pozycjonowania strony off-site. Celem linkowania zewnętrznego jest wzmocnienie rzetelności witryny poprzez prowadzące do niej zakotwiczenia ze sprawdzonych i wartościowych witryn. Poniesione przez Ciebie koszty zewnętrznego pozycjonowania strony www skupiają się przede wszystkim na pozyskiwaniu linków zewnętrznych. Korzystamy tylko i wyłącznie z technik White Hat SEO, a to oznacza, że zdobywamy je ręcznie z ogólnotematycznych portali. Miesięcznie pozyskujemy ok. 30 linków dla danej witryny, co przekłada się na pracę od 3 do 8 godzin. W takim przypadku link building strony kosztuje od 300 do 800 złotych.
linki zdobywa się za pośrednictwem katalogów, wpisów na forum i blogu, na portalach ogłoszeniowych, ale także za pośrednictwem merytorycznych tekstów na portale zewnętrzne, w których zakotwicza się link prowadzący do Twojej strony. Treści umieszczamy na silnych i sprawdzonych portalach tematycznych. Cena takiej publikacji (wraz z linkiem) wynosi od 50 do nawet kilku tysięcy złotych. Do tego trzeba doliczyć koszt stworzenia specjalistycznego artykułu - od 50 do 200 złotych.
nie zaprzestajemy analizować działań konkurencji, które przekazują istotne informacje dotyczące potrzeby wprowadzenia konkretnych strategii. Skupiamy się także na potrzebach użytkownika, dlatego obserwujemy trendy i oczekiwania internautów co do zawartości strony i jej ogólnej użyteczności, do których dostosowujemy np. treści blogowe. Swoją pracę w tym zakresie wykonujemy przy wsparciu sprawdzonych narzędzi analitycznych. Koszt takich działań w miesiącu wynosi od 300 do 500 złotych.
Koszt pozycjonowania - ile zapłacisz za optymalizację?
Cena jest uzależniona od branży, wielkości sklepu lub serwisu oraz od tego, czy chcesz pozycjonować się lokalnie, czy globalnie. Inny jest zakres działań w przypadku pozycjonowania strony internetowej firmy z Poznania lub okolic tego miasta, która działa w konkretnej niszy i wyłącznie w określonej lokalizacji, a inna będzie strategia pozycjonowania dla witryny przedsiębiorstwa działającego na całą Polskę, Europę czy świat. Sprawdź nasz szacunkowy cennik albo skontaktuj się z nami bezpośrednio. Koszt pozycjonowania strony lub sklepu internetowego rozpatrujemy indywidualnie.
Dlaczego warto z nami pozycjonować stronę www?
Od dziesięciu lat zajmujemy się w Poznaniu tym, co lubimy, a przy tym widzimy satysfakcjonujące efekty swojej pracy. Dostrzegają je także nasi klienci, którzy zanotowali ogromny ruch na swoich stronach przełożony na korzyści materialne. Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, w który zaangażowany jest sztab ludzi odpowiadających za optymalizację SEO, linkowanie zewnętrzne, tworzenie contentu, ale także za działania web developerskie i zmierzające do tego, by dana strona była dla użytkownika jak najbardziej intuicyjna i użyteczna.
Pozycjonujemy strony www dla robotów indeksujących wyszukiwarki Google, ale przede wszystkim dla użytkowników, dlatego w podstawowych działaniach optymalizacyjnych skupiamy się na potrzebach klienta i potencjalnych klientów.
Pamiętaj, że pozycjonowanie strony jest ważnym elementem marketingu internetowego, który może wypromować Twoją witrynę lub sklep - bez potrzeby inwestowania w dodatkową formę reklamy.
Dlaczego warto wybrać naszą agencję interaktywną z Poznania?
Twoja strona znajdzie się w Top 10 już po kilku dniach od wdrożenia zmian - nie opowiadamy Ci takich bajek i nie mydlimy oczu obietnicami bez pokrycia. Pozycjonowanie strony trwa, ale działania przez nas wykonywane przeprowadzamy rzetelnie - nie pracujemy na skróty i nie zapewniamy o efektach, których w bardzo krótkim czasie na swojej stronie nie uświadczysz.
Branża marketingu internetowego rozwija się dynamicznie - i co za tym idzie - rośnie konkurencja oraz popyt na usługę pozycjonowania strony www. Nie daj się oszukać agencjom, które obiecują Ci, że przebijesz się w branży szybko i za niewielką kwotę - zwłaszcza jeśli Twoja strona lub sklep dopiero zaczyna raczkować i jesteś na rynku nowym przedsiębiorcą w dość popularnej dziedzinie sprzedażowej (np. sklep obuwniczy). Pozycjonowanie stron to nie gra - nieczyste zagrywki i cheaty nie zadziałają w walce o podium. Nasza agencja gra tylko fair play, wykorzystując w optymalizacji SEO tylko sprawdzone, rzetelne i precyzyjne działania, używając do tego tylko swojego doświadczenia, wiedzy, umiejętności i nieskończonych pokładów kreatywności.
Jesteśmy poznańską agencją interaktywną, a to oznacza, że nie tylko pozycjonujemy strony www, ale także tworzymy je od podstaw, dostosowujemy do potrzeb użytkowników (UX i UI), piszemy na nie wartościowe i merytoryczne treści, a do każdego z naszych klientów podchodzimy w sposób indywidualny. Nasi specjaliści wspierają siebie nawzajem wiedzą, a następnie ją kondensują, czego efektem jest kompleksowe i efektywne działanie na Twojej stronie. Siedziba naszej agencji znajduje się w Poznaniu, jednak to nie ogranicza możliwości spotkań (zarówno tych na miejscu, jak i w świecie wirtualnym) z klientami z każdego zakątka Polski czy świata. Jesteśmy otwarci na różne możliwości współpracy oraz kontaktu, co wyróżnia nas na tle innych agencji z Poznania zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych.
Tworzymy i pozycjonujemy nie tylko dla robotów indeksujących Google, ale przede wszystkim dla ludzi. Dlatego każdorazowo stawiamy siebie w roli potencjalnego użytkownika Twojej strony. Między innymi dzięki temu zoptymalizowane przez nas witryny są intuicyjne i przejrzyste, a treści na niej się znajdujące w sposób kompleksowy i wyczerpujący odpowiadają na pytania użytkowników.
Z nami warto pozycjonować stronę, by już na początku zyskać jasne i transparentne zasady współpracy, mierzalność wykonywanych prac na stronie i w efekcie ruch na witrynie oraz wyższe notowania w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe, long tailowe i zapytania.
Jak pozycjonujemy stronę www?
Wielu przedsiębiorców decyduje się na promocję lub biznes w sieci, bo to właśnie za pośrednictwem tego medium mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców. Jednak potencjalni klienci muszą oni na nią trafić - zazwyczaj dzieje się to dzięki odpowiedniemu doborowi kluczowych fraz i zapytań. Warto pozycjonować, bo jest to szansa dla Twojego biznesu na to, aby zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.
Nie zbywamy Cię kilkoma dodatnim efektami, ale ciągle pracujemy nad tym, aby Twoja strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Ponadto zaczynając z nami współpracę, masz wgląd do działań, które prowadzimy na Twojej witrynie poprzez konto klienta, a raz na miesiąc otrzymujesz od nas szczegółowe raporty z przeprowadzonych optymalizacji witryny i linkowania zewnętrznego. Na początku współpracy nad Twoją stroną internetową tworzymy audyt SEO z dokładnym określeniem działań, które trzeba poprawić lub wdrożyć od podstaw. Następnie przystępujemy do optymalizacji on-site, a potem off-site - z uwzględnieniem spójnej, rzetelnej i klarownej strategii działań. Każdy z elementów pozycjonowania stron www musi ze sobą współgrać, by przynosił długofalowe efekty oraz ruch na stronie.
Decydując się na współpracę z nami, otrzymujesz nie tylko widoczne efekty działań naszych specjalistów, ale także nasze wsparcie i odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.