Audyt SXO

Jak osiągnąć wysokie pozycje, które wpływają na pozytywne doświadczenie użytkownika? Postaw na audyt SXO!

Search Experience Optimization, czyli optymalizacja doświadczeń użytkownika pomaga przekształcić użytkownika z wyszukiwarki w zaangażowanego klienta, który intuicyjnie porusza się po stronie, czerpie z dostępnych na niej informacji, bez problemu pokonuje wszystkie etapy ścieżki konsumenta, aż w końcu dokonuje konwersji, czyli m.in. wypełnienia formularz, kontaktuje się z firmą, rejestruje się w serwisie, zamawia usługę lub kupuje produkt. Audyt SXO wskaże miejsca, które wymagają poprawy doświadczenia użytkownika. Wszystko po to, żeby nie stracić potencjalnego klienta i maksymalnie wykorzystać ruch organiczny z wyszukiwarki.

Darmowa wycena
pozycjonowanie stron

Co to jest SXO?

Optymalizacja doświadczenia użytkownika składa się z dwóch czynników - SEO (Search Engine Optimization) i UX (User Experience). SXO będzie funkcjonować właściwie tylko wtedy, gdy te dwa elementy zostaną odpowiednio połączone i zaczną działać we wzajemnej harmonii. Audyt SXO pozwala sprawdzić tę zależność i wskazać miejsca, które wymagają poprawy.

Droga do osiągnięcia sukcesu jest prosta, o ile podąża się właściwą ścieżką. Może ona wyglądać tak:

Najpierw decydujesz się na audyt SEO, który wskazuje, jakie miejsca na Twojej stronie internetowej wymagają poprawy pod względem pozycjonowania. W efekcie, z pomocą ekspertów z naszej agencji SEO, zwiększysz widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania. Twoja strona znajduje się na wysokich pozycjach w Google na konkretne frazy kluczowe, użytkownicy ją odwiedzają i… - to właśnie tutaj istotna jest optymalizacja doświadczenia użytkownika. Okazuje się, że czasami same wysokie pozycje w Google to nie wszystko - gdy potencjalny klient już znajdzie się na Twojej stronie internetowej, musisz poprowadzić go do konkretnego miejsca i podpowiedzieć pewne rozwiązania.

Bez właściwej struktury, nawigacji, przycisków czy wezwania do działania czasem jest to niemożliwe. W takich sytuacjach najczęściej wzrasta bounce rate strony i poziom porzuconych koszyków, współczynnik konwersji z pewnością nie zachwyca, a inne wskaźniki w e-commerce kuleją. Chcesz tego uniknąć albo już znasz to z codziennego życia Twojej firmy?

pozycjonowanie stron

Mamy na to rozwiązanie! Audyt SXO pozwoli Ci zaoszczędzić czas i dokonać rzetelnej analizy SEO i UX za jednym razem. Możesz skorzystać z tej oferty w każdej sytuacji, gdy:

  • dopiero przyglądasz się procesowi pozycjonowania stron internetowych,
  • strona ma już historię pozycjonowania i wypracowane pozycje,
  • współczynnik odrzuceń jest wysoki,
  • sklep internetowy lub strona www dopiero powstała.

Okazuje się, że czasami nawet niewielki (z pozoru) szczegół może mieć ogromne znaczenie w kontekście doświadczenia użytkownika.

Zbuduj pozytywne doświadczenia użytkownika

Posiadanie strony internetowej lub sklepu online to w większości branż i przedsiębiorstw podstawa. Okazuje się jednak, że przy budowaniu doświadczeń potencjalnego klienta, wejście w jego buty nie zawsze wystarczy.

Zazwyczaj jest tak, że Ty bardzo dobrze znasz już swoją stronę - wiesz, gdzie znajduje się konkretny przycisk, nie musisz szukać informacji po całej witrynie, pamiętasz ścieżki interakcji, orientujesz się, w którym miejscu w serwisie znajduje się zakładka z kontaktem. Jednak nie wszyscy to wiedzą.

pozycjonowanie stron

Każdego użytkownika trzeba traktować tak, jakby dopiero pierwszy raz odwiedził Twoją stronę. Należy subtelnie go nawigować, podpowiadać pewne rozwiązania, pomagać w szukaniu konkretnych informacji i ostatecznie zachęcić do dokonania konwersji: subskrypcji newslettera, wypełnienia formularza kontaktowego, zakupów i innych. Ponadto, trzeba dostosować widok strony lub sklepu www zarówno do urządzeń mobilnych, jak i komputerów stacjonarnych. W końcu nie tylko funkcjonalność, ale również wygląd, ma znaczenie dla osoby siedzącej po drugiej stronie urządzenia.

SXO audyt zwraca uwagę zarówno na aspekty user experience, jak i widoczności w SERP. Połączenie tych dwóch czynników daje szansę na sukces - nie tylko w zdobyciu wysokich pozycji w Google, ale również wzrostu wskaźników biznesowych.

pozycjonowanie stron

Optymalizacja doświadczenia (SXO) a optymalizacja konwersji (CRO)

Aspekty dotyczące SEO, UX i całościowego spojrzenia na SXO nie mogą być mylone z podobnym (z pozoru) działaniem, czyli optymalizacją konwersji (CRO - Conversion Rate Optimization). Celem działań w obrębie CRO jest poprawa współczynnika konwersji, czyli prace, które miałyby przełożyć się na proces zakupowy, kontakt z klientem, pozostawiony lead i tym podobne. Ta część strategii sprzedażowej wymaga wcześniejszych działań dotyczących zdefiniowania grupy docelowej i wyznaczania celów biznesowych. I choć strategia CRO nie jest tym samym, co SXO, to obie te drogi może łączyć wspólny cel.

pozycjonowanie stron

SXO - Search Experience Optimization od strony technicznej i wizualnej

Na doświadczenia użytkownika składa się szereg czynników, funkcjonalności i rozwiązań - a mówiąc prościej: przycisków, elementów, a nawet kolorów czy tekstów na stronie. Dlatego właśnie w audycie SXO bierze się pod uwagę zarówno aspekty związane z pozycjonowaniem, jak i UX. Którym miejscom się przyglądamy?

Szybkość ładowania strony

To, w jakim tempie ładuje się sama witryna, podstrony czy elementy zawarte w serwisie, ma wpływ zarówno na proces pozycjonowania, jak i doświadczenia użytkownika. Zbyt długi czas ładowania może wpłynąć między innymi na wyższy współczynnik odrzuceń - okazuje się, że cierpliwość użytkownika kończy się bardzo szybko. Czasem masz zaledwie kilka sekund, żeby zatrzymać go na swojej stronie - nie warto zmarnować tego cennego czasu na zbyt długie ładowanie witryny!

pozycjonowanie stron

Architektura informacji na stronie

Przejrzystość i użyteczność - to główne wartości, którymi powinna charakteryzować się architektura informacji. Dzieli się ona na dwa główne elementy: Układ i Strukturę.

Podczas audytu SXO sprawdzamy budowę architektury informacji oraz jej intuicyjność i dostosowanie do potrzeb użytkowników. Oceniamy, czy menu jest zaprojektowane właściwie i przeprowadzamy badania, które pokazują, jak użytkownik porusza się po stronie. Stawiamy nie tylko na techniczne aspekty, ale również czynnik ludzki, który pomaga w analizie oraz indywidualnym podejściu.

pozycjonowanie stron

Układ i czytelność treści - content is king

Użytkownicy często skanują wzrokiem stronę: zwracają uwagę na elementy przykuwające wzrok, chętniej wybierają formaty wideo niż pisany tekst, lubią oglądać zdjęcia i zapoznawać się z konkretnymi realizacjami. Gdy czytają opis produktu, kategorii, historii firmy czy artykuł blogowy, również powinni mieć z nim pozytywne doświadczenia - blok tekstu, brak wypunktowania, boldowania, akapitów czy nagłówków lub śródtytułów może szybko zmęczyć użytkownika. Nawet w specjalistycznych artykułach naukowych formatuje się tekst, więc warto zadbać o to tym bardziej na stronie ofertowej i sprzedażowej.

pozycjonowanie stron

Zasady w content marketingu i SEO copywritingu są podobne: treść ma być użyteczna, wartościowa oraz przedstawiona w ciekawy dla użytkownika sposób. Dzięki sprawdzeniu układu treści pod względem procesu pozycjonowania i UX można znaleźć miejsca wymagające poprawy oraz te, w których widać potencjał na umieszczenie tekstu z zawartością odpowiednich słów kluczowych.

Projekt graficzny

Strona internetowa już dawno przestała być standardowym narzędziem do przekazywania informacji - teraz, oprócz samej użyteczności, niezwykle ważne są także wrażenia estetyczne użytkownika. Design powinien być nie tylko czytelny i przejrzysty, ale także oryginalny - zaciekawienie użytkowników zachęci ich do dłuższego pozostania na stronie, zapoznania się z animacjami, grafikami czy niestandardowymi przyciskami CTA.

Z pomocą naszych ekspertów pozyskany ruch z wyszukiwarki można przekuć w zaufanie użytkownika, relację z nim i pożądaną konwersję. A to wszystko z wykorzystaniem odpowiednio zaprojektowanych i wdrożonych elementów graficznych.

Narzędzia i techniki wykorzystywane przy audycie SXO

  • HotJar - narzędzie pozwalające śledzić kursor użytkownika. Oprogramowanie pokazuje to, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po witrynie, które elementy klikają najczęściej, w jakich miejscach pozostają na dłużej, a które z nich pomijają. HotJar wykorzystuje do tego mapy cieplne (heatmap), czyli charakterystyczny rodzaj graficznej/kolorystycznej prezentacji danych. Narzędzie współpracuje z programami do analityki, między innymi z Google Analytics.
  • Google Tag Manager - narzędzie umożliwiające instalację tagów lub fragmentów kodu używanych do analizowania ruchu na stronie. Dzięki narzędziu Google Tag Manager można między innymi monitorować błędy 404 lub śledzić linki zewnętrzne.
  • Google Search Console - narzędzie, które pozwala przeanalizować widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google. W kontekście audytu SXO sprawdza się między innymi liczbę wyświetleń strony i współczynnik klikalności.
  • Testy A/B - podstawowe rozwiązanie pomocne w optymalizacji doświadczeń użytkownika. Testy A/B polegają na porównaniu dwóch rodzajów treści i zbadaniu różnicy w skuteczności każdej z nich. Dzięki nim można porównać, zbadać i przeanalizować każdy element na stronie internetowej.

Audyt SXO: e-commerce czy strony www?

Komu bardziej przydaje się audyt dotyczący doświadczeń użytkowników - właścicielowi sklepu internetowego, w którym sprzedawane są konkretne produkty czy przedsiębiorstwom posiadającym stronę internetową informującą o świadczonych przez siebie usługach? Nie ma tu lepszego ani gorszego typu. Tak naprawdę z audytu SXO może skorzystać każdy, kto ma witrynę www - niezależnie od tego, czy jest to mały sklep online, strona internetowa, serwis informacyjny czy blog.

Jeżeli chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w kontekście określonych słów kluczowych, zastanawiasz się, czy można jeszcze bardziej zwiększyć zyski swojego sklepu internetowego albo szukasz pomysłu na to, żeby bardziej zaangażować użytkowników odwiedzających Twoją stronę - audyt SXO to rozwiązanie właśnie dla Ciebie.

Audyt SXO - efekty

Jeżeli skupisz się nie tylko na pozycjach w wyszukiwarce, a zadbasz również o użyteczność serwisu, przystępność treści oraz doświadczenie użytkownika, z pewnością poprawisz wyniki sprzedaży i realne zyski Twojego biznesu. Pamiętaj, że pozycjonowanie stron i widoczność w wynikach organicznych to jedno, a z pozyskanie zaangażowanego klienta to drugie. Jeżeli już nie możesz doczekać się wyników strategii SXO, sprawdź, jakie są możliwe korzyści i efekty z jej wprowadzenia:

Skrócenie ścieżki zakupowej

Poprawa UX

Skrócenie czasu ładowania strony

Polepszenie czytelności treści

Zmniejszenie współczynnika odrzuceń

Przekucie ruchu w konwersję

Intuicyjna obsługa serwisu

Indywidualne podejście, dogłębna i rzetelna analiza, przeprowadzanie testów, zbieranie oraz interpretacja danych, opracowanie strategii SXO - to wszystko wpływa na zwiększenie zadowolenia użytkownika i przekuwa ruch z wyszukiwarki w realne korzyści biznesowe dla naszych klientów.

Chcesz dołączyć do ich grona i poprawić wyniki sprzedaży w swoim sklepie lub serwisie? Już dziś skorzystaj z audytu SXO, który jest pierwszym krokiem do zmiany na lepsze!

Skontaktuj się
Oceń nasze usługi
4.3/5 na podstawie 23 głosów

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.

cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności