KAMPANIE GOOGLE ADS (DAWNIEJ: ADWORDS)

Zainwestuj w reklamę i zarabiaj. Skuteczne kampanie Google Ads z agencją Empressia.

Poznaj naszą ofertę
google ads reklamy w wyszukiwarce

Agencja Google Ads – reklamy w wyszukiwarce Google (i nie tylko!)

Za pomocą kampanii Google Ads (znanych dawniej jako Google AdWords) możemy dotrzeć do Twojej grupy docelowej i zwiększyć widoczność strony w sieci. Niezależnie od tego, czy chodzi o reklamy w wynikach wyszukiwania, na portalu YouTube, czy stronach internetowych, które odwiedza Twój potencjalny klient – pomożemy Ci skutecznie wypromować biznes.

Kampanie Google Ads (AdWords) realizują różne cele biznesowe – od wzmocnienia świadomości istnienia i budowania pożądanego wizerunku marki (zasięgi), przez zwiększenie zaangażowania (np. ruch na stronie, zapis do newslettera lub programu lojalnościowego), aż po bezpośrednią sprzedaż produktów lub usług (pozyskiwanie leadów i konwersje). Powiedz nam, czego potrzebujesz i oczekujesz, a my zajmiemy się resztą!

Razem stwórzmy kampanię Google Ads, która przyciągnie uwagę i przyniesie sukces!

DARMOWA WYCENA GOOGLE ADS

Reklama Google Ads – wirtualny billboard w internecie

Reklamy w radiu i telewizji są już, można powiedzieć, naturalnym zjawiskiem. Stanowią integralną część słuchania i oglądania. Podobnie jest z reklamą w internecie. Czytasz artykuł, w którym nagle, prawie niezauważalnie pojawia się subtelna reklama. Odpalasz klip na YouTube, ale najpierw… reklama! Innym razem wpisujesz słowo kluczowe do wyszukiwarki Google i na początku wyświetlają się wyniki sponsorowane. To właśnie reklama w Google Ads.

Czasami taki komunikat może Ci umknąć. Innym razem zirytować… Kolejnym wpaść do podświadomości. W końcu jednak przychodzi taka chwila, że to właśnie dzięki takim linkom sponsorowanym lub prezentacji produktów szybko i sprawnie dostajesz to, czego szukasz i potrzebujesz. I taka reklama również staje się integralną częścią doświadczenia w cyfrowym świecie. Tyle że w przeciwieństwie do spotów telewizyjnych czy radiowych kampania Google Ads (AdWords) jest dostępna dla każdej firmy, elastyczna, nienachalna i dobrze dopasowana do zarówno intencji odbiorcy, jak i jego preferencji czy zachowań. Razem z nami dowiesz się, jak wykorzystać jej potencjał i przekuć w szansę dla swojego biznesu!

Prowadzenie Google Ads – Twoje reklamy w rękach specjalistów, partnerów Google

Mimo że system reklamowy Google Ads (wcześniej Google AdWords) jest otwarty dla każdego, skuteczne działania promocyjne wymagają specjalistycznej wiedzy i sporego doświadczenia. To tak jak np. z maszyną do szycia. Możesz ją kupić już dziś i nawet w kilka dni wystarczająco dobrze opanować jej obsługę. Ale stąd do uszycia wieczorowej sukni lub garnituru na miarę prowadzi długa droga. Jeśli chcesz realnie zwiększyć sprzedaż swoich produktów/usług albo skutecznie zbudować i wzmocnić świadomość i pożądany wizerunek marki, potrzebna Ci fachowa pomoc – dobra agencja AdWords/Google Ads.

Zapytasz – no dobrze, ale dlaczego wybrać akurat was?

Nasza agencja Google Ads (AdWords) jest certyfikowanym Partnerem Google.
01

Aby uzyskać taki status, musieliśmy spełnić wiele warunków potwierdzających w praktyce naszą wiedzę, umiejętności, doświadczenie. Wymagania są wysokie – obejmują m.in. ocenę skuteczności konta Google Ads na poziomie minimum 70% i zarządzanie budżetem w wysokości co najmniej 10 000 dolarów w ciągu 90 dni. Status Partnera Google poświadcza również, że nasi specjaliści zdobyli kompetencje wymagane do obsługi kampanii Google Ads (AdWords) klientów, uzyskując stosowne certyfikaty. Uprawnia nas do nazywania siebie ekspertami – Tobie zaś daje pewność, że Twoje kampanie Google Ads trafią w dobre ręce.

Działamy strategicznie. Poznajemy Twoją branżę, analizujemy konkurencję i przygotowujemy plan kampanii Google Ads (AdWords).
02

Po pierwsze wspólnie określamy cele kampanii Google Ads; to np. zwiększenie ruchu na stronie, liczby transakcji albo pozyskanie nowych klientów. Po drugie dopasowujemy te cele (i narzędzia do ich realizacji) do struktury Twojego lejka sprzedażowego. Dalej dobieramy typy kampanii Google Ads, słowa kluczowe, miejsca wyświetlania reklam i „parametry” grupy docelowej. Rozplanowujemy budżet i ustalamy maksymalny koszt kliknięcia reklamy (CPC – cost per click), jej wyświetlenia (CPV – cost per view) czy konwersji (CPA – cost per action), czyli wykonania pożądanej czynności przez klienta (np. zakupu).

Wspieramy Cię już od uruchomienia i konfiguracji konta Google Ads (AdWords).
03

Konfigurujemy konto Google Ads i podpinamy pod nie Google Analytics, Tag Managera i inne narzędzia do analityki. Nie musisz się na tym wszystkim znać. Dokładnie wyjaśnimy, jakich danych i dostępów od Ciebie potrzebujemy i jak je uzyskać. Zawsze służymy pełnym wsparciem technicznym i merytorycznym. Wierzymy, że Twój sukces przekłada się na nasz i odwrotnie. Dlatego chętnie dzielimy się naszym doświadczeniem i rzetelnie doradzamy w doborze typów i parametrów kampanii Google Ads (AdWords), aby połączyć skuteczność reklam z maksymalną ich opłacalnością.

Każdy nasz specjalista Google Ads ciągle monitoruje i optymalizuje prowadzone kampanie.
04

Rzetelna obsługa Google Ads (AdWords) to znacznie więcej niż przygotowanie materiałów, ustawienie kampanii i oczekiwanie na świetne wyniki. Bo żeby je uzyskać, trzeba ciągle monitorować, analizować i optymalizować reklamy. Tym zajmują się nasi specjaliści – którzy nie znają pojęcia „wystarczająco dobrze”. Wierzymy, że wszystko da się zrobić lepiej. I do tego też dążymy, nieustannie walcząc o zwiększanie liczby konwersji i obniżanie ich kosztów. Naszym celem są maksymalnie skuteczne i opłacalne kampanie Google Ads – zyski z reklam, które przełożą się na sukces i rozwój Twojej firmy.

Regularnie raportujemy wyniki kampanii Google Ads (AdWords) i służymy wsparciem w ich interpretacji.
05

To Twoje pieniądze – dlatego u nas zawsze masz wgląd w to, jak pracują i czy nasze działania rzeczywiście przekładają się na biznesowe korzyści dla Twojej firmy. Przydzielimy Ci indywidualnego opiekuna, doświadczonego specjalistę Google Ads, z którym pozostaniesz już w stałym kontakcie. Nasi pracownicy są otwarci na potrzeby i oczekiwania, a i sami chętnie wychodzą z inicjatywą.

Nasza agencja Google Ads działa elastycznie, przejrzyście i „po partnersku”.
06

Po wstępnej rozmowie o Twojej firmie, celach, potrzebach oraz oczekiwaniach przygotujemy indywidualną ofertę i cennik. Google Ads (AdWords) wymagają określenia budżetu reklamowego, musimy również poznać zakres działań: i to od tych dwóch spraw w głównej mierze zależy koszt obsługi kampanii. Jednak jeśli w trakcie naszej współpracy Twoje potrzeby i oczekiwania się zmienią, my także się do nich dostosujemy. Ze strony naszych specjalistów możesz liczyć na pełen profesjonalizm, a zarazem otwartość, zrozumienie i morze życzliwości.

Zlecisz nam nie tylko prowadzenie kampanii AdWords (Ads) – także SEO, prace programistyczne i reklamy w social media.
07

W naszej firmie znajdziesz rzetelnego partnera od najważniejszych obszarów marketingu w internecie. Chętnie stworzymy, przebudujemy albo odświeżymy Twoją stronę internetową czy sklep online, zajmiemy się też pozycjonowaniem serwisu oraz jego promocją w social mediach i Google Ads. Agencja Empressia pomoże Ci rozwinąć Twój biznes i zwiększyć zyski – zapraszamy!

Porównanie kampanii – Google Ads vs reklama tradycyjna

Cecha Kampanie reklamowe Google Ads Kampanie reklamowe tradycyjne
Targetowanie Precyzyjne targetowanie grupy docelowej na podstawie słów kluczowych, preferencji użytkowników itd. Ogólna ekspozycja na szeroką publiczność w określonym obszarze
Widoczność Możliwość dotarcia do potencjalnych klientów w wyszukiwarce, YouTube, na różnych stronach Zależy od medium, np. telewizji, prasy, radia czy reklamy outdoorowej
Koszt Elastyczność w dostosowywaniu budżetu reklamowego na podstawie potrzeb i wyników kampanii Często wyższe koszty reklamy w tradycyjnych mediach i narzucony z góry cennik zależny np. od godziny wyświetlania reklamy
Pomiar efektywności Dokładne monitorowanie i analizowanie wyników reklamy (liczba kliknięć, konwersji itd.) Trudniejsze do zmierzenia i oceny
Interakcja Użytkownik może wejść w interakcję z reklamą, np. klikając ją Brak bezpośredniej interakcji z reklamą
Personalizacja Możliwość dostosowania reklamy do zainteresowań i potrzeb użytkowników Brak możliwości personalizacji do jednostki
Szybkość i elastyczność Szybkie uruchomienie + opcja dostosowania jej już w trakcie trwania Dłuższy czas potrzebny na przygotowanie i uruchomienie reklamy
Remarketing Docieranie do użytkowników, którzy już mieli do czynienia z marką Brak
Kreatywność Różnorodność formatów reklamowych (wideo, grafika, tekst) Różnorodność formatów, ale dostosowanych do konkretnego medium (radio – audio, telewizja – wideo itd.)

Co daje kampania Google Ads?

  • Więcej sprzedajesz online i offline
  • Kontrolujesz budżet reklamowy
  • Możesz edytować, wstrzymywać lub usuwać kampanię w każdej chwili
  • Pozyskujesz więcej leadów
  • Budujesz świadomość marki
  • Kreujesz wizerunek
  • Docierasz do nowych odbiorców
  • Powracasz do osób, które już widziały Twoje reklamy
  • Reklamujesz się w różnych miejscach: w sieci wyszukiwania, na YouTubie, w aplikacjach, innych witrynach
co daje kampania google ads

Zalety reklam Google Ads (AdWords) to liczne korzyści dla Twojego biznesu – sprawdź sam(-a)!

Precyzyjne targetowanie = maksymalne wykorzystanie każdej złotówki

W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy kampanie adwordsowe kierujemy tylko do tych osób, które są potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami bądź usługami. To głównie użytkownicy wpisujący w przeglądarce, w wynikach wyszukiwania Google słowa i frazy kluczowe powiązane z Twoim biznesem. Możemy uruchomić reklamy na różnych stronach związanych z określoną tematyką lub stylem życia, które odwiedzają Twoi potencjalni klienci. A do tego też wskazać główne cechy demograficzne np. wiek, płeć, lokalizację, zainteresowania i zachowania odbiorców i na wiele innych sposobów zawęzić ich grupę do najbardziej wartościowego targetu.

Po co płacić za reklamę skierowaną do osoby, która prawdopodobnie nie kupi Twoich produktów lub nie skorzysta z oferowanych usług? Kampania AdWords/Ads znacznie minimalizuje to ryzyko. Dzięki temu lepiej wykorzystujesz budżet reklamowy i dbasz o wyższy zwrot z inwestycji. Twoje pieniądze się nie marnują, a solidnie pracują.

Widoczność w internecie = szybki wzrost świadomości marki

Kampanie reklamowe AdWords (Ads) możesz też prowadzić dosłownie wszędzie tam, gdzie znajdują się w sieci potencjalni klienci. Linki sponsorowane, reklamy tekstowe i produktowe „złapią” ich w wynikach wyszukiwania. W serwisie YouTube i na chętnie odwiedzanych przez Twoją grupę docelową stronach internetowych umieścisz trafne komunikaty wizualne: banery graficzne czy filmy reklamowe. Tym samym zwiększysz częstotliwość i różnorodność form ekspozycji odbiorcy na swoją reklamę – zbudujesz duże zasięgi, które przełożą się na wzrost świadomości marki. To pierwszy krok milowy do rozpoczęcia skutecznej sprzedaży i podniesienia zysków.

Kampanie Google AdWords (Ads) mogą generować duże, a nawet ogromne zasięgi (gdy tylko jest na to budżet), ale przy okazji dbają o ich jakość. Nie kierujesz reklamy do wszystkich, ale do precyzyjnie zdefiniowanej grupy osób, wśród których faktycznie znajdują się Twoi klienci.

Budżetowa elastyczność = reklama bez ryzyka wtopienia dużych pieniędzy

Na koncie Google Ads nie musisz od razu inwestować olbrzymich środków. Poza tym nie płacisz też kroci za przygotowanie materiałów reklamowych: samo nagranie spotu telewizyjnego to wydatek rzędu minimum kilkunastu, a często kilkudziesięciu tysięcy. Oczywiście solidny budżet jest ważny do skalowania wyników, jednak zanim zwiększysz nakłady na reklamę, możesz upewnić się, że faktycznie działa. Masz szansę przetestować wiele różnych formatów, kreacji (w tym przeprowadzić test A/B i wybrać najskuteczniejszą), celów reklamowych i ustawień. Taka optymalizacja kampanii pozwoli Ci uzyskać maksymalnie zadowalający zwrot z inwestycji.

W każdej chwili możesz też wstrzymać kampanię lub zmniejszyć budżet i tym samym wykorzystać te pieniądze na inne działania. Nieprzewidziane wydatki lub okazja do korzystnej inwestycji dla firmy? Kampania Google AdWords (Ads) zapewni Ci poczucie finansowej elastyczności i bezpieczeństwa.

Monitoring kampanii = nie działasz w ciemno i wiesz, za co płacisz

Nawet najlepsza reklama nie przyniesie efektów, jeśli wyemitujesz ją w niewłaściwym miejscu i czasie albo skierujesz do osób, które nie są zainteresowane Twoją ofertą. Radio, telewizja i prasa dają prestiż i spore zasięgi, ale w dużej części są one „puste”, gdyż komunikat nie zawsze trafia na podatny grunt. A poza zasięgiem w żaden inny sposób nie zmierzysz wyników reklamy. Kampanie AdWords (Ads) precyzyjnie targetujesz i równie dokładnie kontrolujesz ich skuteczność. Wiesz, ile osób przeszło z nich na Twoją stronę i ile kupiło dany produkt czy też wysłało zapytanie o ofertę. Szczegółowo mierzysz zwrot z inwestycji i łatwiej nim zarządzasz.

Kampania Google Ads polega głównie na rozliczeniu za efekt – za kliknięcie reklamy lub wykonanie przez odbiorcę określonego działania. Wiesz, za co płacisz, jak pracują Twoje pieniądze, i świadomiej podejmujesz strategiczne decyzje biznesowe.

Możliwość interakcji tu i teraz = wyższa skuteczność reklamy

Dziś każdego dnia bombardują nas setki komunikatów reklamowych. W tradycyjnych mediach większość reklam raczej nas nie interesuje. A jeśli już, to trudno zapamiętać markę albo produkt, żeby wrócić do nich po czasie. Odbiorca musi także sam znaleźć reklamowany sklep, firmę, artykuł, o którym usłyszał w radiu czy telewizji. Kampania reklamowa AdWords (Ads) umożliwia natychmiastowe i banalne – wystarczy kliknąć! – przejście z reklamy do miejsca sprzedaży. A to zwiększa szansę konwersji, zarówno tu i teraz (impulsywne zakupy), jak i w przyszłości. W drugim przypadku do odbiorcy, który miał już styczność z reklamą, możemy wysyłać kolejne przypominające komunikaty.

Możliwość interakcji z reklamą tu i teraz często przekłada się także na szybsze efekty kampanii. Jeśli dopiero otworzyłeś(-aś) firmę w internecie, to możesz niemal od razu zacząć sprzedawać na Twojej stronie internetowej: zarabiać, zwiększać zyski, rozwijać swój projekt.

Szybkość i elastyczność = oszczędność Twojego czasu i pieniędzy

Przykład: tworzysz rękodzieło albo startujesz w branży prezentowej. Jest październik, listopad, zatem czas idealny. Jednak nie masz jeszcze przygotowanej żadnej kampanii ani materiałów promocyjnych, nie mówiąc o dużym budżecie. Nie musisz zmarnować tej okazji. A najlepiej ją wykorzystać pomoże Ci agencja Google Ads. Ty skupisz się na swojej pracy – a specjalista Google Ads przygotuje całe zaplecze techniczne, teksty i materiały, kreacje, uruchomi kampanię oraz będzie ją na bieżąco optymalizować, aby uzyskała najwyższe wyniki. W ciągu kilkunastu dni Twoje reklamy będą „hulać” w sieci i pomagać Ci sprzedawać już na samym starcie projektu. Inwestując w kampanie Google – zamiast w promocję w tradycyjnych mediach – po prostu oszczędzasz czas i pieniądze (a nierzadko też nerwy!).

Pierwszy krok masz już za sobą, bo właśnie znalazłeś(-aś) dobrą agencję Google Ads. Pozostaje tylko omówić szczegóły i bierzemy się do pracy.

Remarketing = zwiększenie sprzedaży i szybszy zwrot z inwestycji w Google Ads (AdWords)

Kampanie Google Ads mają jeszcze jedną ogromną przewagę nad tradycyjną reklamą – jest nią remarketing. Czyli możliwość kierowania komunikatów do osób, które są już w jakiś sposób związane z Twoją marką, np. znajdują się w bazie mailowej, zamówiły newsletter lub były klientami Twoich sklepów internetowych. To świetne narzędzie sprzedażowe. Tacy odbiorcy w większości są zainteresowani ofertą, mają już jakieś doświadczenia i wspomnienia z Twoją firmą, znają ją, więc są również bardziej skłonni kupić Twój produkt lub skorzystać z proponowanej usługi. Reklamy remarketingowe są ponadto prostym przepisem na przypomnienie o przeglądanych artykułach lub porzuconym koszyku.

Remarketing jest dziś jedną z najbardziej opłacalnych form reklamy. Z jednej strony ma spore przełożenie na sprzedaż, a z drugiej jest także nieodzownym narzędziem do budowania świadomości marki, lojalnej grupy klientów i trwałych relacji z nimi.

Kreatywność i personalizacja = dopasowana, więc skuteczna komunikacja

Reklamy nie mają dobrego PR-u. Z drugiej strony bez nich zwykle też nie ma mowy o sprzedaży i przynoszącym zyski biznesie. Natomiast kampanie Google Ads pozwalają zamienić nachalną lub irytującą (z punktu widzenia odbiorcy) reklamę w rozwiązanie problemu czy wsparcie zakupowe. Tak działa kontekstowość i personalizacja komunikatów, powiązane z wieloma możliwościami doboru formy reklamy. Przykład – sprzedajesz karmę dla psów i kotów. Na powiązanych z tematyką zwierząt stronach umieszczasz subtelne, kreatywne banery, które budują świadomość marki. W wynikach wyszukiwania wykupujesz zaś linki sponsorowane – prowadzące odbiorcę prosto do poszukiwanych produktów, dzięki czemu oszczędza sporo czasu.

Gdy emitowane w Google reklamy są spójne i atrakcyjne dla użytkowników – bo dają im realne wartości – tworzą skuteczną komunikację, która buduje wizerunek marki i wspiera sprzedaż w firmie, działając na plus dla obu stron „barykady”.

Wszystkie te korzyści pomoże Ci osiągnąć nasza agencja Google Ads Empressia!

Typy kampanii Google Ads – co wybrać?

Już wiesz, że warto inwestować w reklamy Google Ads. Ale czy wiesz, że masz do wyboru różne rodzaje kampanii? Możesz wybrać różne typy kampanii Google Ads (AdWords) lub skupić się na jednym, najkorzystniejszym z punktu widzenia Twojego biznesu działaniu. Chętnie doradzimy! Google Ads, jako system reklamowy, dzieli się na:

Kampanie w sieci wyszukiwania

Kampanie w sieci wyszukiwania

Wpisujesz coś do wyszukiwarki Google i na samej górze pojawia się reklama Twojej strony. Idealna sytuacja, prawda? Taki efekt osiągniesz właśnie dzięki kampaniom w sieci wyszukiwania. Zdobądź pierwsze pozycje w Google i zwiększ szansę na to, że potencjalny klient kupi produkt lub skorzysta z usługi akurat w Twojej firmie. To świetne rozwiązanie, jeśli Twoja strona dopiero wystartowała lub nie inwestujesz w działania SEO albo te jeszcze nie przynoszą wystarczających efektów. Chociaż dziś wyniki w sieci wyszukiwania Google możemy scrollować niemal w nieskończoność, sam(-a) dobrze wiesz, że liczy się tylko kilka pierwszych pozycji.

Kampanie wideo

Kampanie wideo

Reklamy wideo skutecznie przykuwają uwagę, ponieważ angażują dwa zmysły: wzrok i słuch. Filmy są łatwiejsze w odbiorze niż inne treści, a poza tym pozwalają wyrazić znacznie więcej i mocniej oddziałują na emocje, które z kolei mają duże znaczenie w procesie zakupowym. Wykorzystaj ich potencjał przy pomocy tego typu kampanii. Wyróżnij się na tle konkurencji i postaw na kampanię wideo w serwisie YouTube oraz na portalach zrzeszonych w sieci reklamowej Google. Twoje materiały wideo powiążemy kontekstowo z zachowaniem i zainteresowaniami grupy docelowej, aby emitować je na stronach tematycznych i branżowych lub w innych serwisach, które chętnie odwiedzają Twoi klienci.

Kampanie promujące aplikacje

Kampanie promujące aplikacje

Dobra promocja apki to dziś konieczność. Reklamuj ją w wyszukiwarce, Google Play, YouTubie czy sieci reklamowej. W systemie reklamowym Google Ads uruchomisz specjalną kampanię dla aplikacji, która obejmuje powyższe rozwiązania. Szybko dotrzesz do odbiorców zainteresowanych aplikacjami podobnymi do Twojej i zwiększysz liczbę jej pobrań. Poprzez kampanie promujące aplikacje zachęcisz też obecnych użytkowników swojej apki do częstszego czy pełniejszego korzystania z niej, przykładowo do przetestowania nowych funkcji lub wykupienia płatnej wersji premium. Rozwiń działania marketingowe lub zmonetyzuj swój projekt z kampanią Google Ads (AdWords)!

Kampanie lokalne

Kampanie lokalne

Reklamy Google Ads nie ograniczają się wyłącznie do świata online. Dzięki reklamom lokalnym wypromujesz sklepy stacjonarne i wydarzenia odbywające się offline. W ramach usługi podasz szczegółowe informacje o lokalizacji oraz wykorzystasz potencjał marketingu wielokanałowego. Kampania lokalna Google Ads łączy różne umiejscowienia reklam: to wyniki wyszukiwania, mapy Google, a także YouTube i strony partnerów Google. Za jej pomocą zwiększysz liczbę klientów odwiedzających stacjonarnie Twoją firmę czy osób biorących udział w wydarzeniu. Dotrzesz do odbiorców szukających konkretnych produktów, usług lub doświadczeń w konkretnym miejscu.

Kampanie inteligentne

Kampanie inteligentne

Oszczędzaj to, co najcenniejsze: czas! Dzięki kampaniom inteligentnym zautomatyzujesz cały proces. Podajesz tylko kilka informacji, a algorytm Google automatycznie tworzy reklamę, ustala koszty czy wybiera miejsce wyświetlania reklam. Google wykorzystuje do tworzenia i optymalizacji kampanii sztuczną inteligencję i machine learning, zaprojektowane na osiąganie najlepszych wyników przy jak najniższych kosztach. Kampanie inteligentne stworzysz w ramach wyników wyszukiwania, sieci partnerskiej i Google Zakupy (Google Shopping).

Kampanie Performance Max

Kampanie Performance Max

Dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads? Z kampanią Performance Max to możliwe! Optymalizuj i zwiększ skuteczność kampanii Google Ads. Wykorzystaj potencjał automatyzacji i rozbudowanych statystyk potrzebnych do analizy. A na końcu ciesz się z większej liczby i wartości konwersji. Podobnie jak w kampaniach inteligentnych w usłudze Performance Max Google wykorzystuje sztuczną inteligencję. Różnica polega na tym, że w ramach jednej kampanii masz dostęp do wielu jej typów. Możesz też podać więcej danych wejściowych, w tym zadbać o własne teksty i obrazy.

Content

Kampanie produktowe

Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google oraz na karcie Zakupy Google pomagają atrakcyjnie przedstawić towar. W ramach kampanii wyświetlisz zdjęcie przedmiotu, tytuł, cenę, nazwę sklepu i inne informacje, które zachęcą użytkownika do kliknięcia! W ten sposób skrócisz ścieżkę potencjalnego klienta do zakupu Twojego produktu. Odbiorca nie musi przeglądać całego sklepu lub danej kategorii: znajduje interesujący go artykuł bezpośrednio w wynikach wyszukiwania i od razu przechodzi na stronę umożliwiającą jego nabycie. To reklamy nastawione na konwersję = przepis na szybkie zwiększenie przychodów i zysków Twojej firmy.

Jak w praktyce działa reklama Google Ads/AdWords?

Kampania Google Ads wybrana i ustawiona. Co dzieje się dalej, gdzie zobaczysz swoje reklamy? I dlaczego akurat tam, a nie gdzie indziej, lub np. na trzeciej, a nie pierwszej pozycji? W praktyce każda reklama w systemie Google bierze udział w aukcji. To od wyniku tej aukcji zależy, czy w ogóle w danej chwili się wyświetli, w którym miejscu na stronie i na której pozycji względem reklam konkurencji – to wszystko dzieje się, a więc zmienia, w zasadzie nieustannie i automatycznie. Z kolei na powodzenie w aukcji i związane z nim parametry wyświetlania reklamy wpływa jej ranking – obliczany za każdym razem, gdy ta kwalifikuje się do emisji.

Które reklamy zajmują najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania albo najlepsze miejsca na stronach internetowych serwisów i w aplikacjach partnerskich? Te wygrywające aukcję, czyli o najwyższym rankingu. A jak go uzyskać?

od czego zalezy pozycja reklamy w google ads

Od czego zależy pozycja reklamy w Google Ads? Ranking reklamy w 6 punktach:

  • Stawka – informujesz system Google Ads o tym, ile jesteś w stanie maksymalnie zapłacić za kliknięcie reklamy. Nasi eksperci pomogą wyestymować stawkę i tak rozdzielić budżet, żeby cała kampania była optymalna, maksymalnie opłacalna. Stawkę możesz zmienić w każdej chwili. W praktyce koszt kliknięcia jest przeważnie niższy od założonego.
  • Jakość – reklamy graficzne, tekstowe lub wideo muszą być przygotowane dobrze i być trafne. System ocenia jakość reklam i podsumowuje ich wynik, który możemy monitorować i optymalizować. Znaczenie ma również profesjonalizm i użyteczność samej witryny docelowej, do której kieruje reklama. Jeśli trzeba będzie ją poprawić, przygotujemy rekomendacje.
  • Próg – system Google Ads narzuca również minimalne progi jakości, które są wymagane, żeby wyświetlać reklamy. Jeśli ustalisz stawkę niższą niż progowa, reklama się nie wyświetli. Progi zmieniają się dynamicznie w trakcie aukcji, w których biorą udział reklamy. Zależą m.in. od jakości i pozycji reklam, lokalizacji i urządzeń użytkowników, charakteru i tematu wyszukiwanych fraz.
  • Konkurencyjność – gdy dwie reklamy, które „walczą” o tę samą pozycję, spełniają podobne czynniki rankingowe, obie mają szansę na zdobycie tej pozycji. Im większa różnica w rankingach tych dwóch reklam, tym większa szansa wygranej w przypadku reklamy o wyższym rankingu. Może ona mieć jednak wyższy koszt kliknięcia.
  • Kontekst – czyli słowa kluczowe, lokalizacja użytkownika, rodzaj urządzenia, z którego korzysta (komputer czy smartfon, tablet), a nawet godzina wyszukiwania czy inne sygnały, w tym pozostałe reklamy oraz organiczne wyniki wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania. Ważnym czynnikiem jest tu charakter słów kluczowych, a więc również sama branża (np. uniwersalna kontra wyspecjalizowana i niszowa).
  • Wpływ innych formatów i komponentów – na ranking mają wpływ również dodatkowe informacje, takie jak numer telefonu lub linki prowadzące do poszczególnych podstron w ramach witryny. Mogą mieć znaczenie dla odbiorcy, np. ułatwić kontakt z firmą czy znalezienie określonego produktu, więc Google ocenia ich wpływ na ogólną skuteczność reklamy.

Nie przepalaj budżetu

Nieodpowiednio ustawiona kampania w sieci reklamowej Google Ads, kreacje graficzne niedostosowane do formatu banneru, za długie teksty, które Google „ucina” w reklamie lub inne niedopracowane szczegóły, mogą przyczynić się do… straty pieniędzy!

Dlatego właśnie prowadzenie kampanii Google Ads należy powierzyć specjalistom. Takich znajdziesz w agencji Empressia!

DARMOWA WYCENA GOOGLE ADS
nie przepalaj budżetu

Google AdWords czy Ads? 🤔

W 2018 r. system reklamowy Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads. Mimo to wiele osób nadal potocznie używa starej nazwy. Kampanie Google AdWords nadal istnieją, ale pod inną – skróconą nazwą. Podobnie zresztą jak agencje AdWords, tyle że dziś przemianowane na agencje Google Ads.

Google często zmienia nazwy różnych programów, narzędzi, a nawet algorytmów czy aktualizacji. Jak zatem powinniśmy mówić: kampania Google AdWords czy Ads? Choć potocznie wciąż możemy wspominać o AdWords, oficjalną i aktualną nazwą pozostaje Google Ads!

Czy inwestycja w reklamy Google Ads się opłaca?

Mówi się, że reklamy Google Ads wyświetlają się zawsze i to jest najlepsza gwarancja tego rozwiązania. Zazwyczaj ten proces porównuje się do pozycjonowania stron internetowych, gdzie nawet gdy określisz budżet, nie masz gwarancji pozycji. Ale w Google Ads jest czasami podobnie. Mimo określonych stawek i ustawionych reklam możesz przepalić budżet.

Inwestycja w reklamy Google Ads jest opłacalna wtedy, gdy masz ustalony jasny cel, mądrze rozplanowany budżet, określoną konkurencję, z którą nie tylko chcesz, ale możesz walczyć, odpowiednio zoptymalizowaną kampanię i dokładną grupę odbiorców, do których masz kierować materiały promocyjne.

czy inwestycja w reklamy google ads sie oplaca.png

Cel reklamy

Jeśli masz jasno określony cel reklamy, na przykład zwiększenie sprzedaży produktów lub generowanie leadów, Google Ads może być skutecznym narzędziem w jego realizacji. Możemy zoptymalizować kampanie reklamowe w Google Ads pod kątem konwersji, czyli wykonania określonej czynności przez użytkownika – przykładowo wypełnienia formularza, zatelefonowania do firmy czy dodania produktu do koszyka. Gdy kampanie Google Ads mają jasno określone cele, wówczas skutecznie je mierzymy, analizujemy i optymalizujemy. Ty zaś widzisz czarno na białym, czy reklama działa i przynosi zwrot z inwestycji na satysfakcjonującym poziomie.

Budżet reklamowy

Pomożemy Ci ustalić odpowiedni budżet na reklamy Google Ads. Koszty mogą się różnić w zależności od branży, konkurencji i wybranych słów kluczowych. Ważne jest ustalenie realistycznego budżetu reklamowego, który pozwoli osiągnąć zamierzone cele. Budżet na kampanie Google Ads jest też jednym z obszarów optymalizacji, dlatego w czasie naszej współpracy możemy zarekomendować Ci jego zwiększenie lub inne rozplanowanie, tak aby najefektywniej wykorzystać inwestowane środki. Zyskasz nad nim pełną kontrolę: nie zapłacisz za reklamy Google Ads więcej, niż zadeklarujesz, a ponadto dokładnie przeanalizujesz, jak i na co zapracowały Twoje pieniądze.

Konkurencja

Jeśli branża, w której działasz, jest silnie konkurencyjna, koszty reklam w Google Ads mogą być wyższe. Należy wziąć pod uwagę konkurencję i określić, czy masz odpowiednią strategię marketingową i budżet na rywalizację z innymi firmami. Chętnie w tym pomożemy! Skuteczna reklama Google Ads w wynikach wyszukiwania przy aktywnej konkurencji i ograniczonym budżecie wciąż jest możliwa, ale trzeba ją dobrze przemyśleć i poszukać kompromisów. Wypracowujemy je (przykładowo) poprzez wykluczenie niedających realnej szansy na konwersję słów kluczowych, lub skupienie się na frazach tzw. długiego ogona, które najlepiej oddają intencje użytkowników.

Optymalizacja i monitorowanie

Skuteczne korzystanie z Google Ads wymaga ciągłej optymalizacji i monitorowania kampanii. Wymaga to analizy danych, testowania strategii reklamowych i dostosowywania kampanii do różnych czynników. Współpracując z nami, ta praca jest po naszej stronie. Optymalizacja kampanii Google Ads polega na dostosowywaniu m.in. słów kluczowych (dodawanie i wykluczanie), stawek za kliknięcie reklamy czy konwersję oraz parametrów grupy docelowej na podstawie zebranych wyników, analizy działań konkurencji i Twoich celów biznesowych. W zakresie Google Ads możemy również przeprowadzać testy A/B treści reklam (reklamy tekstowe) czy kreacji graficznych (banery).

Docelowa grupa odbiorców

Google Ads oferuje zaawansowane opcje targetowania, które pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Jeśli dobrze zrozumiesz swoją docelową grupę odbiorców i zoptymalizujesz kampanie pod kątem ich potrzeb i preferencji, możesz osiągnąć lepsze wyniki. Wszystko zależy od celów reklamy Google Ads, budżetu i oczekiwanych efektów czy zwrotu z inwestycji. Czasem warto działać szeroko i polegać na zasięgach, aby w krótszym czasie skutecznie wzmocnić świadomość marki i zbudować jej wizerunek. Innym razem lepiej sprawdzi się maksymalnie zawężona grupa odbiorców: wyłącznie do osób, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, że wykonają określoną czynność (np. kupią produkt, wypełnią formularz czy zaprenumerują newsletter).

Kiedy i jak zainwestować w kampanie Google Ads?

Potencjał kampanii Google Ads jest ogromny, jednak nie każdy, nie zawsze i nie w ten sam sposób może go w pełni wykorzystywać. W agencji Google Ads Empressia zawsze stawiamy sprawę jasno i uczciwie. Doradzimy Ci takie działania, które w stosunku do Twojej oferty, budżetu, konkurencji i grupy docelowej przyniosą najlepsze rezultaty.

Reklama Google Ads, social media czy organiczne pozycje w wynikach wyszukiwania?

Oczywiście – najlepiej spójnie połączyć wszystkie te trzy działania. Jednak wiemy, jak jest: budżet marketingowy nie rozciągnie się za dotknięciem różdżki. Jeśli oczekujesz szybkich efektów, chcesz zacząć sprzedawać lub zwiększyć swój przychód, najlepszym wyborem będzie z reguły nastawiona na konwersje kampania Google Ads albo płatne reklamy w mediach społecznościowych – zależnie od tego, gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci, gdzie zazwyczaj szukają produktów/usług podobnych do Twoich oraz co robi (lub nie) konkurencja.

Jeżeli Twoja firma już zarabia, a w dodatku działasz w niszowej branży, być może lepiej zainwestować w SEO. To proces złożony i rozciągnięty w czasie, lecz w ogólnym rozrachunku może wypaść najefektywniej i najtaniej. Utrzymując wysokie pozycje na różne frazy związane z ofertą, z powodzeniem przeprowadzisz klientów jak za rękę przez wszystkie etapy lejka sprzedażowego, i to relatywnie niskim kosztem.

Czy możliwe jest samodzielnie prowadzenie kampanii Google Ads?

I tak, i nie. To znaczy – możliwe jest, ale bez specjalistycznej wiedzy i dużego doświadczenia z reguły nie przynosi zadowalających efektów. Jest prostą drogą do przepalenia budżetu, więc zmarnowania pieniędzy, nawet w przypadku kampanii inteligentnych, wspieranych przez zaawansowane algorytmy i AI. Jeśli nie oczekujesz spektakularnych rezultatów, masz wolne środki i chcesz się uczyć: śmiało – to może być wciągająca i wartościowa przygoda. Natomiast jeśli wymagasz realnego wsparcia dla swojego biznesu, potrzebna Ci dobra agencja Google Ads.

Wyłącznie ekspert jest w stanie skutecznie dopasować elementy strategii kampanii Google takie jak najkorzystniejsze z punktu widzenia Twojego biznesu frazy kluczowe (z wykluczeniem tych, które nie „żrą”), optymalny budżet i stawki. Tylko specjalista wie, jaki współczynnik konwersji jest satysfakcjonujący w danej branży i może ocenić, czy reklama jest skuteczna i co zrobić, by ją poprawić. Wreszcie pozostają kwestie np. sezonowości sprzedaży, marż produktowych i wizerunku marki, o których algorytmy nie mają pojęcia. Ty albo Twój marketingowiec już tak, jednak czy macie na co dzień na to czas i wiecie, jak zoptymalizować zgodnie z nimi kampanię?

Czy warto myśleć o kampanii Google Ads przy małym budżecie?

Lepiej zrobić niewiele niż nic. I pozyskać kilku klientów zamiast żadnego. Oferta kampanii Google Ads jest szeroka i elastyczna. Możesz przykładowo postawić tylko na jeden typ reklamy. Łatwiej jest skutecznie zoptymalizować jedną kampanię niż kilka. A jeśli prowadzisz biznes również stacjonarnie, być może lepiej zdecydować się na kampanie lokalne Google Ads, niż na promocję sklepu online – i konkurować z dziesiątkami firm. W praktyce natomiast wiele zależy od branży oraz od Twojej strategii biznesowej. W doborze typu kampanii i zaplanowaniu budżetu doradzi Ci specjalista Google Ads z agencji Empressia. Bezpłatnie wycenimy nasze usługi i podpowiemy, czego możesz się spodziewać, lub zarekomendujemy inne działania.

W przypadku niewielkich budżetów to ciągła optymalizacja kampanii Google Ads gra główną rolę. Nie można sobie pozwolić np. na zbyt szybkie wyczerpanie miesięcznego budżetu bądź wyświetlanie reklam na frazy pozbawione intencji zakupowych. Warto też skupić się wyłącznie na kluczowych produktach czy usługach.

Czy reklama w systemie Google Ads może realnie wspierać sprzedaż?

Tak – kampanie Google Ads mogą realnie wspierać sprzedaż produktów czy usług. Co więcej, możesz też dokładnie zmierzyć, jak przekładają się na przychód Twojej firmy. Umożliwia to zoptymalizowanie kampanii pod określoną konwersję – czyli działanie, jakie ma wykonać odbiorca – np. dodanie artykułu do koszyka, zakup produktu, wysłanie formularza lub zatelefonowanie do firmy. Zazwyczaj wykorzystuje się do tego reklamy w wyszukiwarce Google: tekstowe i produktowe. Te drugie pozwalają zaprezentować bezpośrednio w wynikach wyszukiwania powiązane z konkretnym zapytaniem produkty, łącznie z ich zdjęciami, cenami, adresem sklepu, opiniami czy informacjami o dostawie. Takie reklamy Google Ads wyświetlają się też w zakładce Google Zakupy i w innych miejscach w sieci.

Skuteczność reklam Google Ads nastawionych na sprzedaż zależy jednak nie tylko od nich samych. Potencjalny klient może chcieć kupić Twój produkt, ale nie zrobi tego, jeśli np. nie będzie miał zaufania do strony, każesz mu długo czekać na dostawę czy nie obsługujesz jego ulubionej płatności. Przed rozpoczęciem takiej kampanii musisz się upewnić, że po stronie sklepu wszystko działa na tip-top.

Reklama w wynikach wyszukiwania czy w sieci reklamowej Google?

Znowu: jeśli tylko pozwala na to budżet, warto połączyć oba typy reklamy Google Ads – promować swój biznes we wszystkich miejscach, w których znajdują się potencjalni klienci, i stworzyć kompletny lejek sprzedażowy. W sieci wyszukiwania „łapiesz” odbiorców na frazy powiązane ze swoją ofertą. A rozległa sieć reklamowa Google umożliwia Ci kontekstowe kierowanie komunikatów na tematycznych stronach. Przykładowo, masz pensjonat w Zakopanem. Dobrze byłoby wyświetlać się z reklamami w wyszukiwarce np. na frazę „zakopane nocleg”: ta osoba już potrzebuje Twojej usługi. Jednak warto też pomyśleć o reklamie na portalu turystycznym: w ten sposób zbudujesz świadomość marki, która może zaowocować w przyszłości.

Skuteczne reklamy Google Ads – na co zwrócić uwagę?

Dobra agencja Google Ads zna na wylot nie tylko „technikalia” – system reklamowy i wyszukiwarkę Google, ale i potrzeby, oczekiwania, postawy i zachowania dzisiejszych konsumentów. Nie tylko ustawi/zoptymalizuje parametry kampanii, również wesprze w przygotowaniu kreacji reklamowych lub sama je opracuje. Jednak nawet gdy całość prac zlecisz na zewnątrz, wciąż warto trzymać rękę na pulsie.

Na co zwrócić uwagę, jak to powinno wyglądać?

Reklamy tekstowe, linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania

  • Treść reklamy musi być ściśle powiązana z Twoją ofertą – informacje powinny być aktualne i konkretne i nieść jak największą wartość dla odbiorcy. Skupiamy się na języku korzyści oraz wyróżnikach marki, firmy lub oferty. Nie powielamy frazesów takich jak „wysoka jakość”, „wieloletnie doświadczenie”, a zamiast nich stawiamy na konkrety: ceny, liczby, procenty, przykłady itd.
  • Reklama tekstowa powinna odpowiadać na zapytanie użytkownika. Po pierwsze: uwzględniać zastosowane przez niego słowa kluczowe (zwłaszcza w nagłówkach), po drugie też precyzyjnie wpisywać się w jego potrzeby. Warto zastanowić się, dlaczego odbiorca szuka danego produktu/usługi, jaki problem one rozwiązują i jak mogą zmienić życie konsumenta na lepsze.
  • Obowiązkowa część reklamy to… wezwanie do działania. Bo w końcu trudno oczekiwać od odbiorcy wykonania określonej czynności, jeśli o niej nie powiemy i do niej nie zachęcimy. Dobrze jest wykorzystać w reklamie wszelkie dostępne rozszerzenia, np. linki do powiązanych podstron, lokalizację, numer telefonu i najważniejsze informacje. To ułatwi odbiorcy kontakt z firmą, a poza tym zwiększy też powierzchnię reklamy, więc i jej widoczność oraz czytelność.

Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google

  • Profesjonalna, kreatywna i raczej minimalistyczna grafika. Chodzi o to, żeby nie „zbombardować” i tak już przebodźcowanego internauty obrazem i treścią. Warstwa graficzna musi przyciągać wzrok: dobrze sprawdzają się m.in. kontrasty kolorystyczne, lecz jednocześnie być czytelna i nienachalna. Dobrze, jeśli bezpośrednio nawiązuje do reklamowanego produktu lub usługi.
  • Widoczne logo, trafne hasło i wezwanie do działania w formie buttona (przycisku). Logo nie może ginąć w grafice: odbiorca powinien je zapamiętać – nawet nieświadomie. Hasła? Najlepiej sprawdzają się krótkie, czytelne, łączące treść oferty z korzyściami płynącymi z zakupu produktu/usługi. Wyróżniający się kolorystycznie przycisk z jasnym CTA zachęca do kliknięcia baneru.
  • Nie bój się elastycznych reklam displayowych. Google sam może złożyć grafikę reklamową, w wielu różnych wariantach, i z reguły radzi sobie świetnie – a to pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze na wsparcie projektanta. Zadbaj tylko o dobre dane wyjściowe: profesjonalne, ciekawe zdjęcia i teksty. Oddanie ich w ręce maszyn sprawia, że reklamy wyświetlą się w większej liczbie miejsc.

Reklamy wideo w serwisie YouTube i sieci partnerskiej Google

  • Masz zaledwie 3 sekundy na przyciągnięcie uwagi odbiorcy – w tym czasie powinna też pojawić się marka. A dzięki temu zmniejszysz szansę na pominięcie reklamy lub skutecznie wykorzystasz czas, zanim widz to zrobi. Skup się na korzyściach, zaletach, konkretach, przykładach: tym wszystkim, co daje wartość. Zadbaj o profesjonalne, atrakcyjne wideo i audio.
  • Staraj się wpisać w natywne środowisko reklamy, zaciekawić widza – unikaj frazesów i schematów znanych z reklamą TV. Pobudź serce lub umysł odbiorcy poprzez odwołanie się do głębokich emocji, humor, szok, inspirującą i wartościową wiedzę.
  • Pamiętaj o transkrypcji i nie „zanękaj” odbiorcy na śmierć jednym filmem. Wielu internautów ogląda wideo bez dźwięku – bazuje na napisach. Poza tym Twoim klientem może też być przecież osoba niesłysząca, więc warto zadbać o transkrypcję. A nawet kreatywna, wartościowa i nienachalna reklama może się „przejeść” – dlatego warto pomyśleć o ograniczeniu częstotliwości jej wyświetlania (capping).
projektowanie stron internetowych

Certyfikat Google Partners

Szukasz ekspertów, którzy dobrze wypromują Twoją stronę internetową, e-sklep, a może nawet wydarzenie stacjonarne? Jesteś w dobrym miejscu!

Mamy status Partnera Google, co tylko potwierdza, jak działamy. Mamy umiejętności, doświadczenie i przede wszystkim chęć do pomocy! Maksymalizujemy sukces kampanii naszych klientów. Rozwijamy Twój biznes.

Zapraszamy do kontaktu!

DARMOWA WYCENA GOOGLE ADS
Oceń nasze usługi
5/5 na podstawie 2 głosów

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.