Google ads adwords
Google Adwords
Reklama w postaci linków sponsorowanych Google Ads (Adwords) to doskonałe rozwiązania dla tych, którzy cenią sobie pełną kontrolę nad kosztami reklamy. Google Ads (AdWords) charakteryzuje się ogromnymi możliwościami konfiguracyjnymi. Reklamy te możemy targetować bardzo precyzyjnie tak, aby wyświetlały się tylko tym odbiorcom, na którym nam zależy. Potocznie zwane “adwordsy” to również świetny sposób na natychmiastową widoczność w wynikach wyszukiwania Google, ponieważ w przeciwieństwie do działań SEO, nie musimy tak długo czekać na efekty.
Czy wiesz, że?
Dzięki kampanii Google Ads (AdWords) Twoja strona www może być widoczna w TOP10 Google już 5 minut po jej uruchomieniu?
Reklama Google Ads (AdWords) pozwala śledzić użytkownika Twojej strony www, pokazując mu reklamę Twojej firmy na zewnętrznych portalach, które aktualnie przegląda?
Obecność Twojej witryny zarówno w wynikach organicznych, jak i płatnych zwiększa chęć użytkownika do wejścia na Twoją stronę www?
Jesteśmy certyfikowanym partnerem Google, dzięki czemu masz pewność, że realizowana przez nas kampania zostanie wykonana na najwyższym poziomie. Certyfikat "Google Partners" poświadcza nasz profesjonalizm w zakresie tworzenia kampanii Google AdWords.
Reklama Google Ads (AdWords) może być widoczna w:
- sieci wyszukiwania
- sieci reklamowej
- formie remarketingu czyli displayowej reklamy śledzącej
- filmach YouTube
Jakie kampanie oferuje Google Ads (Adwords)?
Kampanie w sieci wyszukiwania
Podstawowy i najbardziej znany typ kampanii Google Ads (Adwords). Polega na wyświetlaniu płatnych wyników w polu wyników wyszukiwania. Pozycja zależy od wielu czynników - większy wpływ na nią mają nawet niekoniecznie przeznaczone środki, tylko adekwatność i dopasowanie do konkretnych słów kluczowych.
Kampanie w sieci reklamowej
Chodzi tutaj głównie o reklamy graficzne, które pojawiają się na serwisach internetowych współpracujących z Google. Mogą to być zarówno reklamy displayowe, jak i te, pojawiające się na gmailu oraz youtube (nie dotyczy oczywiście reklam wideo).
Kampanie produktowe
Ta funkcja pozwala na wyświetlanie w górnej części wyników wyszukiwania (nad wynikami płatnymi i organicznymi), a także po prawej stronie konkretnych ofert produktowych, składających się ze zdjęcia danego artykułu, nazwy, ceny oraz linku przekierowującego bezpośrednio do sklepu.
Kampanie wideo
Obejmują w głównej mierze promocję spotów na YouTube oraz w sieci reklamowej Google. Mogą również być wyświetlane w aplikacjach mobilnych współpracujących z amerykańskim gigantem.
Uniwersalne kampanie promujące aplikację (w Google Play, YouTube czy sieć reklamowa Google)
Rozbudowany typ kampanii, pozwalający na promowanie swojej aplikacji w niezwykle prosty sposób. Wszystko, co trzeba zrobić, to wymyślić tekst, określić stawkę i swój budżet, a wyświetlane reklamy będą automatycznie dostosowywać się do miejsca, w którym występują.
Sposoby rozliczania kampanii
CPC (Cost Per Click)
Najprostszy sposób rozliczania tradycyjnych kampanii tekstowych w sieci wyszukiwania. Polega na rozliczaniu zlecającego reklamę za liczbę kliknięć, które wykonali użytkownicy. Nie musisz płacić więc za samą obecność reklamy w przestrzeni internetowej - koszty dotyczą tylko realnych efektów.
CPM (Cost Per Mille)
W tym przypadku kampania rozliczana jest w oparciu o cenę za 1000 wyświetleń danej reklamy. Z reguły jest to mniej opłacalne, niż płatność za konkretne kliknięcia, ale zdarzają się wyjątki od niej wyjątki - wiele zależy od współczynnika klikalności.
CPV (Cost Per View)
Naturalny sposób rozliczania kampanii wideo. Ważna jest tutaj liczba wyświetleń danej reklamy. Im więcej użytkowników do niej dotrze i będzie miała szansę ją zobaczyć, tym większa będzie stawka.
CPA (Cost Per Action)
Model rozliczania polegający na zjawisku konwersji. Reklamodawca płaci wtedy tylko w przypadku, gdy użytkownik wykona pożądane działanie (dokona zakupu, zarejestruje się, zapisze się do newslettera itp.).


Pozycjonowanie a Google Ads
Choć pojęcia wydają się pokrewne, to tak naprawde obydwa działania służą trochę innym celom. A bardziej precyzyjnie - mają odmienną specyfikę działania. Z tego względu nie da się zastąpić w stu procentach jednej strategii drugą.
Wybór strategii zależy w głównej mierze od efektu, który chcesz osiągnąć.
Przede wszystkim pozycjonowanie jest metodą dużo trwalszą i bardziej stabilną. Wymaga dłuższych przygotowań (czasem nawet kilka lat), jednak jego efekt oddziałuje długo i efektywnie. Kampanie Google Ads (AdWords) mogą być uruchomione natychmiast i równie szybko można spodziewać się wymiernych efektów.
Ile kosztuje kampania Google Ads, a ile pozycjonowanie?
Koszty prowadzenia działań dotyczących pozycjonowania strony internetowej mogą być nawet kilkukrotnie mniejsze niż kampanie w Google Ads (AdWords). W pierwszym przypadku płacisz przede wszystkim za pracę pozycjonera oraz pozostałych specjalistów zatrudnionych w agencji obsługującej Twoje zlecenie. Pozyskiwanie niektórych linków (jedna z ważniejszych części pozycjonowania) może wiązać się również z dodatkowymi opłatami.
Reklama Google Ads wymaga inaczej rozdysponowanych nakładów finansowych, ponieważ prócz prowizji dla agencji obsługującej kampanię, trzeba również zapłacić Google za możliwość prezentacji swoich treści w uprzywilejowanych miejscach. Ile kosztuje prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords)? Zależy to oczywiście od wielu czynników, takich jak sposób rozliczania, sukces danej kampanii, czas jej trwania czy chociażby konkurencyjność branży. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że nie istnieje odgórnie ustalona stawka za dany typ kampanii Google Ads (AdWords).
Kwota, którą ostatecznie płacisz za promowanie swojej strony internetowej w sieci, ustalana jest w procesie licytacji pomiędzy reklamodawcami.
Oznacza to, że proces opracowywania strategii, w której skład wchodzi budżet na konkretną kampanię, jest niezwykle dynamiczny. Ostatecznie to, jaka jest cena kampanii Google Ads (AdWords), zależy od stawek, które mogą zmieniać się bardzo często. Trzeba więc stale kontrolować i analizować napływające dane.


Rozwiązanie - integracja
Co więc wybrać: pozycjonowanie czy Google Ads (AdWords)? A może jedno i drugie? Najlepszym możliwym wyjściem, które zapewnia zadowalające wyniki, jest właśnie łączenie obydwu strategii. Dlaczego tak się dzieje?
- Odpowiednio przeprowadzony (i stale kontrolowany) proces pozycjonowania przyniesie wysoką pozycję w wynikach organicznych, co może być niezwykle trwałym osiągnięciem,
- profesjonalne kampanie Google Ads (AdWords) mogą doskonale posłużyć szybkim akcjom reklamowym, na które firma nie chce się pozycjonować,
- zastosowanie obydwu strategii jednocześnie pozwala dotrzeć do wszystkich użytkowników - jedni wolą wygodne wyniki reklamowe, inni bardziej ufają wynikom organicznym,
- Google Ads (AdWords) może dotyczyć sfer nieosiągalnych przez pozycjonowanie - mowa tu o kampaniach innych niż tradycyjne wyniki w sieci wyszukiwania.
Kampanie AdWords - oferta
Zajmujemy się prowadzeniem oraz optymalizacją kampanii Google Ads (AdWords) w różnych odsłonach. Z nami dopasujesz optymalną strategię dla swojej firmy i sprawisz, że efekty będą widoczne gołym okiem. W zależności od Twoich potrzeb dostosujemy typ kampanii oraz zakres jej oddziaływania. Skontaktuj się z nami i zacznij promować swoją stronę internetową w sieci już dziś.