Zainwestuj w reklamę i zarabiaj. Skuteczne kampanie Google Ads z agencją Empressia.
Agencja Google Ads – reklamy w wyszukiwarce Google (i nie tylko!)
Za pomocą kampanii Google Ads (znanych dawniej jako Google AdWords) możemy dotrzeć do Twojej grupy docelowej i zwiększyć widoczność strony w sieci. Niezależnie od tego, czy chodzi o reklamy w wynikach wyszukiwania, na portalu YouTube, czy stronach internetowych, które odwiedza Twój potencjalny klient – pomożemy Ci skutecznie wypromować biznes.
Kampanie Google Ads (AdWords) realizują różne cele biznesowe – od wzmocnienia świadomości istnienia i budowania pożądanego wizerunku marki (zasięgi), przez zwiększenie zaangażowania (np. ruch na stronie, zapis do newslettera lub programu lojalnościowego), aż po bezpośrednią sprzedaż produktów lub usług (pozyskiwanie leadów i konwersje). Powiedz nam, czego potrzebujesz i oczekujesz, a my zajmiemy się resztą!
Razem stwórzmy kampanię Google Ads, która przyciągnie uwagę i przyniesie sukces!
DARMOWA WYCENA GOOGLE ADSReklama Google Ads – wirtualny billboard w internecie
Reklamy w radiu i telewizji są już, można powiedzieć, naturalnym zjawiskiem. Stanowią integralną część słuchania i oglądania. Podobnie jest z reklamą w internecie. Czytasz artykuł, w którym nagle, prawie niezauważalnie pojawia się subtelna reklama. Odpalasz klip na YouTube, ale najpierw… reklama! Innym razem wpisujesz słowo kluczowe do wyszukiwarki Google i na początku wyświetlają się wyniki sponsorowane. To właśnie reklama w Google Ads.
Czasami taki komunikat może Ci umknąć. Innym razem zirytować… Kolejnym wpaść do podświadomości. W końcu jednak przychodzi taka chwila, że to właśnie dzięki takim linkom sponsorowanym lub prezentacji produktów szybko i sprawnie dostajesz to, czego szukasz i potrzebujesz. I taka reklama również staje się integralną częścią doświadczenia w cyfrowym świecie. Tyle że w przeciwieństwie do spotów telewizyjnych czy radiowych kampania Google Ads (AdWords) jest dostępna dla każdej firmy, elastyczna, nienachalna i dobrze dopasowana do zarówno intencji odbiorcy, jak i jego preferencji czy zachowań. Razem z nami dowiesz się, jak wykorzystać jej potencjał i przekuć w szansę dla swojego biznesu!
Prowadzenie Google Ads – Twoje reklamy w rękach specjalistów, partnerów Google
Mimo że system reklamowy Google Ads (wcześniej Google AdWords) jest otwarty dla każdego, skuteczne działania promocyjne wymagają specjalistycznej wiedzy i sporego doświadczenia. To tak jak np. z maszyną do szycia. Możesz ją kupić już dziś i nawet w kilka dni wystarczająco dobrze opanować jej obsługę. Ale stąd do uszycia wieczorowej sukni lub garnituru na miarę prowadzi długa droga. Jeśli chcesz realnie zwiększyć sprzedaż swoich produktów/usług albo skutecznie zbudować i wzmocnić świadomość i pożądany wizerunek marki, potrzebna Ci fachowa pomoc – dobra agencja AdWords/Google Ads.
Zapytasz – no dobrze, ale dlaczego wybrać akurat was?
Aby uzyskać taki status, musieliśmy spełnić wiele warunków potwierdzających w praktyce naszą wiedzę, umiejętności, doświadczenie. Wymagania są wysokie – obejmują m.in. ocenę skuteczności konta Google Ads na poziomie minimum 70% i zarządzanie budżetem w wysokości co najmniej 10 000 dolarów w ciągu 90 dni. Status Partnera Google poświadcza również, że nasi specjaliści zdobyli kompetencje wymagane do obsługi kampanii Google Ads (AdWords) klientów, uzyskując stosowne certyfikaty. Uprawnia nas do nazywania siebie ekspertami – Tobie zaś daje pewność, że Twoje kampanie Google Ads trafią w dobre ręce.
Po pierwsze wspólnie określamy cele kampanii Google Ads; to np. zwiększenie ruchu na stronie, liczby transakcji albo pozyskanie nowych klientów. Po drugie dopasowujemy te cele (i narzędzia do ich realizacji) do struktury Twojego lejka sprzedażowego. Dalej dobieramy typy kampanii Google Ads, słowa kluczowe, miejsca wyświetlania reklam i „parametry” grupy docelowej. Rozplanowujemy budżet i ustalamy maksymalny koszt kliknięcia reklamy (CPC – cost per click), jej wyświetlenia (CPV – cost per view) czy konwersji (CPA – cost per action), czyli wykonania pożądanej czynności przez klienta (np. zakupu).
Konfigurujemy konto Google Ads i podpinamy pod nie Google Analytics, Tag Managera i inne narzędzia do analityki. Nie musisz się na tym wszystkim znać. Dokładnie wyjaśnimy, jakich danych i dostępów od Ciebie potrzebujemy i jak je uzyskać. Zawsze służymy pełnym wsparciem technicznym i merytorycznym. Wierzymy, że Twój sukces przekłada się na nasz i odwrotnie. Dlatego chętnie dzielimy się naszym doświadczeniem i rzetelnie doradzamy w doborze typów i parametrów kampanii Google Ads (AdWords), aby połączyć skuteczność reklam z maksymalną ich opłacalnością.
Rzetelna obsługa Google Ads (AdWords) to znacznie więcej niż przygotowanie materiałów, ustawienie kampanii i oczekiwanie na świetne wyniki. Bo żeby je uzyskać, trzeba ciągle monitorować, analizować i optymalizować reklamy. Tym zajmują się nasi specjaliści – którzy nie znają pojęcia „wystarczająco dobrze”. Wierzymy, że wszystko da się zrobić lepiej. I do tego też dążymy, nieustannie walcząc o zwiększanie liczby konwersji i obniżanie ich kosztów. Naszym celem są maksymalnie skuteczne i opłacalne kampanie Google Ads – zyski z reklam, które przełożą się na sukces i rozwój Twojej firmy.
To Twoje pieniądze – dlatego u nas zawsze masz wgląd w to, jak pracują i czy nasze działania rzeczywiście przekładają się na biznesowe korzyści dla Twojej firmy. Przydzielimy Ci indywidualnego opiekuna, doświadczonego specjalistę Google Ads, z którym pozostaniesz już w stałym kontakcie. Nasi pracownicy są otwarci na potrzeby i oczekiwania, a i sami chętnie wychodzą z inicjatywą.
Po wstępnej rozmowie o Twojej firmie, celach, potrzebach oraz oczekiwaniach przygotujemy indywidualną ofertę i cennik. Google Ads (AdWords) wymagają określenia budżetu reklamowego, musimy również poznać zakres działań: i to od tych dwóch spraw w głównej mierze zależy koszt obsługi kampanii. Jednak jeśli w trakcie naszej współpracy Twoje potrzeby i oczekiwania się zmienią, my także się do nich dostosujemy. Ze strony naszych specjalistów możesz liczyć na pełen profesjonalizm, a zarazem otwartość, zrozumienie i morze życzliwości.
W naszej firmie znajdziesz rzetelnego partnera od najważniejszych obszarów marketingu w internecie. Chętnie stworzymy, przebudujemy albo odświeżymy Twoją stronę internetową czy sklep online, zajmiemy się też pozycjonowaniem serwisu oraz jego promocją w social mediach i Google Ads. Agencja Empressia pomoże Ci rozwinąć Twój biznes i zwiększyć zyski – zapraszamy!
Porównanie kampanii – Google Ads vs reklama tradycyjna
Cecha | Kampanie reklamowe Google Ads | Kampanie reklamowe tradycyjne |
---|---|---|
Targetowanie | Precyzyjne targetowanie grupy docelowej na podstawie słów kluczowych, preferencji użytkowników itd. | Ogólna ekspozycja na szeroką publiczność w określonym obszarze |
Widoczność | Możliwość dotarcia do potencjalnych klientów w wyszukiwarce, YouTube, na różnych stronach | Zależy od medium, np. telewizji, prasy, radia czy reklamy outdoorowej |
Koszt | Elastyczność w dostosowywaniu budżetu reklamowego na podstawie potrzeb i wyników kampanii | Często wyższe koszty reklamy w tradycyjnych mediach i narzucony z góry cennik zależny np. od godziny wyświetlania reklamy |
Pomiar efektywności | Dokładne monitorowanie i analizowanie wyników reklamy (liczba kliknięć, konwersji itd.) | Trudniejsze do zmierzenia i oceny |
Interakcja | Użytkownik może wejść w interakcję z reklamą, np. klikając ją | Brak bezpośredniej interakcji z reklamą |
Personalizacja | Możliwość dostosowania reklamy do zainteresowań i potrzeb użytkowników | Brak możliwości personalizacji do jednostki |
Szybkość i elastyczność | Szybkie uruchomienie + opcja dostosowania jej już w trakcie trwania | Dłuższy czas potrzebny na przygotowanie i uruchomienie reklamy |
Remarketing | Docieranie do użytkowników, którzy już mieli do czynienia z marką | Brak |
Kreatywność | Różnorodność formatów reklamowych (wideo, grafika, tekst) | Różnorodność formatów, ale dostosowanych do konkretnego medium (radio – audio, telewizja – wideo itd.) |
Co daje kampania Google Ads?
- Więcej sprzedajesz online i offline
- Kontrolujesz budżet reklamowy
- Możesz edytować, wstrzymywać lub usuwać kampanię w każdej chwili
- Pozyskujesz więcej leadów
- Budujesz świadomość marki
- Kreujesz wizerunek
- Docierasz do nowych odbiorców
- Powracasz do osób, które już widziały Twoje reklamy
- Reklamujesz się w różnych miejscach: w sieci wyszukiwania, na YouTubie, w aplikacjach, innych witrynach
Typy kampanii Google Ads – co wybrać?
Już wiesz, że warto inwestować w reklamy Google Ads. Ale czy wiesz, że masz do wyboru różne rodzaje kampanii? Możesz wybrać różne typy kampanii Google Ads (AdWords) lub skupić się na jednym, najkorzystniejszym z punktu widzenia Twojego biznesu działaniu. Chętnie doradzimy! Google Ads, jako system reklamowy, dzieli się na:
Kampanie w sieci wyszukiwania
Wpisujesz coś do wyszukiwarki Google i na samej górze pojawia się reklama Twojej strony. Idealna sytuacja, prawda? Taki efekt osiągniesz właśnie dzięki kampaniom w sieci wyszukiwania. Zdobądź pierwsze pozycje w Google i zwiększ szansę na to, że potencjalny klient kupi produkt lub skorzysta z usługi akurat w Twojej firmie. To świetne rozwiązanie, jeśli Twoja strona dopiero wystartowała lub nie inwestujesz w działania SEO albo te jeszcze nie przynoszą wystarczających efektów. Chociaż dziś wyniki w sieci wyszukiwania Google możemy scrollować niemal w nieskończoność, sam(-a) dobrze wiesz, że liczy się tylko kilka pierwszych pozycji.
Kampanie wideo
Reklamy wideo skutecznie przykuwają uwagę, ponieważ angażują dwa zmysły: wzrok i słuch. Filmy są łatwiejsze w odbiorze niż inne treści, a poza tym pozwalają wyrazić znacznie więcej i mocniej oddziałują na emocje, które z kolei mają duże znaczenie w procesie zakupowym. Wykorzystaj ich potencjał przy pomocy tego typu kampanii. Wyróżnij się na tle konkurencji i postaw na kampanię wideo w serwisie YouTube oraz na portalach zrzeszonych w sieci reklamowej Google. Twoje materiały wideo powiążemy kontekstowo z zachowaniem i zainteresowaniami grupy docelowej, aby emitować je na stronach tematycznych i branżowych lub w innych serwisach, które chętnie odwiedzają Twoi klienci.
Kampanie promujące aplikacje
Dobra promocja apki to dziś konieczność. Reklamuj ją w wyszukiwarce, Google Play, YouTubie czy sieci reklamowej. W systemie reklamowym Google Ads uruchomisz specjalną kampanię dla aplikacji, która obejmuje powyższe rozwiązania. Szybko dotrzesz do odbiorców zainteresowanych aplikacjami podobnymi do Twojej i zwiększysz liczbę jej pobrań. Poprzez kampanie promujące aplikacje zachęcisz też obecnych użytkowników swojej apki do częstszego czy pełniejszego korzystania z niej, przykładowo do przetestowania nowych funkcji lub wykupienia płatnej wersji premium. Rozwiń działania marketingowe lub zmonetyzuj swój projekt z kampanią Google Ads (AdWords)!
Kampanie lokalne
Reklamy Google Ads nie ograniczają się wyłącznie do świata online. Dzięki reklamom lokalnym wypromujesz sklepy stacjonarne i wydarzenia odbywające się offline. W ramach usługi podasz szczegółowe informacje o lokalizacji oraz wykorzystasz potencjał marketingu wielokanałowego. Kampania lokalna Google Ads łączy różne umiejscowienia reklam: to wyniki wyszukiwania, mapy Google, a także YouTube i strony partnerów Google. Za jej pomocą zwiększysz liczbę klientów odwiedzających stacjonarnie Twoją firmę czy osób biorących udział w wydarzeniu. Dotrzesz do odbiorców szukających konkretnych produktów, usług lub doświadczeń w konkretnym miejscu.
Kampanie inteligentne
Oszczędzaj to, co najcenniejsze: czas! Dzięki kampaniom inteligentnym zautomatyzujesz cały proces. Podajesz tylko kilka informacji, a algorytm Google automatycznie tworzy reklamę, ustala koszty czy wybiera miejsce wyświetlania reklam. Google wykorzystuje do tworzenia i optymalizacji kampanii sztuczną inteligencję i machine learning, zaprojektowane na osiąganie najlepszych wyników przy jak najniższych kosztach. Kampanie inteligentne stworzysz w ramach wyników wyszukiwania, sieci partnerskiej i Google Zakupy (Google Shopping).
Kampanie Performance Max
Dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google Ads? Z kampanią Performance Max to możliwe! Optymalizuj i zwiększ skuteczność kampanii Google Ads. Wykorzystaj potencjał automatyzacji i rozbudowanych statystyk potrzebnych do analizy. A na końcu ciesz się z większej liczby i wartości konwersji. Podobnie jak w kampaniach inteligentnych w usłudze Performance Max Google wykorzystuje sztuczną inteligencję. Różnica polega na tym, że w ramach jednej kampanii masz dostęp do wielu jej typów. Możesz też podać więcej danych wejściowych, w tym zadbać o własne teksty i obrazy.
Kampanie produktowe
Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google oraz na karcie Zakupy Google pomagają atrakcyjnie przedstawić towar. W ramach kampanii wyświetlisz zdjęcie przedmiotu, tytuł, cenę, nazwę sklepu i inne informacje, które zachęcą użytkownika do kliknięcia! W ten sposób skrócisz ścieżkę potencjalnego klienta do zakupu Twojego produktu. Odbiorca nie musi przeglądać całego sklepu lub danej kategorii: znajduje interesujący go artykuł bezpośrednio w wynikach wyszukiwania i od razu przechodzi na stronę umożliwiającą jego nabycie. To reklamy nastawione na konwersję = przepis na szybkie zwiększenie przychodów i zysków Twojej firmy.
Jak w praktyce działa reklama Google Ads/AdWords?
Kampania Google Ads wybrana i ustawiona. Co dzieje się dalej, gdzie zobaczysz swoje reklamy? I dlaczego akurat tam, a nie gdzie indziej, lub np. na trzeciej, a nie pierwszej pozycji? W praktyce każda reklama w systemie Google bierze udział w aukcji. To od wyniku tej aukcji zależy, czy w ogóle w danej chwili się wyświetli, w którym miejscu na stronie i na której pozycji względem reklam konkurencji – to wszystko dzieje się, a więc zmienia, w zasadzie nieustannie i automatycznie. Z kolei na powodzenie w aukcji i związane z nim parametry wyświetlania reklamy wpływa jej ranking – obliczany za każdym razem, gdy ta kwalifikuje się do emisji.
Które reklamy zajmują najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania albo najlepsze miejsca na stronach internetowych serwisów i w aplikacjach partnerskich? Te wygrywające aukcję, czyli o najwyższym rankingu. A jak go uzyskać?
Od czego zależy pozycja reklamy w Google Ads? Ranking reklamy w 6 punktach:
- Stawka – informujesz system Google Ads o tym, ile jesteś w stanie maksymalnie zapłacić za kliknięcie reklamy. Nasi eksperci pomogą wyestymować stawkę i tak rozdzielić budżet, żeby cała kampania była optymalna, maksymalnie opłacalna. Stawkę możesz zmienić w każdej chwili. W praktyce koszt kliknięcia jest przeważnie niższy od założonego.
- Jakość – reklamy graficzne, tekstowe lub wideo muszą być przygotowane dobrze i być trafne. System ocenia jakość reklam i podsumowuje ich wynik, który możemy monitorować i optymalizować. Znaczenie ma również profesjonalizm i użyteczność samej witryny docelowej, do której kieruje reklama. Jeśli trzeba będzie ją poprawić, przygotujemy rekomendacje.
- Próg – system Google Ads narzuca również minimalne progi jakości, które są wymagane, żeby wyświetlać reklamy. Jeśli ustalisz stawkę niższą niż progowa, reklama się nie wyświetli. Progi zmieniają się dynamicznie w trakcie aukcji, w których biorą udział reklamy. Zależą m.in. od jakości i pozycji reklam, lokalizacji i urządzeń użytkowników, charakteru i tematu wyszukiwanych fraz.
- Konkurencyjność – gdy dwie reklamy, które „walczą” o tę samą pozycję, spełniają podobne czynniki rankingowe, obie mają szansę na zdobycie tej pozycji. Im większa różnica w rankingach tych dwóch reklam, tym większa szansa wygranej w przypadku reklamy o wyższym rankingu. Może ona mieć jednak wyższy koszt kliknięcia.
- Kontekst – czyli słowa kluczowe, lokalizacja użytkownika, rodzaj urządzenia, z którego korzysta (komputer czy smartfon, tablet), a nawet godzina wyszukiwania czy inne sygnały, w tym pozostałe reklamy oraz organiczne wyniki wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania. Ważnym czynnikiem jest tu charakter słów kluczowych, a więc również sama branża (np. uniwersalna kontra wyspecjalizowana i niszowa).
- Wpływ innych formatów i komponentów – na ranking mają wpływ również dodatkowe informacje, takie jak numer telefonu lub linki prowadzące do poszczególnych podstron w ramach witryny. Mogą mieć znaczenie dla odbiorcy, np. ułatwić kontakt z firmą czy znalezienie określonego produktu, więc Google ocenia ich wpływ na ogólną skuteczność reklamy.
Nie przepalaj budżetu
Nieodpowiednio ustawiona kampania w sieci reklamowej Google Ads, kreacje graficzne niedostosowane do formatu banneru, za długie teksty, które Google „ucina” w reklamie lub inne niedopracowane szczegóły, mogą przyczynić się do… straty pieniędzy!
Dlatego właśnie prowadzenie kampanii Google Ads należy powierzyć specjalistom. Takich znajdziesz w agencji Empressia!
DARMOWA WYCENA GOOGLE ADSGoogle AdWords czy Ads? 🤔
W 2018 r. system reklamowy Google AdWords zmienił nazwę na Google Ads. Mimo to wiele osób nadal potocznie używa starej nazwy. Kampanie Google AdWords nadal istnieją, ale pod inną – skróconą nazwą. Podobnie zresztą jak agencje AdWords, tyle że dziś przemianowane na agencje Google Ads.
Google często zmienia nazwy różnych programów, narzędzi, a nawet algorytmów czy aktualizacji. Jak zatem powinniśmy mówić: kampania Google AdWords czy Ads? Choć potocznie wciąż możemy wspominać o AdWords, oficjalną i aktualną nazwą pozostaje Google Ads!
Czy inwestycja w reklamy Google Ads się opłaca?
Mówi się, że reklamy Google Ads wyświetlają się zawsze i to jest najlepsza gwarancja tego rozwiązania. Zazwyczaj ten proces porównuje się do pozycjonowania stron internetowych, gdzie nawet gdy określisz budżet, nie masz gwarancji pozycji. Ale w Google Ads jest czasami podobnie. Mimo określonych stawek i ustawionych reklam możesz przepalić budżet.
Inwestycja w reklamy Google Ads jest opłacalna wtedy, gdy masz ustalony jasny cel, mądrze rozplanowany budżet, określoną konkurencję, z którą nie tylko chcesz, ale możesz walczyć, odpowiednio zoptymalizowaną kampanię i dokładną grupę odbiorców, do których masz kierować materiały promocyjne.
Cel reklamy
Jeśli masz jasno określony cel reklamy, na przykład zwiększenie sprzedaży produktów lub generowanie leadów, Google Ads może być skutecznym narzędziem w jego realizacji. Możemy zoptymalizować kampanie reklamowe w Google Ads pod kątem konwersji, czyli wykonania określonej czynności przez użytkownika – przykładowo wypełnienia formularza, zatelefonowania do firmy czy dodania produktu do koszyka. Gdy kampanie Google Ads mają jasno określone cele, wówczas skutecznie je mierzymy, analizujemy i optymalizujemy. Ty zaś widzisz czarno na białym, czy reklama działa i przynosi zwrot z inwestycji na satysfakcjonującym poziomie.
Budżet reklamowy
Pomożemy Ci ustalić odpowiedni budżet na reklamy Google Ads. Koszty mogą się różnić w zależności od branży, konkurencji i wybranych słów kluczowych. Ważne jest ustalenie realistycznego budżetu reklamowego, który pozwoli osiągnąć zamierzone cele. Budżet na kampanie Google Ads jest też jednym z obszarów optymalizacji, dlatego w czasie naszej współpracy możemy zarekomendować Ci jego zwiększenie lub inne rozplanowanie, tak aby najefektywniej wykorzystać inwestowane środki. Zyskasz nad nim pełną kontrolę: nie zapłacisz za reklamy Google Ads więcej, niż zadeklarujesz, a ponadto dokładnie przeanalizujesz, jak i na co zapracowały Twoje pieniądze.
Konkurencja
Jeśli branża, w której działasz, jest silnie konkurencyjna, koszty reklam w Google Ads mogą być wyższe. Należy wziąć pod uwagę konkurencję i określić, czy masz odpowiednią strategię marketingową i budżet na rywalizację z innymi firmami. Chętnie w tym pomożemy! Skuteczna reklama Google Ads w wynikach wyszukiwania przy aktywnej konkurencji i ograniczonym budżecie wciąż jest możliwa, ale trzeba ją dobrze przemyśleć i poszukać kompromisów. Wypracowujemy je (przykładowo) poprzez wykluczenie niedających realnej szansy na konwersję słów kluczowych, lub skupienie się na frazach tzw. długiego ogona, które najlepiej oddają intencje użytkowników.
Optymalizacja i monitorowanie
Skuteczne korzystanie z Google Ads wymaga ciągłej optymalizacji i monitorowania kampanii. Wymaga to analizy danych, testowania strategii reklamowych i dostosowywania kampanii do różnych czynników. Współpracując z nami, ta praca jest po naszej stronie. Optymalizacja kampanii Google Ads polega na dostosowywaniu m.in. słów kluczowych (dodawanie i wykluczanie), stawek za kliknięcie reklamy czy konwersję oraz parametrów grupy docelowej na podstawie zebranych wyników, analizy działań konkurencji i Twoich celów biznesowych. W zakresie Google Ads możemy również przeprowadzać testy A/B treści reklam (reklamy tekstowe) czy kreacji graficznych (banery).
Docelowa grupa odbiorców
Google Ads oferuje zaawansowane opcje targetowania, które pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Jeśli dobrze zrozumiesz swoją docelową grupę odbiorców i zoptymalizujesz kampanie pod kątem ich potrzeb i preferencji, możesz osiągnąć lepsze wyniki. Wszystko zależy od celów reklamy Google Ads, budżetu i oczekiwanych efektów czy zwrotu z inwestycji. Czasem warto działać szeroko i polegać na zasięgach, aby w krótszym czasie skutecznie wzmocnić świadomość marki i zbudować jej wizerunek. Innym razem lepiej sprawdzi się maksymalnie zawężona grupa odbiorców: wyłącznie do osób, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, że wykonają określoną czynność (np. kupią produkt, wypełnią formularz czy zaprenumerują newsletter).
Skuteczne reklamy Google Ads – na co zwrócić uwagę?
Dobra agencja Google Ads zna na wylot nie tylko „technikalia” – system reklamowy i wyszukiwarkę Google, ale i potrzeby, oczekiwania, postawy i zachowania dzisiejszych konsumentów. Nie tylko ustawi/zoptymalizuje parametry kampanii, również wesprze w przygotowaniu kreacji reklamowych lub sama je opracuje. Jednak nawet gdy całość prac zlecisz na zewnątrz, wciąż warto trzymać rękę na pulsie.
Na co zwrócić uwagę, jak to powinno wyglądać?
Reklamy tekstowe, linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania
- Treść reklamy musi być ściśle powiązana z Twoją ofertą – informacje powinny być aktualne i konkretne i nieść jak największą wartość dla odbiorcy. Skupiamy się na języku korzyści oraz wyróżnikach marki, firmy lub oferty. Nie powielamy frazesów takich jak „wysoka jakość”, „wieloletnie doświadczenie”, a zamiast nich stawiamy na konkrety: ceny, liczby, procenty, przykłady itd.
- Reklama tekstowa powinna odpowiadać na zapytanie użytkownika. Po pierwsze: uwzględniać zastosowane przez niego słowa kluczowe (zwłaszcza w nagłówkach), po drugie też precyzyjnie wpisywać się w jego potrzeby. Warto zastanowić się, dlaczego odbiorca szuka danego produktu/usługi, jaki problem one rozwiązują i jak mogą zmienić życie konsumenta na lepsze.
- Obowiązkowa część reklamy to… wezwanie do działania. Bo w końcu trudno oczekiwać od odbiorcy wykonania określonej czynności, jeśli o niej nie powiemy i do niej nie zachęcimy. Dobrze jest wykorzystać w reklamie wszelkie dostępne rozszerzenia, np. linki do powiązanych podstron, lokalizację, numer telefonu i najważniejsze informacje. To ułatwi odbiorcy kontakt z firmą, a poza tym zwiększy też powierzchnię reklamy, więc i jej widoczność oraz czytelność.
Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google
- Profesjonalna, kreatywna i raczej minimalistyczna grafika. Chodzi o to, żeby nie „zbombardować” i tak już przebodźcowanego internauty obrazem i treścią. Warstwa graficzna musi przyciągać wzrok: dobrze sprawdzają się m.in. kontrasty kolorystyczne, lecz jednocześnie być czytelna i nienachalna. Dobrze, jeśli bezpośrednio nawiązuje do reklamowanego produktu lub usługi.
- Widoczne logo, trafne hasło i wezwanie do działania w formie buttona (przycisku). Logo nie może ginąć w grafice: odbiorca powinien je zapamiętać – nawet nieświadomie. Hasła? Najlepiej sprawdzają się krótkie, czytelne, łączące treść oferty z korzyściami płynącymi z zakupu produktu/usługi. Wyróżniający się kolorystycznie przycisk z jasnym CTA zachęca do kliknięcia baneru.
- Nie bój się elastycznych reklam displayowych. Google sam może złożyć grafikę reklamową, w wielu różnych wariantach, i z reguły radzi sobie świetnie – a to pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze na wsparcie projektanta. Zadbaj tylko o dobre dane wyjściowe: profesjonalne, ciekawe zdjęcia i teksty. Oddanie ich w ręce maszyn sprawia, że reklamy wyświetlą się w większej liczbie miejsc.
Reklamy wideo w serwisie YouTube i sieci partnerskiej Google
- Masz zaledwie 3 sekundy na przyciągnięcie uwagi odbiorcy – w tym czasie powinna też pojawić się marka. A dzięki temu zmniejszysz szansę na pominięcie reklamy lub skutecznie wykorzystasz czas, zanim widz to zrobi. Skup się na korzyściach, zaletach, konkretach, przykładach: tym wszystkim, co daje wartość. Zadbaj o profesjonalne, atrakcyjne wideo i audio.
- Staraj się wpisać w natywne środowisko reklamy, zaciekawić widza – unikaj frazesów i schematów znanych z reklamą TV. Pobudź serce lub umysł odbiorcy poprzez odwołanie się do głębokich emocji, humor, szok, inspirującą i wartościową wiedzę.
- Pamiętaj o transkrypcji i nie „zanękaj” odbiorcy na śmierć jednym filmem. Wielu internautów ogląda wideo bez dźwięku – bazuje na napisach. Poza tym Twoim klientem może też być przecież osoba niesłysząca, więc warto zadbać o transkrypcję. A nawet kreatywna, wartościowa i nienachalna reklama może się „przejeść” – dlatego warto pomyśleć o ograniczeniu częstotliwości jej wyświetlania (capping).
Certyfikat Google Partners
Szukasz ekspertów, którzy dobrze wypromują Twoją stronę internetową, e-sklep, a może nawet wydarzenie stacjonarne? Jesteś w dobrym miejscu!
Mamy status Partnera Google, co tylko potwierdza, jak działamy. Mamy umiejętności, doświadczenie i przede wszystkim chęć do pomocy! Maksymalizujemy sukces kampanii naszych klientów. Rozwijamy Twój biznes.
Zapraszamy do kontaktu!
DARMOWA WYCENA GOOGLE ADS