Wyróżnij się spośród innych sprzedawców w przestrzeni internetowej. Wybierz marketplace marketing!
Jak na prawdziwym targowisku… 📢
Co to jest marketplace marketing?
Marketplace to w dosłownym tłumaczeniu targowisko lub rynek. Wyrażenie jest adekwatne do roli takiej platformy w przestrzeni internetowej. To miejsce, zarówno w rzeczywistości, jak i wirtualnym świecie, w którym wielu sprzedawców sprzedaje różne produkty, a użytkownicy mogą wybierać, od kogo i co kupią.
Marketplace marketing to z kolei strategia marketingowa skoncentrowana na promocji i sprzedaży produktów lub usług na platformach typu marketplace.
Trochę jak na targu – kto ma nietypową ekspozycję, informacje o cenach i formach płatności, a nawet głośniej nagabuje, ten przykuwa uwagę większej liczby osób i wyróżnia się spośród tłumu.
Możemy zrobić to samo w platformie sprzedażowej, w której masz swój kanał. Sprzedajesz na Allegro albo Amazonie? Wystawiasz produkty na platformach eBay lub OLX?
Jesteś w dobrym miejscu, bo to my będziemy Twoimi → rynkowymi ← pomocnikami. Zajmiemy się wypromowaniem Twoich ofert, korzystając z dostępnych rozwiązań i technik marketplace marketing strategy. Razem doprowadzimy do zwiększenia sprzedaży na Twoim kanale!
W marketplace marketingu można skupić się zarówno na ofertach promowanych i wyróżniać je na tle innych, jak i pójść w stronę dodatkowych, wizualnie atrakcyjnych rozwiązań, takich jak np. banery reklamowe. Razem wybierzemy najlepszą strategię dla Twojego biznesu!
Platformy marketplace, w których możesz się reklamować
Platforma | Sieć reklamowa |
---|---|
Allegro | Allegro Ads |
Etsy | Etsy Ads |
Amazon | Amazon Ads |
eBay | eBay |
Ceneo | Ceneo Biznes |
OLX | OLX Ads |
Morele | Morele Marketplace |
Empik | EmpikPlace |
ERLI | ERLI Campaigns |
Dla tych, którzy szukali na liście Facebooka i Facebook Marketplace – mamy inne wieści. Od 10 sierpnia 2023 r. nie ma możliwości prowadzenia sklepu na Facebooku. Dlatego, jeżeli chcesz promować swój biznes w tym medium społecznościowym, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na kampanie w social mediach.
Ile kosztuje marketing na platformach typu marketplace?
Cennik rozwiązań dla platform marketplace jest różny. Chcąc pozyskać nowych klientów, możesz skorzystać z różnych metod oceniających opłacalność jakiejś inwestycji.
Jeżeli jesteś osobą prywatną i chcesz sprzedać ubrania, których nie używasz, w aplikacji Vinted możesz wykupić tzw. podbicie pojedynczego produktu lub wyróżnienie całej szafy. To kilka czy kilkanaście złotych na parę dni. Jeśli sprzedajesz produkt za 2 zł, a wykupujesz podbicie za 7 zł, to ta inwestycja już na logikę nie jest opłacalna. Jeśli jednak sprzedajesz buty za 700 zł, to 1% inwestycji w reklamę i wyróżnienie produktu wcale nie wydaje się złym pomysłem.
Podobnie jest w serwisach sprzedażowych nie tylko dla pojedynczych osób, ale również całych biznesów. Na Allegro można spotkać całe sklepy internetowe, które znamy z punktów stacjonarnych lub reklam w telewizji, radiu czy sieci. Jeżeli chcą wyróżnić swoje oferty, ponoszą dodatkowe opłaty.
Przykładowe koszty marketingu na platformach marketplace wyglądają tak:
- Na Allegro dodatkowa prowizja od sprzedaży w wyróżnionych ofertach wynosi 0,75 wartości obowiązującej prowizji w danej kategorii.
- Cena OLX Ads wynosi od 20 zł brutto dziennie.
- Plan sprzedaży „Profesjonalny” na Amazon wynosi 165,91 zł miesięcznie.
Czy reklama w marketplace się opłaca?
Opłacalność reklamy w marketplace zależy od wielu czynników, takich jak branża, rodzaj produktu lub usługi, docelowa grupa odbiorców, konkurencja i budżet reklamowy. Trzeba przeanalizować warunki sprzedaży, prowizje, zasięgi, konkurencję. Można również określić i wycenić korzyści, które potencjalnie uzyska się w trakcie inwestycji.
Można skorzystać również ze wskaźnika ROI (return on investment), czyli oceny rentowności inwestycji.
ROI = ZYSK Z INWESTYCJI - KOSZTY INWESTYCJI / KOSZTY INWESTYCJI * 100%
Gdzie:
- Zysk inwestycji to całkowita wartość korzyści lub przychodów wygenerowanych przez inwestycję bądź działanie.
- Koszty inwestycji to łączne koszty związane z inwestycją lub działaniem.
Kto wygra pojedynek: sklep internetowy-marketplace?
Wcale nie musi być pojedynku!
Te dwie gałęzie mogą działać odrębnie lub razem. Możesz prowadzić sklep internetowy, bez korzystania z potencjału platform typu marketplace, a możesz mieć wyłącznie konto na Allegro i tam sprzedawać cały swój asortyment. Jednocześnie możesz prowadzić zarówno sklep, jak i kilka kont na platformach sprzedażowych. Decyzja należy do Ciebie!
Koszty prowadzenia sklepu internetowego są całkowicie po Twojej stronie: opłacenie domeny, serwera, obsługi sklepu. Na platformach marketplace nie musisz martwić się o techniczne aspekty, ale model prowizyjny sprawia, że zarobkiem dzielisz się z tą platformą. W sklepie internetowym sam decydujesz o tym, jakie rodzaje reklamy i techniki marketingowe chcesz zastosować. W przypadku marketplace masz od góry narzucone rozwiązania w zakresie marketingu. Oba warianty mają zarówno wady, jak i zalety. Skupmy się zatem na korzyściach!
Zalety marketingu na platformach typu marketplace
- Zasięgi + widoczność
- Gotowa baza klientów
- Wiarygodność + zaufanie
- Optymalizacja techniczna
- Niski próg wejścia (zazwyczaj)
- Prowizja od sprzedaży
- Analityka + dane
- Skoncentrowana grupa docelowa
Co może dać reklama w marketplace?
- Oferty wyróżnione lub reklamy na platformach marketplace mogą przyczynić się do zwiększania sprzedaży.
- Dobra pozycja w liście wyników w serwisach sprzedażowych może pomóc w znalezieniu potencjalnych klientów.
- Na platformach sprzedażowych jest szansa na dotarcie do szerszej grupy odbiorców niż w przypadku pojedynczego sklepu internetowego.
- Na platformach typu marketplace często dostępne są programy lojalnościowe – zarówno dla partnerów biznesowych, jak i samych użytkowników-konsumentów.
- Czasami marketplace jest traktowany jako dodatkowe źródło dochodu, więc reklama w takim miejscu pomoże najpierw inwestować, a później zarabiać dodatkowe pieniądze.
- Na platformach sprzedażowych produkty mogą reklamować zarówno duże firmy, jak i osoby prywatne, które prowadzą małe biznesy.
Nieoczywiste sposoby na marketing w platformach sprzedażowych
Dzięki temu, że w naszej agencji znajdują się specjaliści z różnych gałęzi marketingu, chętnie podpowiadamy nawet niestandardowe działania, które mogą przyczyniać się do rozwoju Twojego biznesu. Platformy marketplace mają to do siebie, że skupiają wiele osób – zarówno użytkowników, jak i sprzedawców. Gdy potencjalny klient nie wie, gdzie kupić, kieruje się różnymi czynnikami. Jedną z najważniejszych są: OPINIE. To zachowanie wynika ze zjawiska społecznego dowodu słuszności, czyli sytuacji, w której gdy nie wiemy, jak się zachować, postępujemy jak inni.
W przestrzeni internetowej naśladujemy inne, podobne do nas (doświadczeniem) osoby. Gdy interesuje nas jakiś produkt, szukamy opinii osób, które już je nabyły. I wtedy niezwykle ważne są opinie produktowe, a także oceny samego sprzedawcy na konkretnym kanale. Opinie klientów mogą mieć znaczący wpływ na postrzeganie marki i podejmowanie decyzji zakupowych przez innych potencjalnych klientów. Poniżej przedstawione są kluczowe aspekty tego, jak recenzje i opinie klientów powinny być wkomponowane w strategię marketingową:
Pozytywne recenzje od zadowolonych klientów są skutecznym narzędziem do budowania zaufania wśród innych. Klienci często ufają opiniom innych użytkowników bardziej niż oficjalnym reklamom. Wprowadzenie na stronie internetowej sklepu działu z recenzjami produktów czy usług może przekonać potencjalnych klientów do dokonania zakupu.
Recenzje i opinie klientów mogą dostarczyć cennej wiedzy zwrotnej dla firmy. Negatywne opinie pomagają zidentyfikować słabe punkty produktów lub usług i umożliwić wprowadzenie poprawek. Skuteczna strategia marketingowa powinna uwzględniać analizę tych opinii i wdrażanie odpowiednich działań naprawczych.
Pozytywne recenzje mogą podkreślać unikatowe cechy produktów lub usług, które wyróżniają markę na tle konkurencji. Dzięki temu klientom łatwiej będzie zrozumieć, dlaczego warto wybrać daną markę zamiast innych.
Opinie klientów są formą społecznego dowodu słuszności. Jeśli inni klienci są zadowoleni z zakupów, potencjalni klienci są bardziej skłonni zaufać i skorzystać z usług marki.
Aktywne odpowiadanie na recenzje i komentarze klientów pokazuje zaangażowanie marki i troskę o klientów. Nawet odpowiedź na negatywne opinie może pokazać, że firma szanuje swoich klientów i stara się rozwiązać problemy.
Pozytywne recenzje mogą być wykorzystane w kampaniach marketingowych jako elementy społecznościowego dowodu na jakość i skuteczność produktów lub usług.
Jak reklamować się w marketplace’ach?
To proste: razem z nami!
- Wiemy, jak działa marketplace i potrafimy wykorzystać tę wiedzę w praktyce.
- Podpowiadamy, na której platformie sprzedażowej jest Twoja grupa docelowa.
- Tym samym doradzamy, w której platformie sprzedażowej kupić reklamę.
- Znamy zasady promowania ofert na poszczególnych platformach marketplace. Wybieramy najlepsze rozwiązania na wyróżnienie ofert.
- Analizujemy, czy inwestować w oferty promowane, czy być może w banery reklamowe.
U nas skorzystasz również z kompleksowych usług: chętnie pomożemy w stworzeniu sklepu internetowego oraz kanału w serwisie sprzedażowym, a nawet zajmiemy się PPC w marketplace oraz pozycjonowaniem e-commerce. Dzięki nam zaplanujesz całą strategię marketingową w sieci!
ZAPYTAJ O MARKETPLACE MARKETING