Spis treści

Jesteś laikiem i planujesz budowę sklepu internetowego? Najpierw oswój się z kilkoma egzotycznymi nazwami. To systemy, na których głównie stawiane są te rozbudowane witryny — Magento, Prestashop, Woocommerce, DJ-Catalog2.

Sklep internetowy na Magento — dużo, więcej, za dużo?

Magento jest wyjątkowo rozbudowanym systemem rozwijanym przez pokaźnych rozmiarów społeczność użytkowników i programistów. Wszystko to sprawia, że jest to jedna z najbardziej zaawansowanych platform dla >e-commerce. Posiada system analiz, zarządzania produktami czy generowania raportów. W ramach oprogramowania będziemy mogli uruchomić także wersję mobilną sklepu i obsłuży ono system płatności. Dzięki otwartej architekturze skryptu, Magento potrafi spełnić każde marzenie programisty (poza zaprowadzeniem pokoju na świecie). To również platforma, która pozwala skutecznie pozycjonować sklep — jest otwarta na optymalizację i Google darzy ją szczególną sympatią.

Aby Magento ruszyło i jechało dalej, potrzebny jest mocny serwer, co zwiększa koszty utrzymania serwisu. Na pewno hosting za złotówkę tutaj nie wystarczy, musimy liczyć się z większymi wydatkami. Ponadto nie jest łatwo obsługiwać to oprogramowanie. Aby zaprzyjaźnić się z Magento potrzeba nieco czasu. Podobnie rozwój sklepu internetowego wymaga umiejętności programistycznych, na pewno nie jest to klik i masz, jak w Wordpressie. Niech nie zwiedzie nas fakt, że oprogramowanie w wersji podstawowej zwanej Community jest darmowe - wymaga solidnych nakładów pracy specjalisty i co za tym idzie poniesienia kosztów, by spełniło nasze oczekiwania. Wersja Enterprise dla bardzo dużych biznesów to koszt 18000 dolarów rocznie.

A zatem Magento to olbrzymie środowisko e-commerce o prawie nieograniczonych możliwościach, ale tylko w rękach sprawnego eksperta. Można z nim zrobić prawie wszystko, jednak przeznaczony jest dla większych sklepów o rozbudowanym asortymencie. Jeśli zatem chcemy sprzedawać nawet wszystkie yerba mate świata, raczej nie potrzebujemy takiego kosztownego hipermarketu, ale już, gdy chcemy wejść np. w branżę AGD i do tego marzy nam się prowadzenie więcej niż jednego sklepu — to dobry wybór.

Ile kosztuje sklep internetowy na systemie Magento?

Ceny zaczynają się od około 35 tys. zł netto.  
wyceń sklep internetowy
 

sklep internetowy magento

Sklep internetowy na Prestashop — niedrogo, ale nie dla wielkich

Prestashop to oprogramowanie typu open source, a zatem można z niego korzystać bezpłatnie. Jest niezwykle popularne — w sieci znajdziemy więcej niż 120 tysięcy sklepów z niego korzystających. W związku z tym wokół Prestashop rozwinęła się sporych rozmiarów społeczność programistów, którzy stale rozwijają to środowisko. Dzięki temu możemy liczyć na pomoc, gdy system zacznie sprawiać problemy.

Zaletą Prestashop jest prostota. Nie tylko łatwo go zainstalujemy, ale łatwo też obsłużymy dzięki przyjaznemu interfejsowi. Ponadto nie będziemy mieli problemu ze sklepową ekspansją za granicę, bo Prestashop obsługuje wielojęzyczność, a klienci mogą w nim płacić w swojej krajowej walucie. Jeśli zależy nam też na tym, aby było ładnie, to znajdziemy ponad 2000 szablonów i dostosujemy urodę sklepu do naszego gustu. Zacząć można dzięki temu szybciej, aby jednak było w pełni profesjonalnie sklep warto spersonalizować, co w Preście także da się zrobić.

Sklep internetowy musi się pozycjonować , bo inaczej zostaniemy zjedzeni przez e-commercowych drapieżców, którzy SEO mają w jednym palcu. Prestashop oferuje sporą ilość narzędzi pomagających zoptymalizować nasz serwis, a także zestaw narzędzi pomagających w jego promocji (oczywiście SEO to nie tylko optymalizacja, ale o tym później). Nasi klienci, którzy robią zakupy ze smartfonem bez przeszkód mogą też korzystać ze sklepu.

Niestety Prestashop nie jest stworzony dla naprawdę dużych sklepów, a te średnie, które chcą urosnąć, również powinny się zastanowić. Ponadto, mimo że jest darmowy, wiele dodatków sporo kosztuje — nic dziwnego, w końcu programiści nie mają obowiązku sami pracować za darmo. Dlatego też powinniśmy się liczyć z wydatkami, jeżeli będziemy chcieli dostosować sklep do swoich potrzeb.

Co najważniejsze — niech nie zwiedzie nas prostota interfejsu. Potrzebujemy kogoś, poprawnie go zainstaluje i optymalnie spersonalizuje. To już praca dla firmy wdrożeniowej. Aby sklep został wykonany solidnie, musimy ponieść wydatki adekwatne do jego jakości.

Ile kosztuje sklep internetowy na systemie Prestashop cennik?

Ceny zaczynają się od około 8-15 tys. zł netto.  
wyceń sklep internetowy
 

sklep internetowy prestashop

Sklep internetowy na WooCommerce — fajnie bo Wordpressowo

WooCommerce jest wtyczką do Wordpressa — to już brzmi dobrze, przynajmniej dla tych, którzy lubią to środowisko. Jeśli ponadto korzystamy z szablonu, który zapewnia łatwą integrację z tym oprogramowaniem e-commerce, sprawa jest jeszcze prostsza. Do tego WooCommerce jest darmowy i ma bogate możliwości personalizacji, a programista będzie mógł w jego otwartym kodzie grzebać do woli. W razie potrzeby odnajdziemy też osoby skłonne nam pomóc, ponieważ środowisko to zgromadziło wokół siebie liczną społeczność. Efekt WOO! może pogłębić fakt, że rozszerzenia i dodatki pomogą nam w dostosowaniu sklepu do polskich realiów e-commerce. Jeśli jednak mamy ambicje globalne, możemy korzystać z różnych wersji językowych i walut.

Podstawowy plus Woocommerce to jednocześnie jego główny minus — to tylko plugin. Nie spodziewajmy się, że będziemy mogli go bez końca rozwijać. W pewnym momencie Woo powie „dość” i będziemy musieli się zastanowić nad przejściem na bardziej zaawansowane rozwiązanie. Podobnie, jeśli musimy obsługiwać wiele zamówień, napotkamy pewne problemy. Mimo że Woocommerce jest za darmo, to za rozszerzenia musimy płacić. Trzeba się na to przygotować, ponieważ system nie zapewnia wielu ważnych narzędzi sprzedażowych i marketingowych. Nie postawimy go także sami. Musimy założyć w budżecie pewną kwotę na wdrożenie tego rozwiązania.

Ile kosztuje sklep internetowy na systemie WooCommerce?

Ceny zaczynają się już od około 7-8 tys. zł netto.  
wyceń sklep internetowy
 

sklep internetowy woocommerce

Sklep internetowy w DJ-Catalog2 - alternatywa dla Wordpressa

Joomla to system zarządzania treścią, który od lat konkuruje z Wordpressem. Teraz ma w ręku kolejny atut - DJ-Catalog2. Jest to rozszerzenie do tego CMSa, które może pełnić funkcję sklepu internetowego z szerokim asortymentem. Pozwala ono na zarządzanie nieograniczoną liczbą produktów i ich kategorii, a także profili klientów i zamówień. Można także katalogować producentów i decydować o sposobie wyświetlania ich na stronie. DJ-Catalog2 daje poza tym możliwość dołączania przeróżnych modułów rozszerzający jego funkcje.

Sklep w Joomli jest wygodny pod względem interfejsu. Wszystkie funkcjonalności DJ są wyraźnie zaprezentowane i trudno się w nich pogubić. Ma również proste w ustawieniu parametry SEO, a także przyjazne moduły dla social media. Wybierać możemy środowisko komentarzy oraz wyświetlać przyciski mediów społecznościowych. Polubimy też bogate funkcje klasyfikowania klientów, łącznie z lokalizowaniem ich na mapie Google.

Wada DJ-Catalog2? Podobnie jak w przypadku Woocommerce jest to jedynie rozszerzeniem systemu CMS. Mimo nieograniczonej liczby produktów nie pozwala na znaczącą rozbudowę sklepu oraz daje ograniczone możliwości jego personalizacji. Jeśli myślimy o rozwoju naszego biznesu, warto dwa razy zastanowić się nad tym rozwiązaniem. Trzeba też dodać, że będziemy poruszać się w innym systemie niż najbardziej popularny Wordpress, co dla niektórych może być istotną wadą.

Ile kosztuje sklep w DJ-Catalog2?

Ceny zaczynają się już od około 7-8 tys. zł netto.  
wyceń sklep internetowy
 

sklep internetowy djcatalog

Sklepy abonamentowe — zbyt łatwo, żeby to była prawda

Zamiast stawiać sklep na jednej z wymienionych platform i płacić za hosting możemy wykupić abonament i już zacząć handlować. Proste, prawda? Jeśli stawiamy pierwsze kroki w sprzedawaniu przez internet (no nie, pierwszym jest danie ogłoszenia, gdy chcemy pozbyć się sofy), to abonament wydaje się atrakcyjny. Opłaty są niewysokie i w ich ramach otrzymujemy wsparcie techniczne. Ponadto jest możliwość integracji sklepu z Allegro a optymalizacja SEO niezła.

Wiele aspektów decyduje jednak o tym, że jest to raczej zabawa w sklep niż poważny e-handel. Przede wszystkim jesteśmy absolutnie uzależnieni od dostawcy oprogramowania, a uzależnienia są złe — w każdej chwili wszystko może się zawalić. Gdy oprogramowanie ulegnie awarii, musimy czekać, aż dostawca rozwiąże problem. Może on też nagle stwierdzić, że zamyka interes, zamykając jednocześnie nasz. O ile są to czarne scenariusze, (chociaż akurat awarie są bardzo prawdopodobne) to jest też jeden podstawowy problem - brak możliwości rozwoju. Jedyna sytuacja, kiedy nie warto iść do przodu, to gdy stoimy na skraju przepaści. Jeśli nie — rozwój to klucz do sukcesu w biznesie. Ograniczona personalizacja i brak szans na rozbudowę to największa wada sklepu abonamentowego. Gdy nie możemy modyfikować kodu źródłowego oprogramowania, nie zrealizujemy swoich planów.

Ile kosztuje sklep internetowy w abonamencie?

Ceny zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych netto miesięcznie – ta opcja nie jest jednak przez nas rekomendowana. Z biegiem lat, widzimy jak często pojawiają się problemy z indywidualnym dostosowywaniem tego rodzaju sklepów internetowych pod wymagania Klientów.

Kto wdroży sklep internetowy?

Zakładając, że myślimy poważnie o e-biznesie, warto odpuścić sobie abonamenty i postawić na jedno z wymienionych wcześniej rozwiązań: Magento, Prestashop lub ewentualnie Woocomerce czy DJCatalog2 (pamiętajmy też, że istnieją inne, nieco mniej popularne systemy). Czy jednak postawimy sklep sami, dając się ponieść radości z faktu, że oprogramowanie jest darmowe? Nie. Od tego są specjaliści-wdrożeniowcy.

Sklep internetowy powinien być dostosowany do naszych potrzeb. Nawet jeśli nie są one szczególnie nietypowe, stworzenie platformy sprzedaży nie jest proste. Aby oprogramowanie działało, potrzeba dużo pracy nie tylko zwykłego programisty, bo nie ma czegoś takiego jak fachowcy od wszystkiego. Potrzebny jest specjalista od wdrożeń konkretnego typu sklepu. Dlatego, zamiast wybierać taniego freelancera, warto zdecydować się na wyspecjalizowaną firmę. Taka nie pojedzie nagle na wakacje lub się nie rozchoruje. Zapewni nam kompleksową obsługę i poniesie pełną odpowiedzialność za wdrożenie i działanie Twojego sklepu internetowego.

Jedną z ważnych kwestii jest np. budowa sklepu pod kątem User Experience. Już w przypadku zwykłych stron internetowych podkreśla się wagę tzw. UX. Sklep internetowy wymaga UX do kwadratu. Tu każdy centymetr w lewo, w prawo, każdy kolor i ramka przekładają się na Twoją sprzedaż. Specjaliści od UX ze względu na dużą odpowiedzialność, która na nich ciąży i potrzebę posiadania dużej wiedzy, nie są tani. Ale jeśli zaoszczędzimy na ich pracy, możemy liczyć się ze znacznie mniejszymi przychodami. Nie ma żartów — przez źle zrobiony sklep przeciekają złotówki.

Dlaczego profesjonalny sklep internetowy musi kosztować?

Nie łudźmy się, praca ta nie jest tania. Jeśli postawimy sklep internetowy tanio, to się zawali. A przecież chodzi o naszych klientów, spodziewane obroty, regularną realizację zamówień. Oprogramowanie jest darmowe, więc wystarczy, aby wiedzieli gdzie kliknąć? Niestety nie. Tworzenie sklepu internetowego to skomplikowany proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy. A ta musi kosztować. Nie można zakładać się, że skoro coś jest w internecie, to będzie tańsze niż istniejące w realu. Nie należy zatem oszczędzać na platformie, która ma nam służyć długo i na której mają opierać się nasze zyski. Ewentualne oszczędności na początku przełożą się bowiem na znacznie większe wydatki później, gdy będziemy gasić pożary i remontować kiepsko wybudowany sklep.

Niestety, coś takiego jak cennik sklepów internetowych nie istnieje. To, ile kosztuje sklep internetowy, jaka będzie jego cena, mocno zależy od wymagań użytkownika, a także systemu na jakim zostanie utworzony.

Zatem jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę utworzenia sklepu internetowego, wypełnij poniższy formularz a naszą propozycję cenową otrzymasz w ciągu 24h. 
wyceń sklep internetowy
 

FAQ - najczęściej zadawane pytania

1. Ile kosztuje sklep internetowy?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wysoka cena za utworzenie sklepu internetowego bardzo często wynika z wielu funkcjonalności jakie sklep posiada, zaś niska cena z ich braku. Na cenę sklepu internetowego ma również wpływ system na jakim on bazuje.

2. Sklep internetowy na Magento?

Jak najbardziej! Magento to świetna platforma sprzedażowa. Jest ona jednak bardzo skomplikowana i często bazują na niej wyłącznie wielkie sklepy internetowe. Te mniejsze lepiej spisują się na mniejszych platformach, takich jak np. Prestashop.

3. Sklep internetowy na Prestashop?

Prestashop to jeden z popularniejszych systemów na jakich bazują profesjonalne sklepy internetowe. System ten jest doskonałym rozwiązaniem dla średniej wielkości sklepów internetowych. Jeśli planujesz ogromne ilości produktów, lepszym rozwiązaniem będzie Magento.