Nowy wymiar wyszukiwania. Postaw na optymalizację doświadczeń użytkowników. Empressia – Twoja agencja SXO!
SXO, czyli co?
Można powiedzieć, że SEO i UX to SXO. Jednak sprowadzenie tego pojęcia do prostego działania matematycznego jest dużym uproszczeniem. W końcu nie chodzi tu tylko o połączenie dwóch procesów, ale o realną poprawę doświadczenia użytkownika. Tego, który staje się potencjalnym klientem wtedy, gdy zaczyna wpisywać słowo kluczowe do wyszukiwarki. Chcesz, żebyśmy razem z Tobą przeszli tę ścieżkę i zaprojektowali drogę prosto do Twojej strony internetowej?
Wyceń pozycjonowanie SXOTy też jesteś użytkownikiem. Tak, jak Twój potencjalny klient.
Szukasz czasami czegoś w internecie? Informacji, przedmiotu, rozwiązania problemu? Tak jak prawie 90% populacji naszego kraju, bo właśnie tylu Polaków korzysta z sieci. I prawie każdy z nich (zapewne Ty też!) chce tego samego – szybkiego i wygodnego szukania!
Jakie działania wchodzą w optymalizację doświadczeń użytkowników?
SEO | UX | CM |
---|---|---|
Analiza słów kluczowych, ich intencji, wyników wyszukiwania oraz konkurencji | Badanie potrzeb i preferencji oraz analiza zachowań użytkowników | Strategia content marketingowa, dobór tematów i słów kluczowych |
Optymalizacja on-site (URL, meta dane, nagłówki, title) | Projektowanie intuicyjnej nawigacji i struktury strony | Tworzenie atrakcyjnych i użytecznych treści |
Link building | Cross-selling i up-selling | Artykuły gościnne i sponsorowane |
Optymalizacja tekstów pod SEO | Testowanie użyteczności | Analiza skuteczności contentu |
Monitoring pozycji | Personalizacja treści, buttony CTA | Dystrybucja treści (social media, newsletter) |
Te wszystkie działania składają się na SXO. Wdrożone pojedynczo, wykorzystują potencjał tylko jednego procesu. Zaplanowane i wprowadzone w ramach strategii SXO, wzmacniają się wzajemnie i tworzą synergiczny efekt, który skutkuje całościową optymalizacją doświadczeń użytkownika.
Wiele z powyższych rozwiązań wpisuje się również w listę czynników rankingowych Google – największej i najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie. Użytkownicy, którzy szukają czegoś w wyszukiwarce Google, mogą dzięki temu trafić w pierwszej kolejności na Twoją stronę internetową. To zupełnie nowy wymiar pozyskania potencjalnych klientów, ponieważ to oni przychodzą do Ciebie!
Czym zajmuje się agencja SXO?
Agencja SXO (Search Experience Optimization) zajmuje się optymalizacją stron internetowych pod kątem doświadczenia użytkownika w wyszukiwarkach internetowych.
SXO koncentruje się na zapewnieniu, że strony internetowe są łatwe do znalezienia i atrakcyjne dla użytkowników. Efekty działań agencji SXO są zatem widoczne zarówno w samych wynikach wyszukiwania, jak i na stronie internetowej.
W naszej agencji wykonujemy również audyty SXO, dzięki którym analizujemy od A do Z stan nie tylko pozycji, ale również samej strony internetowej. Audyt SXO wskazuje miejsca, które wymagają poprawy.
Działania agencji SXO opierają się na zbieraniu i analizie danych, interpretowaniu ich oraz wdrażaniu odpowiednich rozwiązań. Dzięki temu możemy stworzyć strategię SXO, która będzie szyta na miarę – Twojej strony, jak i grupy docelowej.
Przykładowo, specjaliści SXO mogą rozpocząć pracę od analizy zachowań użytkowników i stworzenia strategii działania, przez optymalizację strony, żeby zapewnić wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania oraz intuicyjność obsługi serwisu, po to, żeby na końcu przejść do optymalizacji konwersji. A to wszystko na Twojej stronie internetowej!
Chcesz pracować z naszymi specjalistami SXO? Bo oni chcą pracować z Tobą!
Darmowa wycenaŚcieżka użytkownika dzięki rozwiązaniom SXO
Przykładowa ścieżka użytkownika, z uwzględnieniem dobrze wdrożonych rozwiązań SXO, może wyglądać tak:
01
Wpisuje frazę do wyszukiwarki Google
02
Widzi listę wyników wyszukiwania
03
Wybiera wynik z listy
04
Przechodzi na stronę internetową
05
Przegląda serwis
06
Intuicyjnie przechodzi przez kolejne elementy
07
Dokonuje konwersji
Narzędzia w SXO
Optymalizacja strony internetowej nie byłaby możliwa bez odpowiednich narzędzi. W naszej agencji stosujemy różne rozwiązania w zakresie SEO, UX, content marketingu, copywritingu i nie tylko.
Korzystamy z narzędzi analitycznych, takich jak:
Google Tag Manager
Narzędzie do zarządzania kodami śledzącymi. Jednym z najważniejszych kroków, które muszą wykonać specjaliści SXO, jest odpowiednia implementacja tego narzędzia. Google Tag Manager pozwala bez programistycznej wiedzy podpinać kody śledzące oraz wdrażać kody remarketingu. Przykładami tagów, które można zaimplementować do GTM, są np. tagi śledzenia konwersji w Google Ads, Piksel Facebooka czy tagi Google Analytics.
Google Tag Manager umożliwia implementację kodu, ograniczając w znacznym stopniu udział programistów. Korzystanie z tego narzędzia w działaniach SXO oszczędza tym samym czas na wdrożenia. Stosowanie GTM jest korzystne również dla wydajności stron internetowych, ponieważ nie obarczamy ich niepotrzebnie skryptami typu: Google Analytics, Hotjar czy Yandex bezpośrednio w kodzie. Poprzez Google Tag Managera mamy także możliwość konfigurowania i monitorowania mikro oraz makrokonwersji, które są istotne właśnie podczas realizacji usługi SXO.
Google Analytics
Strategie SXO uwzględniają również narzędzie Google Analytics w generacji 4. Dzięki zaawansowanym funkcjom tego narzędzia można m.in. śledzić ruch, jego kanały i źródła oraz badać aktywność użytkowników czy mierzyć współczynnik konwersji.
To dobre narzędzie zarówno do analizy, jak i późniejszej pracy związanej ze wspomnianą optymalizacją konwersji (np. żeby wypełnienie formularza kontaktowego było intuicyjne i częstsze, użytkownicy pobierali materiały w zamian za adres e-mail czy, żeby poprzez zatrzymanie użytkownika na stronie, skłonić go do kupna).
Narzędzia do analizy organicznych wyników wyszukiwania i słów kluczowych
Ahrefs, Senuto, SEMSTORM, SeoStation i inne – operujemy całym arsenałem narzędzi analitycznych, które pomagają nam zarówno w analizie organicznych wyników wyszukiwania, jak i dobieraniu słów kluczowych czy badaniu konkurencji.
To narzędzia, których używa się głównie pod pozycjonowanie stron internetowych, jednak wyciąganie wniosków i danych z nich są niezwykle ważne przy przeprowadzaniu audytu SXO i w późniejszym budowaniu strategii oraz działaniach przeprowadzanych na i poza stroną internetową.
Hotjar
Możemy analizować zachowania użytkowników dzięki nagrywanym sesjom lub mapom cieplnym przy pomocy narzędzia Hotjar.
Takie możliwości pokazują, jakie jest faktyczne doświadczenie użytkownika ze stroną internetową – czy rzeczywiście klika przycisk CTA, który zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy? Czy czyta tekst, który znajduje się pod kategorią?
Można zbierać dane i analizować użyteczność strony, która wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Dzięki takim informacjom mamy szansę na to, żeby skutecznie wdrożyć proces optymalizacji technicznej i wizualnej.
Google Search Console
Agencja SXO pomaga we wdrożeniu i obsługiwaniu również podstawowych narzędzi, takich jak Google Search Console. Jak wygląda ruch organiczny, linkowanie wewnętrzne, przekierowania lub indeksacja w serwisie? Czy jest coś, co warto poprawić na swojej stronie internetowej? Tego, razem z naszymi specjalistami SXO, dowiesz się właśnie z GSC.
Zarówno audyt SXO, jak i działania optymalizujące doświadczenia użytkowników przeprowadzamy z powyższymi oraz wieloma innymi narzędziami, których akurat potrzebujemy.
Jednym z potężniejszych narzędzi jest również komunikacja, wymiana wiedzy i doświadczeń oraz wewnętrzne raporty czy ustalenia z klientami. Tworząc strategię SXO, wchodzimy do Twojego biznesu i robimy wszystko, żeby go ulepszyć!
Pozycjonowanie SXO – dotrzyj do potencjalnych klientów i przekuj ruch w konwersję
Na pozycjonowanie SXO składa się wiele elementów i procesów, które wręcz samoistnie mogą prowadzić do kolejnych. Widoczność w wynikach wyszukiwania, rozwiązania UX-owe, a nawet optymalizacja ścieżki konwersji – to tylko niektóre efekty strategii SXO.
Chociaż SEO, UX czy optymalizacją konwersji (CRO) możemy zająć się osobno, to jako agencja SXO chętnie podejmiemy się tych zadań jednocześnie! Podnieś współczynnik konwersji, pozycję w wynikach wyszukiwania i zadowolenie użytkowników – razem z nami.
Optymalizacja strony internetowej = satysfakcja użytkownika
SEO i UX za jednym razem? Właśnie to jest profesjonalna optymalizacja. Ale na czym ona właściwie polega?
Optymalizacja to proces dostosowywania, udoskonalania lub poprawiania czegoś w celu osiągnięcia lepszych rezultatów.
Dzięki naszym specjalistom SXO zrobisz coś lepiej, żeby osiągnąć swoje cele. Skorzystaj z naszej wiedzy, doświadczenia i zaplecza technologicznego, żeby poprawić doświadczenia użytkowników swojej strony internetowej, czyli Twoich potencjalnych klientów.
Działania SXO w kwestii optymalizacji mogą wyglądać tak:
- Optymalizacja SEO
- Optymalizacja treści
- Optymalizacja ścieżki konwersji
- Optymalizacja doświadczeń użytkownika
Popraw doświadczenia użytkowników na swojej stronie internetowej razem z agencją SXO Empressia
- Szybka strona
- Intuicyjna architektura informacji
- Przejrzysty układ
- Merytoryczne treści zoptymalizowane pod SEO
- Zoptymalizowane grafiki i wideo
- Czytelny i atrakcyjny design
- Bezpośredni kontakt ze specjalistą
- Przejrzyste warunki współpracy
- Indywidualne rozwiązania
- Ruch organiczny przekuty w liczne konwersje
Właśnie takie korzyści zyskasz we współpracy z naszą agencją. Skontaktuj się z nami już teraz, żeby poznać szczegóły oferty!