Zamień widza w klienta. Reklama na YouTube to Twoja szansa! Pomożemy Ci ją wykorzystać.
Najpopularniejszy serwis internetowy z klipami wideo stoi przed Tobą otworem. Nie musisz wydawać kilkuset tysięcy złotych, żeby załapać się na kilkanaście sekund w bloku reklamowym w telewizji. Uruchamiając kampanię reklamową na YouTubie, to Ty określasz stawki, format i cel swojej reklamy. Docierasz do grupy docelowej, która już jest na tej platformie. Decyzja, czy wykorzystasz ten potencjał, zależy od Ciebie!
WYCEŃ KAMPANIE NA YOUTUBE2X
Użytkownicy 2 razy chętniej kupują to, co widzieli na YT
70%
Ponad 70% widzów uważa, że dzięki YouTube poznaje nowe marki
4X
Konsumenci, którzy szukają jakichś informacji, z czterokrotnym prawdopodobieństwem skorzystają z YouTube niż innych platform
Reklama na YT – szansa czy zagrożenie?
Słuchasz muzyki, którą nagle przerywa reklama. Włączasz dziecku bajkę do snu i przy skutecznym wyciszaniu się, bez ostrzeżenia wyskakuje głośna reklama nowej zabawki. A gdy oglądasz klip, jak coś naprawić, w najważniejszym momencie film jest przerwany, bo… reklama.
Tak, te sytuacje zdecydowanie nie są korzystne z punktu widzenia zarówno widza, jak i marki, która się reklamuje. Dlatego, żeby reklama na YouTubie miała szansę na sukces, musi być przemyślana oraz odtworzona w odpowiednim momencie. Chętnie podpowiemy, jak to zrobić!
WYCEŃ KAMPANIĘ NA YOUTUBEKampanie reklamowe na YouTube stały się nieodłącznym narzędziem dla przedsiębiorstw, które chcą skutecznie docierać do swojej grupy docelowej. Dzięki ogromnej popularności YouTube'a jako platformy do oglądania treści wideo, marki mają świetną szansę na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Skoro obraz wyraża więcej, niż tysiąc słów, to ile wyraża film?
Reklamy wideo pozwalają skutecznie przekazać informacje o produkcie lub usłudze, jednocześnie angażując widza w bardziej interaktywny sposób niż tradycyjne formy reklamowe. Już z pozycji reklamy użytkownik może kliknąć link i przenieść się na docelową stronę internetową.
Jak reklamować się na YouTube?
1. Utwórz kanał
Przed rozpoczęciem reklamowania się na YouTube, musisz najpierw założyć kanał na tej platformie. Przejdź na stronę YouTube i zaloguj się na swoje konto Google. Następnie przejdź do zakładki Utwórz konto i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby założyć swój kanał. Upewnij się, że nazwa i opis kanału są związane z tematem Twoich reklamowanych treści. To pierwszy krok do wejścia w interakcję z Twoją grupą docelową.
2. Nagraj wideo
Kamera, akcja! Bez względu na to, czy nagrasz reklamę wideo przy użyciu profesjonalnej kamery czy po prostu smartfona z kamerą – możesz osiągnąć swój cel. Nagrywając kreację reklamową, skorzystaj z wytycznych ABCD (Attract, Brand, Connect, Direct) – globalnych wskazówek pomagających tworzyć reklamy dostosowane do Twoich celów. Jako eksperci i pasjonaci marketingu (nie tylko internetowego!), chętnie podpowiemy, o czym warto pamiętać w reklamach.
3. Skonfiguruj kampanię na YouTube
W utworzeniu i skonfigurowaniu kampanii pomogą Ci specjaliści z naszej agencji. Określimy odbiorców, formaty reklam, budżet w sieci reklamowej Google, który możesz wydać właśnie na taką kampanię i inne elementy, które pomogą Ci odnieść sukces. Możesz zdecydować, czy chcesz zbudować świadomość marki wśród potencjalnych klientów, zachęcić ich do rozważania zakupu, czy od razu wezwać do działania (np. subskrypcji newslettera albo zakupu).
4. Monitoruj wyniki
Jedną z głównych zalet reklam wideo na YouTubie jest dostęp do szczegółowych statystyk. Tak, jak ważne jest stworzenie kanału, reklamy i ustawienie kampanii, tak równie istotna jest późniejsza analiza danych. Dzięki temu można tworzyć i konfigurować jeszcze lepsze kampanie na YouTube!
YouTube a Google – co wybrać?
Na szczęście nie musisz wybierać! YouTube korzysta z danych Google, żeby wyświetlać reklamę właściwym użytkownikom – tym, którzy wpisują się w grupę docelową Twojej marki.
Nasze wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych pomaga tworzyć skuteczne strategie oparte na analizie, danych, grupach docelowych, słowach kluczowych i wskaźnikach efektywności. W Twoim przypadku zajmiemy się zatem kampaniami reklamowymi osobno lub możemy połączyć je z działaniami w zakresie pozycjonowania witryny w wynikach organicznych.
Reklamy YouTube należą do rozwiązań oferowanych w sieci Google Ads. Tego typu reklamy wideo będą wyświetlane zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach czy telewizorach, w których wbudowany jest serwis YouTube.
Dzięki temu dotrzesz do potencjalnych klientów, którzy będą korzystać z serwisu YT w domu, pracy, hotelu, szkole i wielu innych miejscach.
Użytkownicy oglądają filmy, słuchają muzyki, szukają odpowiedzi na to, jak coś zrobić. I w tym momencie mogą zetknąć się właśnie z Twoją marką, produktem, usługą…
Reklamy wideo YouTube vs telewizja
Czynnik | YouTube | TV |
---|---|---|
Zasięg | Potencjalnie ogólnoświatowy zasięg marki | Zasięg ograniczony geograficznie, ale bardzo duży w lokalnym rynku |
Grupa docelowa | Dokładne określenie grupy docelowej | Reklama trafia do dużej grupy odbiorców, którą ciężko skonkretyzować |
Personalizacja | Dostęp do szczegółowych danych na temat preferencji użytkowników | Ogólna reklama, która trafia do szerokiej publiki |
Koszty | Potencjalnie tańsza produkcja i emisja w porównaniu do reklamy telewizyjnej | Duże koszty produkcji filmów promocyjnych i ich emisji – zwłaszcza w popularnych stacjach i przy największej oglądalności |
Analiza | Szczegółowe statystyki pozwalające na dokładne pomiary i analizę | Trudniejszy i bardziej ograniczony pomiar w czasie rzeczywistym |
Zaangażowanie | Możliwość interakcji użytkownika z reklamą (np. kliknięcie linku przekierowującego na stronę) | Ograniczone możliwości interakcji |
Czas | Reklamy mogą być odtwarzane w dowolnym czasie | Ścisły harmonogram emisji reklam |
Cel | Możliwość wyświetlania reklam nie tylko o celach sprzedażowych, ale również niekomercyjnych treści | Głównie cele reklamowe i wizerunkowe, świadomość marki |
Przeznaczenie | Film reklamowy można opublikować również na kanale YouTube, w mediach społecznościowych, na stronie internetowej | Również można wykorzystać nie tylko do publikacji w telewizji, ale także sieci |
Czy warto inwestować w reklamy wideo na YouTube?
Wspomniane wyżej oba typy reklamy niewątpliwie przyciągają uwagę odbiorców. Jednych – przed ekranami telewizora, drugich – przed komputerami, telefonami, tabletami, a nawet też telewizorami.
W przypadku reklam telewizyjnych, konsumenci przyzwyczajeni są, że w przerwie od serialu, programu czy filmu, po prostu załatwiają swoje sprawy. W sieci reklamy są często na tyle krótkie, że nie odrywają użytkownika od sprzętu. Jednak każdy odbiorca podchodzi indywidualnie do korzystania zarówno z telewizji, jak i internetu. Czasami może być tak, że widz obejrzy cały blok reklamowy w domu przed telewizorem, a z kolei użytkownik online odczeka niecierpliwie kilka sekund i pominie reklamę na YouTubie.
Trzeba jednak przyznać, że zasięg marki w sieci może być ogromny, a darmowe umieszczanie filmów i ustalanie według własnych zasobów budżetu reklamowego to spore ułatwienie dla reklamodawców.
Co dalej? W szybki i łatwy sposób promuj swoją markę na YouTubie, a przekonasz się, że warto!
Reklama na YouTube – cena
No właśnie, ile kosztuje reklama na YouTube? W praktyce może kosztować kilka złotych lub nawet kilkanaście tysięcy. Nie ma jednego cennika, według którego kupuje się reklamy.
Jest kilka czynników, które wpływają na koszty marketingu na YouTube. Najważniejsze to:
Typ reklamy
Koszty różnią się od tego, czy reklama jest możliwa do pominięcia, czy znajduje się w karcie “Warte obejrzenia”, a może czy w formie natywnej reklamy masthead lub szybkiego bumpera. W niektórych opcjach można zastosować również remarketing wideo wobec widzów.
Rozliczenie
Możesz rozliczać się za:
- kliknięcie (CPC)
- obejrzenie reklamy (CPV)
- wyświetlenie reklamy (CPM)
- konkretne działanie użytkownika (CPA)
- w ramach opłat za godzinę (CPH)
W kampanii wideo możesz dostosować rodzaj i wielkość stawek oraz ustawić rozliczenia automatycznie bądź ręcznie.
Reklama YouTube Twoją szansą na dotarcie do klientów
Wyświetlanie reklam w serwisie YouTube jest skuteczną formą dotarcia do nowych klientów. Miliardy użytkowników, wyświetleń, filmów i potencjalnych klientów w wybranych grupach demograficznych, o podobnych zainteresowaniach i preferencjach, co Twoi klienci. To szansa, którą możesz wykorzystać. A nawet – musisz!
Zespół z naszej agencji pomoże Ci w pełni wykorzystać potencjał tej popularnej platformy i zamienić widzów w lojalnych klientów. Skupimy się na tym, aby Twoje reklamy były przemyślane, kreatywne i docierały do odpowiedniej grupy docelowej w idealnym momencie.
Zachęcamy do założenia swojego kanału na YouTube, który będzie bazą dla Twojej kampanii reklamowej. Nasz zespół wskaże Ci skuteczne sposoby tworzenia reklam wideo, które zachwycą Twoją audiencję. Skorzystamy dodatkowo z naszego doświadczenia w pozycjonowaniu stron internetowych, aby Twoje filmy reklamowe osiągnęły jak najwyższe pozycje. Daj swojej marce szansę na dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Zgłoś się do nas już teraz. Stworzymy strategię na cały marketing YouTube na Twoim kanale. Powiążemy go z Twoją stroną lub sklepem internetowym. Zaproponujemy ciekawe rozwiązania na pozycjonowanie oraz kampanie reklamowe, dzięki czemu Twoja witryna zdobędzie wysokie pozycje zarówno w wynikach organicznych, jak i sponsorowanych.
WYCEŃ KAMPANIE NA YOUTUBE