Kampanie Google Ads – cennik obsługi w agencji Empressia. Sprawdź, ile zapłacisz za reklamy, od czego to zależy i dlaczego to dobra inwestycja.
Ile kosztuje reklama Google Ads (wcześniej Google AdWords)?
To zależy, ile chcesz (i możesz) na nią przeznaczyć i co planujesz osiągnąć – np. o ile procent zwiększyć sprzedaż lub ilu nowych klientów pozyskać. Koszt nakłonienia odbiorcy do przejścia na stronę, zakupu produktu lub pozostawienia kontaktu wynika m.in. z branży, specyfiki oferty (np. ceny produktu/usługi) i grupy docelowej oraz działań konkurencji. Możesz przeznaczyć na reklamy 1000, 5000 czy 10000 złotych albo jeszcze więcej. Określ swój budżet, a podpowiemy Ci, co uda się w jego ramach uzyskać. Albo powiedz, czego oczekujesz, a zarekomendujemy optymalny budżet.
Do budżetu reklamowego – czyli środków przeznaczonych na reklamę, np. tego 1000 czy 5000 złotych – musisz doliczyć jeszcze koszt obsługi kampanii, który w naszej agencji zaczyna się od 600 złotych miesięcznie i uzależniony jest od budżetu reklamowego. Przygotowaliśmy dla Ciebie wygodny kalkulator prowizji za prowadzenie Google Ads: cennik obsługi sprawdzisz bez zobowiązań już teraz.
Zapraszamy!
Ile kosztuje Google Ads? Cennik obsługi w agencji Empressia
To Ty decydujesz, ile pieniędzy przeznaczysz na kampanię Google Ads, ile zapłacisz firmie Google. Dla nas bezpiecznym minimum jest 1000 złotych miesięcznie. Od tej kwoty zazwyczaj jesteśmy w stanie uzyskać na tyle zadowalające wyniki, aby inwestycja Ci się opłaciła. Niemniej czasem 1000, 2000 czy 3000 złotych to trochę za mało – jeśli masz drogi produkt lub usługę, proces decyzyjny klienta jest długi lub złożony (przemyślane zakupy), a Twoja konkurencja mocno działa w Google Ads i przeznacza na reklamy o wiele wyższe środki.
Zachęcamy do rozmowy. Zadzwoń, napisz do naszej agencji, a wstępnie podpowiemy, na jakie koszty warto się przygotować i na jakie efekty możesz liczyć.
DARMOWA WYCENA GOOGLE ADSPowiedz nam, ile możesz i chcesz przeznaczyć na reklamę Google Ads, a ocenimy jej opłacalność: przeanalizujemy, co uda się w ramach tego budżetu uzyskać. Jeśli przewidywane wyniki nie będą wystarczająco satysfakcjonujące, zaproponujemy inne, korzystniejsze dla Twojej firmy działania – np. reklamy w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram, TikTok czy LinkedIn) lub SEO: pozycjonowanie strony (poprawę naturalnej widoczności w wyszukiwarce). Możesz również określić swoje cele, np. wzrost sprzedaży o określony procent lub pozyskanie konkretnej liczby nowych kontaktów, a zarekomendujemy optymalny budżet.
Do budżetu na reklamy, pieniędzy dla Google, doliczamy koszt ich obsługi – a więc nasze wynagrodzenie za przygotowanie, prowadzenie i optymalizację kampanii. Zapłacisz za to od 600 złotych miesięcznie przy budżecie 1000 złotych. Wraz ze wzrostem nakładów na reklamę, czyli ilością pracy, rośnie także nasza prowizja. Przykładowo dla budżetu reklamowego w wysokości 2000 złotych koszt obsługi wynosi 700 złotych. Jeśli chcesz przeznaczyć na reklamy 5000 złotych, prowizja wyniesie 1350 i tak dalej.
Koszt prowadzenia kampanii Google Ads wyceniamy bezpłatnie. I uczciwie – po prostu na podstawie liczby godzin, jaką poświęcimy na pracę.
Sprawdzisz go już w tej chwili: przygotowaliśmy dla Ciebie wygodny kalkulator.
Ile kosztuje kampania AdWords?
Reklama AdWords – cennik obsługi i łączny koszt kampanii Google Ads w stosunku do budżetu reklamowego dla wybranych kwot:
Budżet reklamowy dla Google (zł) | Koszt obsługi kampanii (zł) | Łączny koszt reklamy Google Ads |
---|---|---|
1000 | 600 | 1600 |
2000 | 700 | 2700 |
3000 | 1000 | 4000 |
5000 | 1350 | 6350 |
10 000 | 2300 | 12 300 |
15 000 | 3000 | 18 000 |
20 000 | 3000 | 23 000 |
30 000 | 3600 | 33 600 |
Kampania AdWords – cennik obsługi. Za co konkretnie zapłacisz?
Założony budżet reklamowy wydajemy na reklamy Google Ads – te pieniądze trafiają do firmy Google za to, że np. X Twoich potencjalnych klientów wejdzie na Twoją stroną internetową, wyśle formularz kontaktowy, pobierze e-booka (zostawi e-mail) lub kupi produkt w sklepie (więcej o tym w dalszej części tekstu).
Pozostałe środki to nasze wynagrodzenie za pracę, czyli przygotowanie, prowadzenie i optymalizację kampanii Google Ads. W skład takiej usługi wchodzą m.in.:
- Utworzenie i konfiguracja konta Google Ads (jeśli to potrzebne).
Jeśli jeszcze nie działałeś(-aś) w systemie Google Ads, przygotujemy zaplecze techniczne, łącznie z wdrożeniem narzędzi analitycznych (m.in. Google Tag Manager, Google Analytics). Nie musisz się na tym znać: wyjaśnimy, jakich danych i dostępów (oraz w jakim celu) potrzebujemy i jak je znaleźć/nadać. - Zdaj się na rekomendację ekspertów kampanii Google Ads – którzy prEstymacja wyników i przygotowanie strategii – wybór celów i formatów reklam, zaplanowanie budżetu.
Określimy, jakich efektów i w jakim czasie możesz spodziewać się w założonym budżecie reklamowym. Do Twoich celów biznesowych (np. wzrost sprzedaży o X procent) dobierzemy cele reklamowe i mierniki konwersji (np. liczba transakcji w sklepie). Określimy słowa kluczowe, na które będą wyświetlać się reklamy, sprecyzujemy grupę docelową (dane demograficzne, lokalizacja, zainteresowania, zachowania itd.) czy utworzymy plik produktowy do reklam w Google Shopping. Zarekomendujemy odpowiedni budżet dzienny i maksymalną stawkę za kliknięcie lub konwersję, aby reklamy wyświetlały się na atrakcyjnych pozycjach i odpowiednio często. - Przygotowanie kampanii, treści reklam, banerów itp., przeprowadzenie testów.
Do reklam tekstowych w sieci wyszukiwania Google (wyszukiwarce) przygotujemy teksty i rozszerzenia, wybierzemy także najlepsze słowa kluczowe związane z Twoją ofertą (których wpisanie w wyszukiwarce spowoduje wyświetlenie reklamy). Dla kampanii displayowej w sieci reklamowej Google (na stronach, portalach wydawców partnerskich) stworzymy komplet banerów. I tak dalej – w zależności od wybranych formatów reklam. Możemy też zaproponować Ci przeprowadzenie testów A/B, czyli porównanie np. dwóch różnych tekstów/grafik, aby już do właściwych działań wybrać te osiągające najlepsze wyniki. - Uruchomienie, prowadzenie i optymalizacja kampanii Google Ads.
Dalej zgodnie z planem uruchamiamy kampanię Google Ads i kolejno nieustannie ją monitorujemy i analizujemy. Ciągle dążymy do tego, aby podwyższać jej skuteczność (np. aby więcej odbiorców wysłało formularz lub kupiło produkt) oraz obniżać koszt (aby koszt kliknięcia reklamy lub konwersji np. zakupu był jak najniższy). Optymalizacja kampanii Google Ads obejmuje różne prace – m.in. wykluczanie słów kluczowych (które nie przekładają się na konwersję: efekt), zawężanie lub rozszerzanie grupy odbiorców czy zmiany w strategii ustalania maksymalnych stawek na kliknięcie, konwersję. - Wdrażanie innych działań m.in. remarketingu.
Gdy uzbieramy wystarczającą ilość danych, możemy zaproponować Ci kampanie remarketingowe. Polegają one na kierowaniu reklam m.in. do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie wykonały pożądanego działania (np. dodały produkt do koszyka, lecz go nie kupiły). Jeśli uznamy je za skuteczne i opłacalne, zarekomendujemy Ci też inne formaty reklam np. banery w sieci reklamowej, uzupełnienie reklam tekstowych w wyszukiwarce. A gdy okaże się, że coś jest nie w porządku (lub mogłoby być lepiej) po stronie Twojego sklepu online, powiemy Ci o tym i doradzimy rozwiązanie problemu. - Mierzenie, analizowanie, raportowanie i interpretowanie wyników.
Dążymy do jak uzyskania jak najwyższej opłacalności kampanii Google Ads – najwyższego możliwego zwrotu z inwestycji. Dlatego ciągle analizujemy wyniki i odnosimy je do realiów kampanii promocyjnych w danej branży (np. oceniamy, czy koszt konwersji na poziomie X w tej branży i przy tej wartości produktu/usługi jest zadowalający oraz jak go poprawić). System Google Ads dostarcza nam precyzyjnych danych, które interpretujemy i przedstawiamy Ci w formie raportu. Wyniki kampanii omawia z Tobą indywidualny opiekun – doświadczony specjalista Google Ads. - Stała opieka i wsparcie specjalisty Google Ads.
Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeśli masz jakieś pytania, wątpliwości, pomysły, zastrzeżenia, chcesz zmniejszyć lub zwiększyć budżet itp. – po prostu dzwonisz lub piszesz do swojego opiekuna. Stawiamy na partnerskie relacje, przejrzystość działań, zaufanie i życzliwość – zawsze jesteśmy otwarci i chętni na rozmowę. W razie potrzeb możemy zaproponować Ci wsparcie także w innych obszarach marketingu internetowego, np. stworzyć lub przebudować stronę internetową, zająć się jej pozycjonowaniem czy poprowadzić kampanie w social mediach.
Reklama AdWords – cennik. Od czego zależy koszt kampanii Google Ads?
Ile zapłacisz za wyświetlenie i kliknięcie reklamy? Ile za pozyskany kontakt – wysłany formularz czy pobranie e-booka (pozostawienie e-maila!) przez potencjalnego klienta? Jaką kwotę musisz wydać, żeby nakłonić użytkownika wyszukiwarki Google do zakupu produktu w Twoim sklepie? Innymi słowy – ile kosztuje kampania Google Ads? Niestety, to zależy od wielu czynników.
Wybrany format, cel i model rozliczeń reklam Google Ads
W Google Ads możesz rozliczać się na kilka sposobów, co zależy głównie od formatu i celu reklamy. Jeśli planujesz zasięgową kampanię displayową: banerową, zapłacisz za każde tysiąc wyświetleń reklamy (CPM) i jest to reklama relatywnie tania (ale też najmniej skuteczna w sensie wyników). Reklamy tekstowe (linki sponsorowane) i produktowe w wyszukiwarce rozlicza się zwykle w modelu CPC (cost per click), czyli za kliknięcie, co wychodzi już drożej. W przypadku kampanii wideo płacisz za obejrzenie (CPV: cost per view). Możemy też dodatkowo zoptymalizować reklamy pod preferowany koszt konwersji (CPA: cost per action), czyli koszt sprzedaży lub pozyskania leadów (poprzez formularz, pobranie e-booka czy zapis na webinar itd.).
Specyfika branży i grupy docelowej, wartość oferty i konkurencja
Uogólniając – im więcej firm konkuruje o uwagę odbiorcy, im bardziej specyficzni są ich potencjalni klienci. Im dłuższa jest decyzja zakupowa i im wyższa wartość oferty, tym droższa jest reklama. Dlatego firmy z branży finansowej, turystycznej czy nieruchomości muszą wydać na promocję więcej niż marki działające w niszy – np. hydraulik w małym mieście (duże zapotrzebowanie, niska konkurencja, niska/średnia wartość oferty). Jeśli sprzedajesz drogie produkty lub usługi w konkurencyjnej branży, decyzja klienta jest dłuższa i bardziej złożona (przemyślana). Często trzeba do niego dotrzeć wielokrotnie i na różne sposoby.
Jakość i trafność reklamy oraz strony docelowej
Odbiorca kliknie reklamę tylko wówczas, jeśli odpowiada ona na jego potrzeby (bądź zainteresowania), jest czytelna i przekonująca – trafna. Kupi produkt lub skorzysta z usługi, gdy ich potrzebuje (lub go do tego przekonamy), stać go na nie, może to zrobić maksymalnie szybko i wygodnie, a firma wydaje mu się godna zaufania. Google na te elementy zwraca ogromną uwagę, gdyż algorytmy mają maksymalizować skuteczność reklam. Reklama trafniejsza i kierująca do wyższej jakości strony internetowej będzie wyświetlać się w atrakcyjniejszych miejscach i kosztować mniej niż nieprzekonujący komunikat firmy, której strona/sklep ma problemy techniczne i kiepski UX (user experience).
Specyfika słów kluczowych w reklamach tekstowych
Użytkownicy wyszukiwarki częściej wpisują do niej zapytanie w rodzaju „buty do biegania” niż „buty do biegania [marka, model, rozmiar]”. I na pierwszą frazę pojawi się więcej reklam, więc ze względu na dużą konkurencję koszt kliknięcia będzie wyższy, a szansa na spełnienie oczekiwań potencjalnych klientów – niższa. Firma z ograniczonym budżetem może wykluczyć ze swojej strategii te ogólne słowa kluczowe na rzecz fraz tzw. długiego ogona, czyli bardziej sprecyzowanych. Wówczas zarówno zwiększy się szansa konwersji (sprzedaży), jak i obniży się koszt promocji.
Strategia ustalania maksymalnej stawki za kliknięcie/konwersję
Reklamy konkurencyjnych firm w Google Ads nieustanne biorą udział w aukcji: licytują o najwyższą pozycję w wyszukiwarce bądź o najatrakcyjniejsze miejsce na swój banner. Poza trafnością i jakością reklam oraz stron docelowych w grę wchodzi zasada stara jak świat: kto da więcej. Jeśli jesteś w stanie zapłacić więcej niż konkurencja za lepsze miejsce na reklamę, prawdopodobnie wygrasz aukcję i uzyskasz atrakcyjniejsze umiejscowienie reklamy. Dzięki temu zwiększy się także jej skuteczność, co finalnie może obniżyć jej koszt (więcej osób ją kliknie oraz wykona działanie). Wyższa stawka maksymalna może się więc opłacić, a w praktyce zwykle płaci się sporo mniej.
Ile kosztuje reklama w Google Ads? Cena reklamy a najczęstsze modele rozliczeń
Kampanie Google Ads – koszt kliknięcia reklamy (CPC)
Za kliknięcie reklamy (CPC) możesz zapłacić kilkadziesiąt groszy, parę czy paręnaście złotych albo sporo więcej, nie ma ograniczeń. Natomiast to, czy ten koszt będzie wysoki, czy niski, zależy od tego, jakie zapewni efekty biznesowe. Jeśli wydasz na przejście na stronę potencjalnego klienta 15 złotych, ale kupi on produkt za 400 złotych (w Google Ads możesz mierzyć liczbę i wartość określonych konwersji np. sprzedaży), to reklama Ci się opłaci. Jeśli przy tym samym wydatku wartość koszyka wynosi 50 złotych, opłacalność promocji jest już mniejsza. W modelu rozliczeń CPC w większości branż koszt kliknięcia plasuje się na poziomie od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych.
To, czy dana stawka za kliknięcie reklamy (albo konwersję, o czym poniżej) jest niska, czy wysoka, i jak ustalić maksymalną kwotę w strategii kampanii, wie wyłącznie specjalista – który ma doświadczenie w tej samej lub podobnej branży (lub segmencie odbiorców). Dlatego też warto powierzyć kampanie Google Ads ekspertom, bo ryzyko przepalenia budżetu znacznie się obniża.
Koszt pozyskania klienta (CPL) lub wygenerowania sprzedaży w kampanii AdWords
Podobnie działa to w przypadku kampanii zoptymalizowanych pod konwersję – czyli określone działanie potencjalnego klienta, takie jak zakup produktu lub pozostawienie do siebie kontaktu (formularz, prenumerata newslettera, pobranie e-booka czy zapis na webinar: wykorzystanie lead magnetów, które wiążą się z pozyskaniem np. adresu e-mail oraz uzyskaniem zgody na komunikację marketingową). Koszty konwersji przekładają się na wzrost sprzedaży, teraz lub w bliskiej przyszłości. Dla salonu kosmetycznego wydanie 100 złotych na pozyskanie klienta na usługę o wartości 300 złotych to sporo. Jednak te same 300 złotych, które wygeneruje dochód rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych firmie technologicznej, to już tyle, co nic.
Wskaźniki CPA/CPL pomagają Ci określić dotychczasowe średnie koszty pozyskania akcji/kontaktu, a następnie (przy kampanii zoptymalizowanej pod wybraną akcję) ustalić preferowane koszty takiej konwersji, jakie możesz (i chcesz) ponieść w kampanii.
Reklama Google AdWords – cena tysiąca wyświetleń reklamy (CPM)
Ten model rozliczeń działa podobnie jak w tradycyjnych mediach, radiu czy telewizji. Z tym że Twoje reklamy są precyzyjniej targetowane, bo w określonym kontekście – np. branży, tematyki (reklama hotelu na portalu turystycznym) lub do konkretnej grupy docelowej (cechy demograficzne, lokalizacja, zainteresowania). Płacisz przeważnie za każde tysiąc jej wyświetleń. To najtańsza, ale i mniej precyzyjna od pozostałych forma promocji. Średnio kosztuje od kilku do kilkudziesięciu złotych. Sieć reklamowa Google (a należą do niej tysiące przeróżnych portali, stron czy blogów) to dobre miejsce do budowania zasięgu, a więc wizerunku i rozpoznawalności marki.
Reklamy w serwisie YouTube – koszt obejrzenia filmu reklamowego
Sprawa wygląda podobnie jak wyżej, tyle że płacisz za każde obejrzenie reklamy (CPV: cost per view), w tym przypadku filmu emitowanego na YouTubie – a ewentualnie także w serwisach partnerskich Google. Stawki są naliczane różnie, w zależności od formatu – np. tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy całą reklamę, jakąś jej część lub wejdzie z nią w interakcję. To reklama relatywnie tania: kosztuje średnio od kilku, kilkunastu do kilkudziesięciu groszy (za obejrzenie), jednak do budżetu musisz doliczyć koszty produkcji materiału. Choć dziś da się nakręcić dobrej jakości wideo za pomocą smartfona, to jednak wymaga to profesjonalnej wiedzy i umiejętności. Słaby firm reklamowy nie tylko nie przyniesie efektu, ale też negatywnie wpłynie na markę i jej odbiór (wizerunek, wiarygodność).
Jak ustalić optymalny budżet kampanii Google Ads?
- Określ, jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na kampanię, przy uwzględnieniu kosztów jej obsługi.
Wiemy, jak jest – niekiedy po prostu masz określoną kwotę i tyle. My wyciśniemy z niej maksimum korzyści. Jeśli założony budżet okaże się zbyt niski, aby działania były opłacalne, to powiemy Ci o tym oraz zaproponujemy inne formy promocji, np. stopniowe budowanie naturalnej widoczności strony w sieci. Być może Twoi potencjalni klienci częściej szukają produktów czy usług w mediach społecznościowych: kampanie Google Ads nie zawsze są najlepszym wyborem. - Zdaj się na rekomendację ekspertów kampanii Google Ads – którzy przeanalizują Twoje cele, działania konkurencji, specyfikę branży i grupy docelowej.
Czyli powiedz nam, że chcesz w ciągu 6 miesięcy pozyskać taką liczbą klientów lub o tyle procent zwiększyć sprzedaż. My sprawdzimy, ile to może orientacyjnie kosztować, i zaproponujemy budżet razem z prowizją za obsługę kampanii. Jeśli okaże się za wysoki, to odniesiemy spodziewane efekty do kwoty, którą będziesz w stanie przeznaczyć na reklamy. A gdy uznamy, że w tym budżecie lepiej mogą sprawdzić się inne działania (np. konkurencja nie działa w social mediach, a są tam Twoi klienci; albo się nie pozycjonuje), powiemy Ci o tym i przygotujemy w tym zakresie indywidualną ofertę.
Jakie możliwości reklamowania się daje system Google Ads?
Dla większości firm kampanie Google Ads są jedną z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych form promocji w internecie. W końcu z sieci korzysta prawie każdy, a wyszukiwarka Google zdominowała rynek. Do giganta należy też serwis YouTube, a jego sieć reklamowa zrzesza tysiące wydawców, większych bądź mniejszych, ogólnopolskich i lokalnych, ogólnotematycznych i specjalistycznych.
Omówiliśmy koszt reklamy Google, lecz warto jeszcze odnieść go do możliwości, jakie daje system i prowadzone w nim działania reklamowe.
Reklamy w sieci wyszukiwania – wysokie pozycje w wyszukiwarce Google
Jeśli dopiero stworzyłeś(-aś) stronę internetową (sklep online) dla swojej firmy lub nie zadbałeś(-aś) o SEO, to potencjalnym klientom trudno na nią trafić. Gdy szukamy czegoś w sieci, najczęściej klikamy tylko kilka pierwszych stron z podanych wyników i na nich przeważnie to znajdujemy. Twoja strona nie wyświetla się (przynajmniej) w TOP 10 na związane z ofertą firmy frazy kluczowe? Warto to zmienić.
Poprawa naturalnej widoczności strony w wyszukiwarce niemal zawsze się sprawdza i daje najwięcej korzyści, lecz to długi i złożony proces. Co więcej, jeżeli Twoja konkurencja już zadbała o SEO, może sporo kosztować. Google Ads ma tę przewagę, że zapewnia natychmiastową widoczność strony/sklepu w wynikach wyszukiwania na wybrane zapytania. Szybko zwiększa się liczba odwiedzających, a wraz z nią także sprzedaż. Reklama tekstowa (link sponsorowany) imituje naturalną pozycję oraz kieruje do witryny osoby już wstępnie zainteresowane ofertą.
Kampania reklamowa w Google Shopping – reklamy produktowe
Jeśli prowadzisz sklep online, dzięki reklamie w systemie Google Ads możesz jeszcze zwiększyć szansę na powodzenie sprzedaży: skrócić do niej drogę i ściągnąć do siebie użytkowników szukających określonych produktów. Działa tak kampania produktowa, czyli prezentacja konkretnych artykułów (razem z ich zdjęciami i ceną) na górze wyszukiwarki i na karcie Google Zakupy. Reklama pojawia się, gdy ktoś szuka takiego typu produktu, jakie Ty oferujesz. Możesz w ten sposób wypromować nawet całą ofertę, bo nie płacisz za wyświetlanie prezentacji, tylko za przekierowania do sklepu. Ten format reklamy wyróżnia skuteczność: użytkownik widzi zdjęcie i cenę – jeszcze przed kliknięciem ocenia, czy produkt odpowiada jego potrzebom, czy nie (a jeśli nie, to reklamę ignoruje), więc koszt reklamy Google się obniża.
Remarketing w kampanii Google Ads – „śledzenie” użytkowników
Chociaż typowe śledzenie użytkowników (i ich aktywności) w sieci powoli przechodzi do historii, remarketing w optymalizacji kampanii wciąż można i warto wykorzystać. Weźmy na przykład odbiorcę, który przeszedł z reklamy do Twojego sklepu i dodał do koszyka produkt, ale go nie kupił. Albo potencjalnego klienta, który wysłał zapytanie dzięki reklamie, ale później kontakt się urwał. Możemy ponownie dotrzeć do tych odbiorców z przypomnieniem lub zachętą (np. rabatem) do dokończenia zakupu czy skorzystania z usługi i podbić szansę konwersji.
Innym przykładem tego typu spersonalizowanej komunikacji są działania reklamowe skierowane do grupy odbiorców stworzonej na podstawie (zwykle) ich e-mail, czyli do stałych/byłych klientów, zrzeszonych np. w programie lojalnościowym. To jedna ze skuteczniejszych i bardziej opłacalnych form reklamy – jeśli odbiorca już markę zna, w przeszłości pozytywnie jej doświadczył, łatwiej i taniej jest go ponownie pozyskać. Przykładowo prowadzisz e-sklep z zabawkami – i przed świętami wdrażasz kampanię z kodem rabatowym skierowaną do dawnych klientów. Odbiorca Cię zna i jeśli wcześniej był zadowolony z zakupów, zwiększa się szansa na to, że i tym razem kupi prezenty u Ciebie, a nie u konkurencji czy w sieciówce.
Kampanie w sieci reklamowej Google – świadomość, rozpoznawalność, wizerunek
Google to nie tylko wyszukiwarka, ale także Gmail, YouTube, Blogger i rozbudowana „pajęczyna” – sieć reklamowa, do której należą tysiące tematycznych stron, blogów, witryn branżowych, portali ogólnotematycznych i lifestylowych, prowadzonych przez bardziej i mniej znanych wydawców. Również w takich witrynach partnerskich Google umieścisz swoje reklamy graficzne czy wideo i inne. Działa to dwojako. Możesz je kierować do sprecyzowanej grupy docelowej (np. młodych mam z większych miast zainteresowanych zdrowym trybem życia i jogą) lub kontekstowo. W drugim przypadku reklamy wyświetlają się na stronach powiązanych z Twoją ofertą, np. reklama sklepu z zabawkami na portalu parentingowym, a hotelu – na blogu turystycznym. Do tego dochodzi też YouTube – i możliwość wykorzystania jednego z najskuteczniejszych formatów reklamy, czyli wideo: sugestywnego, łatwego i przyjemnego w odbiorze.
Skuteczność kampanii reklamowych w sieci partnerów Google polega na budowaniu sporego zasięgu relatywnie niskim kosztem. Dobrze sprawdzają się jako doładowanie „właściwych” działań – sprzedażowych bądź zorientowanych na pozyskanie klientów. Eksponując odbiorców na nazwę marki, logo, chwytliwe hasło czy sugestywne obrazy, wzmacniasz jej świadomość i rozpoznawalność, promujesz pożądany jej wizerunek.
Lokalne kampanie Google – reklama biznesu stacjonarnego
Kampanie Google Ads ułatwiają zwiększenie sprzedaży nie tylko w internecie – także w stacjonarnym sklepie i salonie lub punkcie usługowym. Możesz dzięki nim docierać do odbiorców szukających produktów i usług offline w sieci. Przykładowo – prowadzisz restaurację w Poznaniu. Masz szansę reklamować ją osobom, które akurat przeczesują internet (także w Mapy Google) w poszukiwaniu knajpki na obiad w Twojej lokalizacji. Ta forma reklamy ma pewne ograniczenia (i nie każdy może z niej skorzystać), lecz kampanie lokalne nie wyczerpują opcji promocji stacjonarnych biznesów.
Innym rozwiązaniem są reklamy tekstowe: linki w wyszukiwarce, które uwzględniają związane z Twoją ofertą słowo kluczowe np. „fryzjer” i lokalizację – „fryzjer poznań” lub nawet „fryzjer poznań grunwald (dzielnica)”. Kierujesz wówczas osoby szukające danej usługi lub produktu (sklepu) w konkretnej lokalizacji na swoją stronę, na której mogą np. umówić termin, skontaktować się z Tobą lub zobaczyć realizacje czy ofertę.
Dlaczego warto reklamować się w systemie Google Ads?
- Docierasz wyłącznie do potencjalnych klientów.
Osób, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo, że kupią Twój produkt lub skorzystają z usługi. Po co płacić za promocję skierowaną do wszystkich lub do bardzo szerokiego grona odbiorców? Nie przepalasz budżetu. Budujesz trwałe relacje z lojalną grupą odbiorców, którzy mogą stać się ambasadorami marki. - Realizujesz rzeczywiste cele biznesowe i precyzyjnie mierzysz zwrot z inwestycji.
Dzięki reklamom Google Ads faktycznie zwiększasz sprzedaż czy pozyskujesz kontakty do potencjalnych klientów. Widzisz, jaki zysk wygenerowały wydane na promocję pieniądze. Zarabiasz, rozwijasz firmę i podejmujesz bardziej świadome, pewne decyzje biznesowe. - Elastycznie zarządzasz budżetem
W każdej chwili możesz ograniczyć wydatki na reklamy, jeśli akurat potrzebujesz gotówki. To pozwala Ci zadbać o płynność finansową i realizować nadarzające się dobre inwestycje. A zwiększając budżet, skalujesz efekty kampanii. - Obsługujesz całą ścieżkę zakupową potencjalnego klienta. Masz szansę go przez nią poprowadzić „za rękę”.
Odpowiadasz na potrzebę lub problem klienta, komunikując rozwiązania i zwiększając popyt. Budujesz świadomość i określony wizerunek marki. Skłaniasz potencjalnego klienta do działania. Utrzymujesz z nim kontakt posprzedażowy, pielęgnując długotrwałe relacje i dbając o jego lojalność.
Wiesz już, ile kosztuje Google Ads. Cennik sprawdzisz już teraz – bez zobowiązań. Wiesz też, jakie możliwości i korzyści dadzą Ci kampanie w wyszukiwarce oraz w sieci reklamowej Google. Znalazłeś(-aś) także swoich specjalistów Google Ads. Pozostaje działać – skontaktuj się z nami i wspólnie rozkręćmy Twój biznes!
Certyfikat Google Partners
Szukasz ekspertów, którzy dobrze wypromują Twoją stronę internetową, e-sklep, a może nawet wydarzenie stacjonarne? Jesteś w dobrym miejscu!
Mamy status Partnera Google, co tylko potwierdza, jak działamy. Mamy umiejętności, doświadczenie i przede wszystkim chęć do pomocy! Maksymalizujemy sukces kampanii naszych klientów. Rozwijamy Twój biznes.
Zapraszamy do kontaktu!
DARMOWA WYCENA GOOGLE ADS