Odkryj nowe możliwości reklamy w Google: kampania Discovery Ads. Dotrzyj do 3 miliardów klientów w źródłach treści!
Czym są reklamy Google Discovery?
Reklamy w Google Discovery (nie mylić z Google Discover!), znane również jako „Google Discovery Ads” to forma promocji oferowana przez system Google Ads.
To inaczej narzędzie reklamowe, które umożliwia firmom i marketerom promować produkty oraz usługi w różnych miejscach na platformach Google, takich jak strona główna YouTube czy Gmail.
Co to jest kampania Discovery?
Kampania Discovery to specjalny rodzaj kampanii reklamowej w Google Ads. Umożliwia reklamodawcom wyświetlać treści promocyjnych w formie obrazów i wideo na różnych platformach Google. Kampanie Discovery to cała strategia – od ustalenia celów, przez kreacje reklamowe, aż po budżet i mierzenie wyników.
Jak wygląda reklama Discovery Google Ads?
Głównym wyróżnikiem reklam w systemie Discovery Ads jest… jakość wizualna. Reklamy w formacie graficznym lub wideo znajdują się między innymi na YouTubie bądź w wyszukiwarce.
Kampania generująca popyt, czyli…?
Google cały czas wprowadza nowe rozwiązania dla reklamodawców. Okazuje się, że nawet reklamy Discovery można udoskonalić. W Google Ads gigant z Mountain View oferuje również tzw. kampanie generujące popyt. Wówczas można swoje kampanie Discovery uaktualnić właśnie do nowego rozwiązania.
W ramach kampanii generujących popyt można stosować różne formaty reklamowe w jednej kampanii. Mogą to być:
- krótkie filmy,
- karuzele,
- grafiki w pionie,
- kwadratowe obrazki.
Podobnie jak w przypadku reklam Discovery – w kampaniach generujących pobyt również można optymalizować reklamy pod kątem konwersji bądź ustalać stawki na podstawie wartości.
W tych funkcjonalnościach Google można wykorzystać również testy A/B do wybrania najlepszego miejsca docelowego kreacji reklamowej.
Ważne, żeby przekształcić kampanię dzięki nowym materiałom i rozwiązaniom od Google.
Kiedy używać kampanii Discovery od Google?
Zastanawiasz się, jak w pełni wykorzystać potencjał reklam w Google i dotrzeć do ogromnej liczby klientów w różnych miejscach? Kampania Discovery Ads to dobry punkt zaczepienia.
Gdy szukasz nowoczesnej formy reklamy
Chcesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców
Wizualna jakość ma dla Ciebie znaczenie
Chcesz zaangażować potencjalnych klientów
Potrzebujesz skutecznego narzędzia do analizy wyników
Szukasz sposobu na konkurencyjną przewagę
Zalety reklam w Google Discovery
Zastanawiasz się, jak w pełni wykorzystać potencjał reklam w Google i dotrzeć do ogromnej liczby klientów w różnych miejscach? Kampania Discovery Ads to dobry punkt zaczepienia.
- Zasięg (dotarcie do nawet 3 miliardów klientów miesięcznie)
- Zaangażowanie odbiorców
- Atrakcyjne i trafne reklamy
- Różne rodzaje tekstów reklam
- Reklamy renderowane natywnie
- Automatyczne określanie stawek
- Przypominają reklamy displayowe
- Składają się z nagłówka, zdjęcia/wideo i krótkiego napisu
- W tekstach reklamowych możesz zastosować metodę CTA, czyli wezwanie do działania
- Prezentujesz ofertę w kampaniach wideo i graficznych
- Kampanie Discovery wyświetlają się w kartach „Oferty” i „Społeczności” na Gmailu
- Prezentujesz ofertę na głównej YouTube
- Dopasowujesz listy odbiorców swoich reklam
- Docierasz do nowej grupy odbiorców
- Dzięki wymaganiom dot. reklamy również Twoja domyślna strona docelowa jest lepszej jakości – wspólnie optymalizujemy ją, żeby zapewnić użytkownikowi najlepsze doświadczenia
Kampanie Google Discovery to wyjątkowe rozwiązanie w usługach Google. Według samego giganta z Mountain View te elementy promocyjne mogą wyświetlać się:
- na stronie głównej YouTube (w polu „Warte obejrzenia”),
- na karcie Google Discover
- na kartach „Oferty” czy „Społeczności” w Gmailu.
Google Discovery Ads vs Google Discover
Wątpliwości może budzić podobna nazwa kampanii Discovery do karty Discover (Odkryj). To dwie różne usługi oferowane przez Google. Discovery Ads koncentrują się na promocji, podczas gdy Discover dostarcza treści informacyjnych.
Google Discovery Ads
to forma reklamy, która pozwala firmom promować swoje produkty i usługi na platformach Google za pomocą wizualnych treści, takich jak grafiki i wideo.
Google Discover
to funkcja w aplikacji Google, która dostarcza spersonalizowane treści użytkownikom na podstawie ich zainteresowań.
Jak tworzyć kampanie Discovery w Google?
Aby utworzyć kampanię Discovery, potrzebne jest konto w Google Ads. Wybieramy typ kampanii, który nas interesuje (w tym przypadku Discovery), dodajemy link do strony internetowej i nazywamy kampanię.
01
Przed utworzeniem kampanii Google Discovery przygotuj nagłówki, teksty reklam, obrazy i logotyp.
02
Włącz na koncie tagowanie całej witryny.
03
Sprawdź, czy masz skonfigurowanie śledzenie konwersji.
04
Upewnij się, że spełniasz wymagania dot. konwersji.
05
Przestrzegaj zasad Google dotyczących reklam spersonalizowanych.
06
Wybierz strategię ustalania stawek.
07
Ustaw budżet dzienny, który wyniesie co najmniej 10-krotność docelowej stawki CPA.
Reklamy Discovery Ads będą skuteczne, jeśli zostaną odpowiednio przygotowane. Kampania powinna być skonfigurowana przez specjalistów od Google Ads – których znajdziesz w naszej agencji!
Dla kogo kampania Discovery Ads?
Najważniejsze jest to, co prezentuje reklama oraz jaką informację otrzyma użytkownik po kliknięciu reklamy. Powinien widzieć spójne informacje z tym, co zobaczył na reklamie.
sklepy internetowe mogą reklamować swoje produkty poprzez różne kanały z Google Ads. Jednym z nich jest właśnie kampania Discovery, w której liczy się wizualna prezentacja kreacji reklamowej – podobnie jak na ekspozycji w sklepie.
firmy działające w trybie B2B (business to business) również mogą zainteresować się tym, co oferuje kampania Google w trybie Discovery. Dzięki temu mogą dotrzeć do innych firm i zaprezentować w ciekawy sposób swoje usługi.
kawiarnie, restauracje, salony kosmetyczne, siłownie, kwiaciarnie i inne lokale usługowe z siedzibą fizyczną mogą dzięki kampaniom Discovery przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
nawet przedsiębiorstwa, które nie mają siedziby, ale świadczą usługi, mogą zdecydować się na reklamy Discovery.
Potencjalni klienci na tropie Twojej oferty dzięki reklamom Discovery w Google 👀
W dynamicznym świecie reklamy online – skuteczność i zasięgi są kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Dlatego właśnie Google Discovery Ads stają się coraz bardziej popularnym narzędziem dla przedsiębiorców dążących do dotarcia do nowych klientów. Te nowoczesne reklamy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy i atrakcyjne treści wizualne, są magnesem przyciągającym potencjalnych klientów.
Różne formaty reklam, które są wizualnie atrakcyjne, wyświetlane na kartach Discover, na stronie głównej YouTube, w Gmailu i innych źródłach treści Google, to strzał w dziesiątkę dla tych, którzy chcą promować swoje strony internetowe.
Zaufaj kreatywnej prezentacji swoich produktów i usług. Wykorzystaj nowy format reklam. Wybierz Google Discovery Ads.
Google Discovery Ads to innowacyjne narzędzie pozwalające na dotarcie do potencjalnych klientów w świecie wirtualnej reklamy. Reklamy wizualne prezentowane na różnych platformach Google stanowią klucz do osiągnięcia sukcesu w promocji produktów i usług.
Dzięki Google Discovery Ads możesz przyciągnąć uwagę użytkowników poprzez atrakcyjne treści wizualne, wideo i grafikę. To nie tylko zwykłe reklamy – to szansa na wzbudzenie zainteresowania i zaangażowanie odbiorców.
Wyróżniającą cechą Google Discovery Ads jest trafność.
Dzięki zaawansowanym algorytmom Google, Twoje reklamy docierają do osób, które są rzeczywiście zainteresowane Twoją branżą i ofertą. To gwarancja skuteczności i efektywnego wykorzystania budżetu reklamowego.
Analizuj wyniki swoich kampanii i dostosowuj strategię, by osiągać jeszcze lepsze rezultaty. Google Discovery Ads oferuje zaawansowane narzędzia do monitorowania i optymalizacji kampanii.
Niezależnie od rodzaju działalności, Google Discovery Ads stanowią doskonałe narzędzie reklamowe. To szansa na odkrycie nowych możliwości i zdobycie przewagi nad konkurencją. Wykorzystaj kampanie Discovery, by przyciągnąć uwagę, generować popyt i osiągnąć sukces w wirtualnej rzeczywistości. Odkryj potencjał swojego biznesu dzięki atrakcyjnym i trafnym reklamom.
Zapraszamy do kontaktu po to, żeby wycenić działania z zakresu kampanii sponsorowanych w systemie Google Ads.
Nasi eksperci od PPC chętnie doradzą najkorzystniejsze rozwiązania. Razem znajdźmy Twoją grupę odbiorców i trafmy do nich z odpowiednimi kreacjami reklamowymi!
Masz dodatkowe pytania? A może od razu chcesz rozpocząć współpracę?
WYCEŃ KAMPANIĘ DISCOVERY ADS