Spis treści

A | B | C | D | E | F | G | H | I | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | W | Y | Z

A


  • Agencja SEO – firma zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google. W praktyce agencja SEO wykonuje wszystkie działania, które przyczyniają się do zwiększania widoczności konkretnej strony w wynikach wyszukiwania na dane frazy kluczowe.
  • Ahrefs – płatne narzędzie do analizy linków i słów kluczowych. W branży używamy go do monitorowania oraz analizowania linków przychodzących do strony internetowej, a także do researchu fraz, badania pozycji słów kluczowych w wynikach wyszukiwania i tworzenia strategii SEO. Dzięki narzędziu Ahrefs możemy również wskazać i przeanalizować konkurencję dla naszych klientów pod względem widoczności w wynikach wyszukiwania.
  • AI (ang. artificial intelligence) – sztuczna inteligencja.
  • Algorytm Google – zbiór reguł i procedur, które pozwalają wyszukiwarce określić, które strony internetowe są najlepiej dopasowane do konkretnego zapytania użytkownika. Znane algorytmy wyszukiwarki to m.in. PageRank, Panda, Pingwin, Koliber, Gołąb, Mobile First Indexing, Product Reviews, MUM, Page Experience, Helpful Content i inne.
  • ALT (właśc. atrybut ALT, ang. alternative text) – skrót od sformułowania „tekst alternatywny”; znacznik HTML, którego używa się do opisywania zawartości obrazów i grafik na stronie internetowej. Gdy plik graficzny nie doczyta się w serwisie, w jego miejscu pojawia się właśnie opis alternatywny.
  • Anchor text – podlinkowany tekst hiperłączem, które kieruje do konkretnej strony internetowej. Takim anchor textem może być URL, nazwa firmy, pojedyncze słowo lub całe wyrażenie, hasła CTA itp.
  • API – interfejs, który daje programistom dostęp i wgląd do poszczególnych zasobów oraz pozwala na komunikację między różnymi systemami czy aplikacjami.
  • Artykuł blogowy – tekst publikowany na stronie internetowej, w serwisach informacyjnych, prasie internetowej i innych witrynach. Przypomina artykuł z prasy drukowanej: składa się z tytułu, leadu, akapitów, śródtytułów, obrazków, infografik itp. W przypadku SEO takie artykuły publikuje się na blogu strony internetowej klienta, żeby zwiększyć jej widoczność na frazy longtailowe oraz budować tematyczność całego serwisu.
  • Artykuł sponsorowany – tekst publikowany na serwisach zewnętrznych po to, żeby pozyskać odnośnik do strony internetowej oraz zwiększać świadomość marki. To tekst, który został opłacony przez reklamodawcę w celu promocji jego marki, produktów lub usług.
  • Audyt SEO – analiza witryny internetowej pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce Google, mocnych i słabych stron oraz potencjału do rozwoju.
  • Audyt SXO – analiza strony internetowej pod kątem doświadczenia użytkownika w trakcie wyszukiwania witryny w Google i podczas ostatecznego korzystania z niej oraz szukania tam odpowiedzi na zadane przez siebie pytanie.
  • Audyt sklepu internetowego – analiza sklepu internetowego pod kątem wielu czynników: od budowy e-sklepu, przez jego widoczność w Google czy ścieżkę zakupową, aż po zachowania potencjalnych i stałych klientów.
  • Autorytet domeny – ocena, jaką wyszukiwarka daje konkretnej domenie, bazując np. na liczbie i jakości linków przychodzących. Inaczej popularność strony w internecie w porównaniu do innych witryn.

B


  • Back-up (inaczej kopia zapasowa) – proces tworzenia i przechowywania kopii plików lub danych.
  • Baza danych – zestaw danych przechowywanych w ustrukturyzowany sposób, który pomaga na łatwy dostęp, przeglądanie, edycję i analizę danych. W kontekście prac SEO baza danych w większości przypadków jest potrzebna do back-upu strony. Ważne, żeby w trakcie takich czynności nie zmieniać dostępów do bazy danych. Gdy dojdzie do zmiany, to należy niezwłocznie poinformować o tym opiekuna SEO i wysłać nowe dane dostępowe.

C


  • Chmura (ang. cloud) – model przetwarzania i przechowywania danych, w którym zasoby są dostarczane przez internet i nie są przypisane do konkretnego urządzenia. W praktyce oznacza to, że użytkownicy mogą korzystać z zasobów z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.
  • CMS (ang. content management system) – system zarządzania treścią, czyli oprogramowanie, które pozwala na łatwą (z reguły) edycję treści na stronie internetowej. Do najpopularniejszych CMS-ów zalicza się m.in. WordPress, Joomla czy Magento.
  • Copywriter – osoba tworząca treści na strony internetowe. W przypadku pozycjonowania witryn w wyszukiwarce Google copywriter najczęściej pisze teksty blogowe, produktowe czy na podstrony całych kategorii.
  • Content marketing – strategia marketingowa, która polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych oraz angażujących treści. To teksty, obrazy, materiały audio i wideo oraz inne formy contentowe, które pomagają w budowaniu relacji z klientami oraz przyciągają nowych użytkowników na stronę internetową. Celem content marketingu jest budowanie zaufania i lojalności wobec marki.
  • cPanel – oprogramowanie do zarządzania serwerem internetowym. Dzięki nim można w prosty sposób zarządzać różnymi aspektami serwera, takimi jak konta e-mail, bazy danych, pliki i ustawienia bezpieczeństwa. Jest często używany przez dostawców usług hostingowych do udostępniania klientom narzędzi do zarządzania ich stronami internetowymi.
  • CTA (ang. call to action) – element na stronie internetowej wzywający do podjęcia określonej akcji. Może to być przycisk z napisem „Zadzwoń teraz”, tekst na końcu artykułu sprzedażowego „Skontaktuj się z nami, żeby poznać szczegóły oferty”.
  • CTR (ang. click through rate) – stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń strony, reklamy lub linku. Wartość do mierzenia skuteczności konkretnych działań (np. reklamy lub meta danych w wynikach wyszukiwania).

D


  • Dane strukturalne – informacje i mikrodane, które są udostępnione w formie specjalnie określonych znaczników (np. skrypt JSON, kod Microdata albo tagi HTML), które pomagają wyszukiwarkom zrozumieć oraz przetworzyć treść strony. Dane strukturalne pomagają robotom w identyfikacji i zrozumieniu kontekstu, co przyczynia się do lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania.
  • Domena – unikatowa nazwa identyfikująca stronę internetową, która składa się z  nazwy oraz rozszerzenia (np. .com, .pl).
  • Duplikacja treści (ang. duplicate content) – powielenie treści, która już istnieje na innej stronie internetowej. Duplikacja treści może negatywnie wpływać na pozycjonowanie stron internetowych.

E


  • Efekt – wynik prac optymalizacyjnych nad stroną i jej widocznością w wynikach wyszukiwania. Rozumiany jako zmiana (poprawa) pozycji strony w Google. Zobacz, jak wygląda gwarancja efektów pozycjonowania w praktyce.

F


  • Fraza kluczowa (ang. keyword) – słowo lub zestaw wyrażeń, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google, aby znaleźć odpowiedź na zadane przez siebie pytanie lub stronę, która odpowiada temu zapytaniu. Pojęcie znane również jako „słowo kluczowe”.
  • Fraza brandowa – słowo kluczowe zawierające nazwę marki lub produktu.
  • Frazy long tail – słowa kluczowe, które często są dłuższe i bardziej doprecyzowane niż ogólne frazy wpisywane do wyszukiwarki Google. Mogą przybrać formę pytania lub szczegółowo opisywać jakieś zagadnienie (np. fraza ogólna to „laptop”, a frazy longtailowe to „różowy laptop macbook 13”, „jakiego laptopa wybrać”, „laptop do pracy i gier”). Z reguły frazy longtailowe mają mniejszy wolumen wyszukiwania, ale wyższy współczynnik konwersji, ponieważ trafniej odzwierciedlają potrzeby i intencje użytkownika niż frazy ogólne.
  • FTP – protokół komunikacyjny, który umożliwia przesyłanie plików między komputerami za pośrednictwem sieci. Często służy do przesyłania plików między serwerem a komputerem.

G


  • Geolokalizacja – proces identyfikowania lokalizacji użytkownika w celu dostarczenia mu bardziej precyzyjnych i spersonalizowanych wyników wyszukiwania. W przypadku geolokalizacji wyszukiwarka uwzględnia miejsce, w którym znajduje się użytkownik oraz intencję jego wyszukiwania.
  • Google Ads (patrz: Ads)
  • Google Moja Firma (GMF) – usługa, które pozwala na zarządzanie informacjami o firmie w wynikach wyszukiwania Google oraz Google Maps. Potocznie nazywana wizytówkami Google.
  • Google Analytics – narzędzie analityczne, które pozwala zbierać, analizować i raportować dane dotyczące ruchu na stronie internetowej.
  • Google Docs – dokument tekstowy online. W narzędziu można tworzyć i edytować treści tekstowe.
  • Google Looker Studio (dawniej Google Data Studio) – narzędzie do tworzenia raportów i wizualizacji danych z Google Analytics, Google Search Console.
  • Google Search Console – program pozwalający monitorować pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania i analizować stan indeksacji witryny. Pokazuje ruch organiczny stron internetowych. Zawiera również informacje o błędach, które mogą wpływać na pokazywanie strony przez wyszukiwarkę Google.
  • Google Sheets – narzędzie online do tworzenia i edytowania arkuszy kalkulacyjnych. Jest alternatywą popularnego programu Excel.
  • Google Trends – darmowe narzędzie, z którego można dowiedzieć się o popularności słów kluczowych w konkretnych okresach.
  • Grupa docelowa – określony zbiór odbiorców, do których skierowana jest kampania lub inna forma komunikacji marketingowej.

H


  • Hierarchia nagłówków – system oznaczania i formatowania tekstów, który polega na użyciu różnych poziomów nagłówków, takich jak np. H1, H2, H3 itd.
  • Hiperłącze (ang. hyperlink) – element interfejsu użytkownika, który służy do przekierowywania między różnymi zasobami internetowymi. Hiperłącze to inaczej odnośnik, link, po którego kliknięciu przenosimy się do innej witryny, podstrony lub miejsca w obrębie jednej strony.
  • Homepage – inaczej strona główna, czyli ta, która jest wyświetlana po wejściu na adres witryny.
  • Hosting – usługa polegająca na przechowywaniu plików i danych witryny internetowej na serwerze, który jest udostępniony przez dostawcę usługi hostingowej. W uproszczeniu hosting jest wydzieloną częścią na serwerze, którą można wykupić, bez konieczności zakupu serwera.

I


  • Indeks – sposób organizacji danych, który pozwala na szybki dostęp do informacji. W kontekście Google indeksem jest zbiór wszystkich stron internetowych zawartych w wyszukiwarce. To witryny, które zostały odczytane przez robota wyszukiwarki i zapisane w jej zasobach.
  • Indeksowanie – dodawanie strony internetowej do zasobów wyszukiwarki Google. Gdy strona jest niezaindeksowana, to znaczy, że nie można znaleźć jej poprzez wpisanie frazy kluczowej w Google. Z kolei, kiedy jest zaindeksowana, a użytkownik wpisuje słowo kluczowe do wyszukiwarki, to algorytmy przeszukują indeks i znajdują strony internetowe, które odpowiadają podanym kryteriom.
  • Interfejs – przestrzeń, w którym zachodzi interakcja użytkownika ze stroną internetową. Na interfejs składają się m.in. przyciski, menu, pola tekstowe i inne interaktywne elementy (które można przeczytać, obejrzeć, kliknąć, przesunąć, włączyć itd.).

K


  • Kanibalizacja słów kluczowych – sytuacja, w której kilka podstron w obrębie jednej witryny konkuruje ze sobą wzajemnie o widoczność w wyszukiwarce Google na te same frazy kluczowe. W praktyce oznacza to, że kilka podstron jest zoptymalizowanych na to samo słowo kluczowe i w efekcie te podstrony albo wyświetlają się zamiennie w Google, albo nie wyświetlają się w ogóle. To może mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej.
  • Kategoria – podstrona w serwisie lub sklepie internetowym, w której zawarte są najczęściej produkty podobne tematycznie lub charakteryzujące się zbliżonymi cechami, takimi jak nazwa, rodzaj, marka, cena czy kolor, np. Czerwone sukienki. Kategorie pomagają w uporządkowaniu produktów i ułatwiają użytkownikom poruszanie się po stronie internetowej. Często są zawarte w menu nawigacyjnym i mają wbudowany system filtrowania. Pod względem SEO do kategorii można tworzyć opisy z zawartością słów kluczowych właściwych dla zawartych tam grup produktów.
  • Keyword stuffing – nadużywanie fraz kluczowych i sztuczne nasycanie frazami tekstów.
  • Keyword (patrz: Fraza kluczowa)
  • Kod źródłowy – instrukcja programu komputerowego zapisana w języku programowania. W kodzie źródłowym znajdują się konkretne komendy i operacje, jakie powinien wykonać komputer na zgromadzonych lub otrzymanych danych. Kod źródłowy strony można podejrzeć poprzez skrót ctrl + u.
  • Konwersja – przekształcanie postaci czegoś, w przypadku pozycjonowania stron internetowych przekształcanie użytkownika internetu w klienta (lub potencjalnego klienta). Konwersją lub mikrokonwersją mogą być różne czynności: od subskrypcji newslettera, przez wypełnienie formularza kontaktowego, po zakup produktu lub zamówienie usługi.
  • KPI (ang. Key Performance Indicator) – wskaźnik, który pomaga określić, czy działania marketingowe są skuteczne. W naszej agencji SEO estymujemy cele właśnie na podstawie KPI, do których zaliczają się różne wartości, np. liczba wejść na stronę czy współczynnik konwersji.

L


  • Lead (w artykule blogowym) – krótki wstęp do artykułu, zajawka znajdująca się pod tytułem.
  • Lead (w aspekcie biznesowym) – potencjalny klient, który zostawił swoje dane kontaktowe, aby otrzymywać informacje o produktach lub usługach. Takie dane kontaktowe mogą być pozyskane w różny sposób w procesie sprzedażowym lub marketingowym.
  • Link building – strategia i proces pozyskiwania linków/odnośników prowadzących do danej witryny.
  • Linki przychodzące – linki do danej strony internetowej z innych serwisów w internecie. Linki przychodzące są jednym z wielu czynników rankingowych Google.
  • Linki wychodzące – linki z naszej strony internetowej kierowane do innych serwisów w sieci.
  • Linkowanie wewnętrzne – proces umieszczania odnośników w obrębie jednej strony internetowej. Linki prowadzą wówczas do podstron, strony głównej danego serwisu lub różnych sekcji nawet w ramach wewnętrznej podstrony. Linkowanie wewnętrzne ułatwia użytkownikom i robotom poruszanie się po całym serwisie.
  • Linkowanie zewnętrzne – proces zdobywania odnośników do strony www z innych serwisów zewnętrznych. Pomaga w zwiększeniu widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.

M


  • Meta description – krótki opis zawarty w znaczniku meta na stronie internetowej, który jest widoczny w liście wyników wyszukiwania w wyszukiwarce. Nie jest czynnikiem rankingowym, ale pomaga w przyciągnięciu użytkowników na stronę internetową.
  • Miesiąc analityczny – pierwszy miesiąc współpracy, który jest czasem poświęconym na poznanie priorytetów klienta, analizę i przygotowanie strategii SEO.
  • Migracja – w kontekście strony internetowej: przenoszenie zawartości lub całej strony internetowej na nową domenę, inny hosting lub nowy system zarządzania treścią (CMS).
  • Mobile First Index – indeksowanie stron internetowych przez roboty wyszukiwarki Google, w trakcie którego pierwszeństwo ma wersja mobilna witryny. Obecnie roboty biorą pod uwagę wyłącznie wersję mobilną, dlatego jest ona najważniejsza.

N


  • NAP – wizytówka firmy w internecie z danymi kontaktowymi. NAP to skrót od „name, address, phone”, czyli „nazwa, adres, telefon”

O


  • Off-site SEO – działania związane z pozycjonowaniem strony poza samą witryną, np. poprzez linkowanie zewnętrzne.
  • On-site SEO – optymalizacja strony w obrębie witryny, np. poprzez dodawanie tekstów nasyconych słowami kluczowymi, meta tagi czy przyspieszenie ładowania strony.
  • Optymalizacja – dostosowywanie strony internetowej do wymagań silnika wyszukiwarki, dla zwiększenia pozycji w wynikach wyszukiwania. Zgodnie z wytycznymi Google optymalizuje się m.in. treści, meta tagi, zdjęcia i grafiki oraz buduje markę na zewnętrznych serwisach.
  • Otoczenie linka – środowisko lub kontekst, w którym znajduje się link/odnośnik do strony internetowej. Do otoczenia linka zalicza się wiele czynników, które potencjalnie mogą mieć wpływ na jakość odnośnika, np. parametry domeny, treść, w której znajduje się link, obrazy i grafiki na stronie, umiejscowienie linka w strukturze strony i inne.

P


  • Page speed – szybkość strony internetowej.
  • Panel admina – w pełnej nazwie: panel administracyjny, czyli miejsce, w którym administrator serwisu może wprowadzić zmiany dotyczące działania strony internetowej.
  • Podstrona – część strony internetowej, która jest podrzędną częścią strony głównej.
  • Pop-up – okno, które pojawia się na stronie internetowej, gdy użytkownik odwiedza ją pierwszy raz lub po kliknięciu określonego elementu w obrębie witryny. Pop-upy mogą być wykorzystywane do różnych celów, takich jak zachęta subskrypcji newslettera, czasowa promocja na wybrane produkty czy okno dialogowe.
  • Pozycja – miejsce, w którym strona internetowa znajduje się w wynikach wyszukiwania.
  • Pozycjonowanie – proces dostosowywania strony internetowej do algorytmów wyszukiwarek, aby zwiększyć jej pozycję/miejsce w rankingu wyszukiwarki. Na pozycjonowanie składają się wszelkie czynności wykonywane zarówno w obrębie domeny, jak i poza nią, w celu windowania strony internetowej w Google.
  • Pozycjonowanie lokalne – czynności windujące stronę internetową na wybrane frazy kluczowe związane z konkretną lokalizacją geograficzną.
  • PrestaShop – system zarządzania sklepem internetowym.
  • Profil linkowy – zbiór całościowy wszystkich linków, zarówno odnośników przychodzących do danej strony internetowej, jak i linków wewnętrznych zawartych w obrębie witryny.
  • Przekierowanie – proces, którego celem jest przeniesienie użytkownika z  jednego URL na drugi. Przekierowanie 301 jest stałe, 302 - tymczasowe.

R


  • Recykling – w kontekście SEO proces, który zakłada ponowne wykorzystanie zasobów dostępnych na stronie internetowej, np. aktualizacja wpisu blogowego, optymalizacja pod SEO treści, które już są wdrożone na konkretnej podstronie, wykorzystanie w kilku miejscach jednego wideo, grafiki, infografiki czy zdjęcia. Recykling może odnosić się również do przetwarzania zasobów na różne sposoby, np. zrobienie transkrypcji do podcastu.
  • Remarketing – strategia reklamowa polegająca na ponownym dotarciu (za pomocą różnych kanałów reklamowych) do osób, które już odwiedziły witrynę lub zainteresowały się produktem/usługą. Celem jest przypomnienie użytkownikowi o przeglądanej wcześniej stronie oraz nakłonienie go do powrotu. Remarketing może objawiać się np. poprzez wyświetlanie reklam na różnych stronach internetowych czy w płatnych wynikach wyszukiwania.
  • Responsywność (RWD) – dostosowanie strony internetowej do wielkości okna przeglądarki, dzięki czemu ten sam serwis może wyglądać dobrze i czytelnie zarówno na dużym monitorze, jak i na ekranie smartfonie.
  • Ruch – liczba odwiedzin strony www.
  • Ruch bezpośredni (direct) – liczba odwiedzin na stronie internetowej, która wynika z bezpośredniego wpisania URL do przeglądarki lub kliknięcia zakładki w przeglądarce.
  • Ruch organiczny – liczba odwiedzin pochodząca z wyników naturalnych/organicznych (tj. bezpłatnych) wyników wyszukiwania.

S


  • Screaming Frog – narzędzie SEO do analizy i audytu stron internetowych. Działa jak crawler, który skanuje witrynę i zbiera informacje o jej strukturze i zawartości.
  • SEM – właśc. Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Do SEM zalicza się działania zwiększające widoczność strony zarówno w płatnych, jak i organicznych wynikach wyszukiwania.
  • SEMSTORM – narzędzie do monitorowania pozycji w wynikach wyszukiwania wybranej domeny, analizy jej ruchu, przygotowywania strategii SEO oraz optymalizacji tekstów pod SEO.
  • Senuto – narzędzie analityczne do monitorowania pozycji w Google oraz doboru tematów i słów kluczowych do tekstów.
  • SeoStation – narzędzie, w którym sprawdza się pozycję strony w Google. To automatyzacja codziennego monitorowania efektów pozycjonowania.
  • SERP – właśc. Search Engine Result Page, czyli cała strona/lista wyników wyszukiwania.
  • Sezonowość – zmiana zainteresowania danym produktem lub usługą w określonym czasie roku. Z punktu widzenia SEO – sezonowość może dotyczyć popularności słów kluczowych, wyświetleń konkretnych podstron i artykułów, ruchu na całej stronie, a nawet działań konkurencji.
  • Słowo kluczowe, słowa kluczowe (patrz: Fraza kluczowa)
  • Spadki – zmniejszenie pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
  • Stopka – część strony internetowej, która znajduje się na dole strony i zawiera informacje, takie jak dane kontaktowe czy linki do polityki prywatności, regulaminu lub innych podstron.
  • Storytelling – metoda tworzenia treści, która opiera się na opowiadaniu historii związanych z danym tematem lub produktem. Łącząc go z SEO, powstaje SEO storytelling.
  • Surfer – narzędzie do analizy pozycji strony internetowej, doboru słów kluczowych oraz optymalizacji treści pod SEO.
  • SXO – połączenie SEO (Search Engine Optimization) z UX (User Experience).

T


  • Techniczne SEO – działania związane z pozycjonowaniem strony internetowych, skupiające się na zmianach w kodzie strony lub modyfikacji pod kątem technicznym, które mają zoptymalizować stronę zgodnie z wytycznymi Google.
  • Tematyczność (ang. topical authority) – znana również pod pojęciem „autorytetu tematycznego”, co oznacza, że strona jest uważana za wiarygodne źródło na dany temat. Witryna jest zoptymalizowana pod kątem konkretnego tematu, a wszystkie treści znajdujące się w obrębie serwisu są tematycznie powiązane.
  • Title – tytuł strony internetowej, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania oraz jes widoczny na pasku tytułu przeglądarki. Title ustawia się za pomocą znacznika HTML <title>.
  • Trello – narzędzie do zarządzania projektami i zadaniami. Pozwala tworzyć tablice i karty do planowania oraz koordynacji działań.

U


  • UX – skrót od User Experience, czyli doświadczenie użytkownika, które opiera się na jakości interakcji użytkownika z produktem (w domyśle – ze stroną internetową).

W


  • Widget/widżet – element interfejsu, który może być dodany do strony www i wyświetlać różne funkcjonalności, np. kalendarz, opinie, pogodę, mapę, wewnętrzna wyszukiwarka na stronie itd.
  • Widoczność – stopień, w jakim dana strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania.
  • Wizytówka Google (patrz: GMF)
  • WooCoomerce – popularne rozszerzenie dla systemu WordPress, które pozwala na dodanie funkcjonalności sklepu internetowego do witryny.
  • WordPress – popularny system zarządzania treścią, który pozwala na łatwe tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi.
  • Współczynnik konwersji – stosunek liczby osób, które dokonały określonej akcji (np. kupiły produkt, zarejestrowały się na stronie, wypełniły formularz kontaktowy) do liczby odwiedzających witrynę. To wskaźnik efektywności strony internetowej.
  • Współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate) – procent osób, które odwiedziły witrynę (i wyświetliły tylko jedną stronę), a później opuściły ją bez dokonania żadnego działania.
  • Wtyczki – dodatki do oprogramowania, które pozwalają na rozszerzenie funkcjonalności strony internetowej lub systemów zarządzania treścią.
  • Wyniki organiczne – wyniki wyszukiwania, które pochodzą z naturalnego indeksu wyszukiwarki, a nie z reklam.
  • Wyniki płatne – wyniki wyszukiwania, które są płatne i pochodzą z reklam.
  • Wyrażenia ogólne – słowa kluczowe, które są szeroko stosowane i dotyczą ogólnej grupy produktów czy usług.
  • Wyszukiwarki internetowe – systemy, które pozwalają na przeszukiwanie zasobów sieci internetowej w celu znalezienia interesujących produktów, usług lub odpowiedzi na zadane przez siebie pytanie. Wśród popularnych wyszukiwarek internetowych znajduje się Google, Bing, Yahoo, Baidu, ale również znane platformy e-commerce czy serwisy ogłoszeniowe, takie jak Allegro, OLX, Vinted, a nawet porównywarki cenowe (Ceneo).
  • Wzrosty – zwiększenie pozycji strony www w wynikach wyszukiwania.

Y


  • Yoast – wtyczka do systemu zarządzania treścią WordPress, która wskazuje kierunek optymalizacji stron pod kątem pozycjonowania.

Z


  • Zaplecze – strona internetowa, z której linkuje się do witryn internetowych. Może to być pojedyncza witryna lub zbiór blogów i serwisów internetowych wspierających proces link buildingu.

słownik seo dla klienta

Podstawowe pojęcia SEO, które powinni znać klienci


W erze cyfrowej SEO jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Jeśli jesteś klientem, który chce odnaleźć się w sieci, powinieneś znać kilka podstawowych pojęć SEO. Powyżej wypisaliśmy w alfabetycznej kolejności najczęściej używane wyrażenia w komunikacji opiekun SEO-klient.

Najpopularniejsze wyszukiwarki to Google, Bing i Yahoo. Za nimi podąża szereg innych wyszukiwarek, takich jak Baidu czy DuckDuckGo. Najważniejszą rzeczą w tych wyszukiwarkach jest to, że zapewniają różne wyniki w zależności od tego, czego szukasz lub jakie są Twoje zainteresowania.

SEO może być wykorzystane do poprawy Twojej widoczności na stronach wyników wyszukiwania Google (SERP) i upewnienia się, że Twoja witryna zajmuje wyższą pozycję niż inne witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Odbywa się to poprzez optymalizację treści witryny pod kątem słów kluczowych i pisanie treści, które spodobają się odwiedzającym, którzy szukają powiązanych słów kluczowych w SERP.

Słownik SEO dla klienta – kto może korzystać?


Słownik SEO dla klienta jest dostępny zarówno dla tych, którzy już współpracują z agencją SEO, jak i tych, którzy dopiero rozważają inwestycję w pozycjonowanie. Skontaktuj się z nami, żeby rozpocząć skuteczne SEO dla swojej strony lub sklepu internetowego! Możesz odezwać się do nas również w sprawie tworzenia stron internetowych, które będą dostosowane pod SEO.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej