Spis treści

Czy gwarancja efektów SEO w ogóle istnieje?


Nie. I na tej odpowiedzi moglibyśmy skończyć ten artykuł. Chcemy jednak wyjaśnić, dlaczego, jako potencjalny klient agencji SEO, nie możesz wierzyć w gwarancję efektów.

SEO to usługa, w ramach której można gwarantować dążenie do pewnych efektów, ale nie efekty same w sobie.

Wyobraź sobie, że weselny DJ gwarantuje, że 100% gości będzie tańczyć przez ¾ wesela. Przecież – nie znając wszystkich zmiennych i czynników – nie może przewidzieć w ciemno, czy na weselu nie znajdzie się osoba, która nie lubi, nie może lub nie zechce tańczyć. Gdy producent kremu antycellulitowego gwarantuje efekty, nie może przewidzieć, jaką dietę stosuje potencjalna klientka, czy jest aktywna fizycznie oraz jaka jest kondycja jej skóry.

Oczywiście zdarza się, że niektórzy producenci zapewniają dożywotnią gwarancję na swoje produkty. Ale… no właśnie – zawsze jest jakieś „ale” – zazwyczaj jest to karta przetargowa i technika perswazji, która ma zachęcić konsumenta do kupna. Zwykle taka dożywotnia gwarancja trwa do wyczerpania zapasów lub momentu, gdy produkcja konkretnej serii produktów zostanie zakończona…

gwarancja efektów pozycjonowania vs wyznaczanie realnych celów w SEO

Na takie marketingowe zagrania jesteśmy już odporni, a nadal wielu nabiera się na obietnice różnych agencji SEO, że te mogą zagwarantować efekty pozycjonowania.

Po prostu w pozycjonowaniu stron internetowych, podobnie jak w wielu innych usługach, występują niezależne czynniki, których nie da się przewidzieć. W przypadku SEO są to czynniki rankingowe i aktualizacje algorytmów. Podobnie jak nie byliśmy w stanie przewidzieć wybuchu pandemii koronawirusa, tak samo nie możemy przewidzieć, który z czynników rankingowych będzie dominujący lub kiedy Google wdroży kolejną aktualizację algorytmów.

Zapomnij o gwarancji efektów pozycjonowania i rozliczeniu za efekt


Ustaliliśmy już, że w SEO nie ma czegoś takiego jak gwarancja efektu w pozycjonowaniu. Optymalizacja witryny www to organiczny proces, który wymaga czasu i wysiłku, aby osiągnąć pożądane rezultaty. Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje optymalizację treści, struktury i kodu strony internetowej w celu poprawy jej widoczności w wyszukiwarkach. SEO może pomóc w poprawieniu pozycji strony w rankingu, ale nie może zagwarantować określonej pozycji.

Algorytmy Google stale się zmieniają i ewoluują, co oznacza, że te same techniki SEO, które działały wczoraj, mogą nie działać dzisiaj.

Optymalizacja strony internetowej jest procesem ciągłym i nie można zagwarantować efektów pozycjonowania – tym bardziej w krótkim czasie. Należy pamiętać, że SEO jest strategią długoterminową i wymaga ciągłego wysiłku, aby osiągnąć pożądane rezultaty.

Należy również pamiętać o tym, że konkurencja na wybrane słowa kluczowe stale się zmienia, dlatego należy być świadomym zmian na rynku i odpowiednio dostosowywać strategię pozycjonowania.

dlaczego nie można zagwarantować efektów pozycjonowania

Jak upewnić się, że otrzymasz najlepsze wyniki pozycjonowania w wyszukiwarce Google?


Jednym z największych wyzwań związanych z SEO jest gwarancja wyników pozycjonowania. Chociaż nie ma pewnego sposobu na zagwarantowanie sukcesu w pozycjonowaniu stron internetowych, istnieją pewne kroki, które można podjąć, aby upewnić się, że strona jest zoptymalizowana pod kątem wymagań wyszukiwarki. Pierwszym z nich jest oczywiście wybór agencji SEO.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w pełni wykorzystać wysiłki związane z SEO i dotrzeć do potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google:

1. Analiza i dobór fraz kluczowych

Pierwszym krokiem w każdej kampanii SEO jest zbadanie słów kluczowych. Wiedza o tym, jakich fraz kluczowych szukają Twoi docelowi odbiorcy, pomoże Ci tworzyć treści bardziej odpowiadające ich zapytaniom. Analiza i dobór słów kluczowych pomoże Ci w optymalizacji treści, obrazków i danych strukturalnych na stronie internetowej.

2. Optymalizacja treści

Kiedy agencja SEO już zidentyfikuje słowa kluczowe, na które należałoby zoptymalizować Twoją stronę internetową, czas na wdrożenie planów w czyny. Oznacza to, że copywriterzy redagują treści nasycone słowami kluczowymi – zgodnie z zasadami tego, jak pisać teksty SEO.

3. Monitoring pozycji i… efektów!

Monitorowanie pozycji w rankingu jest ważną częścią każdej kampanii SEO. W ramach świadczonych usług korzystamy z narzędzi do śledzenia rankingów i analizowania danych, aby zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy. Z takimi narzędziami lepiej jest weryfikować efekty – nie te, które się obiecało, ale te, które mogło się estymować i do których najbardziej chciało się dążyć.

Co zamiast rozliczenia za efekty w SEO?


Zamiast łapania się na obietnice konkretnych efektów SEO, warto zdecydować się na rozliczenie abonamentowe i wyznaczenie celów, które agencja SEO zamierza zrealizować.

W naszej agencji SEO przy planowaniu celów (ale nie obiecywaniu efektów!) korzysta się z KPI, czyli kluczowych wskaźników efektywności (ang. Key Performance Indicators).

Możemy podać wstępną estymację miesięcznej liczby odwiedzin strony internetowej, średniego czasu sesji albo współczynnika konwersji. Należy jednak pamiętać, że to tylko planowane cele, a nie gwarancja. Zagwarantować można działania, które będą prowadzić do osiągnięcia pożądanych celów.

Docieraj z nami do potencjalnych klientów!


Z jakiego powodu chcesz pozycjonować swoją stronę internetową? Jakich efektów oczekujesz? Czy będzie to zwiększenie sprzedaży? A może większa liczba odwiedzin Twojej strony internetowej? Działania SEO mogą przyczynić się do polepszenia kondycji Twojego biznesu! Musisz jednak zaufać, że zrobimy wszystko, żeby poprawnie zoptymalizować Twoją stronę internetową zgodnie z wytycznymi Google, ale oprócz wyestymowanych celów, profesjonalnego podejścia i rzetelnej pracy nie możemy zagwarantować efektów.

Chcesz poznać więcej szczegółów i znaleźć się w organicznych wynikach wyszukiwania na dobrane frazy kluczowe? Nasza agencja SEO chętnie przedstawi Ci możliwe cele do osiągnięcia przy pomocy pozycjonowania strony internetowej! Zaproponujemy różne metody SEO, które uatrakcyjnimy różnymi elementami marketingu, takimi jak content marketing czy linkbuilding.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej