Spis treści

Fotorelacja z SEO Poland 2022

Jadwiga Dabińska Empressia SEO Poland

SEO Poland Aleksandra Szwed Jadwiga Dabińska

Dariusz Maćczak Empressia SEO Poland

SEO Poland 2022 Jadwiga Dabińska

Agata Wojtylak Empressia SEO Poland

Afterparty SEO Poland

Michał Suski – Proces SEO skalowany sztuczną inteligencją


Michał Suski SEO Poland

Michał opowiadał między innymi o roli kreatywności w pracy. Każdy z nas chciałby zwiększyć swoje kompetencje, rozwiązywać ekscytujące problemy, rozwijać się i testować, a nie usuwać kolejne zduplikowane tagi w WordPressie.

Podkreślił fakt, że jako ludzie jesteśmy stworzeni do pracy kreatywnej. Przedstawił, jak ważna jest automatyzacja w obszarze contentowym oraz w jaki sposób, wykorzystując narzędzia usprawniające nasze procesy, możemy zaoszczędzić wiele czasu i zminimalizować ryzyko błędu ludzkiego, który ma miejsce podczas częstego realizowania powtarzalnych obowiązków.

Proces SEO wsparty AI będzie miał jeden podstawowy fundament, który polega na tym, że nie będziemy zastępować człowieka, tylko spróbujemy zautomatyzować jego słabości. Prelegent przedstawił persony specjalistów w procesie tworzenia i optymalizacji contentu. 4 osoby jako 4 etapy:

  1. Tworzenie content planu,
  2. Budowanie briefu,
  3. Pisanie treści,
  4. Indeksacja i linkowanie wewnętrzne

Wszystko to, co do zasady, może odbywać się przy wsparciu technologii wykorzystujących sztuczną inteligencję.

Michał wspomniał również o rozwoju narzędzia Surfer, w którym AI będzie dobierać słowa kluczowe „na żywo”. Zachęcił również do poszukiwania programów mających pomóc nam zautomatyzować powtarzalne procesy.

Michał Wacławski – W jaki sposób raportować SEO, żeby szef był zadowolony?


Michał Wacławski SEO Poland

Prelegent podkreślił znaczenie raportowania w codziennej pracy. Rzetelnie tworzone raporty pozwalają zwiększyć zaufanie i wiarygodność w oczach klientów, a w przypadku raportowania wewnętrznego mamy możliwość uzyskania większego budżetu np. na link building. Michał zwrócił uwagę na czytelność raportów. Skomplikowane zestawienia z popularnego w ostatnim czasie Google Data Studio często są ciężkie w odbiorze i nie dostarczają klientowi informacji w przystępny sposób. Wybierajmy więc narzędzia znane w korporacjach i przedstawmy dane na czytelnych wykresach.

Michał wskazał na 5 wartych zapamiętania obszarów podczas tworzenia raportów:

  1. Korzystanie z Excela - jednego z najpopularniejszych narzędzi stosowanego w większości korporacji.
  2. Stały dostęp - umożliwia pogląd bez możliwości dokonywania edycji. Unikniemy sytuacji, w których wprowadzane dany zostałyby nieumyślnie zmodyfikowane.
  3. Stała struktura - osoba czytająca raport zawsze będzie wiedziała, co się dzieje, a my będziemy mieć możliwość większego zautomatyzowania procesu tworzenia raportu.
  4. Wizualizacja - dobór odpowiednich wykresów do konkretnego rodzaju danych.
  5. Komunikacja - opis zapisany zrozumiałym i prostym językiem.

Sebastian Heymann – Link Planner


Sebastian Heymann SEO Poland

Sebastian Heymann w swoim wystąpieniu skupił się na prezentacji nowej usługi w ramach platformy Linkhouse - narzędzia Link Planner, służącego do automatycznego tworzenia listy domen do kampanii link buildingowych. Wszystko oparte na autorskim wskaźniku Link Score.

Autor prelekcji wskazał, że DR (Domain Rating, jeden z najpopularniejszych wskaźników do oceny domen, znany z narzędzia Ahrefs) w gruncie rzeczy nie przekazuje wiarygodnej wiedzy na temat mocy danej domeny. Oprócz niego przy ocenie linków zewnętrznych często bierze się pod uwagę takie miary, jak:

  • widoczność danej strony,
  • ruch na witrynie i konkretnym artykule,
  • tematykę strony.

Punktem wyjściowym do stworzenia nowego narzędzia była zauważona trudność z porównywaniem linków między sobą. Stąd wspomniana nowa miara - Link Score.

Na podstawie tematyki domeny, języka oraz wybranego budżetu, narzędzie przedstawia listę potencjalnych URL-i, które wymagają podlinkowania zewnętrznego, a następnie dostarcza adresy, na których można zlecić publikację. Całość opiera się również na zasadzie 33% (dzielenia anchorów w pozyskiwanych linkach). Według autora wystąpienia oraz współtwórcy narzędzia uwzględnia ono 30 czynników onsite i offsite, dzięki czemu weryfikuje potencjał serwisu, ocenia jakość portali w bazie i optymalnie gospodaruje budżetem.

Autor okrasił prezentację wynikami case study, wskazującego na znaczą efektywność narzędzia. Całość polegała na wykorzystaniu Link Plannera w odniesieniu stron e-commerce, usługowych i contentowych oraz badaniu wzrostów w widoczności.

Katarzyna Baranowska – Dwóch SEOwców, trzy opinie… O tym, co tak naprawdę jest najważniejsze w SEO?


Katarzyna Baranowska SEO Poland

Prelegentka podkreśliła znaczenie w odpowiednim podejściu do klienta w działaniach SEO, o której często zapominamy, koncentrując się tylko na zadaniach i celach, a nie na samych zainteresowanych. Przedstawiła dane, z których jasno wynikało, że przyczyną najczęstszej utraty klientów (bo aż 68%) jest zła obsługa klienta. Nie powinniśmy myśleć o kliencie jako o pasywnym przychodzie.

SEO = klient = osoba

Klient ma oczekiwania, potrzeby i cele. Powinniśmy nauczyć się je dostrzegać i starać się budować relacje oraz zdobywać jego zaufanie. Ważnym punktem jest również badanie satysfakcji, czyli pytania klientów o to, jak oceniają współpracę i czy są jakieś elementy, które by zmienili. Odpowiednie podejście do klienta pozwoli nam realnie udoskonalić procesy. Realizacja celów klienta i jego zadowolenie sprawia, że klient dalej chce z nami pracować.

Katarzyna wskazała na znaczenie szkoleń z zakresu obsługi kKlienta oraz umiejętności miękkich dla prawidłowego funkcjonowania zespołu oraz przywiązania firmy do agencji wykonującej działania marketingowe.

Szymon Słowik – Google, zindeksuj mnie proszę (na zawsze)


Szymon Słowik SEO Poland relacja

Szymon Słowik poruszył temat indeksacji linków zewnętrznych prowadzących do pozycjonowanej domeny. Jak wskazał na samym początku, problemy z indeksacją najczęściej zauważamy podczas migracji strony (gdy nie wszystko jest zaindeksowane po zmianach), gdy pojawiają się tzw. indexing bugs (czyli przykładowo, gdy strona z dyrektywą noindex znajduje się w Google) oraz w przypadku wolnej indeksacji (lub nawet jej braku) nowych podstron.

Szymon wskazał, że Google coraz oszczędniej podchodzi do kwestii zasobów przeznaczanych na crawlowanie oraz indeksację stron, co oczywiście jest jednym z wiodących tematów wśród specjalistów SEO.

Jakie problemy może generować wyindeksowanie podstrony przez Google?

  • Osłabienie contentu na stronie i linkowania wewnętrznego (co może zmniejszyć m.in. topical authority domeny);
  • Brak działania linków zewnętrznych (skoro wypadają z indeksu).

Prelegent omówił case z własnego podwórka, którego autorzy skupili się na wyłapaniu domen linkujących, których nie ma w Google oraz ich indeksacji, co przyniosło wymierne rezultaty.

Szymon zaznaczył, że najczęstszymi typami stron, które mogą zniknąć z indeksu, są:

  • fora,
  • katalogi,
  • strony ogłoszeniowe,
  • niszowe blogi, blogspoty.

Co ważne wskazał również na fakt, że strony z wysokim autorytetem, sprzedające swoje publikacje również nie dają pewności co do późniejszej indeksacji (a to jest warunek działania linku zewnętrznego).

Na koniec autor wystąpienia przekazał garść przydatnych porad w dbaniu o swój profil linków przychodzących:

  • Nie kieruj się bezkrytycznie wskaźnikami typu DR,
  • Korzystaj z narzędzi do indeksowania,
  • Pamiętaj, że żadna strategia link buildingu nie gwarantuje, że link zostanie w indeksie,
  • Analizuj linki, weryfikuj indeksację,
  • Wysyłaj nowe sygnały do swoich stron w postaci linków wewnętrznych i backlinków (również 2nd tier),
  • Nie dawaj Google przesłanek, że treść jest nieaktualna - odświeżaj swoje artykuły,
  • Zamawiając linki, rozmawiaj z dostawcami i pośrednikami o indeksacji,
  • Współpracując z agencjami, dbaj o obecność linków w indeksie.

Mistrzostwa Polski w SEO


Po 5 pierwszych prelekcjach odbyły się Mistrzostwa Polski w SEO, czyli quiz z wiedzy o SEO. Wzięło w nim udział aż 400 uczestników, a każdy z nich musiał odpowiedzieć na 21 branżowych pytań, w których rzecz jasna liczyła się prawidłowa odpowiedź, ale również czas, w którym została ona udzielona! Zawody wyłoniły zarówno mistrza, jak i dwóch wicemistrzów.

Jadwiga Dabińska – Zero content waste, czyli jak wykorzystać treść na kilka sposobów i oszczędzać


Jadwiga Dabińska SEO Poland relacja

Nasza prelegentka skupiła się na wyjaśnieniu zalet recyklingu oraz przekształcania treści w celu optymalizacji kosztów w firmie (oraz, co ciekawe, zmniejszeniu śladu węglowego!).

Na samym początku Jadzia wyjaśniła ideę Zero Waste. Najważniejsza zasada brzmi: używaj zasobów, zamiast tworzyć odpady. Dotyczy to także tworzenia oraz edytowania treści na stronie. Zasadę 5R dotyczącą ochrony środowiska, przekształciła w 3R, czyli:

  • REUSE - użyj ponownie (w różnych formatach),
  • REDUCE - ogranicz niepotrzebną ilość artykułów, tekstów,
  • RECYCLE - przerabiaj to, czego potencjał nie jest wykorzystany lub co jest nieprzydatne w danym miejscu.

Autorka wystąpienia wskazała sytuacje w content marketingu i SEO copywritingu, w których powyższe zasady okażą się przydatne:

  • Kanibalizacja słów kluczowych (Reduce - usuń zbędne teksty z podstron, Recycle - stwórz z nich jedną, reprezentatywną treść, która będzie się wyświetlać na frazę główną)
  • Brak akceptacji tekstu od klienta i chęci dalszego jego przekształcania (Reuse - użyj np. w charakterze artykułu sponsorowanego)

Kolejnym ważnym punktem wystąpienia Jadzi było wskazanie na strategię publikacji treści w różnych formach i wydaniach na wielu platformach i mediach społecznościowych. Rozwiązaniem (zgodnie ze schematem prezentacji) jest:

  1. Recycle - przerobienie treści
  2. Reuse - ponowne wykorzystanie w zmienionej formie.

Nasza prelegentka wskazała na główne zalety podejścia do contentu na stronie w duchu Zero Waste:

  • oszczędność czasu,
  • oszczędność pieniędzy,
  • oszczędność energii.

Przedstawiła również case study agencji SEO Empressia, w ramach którego na portalu z branży udogodnień dla osób niepełnosprawnych przekształciliśmy 108 artykułów, tworząc z nich 46 nowych, w pełni zoptymalizowanych treści. Według wyliczeń oszczędziło to 280 godzin pracy oraz 14 000 złotych kosztów. Poznaj całe case study: Jak poprawiliśmy ruch o 530% dzięki recyklingowi treści?

Na koniec Jadzia uraczyła publikę ciekawostką, w której wskazała na fakt, że wszystkie wyszukiwania w Google przyczyniają się do powstania 5 kg CO2 w sekundę, co odpowiada przejechaniu 40 km przez ekonomiczny, benzynowy samochód. Pomyślelibyście?


Następnie zaprezentowanych zostało 5 debiutanckich prelekcji w zupełnie nowej formule „5 min elevator speech”.

Jakub Stolarczyk – Google Discover. Jak „przy okazji” sięgnąć po dodatkowy ruch?


Jakub Stolarczyk SEO Poland relacja

Jakub wyjaśnił, czym jest Google Discover i zaprezentował jego funkcjonalności na różnych urządzeniach:

  • android,
  • iOS,
  • aplikacja Google mobile).

Google Discover odczytuje, to o czym rozmawiamy, śledzi nasze zachowania i na tej podstawie dopasowuje nam odpowiednie treści.

Jakub wskazał, że Google Discover preferuje m.in. treści na granicy clickbaitu, długie tytuły, zachęcające do kliknięcia grafiki. Co ważne, aby w Google Search Console widzieć zakładkę Discover, należy mieć wyświetlenia z tego źródła w ostatnim czasie.

Bartosz Perz – Backlinks scoring, czyli potencjał i opłacalność linków zewnętrznych w liczbach


Bartosz Perz SEO Poland

Prelegent przypomniał najważniejsze czynniki określające wartość linków, tj.:

  • atrybut linku,
  • ruch organiczny,
  • historia,
  • czas,
  • siła domeny,
  • ilość wspólnych słów kluczowych.

Aby móc określić ich wartość, czynnikom przypisujemy wartości punktowe. Potem porównujemy sumy punktów domeny w odniesieniu do naszej. To zaś zestawia się z miarą opłacalności danego linku, co prowadzi do powstania 4 wariantów:

  1. Jeżeli się opłaca i warto kupić (jeżeli wartość jest wyższa od naszej, a cena jest najniższa).
  2. Jeżeli warto kupić, ale się nie opłaca (jego cena jest zbyt duża).
  3. Jeżeli nie warto, bo link jest słaby, ale się opłaca, bo jego cena jest relatywnie niska.
  4. Jeżeli nie warto i się nie opłaca.

Piotr Kaleta – To Kult Cargo blokuje klienta! Jak zatem przekonać go do siebie?


Piotr Kaleta SEO Poland

Piotr przedstawił genezę Kultu Cargo oraz porady, w jaki sposób przekonać klienta do SEO. Prelegent przyrównał klientów w branży SEO do historii o tubylcach, którzy odwzorowali działania białego człowieka 1:1, aby otrzymać „dary z nieba” (zaopatrzenie z samolotów) i nic dzięki temu nie otrzymali. Według Piotra klienci są jak tubylcy - twierdzą, że sami odwzorują czyjś plan i strategię SEO, a w efekcie tracą swój czas i nie osiągają wyznaczonego celu.

Najważniejsze rady?

  1. Zamiast pokazywać, ile klient zyska, pokaż, ile Klient straci bez podjęcia działań.
  2. Technika zoomowania - skup się na drobnych elementach i przejdź do ogółu.
  3. Opieka nad klientem - przygotuj dokładny timeline, zamiast mówić, że zajmiesz się wszystkim.

Robert Głowacki – Excel czy slajdy – gdzie tak naprawdę zaczyna się SEO?


Robert Głowacki SEO Poland

Wystąpienie Roberta dostarczyło sporej dawki wiedzy o znaczeniu storytellingu w SEO agencyjnym i jego wpływie na rozwój kariery specjalistów. Prelegent opowiadał o strategii, jaką stosuje od paru lat. Podzielił strategie na:

  1. Wstęp - opis, ścieżki dotarcia;
  2. Rozwinięcie - opis konkurencji na podstawie trzech przypadków: faktycznej konkurencji, konkurencji, o której klient myśli, że jest dobra oraz konkurencji, która mocno urosła w ostatnim czasie;
  3. Zakończenie - konkretny prosty plan dotyczący tego co będzie zrobione i jaki jest cel danego działania.

Milena Fietko – Jak dojść w 5 minut (...)?


Milena Fietko SEO Poland

Milena przy wykorzystaniu odpowiedniej gry słów przedstawiła, jak wygląda proces pozycjonowania serwisu erotycznego i na jakie aspekty trzeba zwrócić uwagę w odniesieniu do tej konkretnej branży. Podkreśliła ważny aspekt, który dotyczy zrozumienia potrzeb odbiorcy, a które w wielu przypadkach bardzo się od siebie różnią, dlatego trzeba je interpretować indywidualnie.

Prelegentka zaznaczyła, że znaczna część wyników w TOP 10 na frazy erotyczne należy do dużych portali (Allegro, Ceneo, drogerie internetowe), a zatem sklepy erotyczne mają mniej miejsca na zaznaczenie własnej pozycji. Jak się zatem wyróżnić?

Faza 1: gra wstępna

Istotne kwestie w tym zakresie:

  • sklep erotyczny to nietypowy e-commerce,
  • klientkami są głównie kobiety,
  • w takich sklepach kupuje się najczęściej gadżety erotyczne i prezerwatywy,
  • warto szukać inspiracji w nietypowych miejscach,
  • konieczne jest sklasyfikowanie grup odbiorców,
  • warto dogłębnie poznać konkurencję.

Faza 2: klasyczne SEO

W przypadku skleu erotycznego, musimy szukać inspiracji na wyjątkowych i czasem nietypowych miejscach: na forach internetowych, czasem na pornhubie, na blogach erotycznych, u influencerów.

Faza 3 - content

W przypadku sklepu erotycznego liczy się:

  • content pod persony i fetysze,
  • eksperckie poradniki,
  • nacechowanie emocjonalne,
  • podkreślanie bezpieczeństwa i wielozadaniowości produktów.

Milena zaznaczyła, jak ważna jest m.in. współpraca z ekspertami, influencerami, opinie klientów oraz wskazała, że prowadzenie sklepu erotycznego wiąże się zwykle z dużymi wydatkami i niezbędne jest przywiązywanie wagi do każdej fazy oraz etapu pozycjonowania.

Krzysztof Marzec – Jak wiedzę z Google Ads zastosować do SEO?


Krzysztof Marzec SEO Poland

Krzysztof Marzec rozpoczął swoją prelekcję od zaszczepienia idei współpracy pomiędzy Google Ads i SEO w procesie optymalizacji dla wyników organicznych. Według niego, rozumiejąc więcej i współpracując, można zyskać przewagę nad konkurencją.

Główną miarą, jaką należy wziąć pod uwagę, jest wynik jakości strony (Quality Score), który znaleźć można w panelu Google Ads.

Prelegent przedstawił najważniejsze czynniki mierzone w Google Ads, które warto wziąć pod uwagę przy ustalaniu strategii SEO:

  1. Przewidywany CTR.
  2. Trafność reklamy.
  3. Jakość strony docelowej.

Współczynnik klikalności (CTR)

Jeżeli chodzi o pierwszy z nich, Krzysztof zaznaczył, że reklama zawsze istnieje w kontekście słowa kluczowego. W wynikach organicznych mamy meta title i meta description, które wpływają na pozycję (pierwszy z nich), ale także i CTR (oba). Skoro zatem reklamy wskazują nam przewidywany CTR, możemy na tej podstawie ocenić przydatność stosowanych tam tytułów i opisów oraz przełożyć to na tagi stosowane w SEO. W Google Ads można testować title i ogólnie CTR, ponieważ Adsy działają natychmiastowo, natomiast wyniki organiczne muszą przejść proces indeksacji, który może trwać nawet miesiącami.

Prelegent zalecił eksponowanie marki w SERP-ach, ponieważ kampanie Performance Max automatycznie promują się na markę. To może przyczynić się do spadków wyników organicznych, kosztem wyników reklamowych.

Trafność reklamy

Jeżeli chodzi o drugi czynnik, autor wystąpienia wskazał, że dzięki niemu możemy dowiedzieć się, w jakim stopniu reklama odpowiada intencji wyszukującego. Dzięki niemu możemy tworzyć odpowiednio zorganizowane landing page, dostosować wygląd w SERP oraz prezentację treści na stronie, a także odpowiedzieć na istotne pytania z punktu widzenia użytkownika. To wszystko pomoże zmniejszyć współczynnik bounce rate w odniesieniu do wyników organicznych.

Jakość strony docelowej

W odniesieniu do ostatniego czynnika - najważniejsze, według prelegenta, jest to, że można ją sprawdzać w raportach adsowych. To zaś może mieć ogromne znaczenie dla optymalizacji SEO. Słaba ocena wskazuje, że warto poprawić poszczególne elementy na stronie, aby zmaksymalizować wynik na liście Google.

Krzysztof zaznaczył, że połączenie pozycjonowania i kampanii Ads daje najlepsze rezultaty. Współpraca specjalisty SEO i SEM w przypadku jednej strony pomaga wymieniać się refleksjami na temat danego Klienta. Ważne jest to, by rozmawiać i wymieniać się pomysłami.

Sławomir Borowy – SEO w dużym formacie: jak zdobywać i rozwijać kampanie dla dużych marek


Sławomir Borowy SEO Poland

Sławomir Borowy przybliżył słuchaczom tajniki współpracy z dużymi przedsiębiorstwami. Pierwsze pytanie, jakie należy sobie zadać na początku działań, brzmi: z kim w ogóle będę rozmawiać? Inaczej niż w przypadku małych biznesów, w dużych firmach mamy często do czynienia z rozbudowaną strukturą i obecnością wielu szczebli komunikacji.

Prelegent przedstawił analizę SWOT przykładowej persony szefa marketingu w korporacji. Taka osoba nie posiada dostatecznej wiedzy o pozycjonowaniu, nie ma pełnej kontroli nad decyzjami biznesowymi. Każde jego działanie może wiązać się z potencjalną krytyką szefostwa lub utratą pracy, ale również... z premią czy awansem. Taka osoba zarządza dużym budżetem i jest realistą - warto rozmawiać otwarcie i nie pompować oczekiwań (co może wiązać się ze spadkiem wiarygodności).

Jak najłatwiej znaleźć się w obszarze zainteresować dużej firmy?

  • Wytworzyć silną markę agencji;
  • Zbudować własne nazwisko, być osobą znaną w branży marketingowej;
  • Postawić na analizy wybranych stron dużych marek, na które te mogą trafić. Po przeczytaniu dogłębnego case własnego przypadku, istnieje szansa, że przedstawiciele firmy zwrócą się do autora z prośbą o wsparcie;
  • Zbudować wokół siebie siatkę kontaktów biznesowych i branżowych;
  • Brać udział w przetargach.

Sławomir zaznaczył, że w ofercie dla dużej marki nie ma sensu poświęcać wielu stron na prezentację firmy czy case study z ogromnymi wzrostami - oferta ma być „o was” (czyli o kliencie), a nie „o nas” (czyli o agencji). Najlepiej, by zawierała szacowany potencjał wzrostu, wyniki największych konkurentów oraz oczekiwany budżet na działania. Ten co do zasady może wynosić 10% budżetu marketingowego firmy w danym roku lub np. 20% dotychczasowych wydatków na reklamy w Google.

Prelegent wskazał jednoznacznie, że kluczem do sukcesu we współpracy z dużą marką jest komunikacja i raportowanie (działania to oczywiście podstawa, ale to nie wystarczy - konieczne jest samo pokazanie, że coś się robi). Warto chwalić się wynikami, budować poczucie kontroli celów KPI oraz wypracować wspólny model raportowania.

Sławomir wyjaśnił zgromadzonej widowni, że duże firmy pracują w cyklach rocznych i tak też planują swoje budżety, dlatego warto przyjąć model rocznej realizacji celów oraz na ich podstawie wyznaczać nowe plany i budżet na kolejne okresy.

Robert Niechciał – Czym jest i będzie content w świecie Google?


Robert przedstawił wiele ciekawych informacji, które skłaniają nas do myślenia na temat przyszłości. Zaprezentował konkretne przykłady dzieł, które zostały stworzone przez sztuczną inteligencję i wygrały nagrody w prestiżowych konkursach. Prelegent podkreślał, że w bardzo szybkim tempie rozwija się zasób parametrów w modelu GPT, który niedługo będzie posiadał w 4 wersji 500x więcej parametrów, które obecnie wynoszą 175 miliardów w wersji GPT-3. Robert odniósł się do problemu indeksacji w branży SEO. Twierdzi, że wpływ na problem z indeksacją ma ilość słów, która jest publikowana w liczbie 4,5 mld słow dziennie.

Prelegent wspomniał o wycieku transkrypcji pracownika Google z systemem LaMDA (Language Model for Dialogue Applications). Model ten posiada 137 miliardów parametrów i nauczył się na 1,56 tryliona słów ludzkich. Kolejną rzeczą, o której opowiadał prelegent jest największy model językowy Google na świecie PaLM (Pathways Language Model), który posiada 540 milardów parametrów i … potrafi żartować, tłumaczyć żarty, wnioskować i  podsumowywać. Robert wspomniał także o MUM (Multitask Unified Model), a wszystko po to, aby podkreślić, jak istotne będzie wydarzenie Search Outside the Box, które odbędzie się już 28 września 2022.

Robert przedstawił narzędzie do „odchudzenia” stron wypełnionych zbędną treścią - Unfluff. Jeżeli nasza strona jest oparta o system WordPress, możemy użyć wtyczki do optymalizacji tekstów.

Powyższe rzeczy, o których opowiedział prelegent, były nawiązaniem do zawodu Prompt Engineering, który według prelegenta będzie jednym z zawodów przyszłości. Ten, kto będzie potrafił „rozmawiać z AI”, uzyska przewagę w branży.

prelegenci SEO Poland Conference relacja

Nie samymi prelekcjami SEO-wiec żyje - relacja z galaktycznego afterparty


Jako że część merytoryczna skłania do wielu przemyśleń na temat najlepszych strategii oraz działań z zakresu pozycjonowania stron internetowych, konieczny jest czas na dyskusję oraz wspólną integrację. A na SEO Poland okazji do rozmów i wspólnej zabawy było naprawdę mnóstwo.

Zespół muzyczny, DJ, playstation, piłkarzyki, symulatory rajdowe… Organizatorzy zapewnili moc wrażeń, z których chętnie skorzystaliśmy podczas przerw w dzieleniu się seowymi refleksjami :)

Poznanie i wymienienie opinii ze znanymi specjalistami w branży SEO z pewnością dodało nam inspiracji oraz motywacji do dalszego działania!

relacja SEO Poland afterparty

[na zdjęciu od lewej z Grzegorzem Strzelcem (twórcą kursu papaSEO i współorganizatorem SEO Poland Conference), Romanem Rozenbergerem (drugim wicemistrzem Mistrzostw Polski w SEO) i Aleksandrą Szwed (prowadzącą konferencję SEO Poland]

Podsumowanie relacji z SEO Poland


Podsumowując całą relację, SEO Poland możemy śmiało zaliczyć jako co prawda nowe, ale już jedno z topowych wydarzeń na pozycjonerskiej mapie Polski. Gratulujemy organizacji Grzegorzowi Strzelcowi (papaSEO), jak i Michałowi Chlewińskiemu oraz Damianowi Kozłowskiemu (Linkhouse) i już czekamy z niecierpliwością na kolejną edycję! Gorące brawa należą się również Aleksandrze Szwed, która pozytywnie i zabawnie poprowadziła całą konferencję. Reprezentantka agencji Empressia Jadwiga Dabińska dodatkowo dziękuje całej ekipie (w szczególności Oli Krawiec i Jagodzie Stule) za pomoc i wsparcie na backstage'u.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej