Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest ważne?
Opis firmy
Sprawdź, z kim i nad czym pracowaliśmy
Wyznaczone cele
Zlokalizowanie problemu i plan pracy
Wykonane prace
Realizacja planu w praktyce
Efekty
Zobacz realne wyniki naszej pracy
Podsumowanie
Czy było warto?
Słowem wstępu
Tekst, zdjęcie czy wideo można wykorzystać na wiele sposobów, łączyć je, modyfikować czy udoskonalać. Z wideo można zrobić podcast, z artykułów e-booka, a ze zdjęć produktów opisowo-graficzną instrukcję obsługi. Taki proces nazywamy recyklingiem treści – sposobem na drugie życie dla istniejących materiałów tekstowych, graficznych czy audiowizualnych. Raz stworzona treść powinna być aktualizowana i dostosowywana do współczesnych wymagań: nie tylko użytkowników, ale również robotów wyszukiwarki Google. Taki zabieg może polepszyć pozycjonowanie strony internetowej i zaoszczędzić czas oraz pieniądze wymagane do tworzenia nowego contentu.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Firma, z którą współpracowaliśmy, działa w branży rozwiązań technologicznych dla osób z niepełnosprawnościami oraz w podeszłym wieku. Omawiana strona ma jednak charakter informacyjny i jej zadaniem nie jest bezpośrednia sprzedaż gotowych urządzeń czy systemów, ale zwiększenie świadomości na temat tych rozwiązań.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Głównym problemem w pozycjonowanej stronie była ogromna ilość treści, w wielu przypadkach pokrywającej się ze sobą tematycznie. Pomimo optymalizacji technicznej, linkowania zewnętrznego i dodawania nowych artykułów blogowych, efekty nie były zadowalające. Postawiliśmy zatem na recykling treści i pełne uporządkowanie strony internetowej pod względem tematycznym.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Audyt treści
Kluczowym dla całej strategii był kompleksowy audyt strony pod kątem powtarzających się treści. Zrobiliśmy to metodycznie i w przejrzysty sposób, analizując wszystkie podstrony ze względu na frazy kluczowe, na jakie się wyświetlają. Na tej podstawie pogrupowaliśmy podstrony w klastry, tworząc też osobną grupę miejsc istotnych z punktu widzenia pozycjonowania, które mogą zostać w obecnym kształcie.
Recykling artykułów
Ta część obejmowała precyzyjną pracę nad artykułami blogowymi. Wybraliśmy najlepiej rokujące podstrony, scaliliśmy teksty z artykułami, które powodowały kanibalizację, a także wdrożyliśmy linki kanoniczne. Na tym etapie modyfikacji uległy również meta tagi, nagłówki, opisy alternatywne do zdjęć i obrazków. Oprócz tego poprawiliśmy również formatowanie samych artykułów, dzięki czemu stały się przejrzyste i czytelne.
Linkowanie wewnętrzne
Jednym z ważniejszych działań było przeorganizowanie linkowania wewnętrznego. Po analizie całego profilu linkowego na stronie postanowiliśmy, żeby wszystkie odnośniki prowadziły do wartościowych treści oraz nowych (scalonych już) artykułów blogowych. Co ważne, nasze działania rozłożyliśmy na etapy, poprawiając stronę klaster po klastrze w kolejnych miesiącach.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Przeszło dwukrotny wzrost ruchu na stronie już w pierwszych miesiącach współpracy
Odnotowany wzrost ruchu na stronie już w pierwszym miesiącu współpracy z agencją Empressia
Pozycje
Fraz kluczowych
Awans w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz kluczowych, osiągnięty w ciągu pierwszych miesięcy współpracy z Empressia
Osiągnięta poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania na przestrzeni pierwszych 4 miesięcy współpracy
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Spektakularny wzrost ilości fraz kluczowych, znajdujących się wśród 3 oraz 10 górnych wyników wyszukiwania
Ponad 2,5-krotny wzrost ilości fraz kluczowych w TOP50, osiągnięty w trakcie 5 miesięcy współpracy
Wzrost ilości fraz kluczowych w wynikach TOP3, TOP10 i TOP100 odnotowany w narzędziu Ahrefs
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
7 → 147
TOP 3
73 → 320
TOP 10
463 → 1255
TOP 50
Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
Powyższe wyniki pokazują jasno, jak ważna dla Google jest treść i jak niebezpieczna może być jej kanibalizacja, thin content czy nieodpowiednie linkowanie wewnętrzne. Ważna w skutecznych działaniach SEO jest z kolei dokładna analiza przypadku, opracowanie planu działań i strategii pozycjonowania oraz recykling treści, który w przypadku portalu informacyjnego z dużą ilością treści pozwolił oszczędzić nasz czas i pieniądze.
Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief