Spis treści
- Co to jest Google Discover?
- Jak tworzyć treści na Google Discover?
- Google Discover – co to znaczy dla właściciela witryny?
- Czy Google Discover ma wpływ na SEO dla Twojej witryny?
- Discover Google – co to oznacza w kwestii płatnych działań marketingowych?
- Czy warto uzupełnić Google Discover innymi działaniami SEO?
Co to jest Google Discover?
Google Discover to jedno z najnowszych dzieł giganta z Mountain View, który swoimi usługami stara się dostosować do współczesnych trendów. Ścieżka wytyczona przez największych graczy w social mediach okazała się dla Google bardzo atrakcyjna i jak widać – efektywna.
Istotą Google Discover jest prezentowanie swoim użytkownikom treści idealnie dostosowanych do ich oczekiwań, historii czy preferencji.
W przeciwieństwie do standardowej wyszukiwarki w Google Discover interesujące artykuły wyświetlają się „samodzielnie”, zatem internauta nie musi ich poszukiwać w internecie, wpisując frazy w polu wyszukiwania. To otwiera wiele możliwości dla właścicieli witryn.
Przede wszystkim internauta może przeczytać interesującą go treść, której sam by nie znalazł w wyszukiwarce. Dla przykładu zagorzałego fana jazdy na rowerze być może zainteresuje wpis na temat nowoczesnego tworzywa używanego w produkcji motocykli. Sam z pewnością by go nie znalazł – lecz gdy pojawi się automatycznie w jego feedzie, chętnie przeczyta treść artykułu.
(źródło: Developers Google: Google Discover)
Jak tworzyć treści na Google Discover?
Feed Google Discover, czyli lista interesujących internautę artykułów, zdjęć, filmów czy newsów, wyświetla się na głównej stronie mobilnej aplikacji Google. Z reguły oznacza to, że nasz potencjalny klient ma dostęp do wyselekcjonowanej treści praktycznie przez cały dzień. Wystarczy, że otworzy aplikację Google, a jego oczom ukażą się interesujące treści, które, przynajmniej w założeniu, powinny w stu procentach wpadać w jego gust.
Warto przede wszystkim unikać sztucznego zwiększania ruchu na swojej witrynie. Wiele osób chce na siłę pojawić się w kręgu zainteresowań użytkownika pisząc teksty w formie click-baitów. To działanie, który zupełnie wypacza to, jak działa Google Discover, i z tego względu jest przez giganta oceniane bardzo negatywnie.
Zatem twórz artykuły ze zwróceniem uwagi na dobro swoich użytkowników:
- pisz proste teksty, które wyczerpują dany temat, lecz nie rozwlekają się nadmiernie;
- warto zredagowaną treść uzupełnić legalnie pozyskanymi zdjęciami oraz plikami wideo;
- dużym plusem będzie tekst, który można określić mianem evergreen content (powinien być zawsze aktualny – tak teraz, jak i za wiele lat).
Google Discover – co to znaczy dla właściciela witryny?
W aplikacji Google – feed zawsze jest precyzyjnie dopasowany do wymagań użytkownika oraz profilu jego zainteresowań. Obserwowanie poczynań internautów, znane także w środowisku przeciwników tego rozwiązania jako „śledzenie”, pozwala Google wyświetlać w usłudze Discover na urządzeniach mobilnych tylko to, co ich potencjalnie zainteresuje.
Google Discover to trampolina, od której może odbić się praktycznie każdy właściciel mniejszej czy większej witryny. Kanał ten skutecznie zwiększa ruch na stronie internetowej oraz zaangażowanie internauty, a przy tym zachęca do czytania kolejnych newsów czy oglądania zdjęć lub filmów. W efekcie funkcja ta ma znaczący wpływ na wyniki finansowe danej witryny.
Czy Google Discover ma wpływ na SEO dla Twojej witryny?
Zdecydowanie tak! Nie jest to jednak wpływ bezpośredni, a pośredni. Warto wiedzieć, że zaindeksowanie witryny w Google Discover może zająć nawet kilka tygodni lub miesięcy. Na szczęście da się ten proces nieco skrócić. Postaw na standardowe narzędzia niezbędne w pozycjonowaniu stron internetowych, takie jak Google Search Console – niezbędnik każdego pozycjonera. Znajduje się w nim szereg raportów koniecznych do przeprowadzenia dogłębnej analizy całej witryny i poznania zachowań użytkowników.
Pojawienie się w Google Discover nie jest pewne, podobnie jak osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Oznacza to, że bardzo istotna jest precyzja i analiza witryny. Zastosuj takie same rozwiązania, jak w przypadku pozycjonowania witryn SEO. Dzięki temu stworzysz content przyjazny internaucie. Nasyć artykuły frazami kluczowymi, a pliki graficzne uzupełnij atrybutem ALT – w ten sposób roboty Google będą w stanie dowiedzieć się (bez wizualnej analizy), co znajduje się w danym pliku.
Discover Google – co to oznacza w kwestii płatnych działań marketingowych?
Internauta po zainstalowaniu aplikacji Google może od razu przejść do buszowania po swoim spersonalizowanym contencie w zakładce Discover. Z pewnością każdy właściciel witryny chciałby znaleźć się wśród stron pokazywanych internaucie potencjalnie zainteresowanemu jego usługami czy towarem. Dobrym rozwiązaniem i wprowadzonym do Google Discover stosunkowo niedawno są kampanie Discovery Ads.
Dobrze zrealizowania kampania pozwoli dotrzeć do najlepiej konwertującej grupy użytkowników za określoną stawkę. To świetny wybór na początek, jednak przez dość duże nakłady finansowe może nie opłacać się w dłuższej perspektywie.
Czy warto uzupełnić Google Discover innymi działaniami SEO?
Zdecydowanie tak – pozycjonowanie w połączeniu z Google Discover to szansa na sukces, ale wiele zależy od tego, kto się podejmie tego procesu. Dla większości właścicieli witryn najlepszym wyborem z pewnością okaże się agencja SEO, dla której proces pozycjonowania jest podstawową usługą realizowaną od samego początku. W agencji Empressia pracują wyłącznie najlepsi specjaliści z branży, którzy pomogą w stworzeniu wysokiej jakości treści i dostosują całą witrynę do każdego urządzenia mobilnego. Widoczność w internecie i aplikacjach ma podstawowy wpływ na wysokość osiąganych przez nas dochodów, a właściwie na liczbę odwiedzających internautów, którzy dobrze konwertują. Google Discover to usługa, która może w tym zdecydowanie pomóc.
wyceń pozycjonowanie strony internetowej
Gdy Twoje treści już znajdą się w Google Discover, możesz monitorować wyniki takich działań za pomocą Raportu skuteczności. Zobaczysz go, gdy Twoja witryna osiągnie minimalny próg wyświetleń w Discover
FAQ:
1. Co to jest Google Discover?
Google Discover to usługa w postaci spersonalizowanego feedu, w którym znajdują się treści interesujące dla danego internauty. Czy warto się w niej znaleźć ze swoją witryną? Zdecydowanie tak! Uzyskasz w ten sposób szansę pojawienia się w wynikach wyszukiwarki jeszcze wyżej.
2. Co oznacza Google Discover dla właściciela strony?
W Google Discover zdecydowanie warto się znaleźć. Nie jest to jednak proste. Firma Google ocenia wiele różnych parametrów i dopiero po dogłębnej analizie wyświetla konkretnej osobie artykuł, zdjęcie lub film. Oznacza to, że warto zastosować wszystkie zagadnienia SEO i dostosować swoją witrynę do Google Discover.
3. Co zrobić, żeby znaleźć się w Google Discover?
Aby znaleźć się w Google Discover, należy tworzyć artykuły zgodnie z zasadami SEO. Trzeba nasycić treść frazami kluczowymi, opisać pliki graficzne atrybutami ALT i zadbać o aspekt wizualny witryny, szybkość jej działania czy też linkowanie wewnętrzne. Każdy szczegół ma znaczenie.