Spis treści

Czy pozycjonowanie stron gabinetów stomatologicznych jest potrzebne?


Najważniejszym punktem etyki lekarza jest dobro chorego. Salus aegroti suprema lex esto, czyli zdrowie chorego najwyższym prawem. Żeby wprowadzać to prawo do praktyki, trzeba mieć pacjentów. Stomatolodzy, którzy dbają o zdrowie i higienę jamy ustnej swoich pacjentów, mogą pozyskiwać ich m.in. przez wyszukiwarkę internetową. W końcu to użytkownicy sami wpisują do wyszukiwarki różne hasła związane z usługami dentystycznymi, gabinetami stomatologicznymi czy akcesoriami bądź urządzeniami do higieny jamy ustnej.

Pozycjonowanie gabinetów stomatologicznych, sklepów z akcesoriami medycznymi czy samych dentystów jest potrzebne dlatego, żeby dostarczyć użytkownikom merytorycznych, prawdziwych i rzetelnych informacji na temat tej dziedziny medycyny.

Trzeba jednak pamiętać, że dla lekarzy reklama jest zabroniona.

Lekarz tworzy swoją zawodową opinię jedynie w oparciu o wyniki swojej pracy, dlatego wszelkie reklamowanie się jest zabronione – informacja z Kodeksu Etyki Lekarskiej.

Dentystów również obowiązuje powyższa zasada. Dlatego pozycjonowanie stron internetowych z branży stomatologicznej musi być przemyślane, zgodne z prawem, a jednocześnie skuteczne.

Mamy kilka pomysłów na to, co zrobić, żeby gabinet stomatologiczny pojawił się w TOP10 na różne frazy kluczowe związane z branżą dentystyczną, leczeniem i profilaktyką jamy ustnej. Potwierdza to nasze SEO case study pozycjonowania gabinetu stomatologicznego z Poznania.

pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego efekty google search console

Dostosuj usługę pozycjonowania pod oczekiwania pacjentów


Zastanów się, co sprawia, że użytkownik decyduje się na wybór konkretnego dentysty. Dla jednej osoby najważniejsza będzie lokalizacja, dla drugiej cena, a jeszcze dla kolejnych szybkie terminy czy opinie innych pacjentów.

ZnanyLekarz

Tym, co może wesprzeć pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego, jest między innymi informowanie o świadczeniu usług w różnych miejscach w sieci. Serwisem, w którym można umieścić swoją „wizytówkę”, jest ZnanyLekarz.

W karcie lekarza umieszcza się podstawowe informacje dotyczące adresu, danych kontaktowych, zakresu świadczonych usług, doświadczenia, edukacji, a nawet znajomości języków. Serwis ma wbudowany również system rezerwacji wizyt. Tym, co może pozytywnie wpłynąć na SEO, jest możliwość podlinkowania strony internetowej, co wspiera działania link buildingowe.

link building branża medyczna stomatologiczna znanylekarz

Cennik na stronie

Według art. 24 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej czytamy, że w regulaminie organizacyjnym podmiotu określa się wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych i ta informacja ma być podana do wiadomości pacjentów w sposób zwyczajowo przyjęty.

Dodatkowo mówi o tym ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług.

W gabinetach stacjonarnych koszty leczenia zazwyczaj są dostępne w formie wydrukowanego cennika. W serwisie internetowym może to być odrębna podstrona, która również może być zoptymalizowana pod SEO, np. na frazy kluczowe:

  • leczenie kanałowe cennik 700/msc
  • dentysta warszawa cennik 300/msc
  • wybielanie zębów cennik 200/msc

(dane wg Ahrefs; stan na marzec 2023)

Publikacje naukowe

Oprócz udostępniania treści na własnej stronie internetowej można dzielić się wiedzą również w innych serwisach naukowych. Publikacje na temat dziedziny, w której świadczy się usługi dentystyczne, zawsze są wartością dodaną i dziełem naukowym.

Badania, ich interpretacja, analiza, a nawet komentarze do aktualnej sytuacji zdrowotnej czy profilaktyki jamy ustnej w konkretnym regionie bądź przedziale wiekowym mogą przyczynić się do zwiększenia widoczności strony gabinetu stomatologicznego w Google. W takich artykułach można umieszczać odnośnik do własnej witryny internetowej.

Pozycjonowanie lokalne w branży stomatologicznej


pozycjonowanie lokalne w branży stomatologicznej dentystycznej

Użytkownicy czasami wpisują frazę kluczową, dodając do niej miejscowość, w której szukają konkretnego produktu czy usługi. Podobnie jest w przypadku poszukiwań dentysty w różnych częściach kraju. Średnio w miesiącu użytkownicy wpisują takie zapytania do wyszukiwarki nawet kilka tysięcy razy.

Gdy użytkownik ma włączoną lokalizację w urządzeniu, wcale nie musi dopisywać do frazy kluczowej miasta, ponieważ wyszukiwarka sama zaproponuje najbliżej położone gabinety stomatologiczne. Dlatego właśnie warto pozycjonować stronę internetową na wyniki lokalne.

Jednym z pomysłów na lokalne SEO jest optymalizacja wizytówki w usłudze Google Moja Firma. Wizytówka Google z charakterystyczną pinezką wyświetla się na przykład w organicznych wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google (Google Maps).

google moja firma wizytówka gabinety stomatologiczne

Frazy na długi ogon dla gabinetów dentystycznych


🔎leczenie kanałowe zęba pod mikroskopem warszawa praga południe

Wydaje Ci się, że ta fraza jest przesadnie długa? Nic bardziej mylnego! Właśnie tak użytkownicy wpisują bardziej szczegółowe i rozbudowane zapytania, nazywane w branży SEO słowami kluczowymi na długi ogon. Jak widać, użytkownicy stosują takie frazy również w przypadku branży stomatologicznej.

Na takie frazy na długi ogon można pozycjonować na przykład podstronę witryny internetowej, na której przedstawia się czas trwania i przebieg leczenia endodontycznego pod mikroskopem w Warszawie na dzielnicy Praga-Południe.

seo dla branży stomatologicznej frazy na długi ogon

Frazy longtailowe można wykorzystywać nie tylko w kategoriach, ale również na blogu ⬇️

Blog o stomatologii jako część pozycjonowania strony


Użytkownikom zazwyczaj odradza się „googlowania” objawów różnych chorób czy dolegliwości – głównie dlatego, że samodzielna diagnoza prowadzi zwykle do wizji najgorszego scenariusza. Użytkownik wpisuje do wyszukiwarki, że boli go ząb, a dowiaduje się, że może mieć problemy z sercem. Po przeczytaniu takiej informacji serce z pewnością zaczyna szybciej bić.

Zła sława pseudomedycznych serwisów internetowych sprawia, że użytkownicy nie mają zaufania do blogów o takiej tematyce. Dlatego do pozycjonowania strony gabinetu dentystycznego lub sklepu stomatologicznego ważne jest prowadzenie merytorycznego bloga, w którym nie tylko zawrzemy słowa kluczowe ważne dla SEO, ale również prawdziwe informacje przydatne dla użytkowników.

Na blogu strony internetowej związanej ze stomatologią można pisać o:

  • różnych dolegliwościach,
  • nagłych bólach zębów czy dziąseł,
  • usuwaniu zębów,
  • leczeniu dzieci, dorosłych i seniorów,
  • stomatologii estetycznej,
  • profilaktyce,
  • higienie jamy ustnej,
  • diecie przy wybielaniu zębów,
  • potrzebnych badaniach,
  • przygotowaniu do wizyty.

W takim miejscu może znaleźć się tak naprawdę wszystko, co związane z zębami, higieną jamy ustnej czy leczeniem stomatologicznym.

blog dentystyczny pomysły na tematy

Co daje prowadzenie bloga na stronie stomatologicznej?


✔️ Pozycjonowanie strony na dodatkowe frazy na długi ogon

✔️ Zwiększenie ruchu organicznego

✔️ Merytoryczne informacje dla pacjentów

✔️ Wartość edukacyjna

✔️ Tematyczność strony

✔️ Zwiększanie świadomości marki

Ograniczenia prawne w reklamie stomatologów


Jak wcześniej podkreśliliśmy, dentystów obowiązują zasady etyki lekarskiej.

Dentysta nie może reklamować swoich usług, więc teksty SEO dla gabinetu stomatologicznego nie powinny zawierać przymiotników wartościujących, języka korzyści ani zachęty do skorzystania z jego usług.

Lekarz biorący udział w badaniach sponsorowanych przez producentów leków lub wyrobów medycznych (sprzętu i wyposażenia medycznego) musi się upewnić, że badania te są prowadzone zgodnie z zasadami etyki. Lekarz nie powinien uczestniczyć w badaniach naukowych, których celem jest promocja tych produktów.

(źródło: Kodeks Etyki Lekarskiej)

Od 1 stycznia 2023 r. obowiązują również przepisy nowej ustawy o wyrobach medycznych. W rozdziale 12 o reklamie wyrobów medycznych czytamy:

Reklama wyrobu kierowana do publicznej wiadomości nie może:

1) wykorzystywać wizerunku osób wykonujących zawody medyczne lub podających się za takie osoby lub przedstawiać osób prezentujących wyrób w sposób sugerujący, że wykonują taki zawód.

(źródło: Ustawa z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych, Dz.U. 2022 poz. 974)

Zakaz wykorzystywania wizerunku osób wykonujących zawody medyczne dotyczy wyrobów medycznych. Teoretycznie nie obowiązuje w przypadku usług, więc w praktyce dentysta nie mógłby promować konkretnej protezy, ale jego wizerunek może występować np. w artykule informacyjnym o montażu protez zębowych. Dla bezpieczeństwa jednak – warto wszelkie prawne kwestie konsultować z radcą prawnym.

Z kim pozycjonowanie gabinetów stomatologicznych będzie skuteczne?


Z nami! Jak wcześniej pokazaliśmy, mamy już doświadczenie w pozycjonowaniu stron gabinetów stomatologicznych. Zgłoś się, żeby poznać szczegóły oferty na pozycjonowanie stron internetowych z branży medycznej. Agencja SEO Empressia zaprasza do współpracy.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ:

1. Czy warto pozycjonować stronę internetową gabinetu stomatologicznego?

Tak. Pozycjonowanie strony gabinetu dentystycznego to sposób na zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy często sami szukają dentystów w okolicy, cennika usług stomatologicznych czy zabiegów z zakresu stomatologii zachowawczej bądź estetycznej. Pomóż im się znaleźć!

2. Czy na stronie gabinetu dentystycznego można podawać cennik?

Tak. Według przepisów cennik powinien znaleźć się w punkcie stacjonarnym gabinetu stomatologicznego, co oznacza, że może również widnieć na stronie internetowej. To potencjał do optymalizacji strony internetowej również na frazy kluczowe związane z cennikiem różnych zabiegów stomatologicznych.

3. Czy pozycjonowanie gabinetów stomatologicznych różni się od SEO dla innych branż?

Tak. W tekstach SEO dla gabinetów stomatologicznych i dentystów nie można wstawiać przymiotników wartościujących ani używać języka korzyści. Przedstawione informacje nie mogą być reklamą ani promocją gabinetu, dentysty czy wyrobów medycznych.

4. Jakie ograniczenia prawne stoją przed stronami dentystów w kontekście SEO?

Strony gabinetów dentystycznych nie powinny być pozycjonowane na frazy wartościujące, np. „dobry dentysta” czy „najlepszy gabinet stomatologiczny”. Dla dobra pacjentów i bezpieczeństwa własnej działalności lepiej postawić na treści informacyjne oraz edukacyjne. Zamiast artykułów sponsorowanych lepiej publikować prace naukowe, komentarze lekarzy-dentystów czy optymalizować wizytówkę w GMF lub serwisach typu ZnanyLekarz.