Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie stron internetowych staje się coraz bardziej wymagające. Widzi się to szczególnie w branżach, które są „pod lupą” Google. Do takich należą biznesy związane z finansami oraz kwestiami zdrowotnymi/medycznymi. Określa się je mianem YMYL (Your Money or Your Life). Treści zawarte na tych domenach mogą wpływać na decyzje życiowe podejmowane przez użytkowników, dlatego dla giganta z Mountain View tak istotne jest, by eksponować w wynikach treści wyłącznie wartościowe i prawdziwe dla użytkownika. I, choć mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie stron internetowych zawsze wygląda tak samo, to w tym przypadku musieliśmy wziąć pod uwagę nie tylko aspekty techniczne, ale również ograniczenia prawne.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Strona internetowa, którą do dziś pozycjonujemy, reprezentuje gabinet stomatologiczny ze standardową ofertą dentystyczną.
Zespół zajmuje się między innymi wybielaniem zębów, endodoncją oraz stomatologią dziecięcą.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Najważniejszym celem, który sobie postawiliśmy, było wygenerowanie jak największego ruchu z fraz typu long tail. Musieliśmy również poradzić sobie z płaską architekturą strony, która jest częstym zjawiskiem w serwisach usługowych. Nie mieliśmy przestrzeni na to, żeby wypromować nowe grupy słów kluczowych, dlatego skupiliśmy się na wykorzystaniu dwóch sekcji blogowych.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja strony
Wykonaliśmy szereg czynności poprawiających funkcjonowanie strony w zakresie on-site. Działaliśmy między innymi na fundamentalnych płaszczyznach związanych z sekcją head, w tym na meta danych, optymalizacji crawl budgetu czy wdrożeniu danych strukturalnych.
Content marketing
Chcąc wykorzystać potencjał słowa pisanego i tekstów SEO, co miesiąc publikowaliśmy w sekcji blogowej 2 obszerne artykuły na temat problemów stomatologicznych czy realizowanych zabiegów. W bazie wiedzy publikowaliśmy również 1 artykuł ekspercki pisany przez osoby z zespołu stomatologicznego pozycjonowanej strony. Wzbogacaliśmy pozycjonowanie strony o frazy content gap, kierując się benchmarkami w branży. Wypełniliśmy również podstrony treściami ofertowymi.
Link building
Wiedząc, jak ważne w zdobyciu zaufania zarówno Googlebotów, jak i samych użytkowników surfujących po sieci, jest pozyskanie wartościowych linków zewnętrznych, postawiliśmy na naturalny link building. Pozyskaliśmy linki zewnętrzne, które cieszą się niesłabnącą popularnością w środowisku Google.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Wzrost ruchu organicznego o 1046% w skali dziennej po roku współpracy
Porównanie ruchu organicznego w ramach analogicznych kwartałów rokrocznie
Pozycje
Fraz kluczowych
Wykaz pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz kluczowych
Wykresy z narzędzia
SEMSTORM
Wzrost ilości słów kluczowych w TOP50, TOP20 oraz TOP10 w skali miesięcznej
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
41 → 614
TOP 3
198 → 1474
TOP 10
389 → 2901
TOP 20
Podsumowanie
Jak w ciągu roku zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?
Odpowiedni dobór narzędzi i strategii pozycjonowania doprowadziły do tego, że nasz niewielki gabinet stomatologiczny pod kątem ruchu organicznego konkuruje, a nawet w wielu przypadkach przewyższa duże kliniki ogólnopolskie.
Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief