Spis treści

Konwersje rozszerzone w Google Ads – czym są?


Konwersje rozszerzone w Google Ads to narzędzie, które może zrobić za Ciebie ciężką pracę w zakresie pomiaru skuteczności działań reklamowych. Dzięki niemu dostajesz dokładniejszy obraz tego, co się dzieje po kliknięciu Twojej reklamy. Wiesz, ile osób faktycznie robi to, czego oczekujesz – kupuje oferowane produkty, wypełnia formularz kontaktowy czy dzwoni pod wskazany numer telefonu.

To działanie nieco przypomina zaawansowany licznik w samochodzie, który nie tylko wskazuje liczbę przejechanych kilometrów, ale pokazuje również, jak skutecznie i ekonomicznie to robisz. Wiesz zatem, kiedy wcisnąć gaz, a kiedy zwolnić, żeby jak najlepiej wykorzystać paliwo – czyli w tej sytuacji Twój budżet reklamowy.

Z konwersjami rozszerzonymi możesz efektywniej ustalać stawki za kliknięcia. Jeśli zauważysz, że z któregoś kanału uzyskujesz więcej konwersji, możesz właśnie tam zwiększyć budżet, co prawdopodobnie okaże się dobrą inwestycją. Jeśli natomiast w innym miejscu wyniki są słabsze, możesz ograniczyć wydatki na ten cel. Zatem dzięki konwersjom rozszerzonym w Google Ads masz do dyspozycji lepsze dane do analizy i tym samym możliwość precyzyjnego planowania działań marketingowych.

Konwersje rozszerzone w kampaniach internetowych


Celem konwersji rozszerzonych w kampaniach internetowych jest umożliwienie reklamodawcom lepszego zrozumienia, jak ich działania reklamowe przekładają się na rzeczywiste interakcje z marką, co pozwala na bardziej precyzyjne mierzenie zwrotu z inwestycji (ROI) z reklam online.

    Przykład.
  1. Użytkownik, będąc zalogowanym na swoim koncie Google, widzi Twoją reklamę na YouTube.
  2. Następnie wchodzi na Twoją stronę i dokonuje na niej konwersji.
  3. Tag konwersji na witrynie zbiera wybrane informacje (jak adres e-mail), szyfruje je, a następnie te dane przekazuje do Google.
  4. Google dopasowuje zaszyfrowane dane użytkownika do swojej bazy, umożliwiając zarejestrowanie konwersji na Twoim koncie reklamowym.

Jak łatwo zauważyć, rejestrowanie konwersji, które normalnie nie byłyby śledzone, znacząco rozszerza zakres mierzonych działań. Natomiast dzięki dostępowi do lepszych danych możliwa jest bardziej efektywna optymalizacja stawek w kampaniach reklamowych.

Konwersje rozszerzone w Google dotyczące potencjalnych klientów


Konwersje rozszerzone dotyczące potencjalnych klientów to specjalistyczne narzędzie dla reklamodawców, którzy, w przeciwieństwie do powyższego wariantu, szukają sposobów na śledzenie transakcji sprzedaży, które nie wystąpiły bezpośrednio na ich stronie internetowej.

Tego rodzaju konwersje mogą mieć miejsce poprzez różne kanały: telefon, e-mail, występują nawet osobiście. Narzędzie to jest szczególnie wartościowe dla firm prowadzących intensywne działania marketingowe offline lub opierających się na modelu sprzedaży, w którym interakcje z klientami często przenoszą się poza środowisko cyfrowe.

    Przykład.
  1. Osoba po kliknięciu reklamy przenosi się na stronę internetową Twojej firmy.
  2. Internauta, tuż po otwarciu Twojej witryny, dokładnie przegląda całą ofertę, zapoznaje się z detalami produktu lub usługi, wchodząc z nią w interakcję.
  3. Odwiedzający wypełnia formularz kontaktowy na stronie, stając się w ten sposób potencjalnym klientem – w tym momencie następuje konwersja, a do Google zostanie przekazana zaszyfrowana informacja o leadzie.
  4. Dane te są następnie rejestrowane w systemie zarządzania relacjami z klientami (CRM) firmy.
  5. Kiedy lead przechodzi w konwersję, czyli gdy przekształca się w klienta dokonującego transakcję (opłacającego zamówienie), witryna automatycznie wysyła do Google zakodowane dane o jej wystąpieniu.
  6. Google porównuje otrzymane wówczas informacje z danymi reklamy, która zainicjowała kontakt z potencjalnym klientem, dając w ten sposób pogląd na Twoje działania.

Wśród korzyści warto wymienić prosty proces konfiguracji pomiarów, który odbywa się bezpośrednio na koncie Google Ads, co znacznie ułatwia zarządzanie kampaniami. Nie bez znaczenia jest także możliwość optymalizacji kampanii realizowanych także poza witryną, jak i elastyczna implementacja przy użyciu tagu Google lub Menedżera tagów Google.

Jak skonfigurować konwersje rozszerzone?


Konfiguracja konwersji rozszerzonych nie powinna sprawić zbyt wielu problemów, a większość prac można przeprowadzić samodzielnie, wykorzystując w tym celu swoje konto Google Ads.

  • Do konfiguracji konwersji rozszerzonych odpowiedni okaże się sam Menedżer tagów Google. Wystarczy wprowadzić w nim stosunkowo niewielkie zmiany, utworzyć lub zmodyfikować tag konwersji, aby zbierał zaszyfrowane dane, np. adres e-mail, i aktywować go po wypełnieniu formularza kontaktowego.
  • Konfigurację można przeprowadzić także na podstawie tagu Google, który należy zmodyfikować w sposób podobny do powyższego. Wystarczy dostęp do panelu Google Ads i kilka minut wolnego czasu.
  • Dla pełnej kontroli i elastyczności warto skonfigurować konwersje rozszerzone za pomocą Google Ads API. Umożliwia to bezpośrednie przesyłanie zaszyfrowanych danych potencjalnych klientów z systemów i pełną kontrolę nad przekazywanymi danymi.
  • W przypadku reklam z formularzem kontaktowym jest to jeszcze łatwiejsze. Rozwiązanie to dotyczy jednak wyłącznie konwersji rozszerzonych dotyczących potencjalnych klientów. Nie ma konieczności wprowadzania wówczas żadnych zmian w tagach – wszystkie istotne dla kampanii Google Ads dane użytkowników są zbierane automatycznie przez formularz Google i hostowane na serwerach.

Jak zatem widać, konwersje rozszerzone w Google Ads to innowacyjne narzędzie, które znacząco zwiększa dokładność pomiaru konwersji w kampaniach reklamowych. Pozwala na lepsze zrozumienie, jak działania online na koncie Google Ads wpływają na wyniki sprzedaży, optymalizację wydatków i pozyskiwanie potencjalnych klientów – zarówno w świecie cyfrowym, jak i poza nim. Dlatego warto wdrożyć konwersje rozszerzone na koncie Google Ads i w pełni wykorzystać ich możliwości.

W agencji Empressia możemy z łatwością zrealizować cały proces konwersji Google Ads. Aby obliczyć orientacyjny koszt naszych działań, skorzystaj z kalkulatora. Wystarczy, że zaznaczysz suwakiem swój maksymalny budżet, a wyświetli się pełny koszt obsługi kampanii.

Konwersje rozszerzone

FAQ:

1. Czym są konwersje rozszerzone Google Ads?

Konwersje rozszerzone to funkcja Google Ads, która zwiększa dokładność śledzenia konwersji poprzez wykorzystanie dodatkowych, zaszyfrowanych danych użytkowników.

2. Jakie korzyści niosą konwersje rozszerzone?

Konwersje rozszerzone pozwalają na dokładniejsze mierzenie efektywności kampanii, lepszą optymalizację stawek reklamowych i zapewniają ochronę prywatności użytkowników.

3. Jak zoptymalizować konwersje rozszerzone Google Ads?

Zoptymalizuj konwersje rozszerzone poprzez jasne zdefiniowanie celów biznesowych, dokładne śledzenie i analizę wyników oraz ciągłe testowanie i dostosowywanie strategii kampanii.

wyceń Google Ads