Spis treści
- Rozszerzenie objaśnień – definicja
- Rozszerzenia objaśnień – jak to działa?
- Jakie znaczenie dla branży mają rozszerzenia objaśnień?
- Rozszerzenia objaśnień – przykłady
Rozszerzenie objaśnień – definicja
Rozszerzenie objaśnień odpowiada za promowanie ofert wśród potencjalnych kupujących, tym samym zwiększając przydatność i skuteczność reklamy. Gdy użytkownicy sieci zobaczą reklamę firmy, otrzymują szczegółowe informacje o sprzedającym oraz oferowanych produktach. Zatem podstawowym celem rozszerzeń jest zachęcenie użytkowników do interakcji z komunikatem marketingowym.
Edytor rozszerzenia objaśnień umożliwia dodanie nawet 10 rozszerzeń objaśnień w reklamie, każde do 25 znaków.
Poniżej przykład reklamy z rozszerzeniami objaśnień, wyświetlanej na komputerze:
Rozszerzenia objaśnień – jak to działa?
Rozszerzenie objaśnień można dodać na poziomie kampanii Google Ads, konta lub grupy reklam. Wybieramy, gdzie chcemy je dodać, po czym tworzymy tekst objaśnienia i planujemy daty wyświetlania. Kolejność dodawanych objaśnień, ich długość oraz skuteczność mają wpływ na to, ile z nich zostanie wyświetlone. Jak sobie z tym poradzić?
- na poziomie konta i kampanii najlepiej podać więcej ogólnych informacji związanych z działalnością – np. „całodobowa pomoc”,
- na poziomie grupy reklam warto dodać szczegółowe informacje – np. „wysyłka w ciągu 24h”.
Jakie znaczenie dla branży mają rozszerzenia objaśnień?
Rozszerzenia objaśnień pomagają w informowaniu użytkownika i powiększają zakres reklamy – są zatem korzystnym dla reklamodawcy rozwiązaniem. Chcesz dodać rozszerzenie objaśnień? W takim razie musisz wiedzieć, jak wygląda to w praktyce.
- Osłabienie wyników organicznych – rozszerzenia objaśnień mogą poszerzyć reklamę o 28 pikseli. Przy trzech wyświetlanych reklamach daje nam to przesunięcie na poziomie 84 pikseli, czyli całej jednej reklamy.
- Przyciąganie wzroku – stwierdzenia takie jak: „rabat -25%” lub „wyprzedaż zimowej kolekcji” będą przyciągać uwagę odbiorcy, a w dalszej kolejności zwiększać CTR reklamy.
- Dodatkowe treści – rozszerzenia dodają do reklamy dodatkową linijkę tekstu, którą można uzupełnić o wartościowe informacje wyróżniające naszą ofertę na tle konkurencji.
Rozszerzenia objaśnień – przykłady
Treść rozszerzeń objaśnień nie powinna się powtarzać z treścią reklamy, jednak może być jej rozbudowaniem. Jeśli w rozszerzeniu połączeń zostanie umieszczony np. numer telefonu, to dodanie w rozszerzeniu objaśnień frazy: „całodobowa infolinia”, będzie uzupełnieniem treści. Oczywiście w każdej branży grupa rozszerzeń będzie się zmieniać. Aby nieco przybliżyć charakter rozszerzeń, przedstawiamy najczęściej używane zwroty w branży e-commerce:
- bezpłatna dostawa,
- 30 dni na zwrot,
- dostawa w 24h,
- 2 lata gwarancji,
- darmowe zwroty,
- rabaty do -30%.
FAQ:
1. Jakie są zalety stosowania rozszerzenia objaśnień?
Rozszerzenie objaśnień przyciąga uwagę, zwiększa konwersję i pozwala użytkownikom lepiej zrozumieć oferty.
2. Jak poznać, że w reklamie wystąpiło rozszerzenie objaśnień?
Rozszerzenie objaśnień występuje pod treścią reklamy. Na komputerze są rozdzielone kropkami w jednym wierszu, natomiast na urządzeniach mobilnych tworzą akapit.
3. W jakich typach reklam są używane rozszerzenia objaśnień?
Rozszerzenia najczęściej stosowane są w reklamach produktów i usług, a także w reklamach lokalnych.