- SEO Fridays Podcast
- Nienazwany Podcast Damiana Sałkowskiego
- Zapytaj o SEO
- Dziennik Budowy Firmy
- Mała Wielka Firma
- Konkretnie o marketingu
- seo-podcast.pl
- Treściwy Podcast
Podcast. Ten termin jeszcze 15 lat temu wywoływał niemałe emocje. Z początku opisywał wyłącznie nagrania realizowane przez pojedyncze osoby, które traktowały ten raczkujący trend jako dość kreatywną formę przekazywania treści słuchaczom. Teraz jednak coraz chętniej po tę formę komunikacji sięgają także duże czy mniejsze firmy.
Wraz z pojawieniem się serwisów streamingowych słuchanie podcastów zmieniło się nie do poznania. W zasięgu ręki mamy teraz już każdą tematykę. Nas interesują te, które dotyczą naszej branży: od tych, związanych z content marketingiem, po te dotyczące pozycjonowania – i to bez ściągania plików na odtwarzacz (smartfon)! Wszystko dzieje się płynnie.
Podcasty zajmują wysoką pozycję w zakresie content marketingu, który z kolei jest jednym z filarów pozycjonowania stron. Warto zatem nie tylko słuchać, ale również nagrywać podcasty!
Podcasty ze świata SEO – najlepsze wydania w polskiej sieci
Podcast i content marketing to dwa terminy idące w parze, które to dla słuchaczy wiążą się w jedną, spójną całość – ciekawych nagrań, stanowiących doskonałą pomoc w prowadzeniu firmy i pozycjonowaniu. Poniżej przedstawiamy 8 podcastów, które rzucą na tematykę branży SEO i copywriting zupełnie nowe światło. Wszystkie, dzięki profesjonalnej realizacji i ogromnej wiedzy, stanowią kopalnię ciekawych i praktycznych informacji, które okażą się bardzo pomocne w prowadzeniu biznesu.
1. SEO Fridays Podcast
„SEO Fridays Podcast” to seria rozmów Dawida Medwediuka, która do tej pory doczekała się prawie 30 epizodów. Jest czego posłuchać. Cykl rozpoczął pierwszy podcast zatytułowany jako "Zdalne zarządzanie zespołem SEO". Dawid Medwediuk wraz z Karolem Soją poruszyli w nim – bardzo dogłębnie i precyzyjnie – tematykę początkującej wówczas pracy zdalnej, która na dobre zagościła się także w branży pozycjonowania.
Goście cyklicznych audycji będą czerpać wiedzę wyłącznie od najlepszych, czego przykładem jest epizod #23, w którym autor podcastu porusza tematykę recyklingu treści z Dariuszem Maćczakiem – Specjalistą SEO zasilającym szeregi Empressia. Intrygująca pewność siebie w połączeniu z ogromną wiedzą dała w efekcie świetny odcinek, z którego można się wiele nauczyć o ponownym wykorzystywaniu treści.
2. Nienazwany Podcast Damiana Sałkowskiego – prezes Senuto o biznesie w sieci
„Nienazwany Podcast Damiana Sałkowskiego” traktuje o szeroko pojętej branży SEO, w której na początkujących pozycjonerów i copywriterów czeka tyle samo sukcesów, co miażdżących pułapek. W podcastach prezes firmy Senuto porusza z perspektywy specjalisty przeróżne tematy, w tym success-stories i zagadnienia dotyczące nowoczesnych technologii.
Prawdziwą perełką są interesujące wywiady z najbardziej znanymi osobistościami ze świata SEO, m.in. z Eweliną Podrez-Siamą, Grzegorzem Strzelcem, Michałem Chlewińskim, Pawłem Strykowskim czy Szymonem Słowikiem, które mogą okazać się pomocne dla osób stawiających pierwsze kroki w trudnym biznesie. Posłuchamy tam także o tematyce Data Science, link-buildingu, pracy w SEO i budowaniu firmy.
3. Zapytaj o SEO – Grupa iCEA z solidną dawką merytorycznej wiedzy
Grupa iCEA z chęcią dzieli się całą swoją wiedzą na temat digital marketingu, lecz nie tylko. W serii „Zapytaj o SEO” Wojciech Haremza wraz ze swoimi gośćmi porusza na łamach podcastu przeróżne tematy związane z marketingiem internetowym i SEO. Każdy epizod to nowe spojrzenie na pozycjonowanie stron w internecie, które może oznaczać rewolucję w pracy wszystkich specjalistów SEO.
Poznamy nie tylko typowe i znane ogólniki, lecz także prawdziwe perełki, które mogą rzucić zupełnie nowe światło na – wydawać by się mogło – znane nam dobrze zagadnienie. Każdy odcinek zawiera skondensowaną wiedzę, podaną zawsze w przystępny i dogodny dla słuchacza sposób.
4. Dziennik Budowy Firmy – Fox Strategy o przedsiębiorcach
Fox Strategy, marka, której nie trzeba przedstawiać pasjonatom pozycjonowania SEO, w swoim „Dzienniku Budowy Firmy” w każdym słowie przekazuje istotną dla słuchacza treść. Ciężko tu o zbędne wypełniacze czy lanie wody – skonkretyzowane odcinki zawsze poruszają wybraną tematykę i ściśle się z nią łączą.
Odbiorcy mogą posłuchać na temat email marketingu, optymalizacji witryn, płatnych reklam w sieci czy zarządzania oraz HR – zasobach ludzkich. Szeroki zakres wiedzy z dziedziny nowych technologii pozwoli Ci lepiej prowadzić każdą firmę w sieci. Do tej pory „Dziennik Budowy Firmy” doczekał się aż 100 odcinków. Każdy jest profesjonalny, lecz także bardzo różnorodny, dlatego ciężko o nudę.
5. Mała Wielka Firma – Marek Janowski szczegółowo o rozwoju biznesu
Potężna i prężnie rozwijająca się audycja prowadzona przez Marka Janowskiego o nazwie „Mała Wielka Firma” nie ma zupełnie nic wspólnego z audycją prowadzoną przez amatorów po godzinach pracy. To profesjonalna baza wiedzy, z której korzystają tysiące specjalistów ds. SEO. Jest ku temu niespełna pół tysiąca powodów.
Prawie 500 dotychczasowych epizodów porusza w absolutnie najmniejszych możliwych szczegółach wszelkie zagadnienia związane z prowadzeniem własnej firmy. Marek Janowski, głównie ze względu na ogromne doświadczenie w branży, przekazuje słuchaczom setki niezwykle interesujących informacji na temat produktywności, sprzedaży, zarządzania i marketingu. Ponadto na solidnych fundamentach powstałych z wiedzy zawartej w podcastach można z łatwością zbudować znacznie lepszą markę osobistą, naprowadzić zbłąkaną firmę na nowy tor i skutecznie walczyć z konkurencją.
6. Konkretnie o marketingu – Artur Jabłoński z garścią konkretnych wskazówek
„Konkretnie o marketingu” to seria podcastów, w których znajdziemy tysiące przydatnych wskazówek na temat skuteczności działań marketingowych w sieci. Autor wraz z zaproszonymi gośćmi w najmniejszych szczegółach rozprawią się ze słabymi wynikami sprzedażowymi czy marketingowymi, niewielką skutecznością dotychczasowych działań w sieci czy też brakiem perspektyw na lepsze jutro. Każdy obszar został precyzyjnie rozłożony na czynniki pierwsze.
Niekwestionowaną zaletą „Konkretnie o marketingu” jest brak podążania utartymi ścieżkami, przede wszystkim w kwestii zawartości poszczególnych odcinków. W każdym znajduje się wyłącznie ściśle wyselekcjonowana wiedza pozbawiona zbędnych informacji.
7. Paweł Cengiel – seo-podcast.pl
Paweł Cengiel to osoba dobrze znana w kręgu pozycjonerów ze względu na dużą wiedzę oraz profesjonalną formę autorskich podcastów. Cengiel w prostych słowach przekazuje wszystkie ciekawostki zdobyte przez lata w tej branży na temat pozycjonowania witryny. Co ciekawe, Paweł Cengiel dysponuje wiedzą nie tylko teoretyczną, lecz także praktyczną – jako właściciel firmy SEO stworzył wiele kampanii zakończonych pełnym sukcesem w wyszukiwarce Google.
Swoją wiedzę Paweł Cengiel przekazuje także w formie czytanej – wraz z Wydawnictwem Helion stworzył dwie niezwykle profesjonalne i pełne wiedzy książki na temat SEO (które zrecenzowaliśmy: Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie oraz SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy). Dla początkujących pozycjonerów zasługują na miano must-have w domowej biblioteczce!
8. Treściwy Podcast – Marcin Cichocki mówi o szczegółach content marketingu
Marcin Cichocki – autor Treściwego Podcastu – udowadnia, że pozycja jednego z czołowych liderów w branży SEO copywritingu nie jest dziełem przypadku. W podcastach nastawionych głównie na rozmowę z gośćmi, np. Franciszkiem Georgiewem, Martą Prokop czy Mateuszem Buczkowskim, poruszane są wszystkie kwestie dotyczące budowania własnego brandu. Czy współpraca z influencerem się opłaca? Jak dopracować do perfekcji komunikaty sprzedażowe? Czy clickbaity faktycznie przyciągają? Odpowiedzi nie trzeba szukać daleko.
Czy warto słuchać podcastów?
Zdecydowanie tak! Prowadzenie własnej firmy w odpowiedzialny, efektywny i – co najważniejsze – rozwojowy sposób, staje się z roku na rok coraz trudniejsze. Rosnąca w siłę konkurencja, dysponująca najlepszymi specjalistami oraz nieograniczonymi zasobami gotówki, dla wielu przedsiębiorców oznacza iluzoryczny znak „STOP” dla rozwoju. Jednak nie należy się poddawać.
Wystarczy zapoznać się z autorami powyższych podcastów, dodać je do swojej playlisty i uruchomić w dogodnej dla siebie chwili. Przyswojona wiedza z pewnością okaże się niezwykle pomocna w pracy. Wiemy o tym doskonale w Empressia – nasza agencja SEO słucha i aktywnie uczestniczy w realizacji kolejnych odcinków najbardziej znanych autorów w naszej branży.
Czy podcasty są przydatne w działaniach SEO?
SEO, a właściwie Search Engine Optimization, to skomplikowany proces, mający na celu zoptymalizowanie witryny pod kątem silnika wiodącej wyszukiwarki w naszym kraju – Google. Polega na dostosowaniu i modyfikacji kodu źródłowego w takim stopniu, aby roboty crawlujące wyszukiwarki mogły ją zindeksować, a tym samym pokazać w swoim listingu SERP (Search Engine Results Page). Istotne jest przede wszystkim spełnienie wszelkich wymogów stawianych przez algorytm Google, który wylicza pozycję każdej strony głównie na podstawie jej przydatności dla internauty.
Podcast może stanowić potężne narzędzie w content marketingu, czyli jednego z ważniejszych elementów w pozycjonowaniu. Odcinki w formie audio pozwalają na zawiązanie znacznie bliższej więzi i relacji z internautą, a tym samym także na zwiększenie zainteresowania naszą usługą bądź towarem.
wyceń pozycjonowanie strony internetowej
FAQ:
1. Polskie podcasty a SEO – czy warto ich słuchać?
Zdecydowanie tak! Podcasty autorów znanych w świecie SEO i copywritingu, takich jak Marek Janowski, Artur Jabłoński czy Damian Sałkowiski, są niezwykle pomocne. Zarówno dla młodszych specjalistów od pozycjonowania, jak i seniorów z wieloletnim doświadczeniem.
2. Gdzie warto słuchać podcastów?
Podcasty to znakomita alternatywa dla słuchania muzyki – dobrze jest włączyć je wszędzie tam, gdzie mamy szansę skupić się na ich treści i zawartości. W domu, w podróży komunikacją miejską czy w poczekalni.
3. Czego uczą podcasty o SEO?
Podcasty o SEO uczą o wielu kwestiach związanych z prowadzeniem własnej firmy. Między innymi o wpływie content marketingu na widoczność witryny w sieci czy też o sposobach zorganizowania efektywnej pracy zdalnej.