Spis treści
- Dla kogo jest książka „SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy"?
- Czego można dowiedzieć się z książki?
- „SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy" - czego można się nauczyć?
Optymalizacja witryny krok po kroku
W literaturze pięknej i popularnej fabuła prowadzi nas przez wartką akcję, postępowania bohaterów oraz nieoczekiwane zwroty akcji, które ostatecznie zmierzają do określonego rozwiązania i zgrabnego zakończenia. W swojej książce Paweł Cengiel nie umieszcza takiej puenty ani też nie zapewnienia, że nasza strona w krótkim czasie znajdzie się w TOP 10 - bo jak wiadomo - w „SEO to zależy”.
Natomiast ten poradnik na pewno jest cennym źródłem informacji na temat tego, jakie kroki trzeba wykonać, aby strona była poprawnie zoptymalizowana, a ciągła praca nad nią przyniosła efekty w postaci widoczności, nowych klientów oraz konwersji.
Dla kogo jest książka „SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy"?
Specjaliści SEO, którzy od lat zajmują się tematem, raczej nie odkryją w tej książce najnowszych technik i wiedzy, która wprowadzi ich na wyższy poziom pozycjonowania stron www. Wszak sam autor od lat zajmuje się kampaniami SEO, a jego książka jest zgrabnym uporządkowaniem wiedzy na temat optymalizacji witryn pod roboty wyszukiwarki Google.
Z tego względu książkę SEO jako element strategii markeetingowej Twojej firmy polecam przede wszystkim osobom, które chcą od podstaw dowiedzieć się czegoś o procesie pozycjonowania witryny, który będą mogli wdrożyć w swoich biznesach internetowych.
Książka ta w sposób prosty, bardzo przystępny i obrazowy pokazuje, jak krok po kroku przeprowadzić działania, które mogą przyczynić się do zwiększenia widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania na dane frazy kluczowe.
Jest to więc swego rodzaju książka do nauki pozycjonowania i poradnik SEO, która wyjaśnia każdy etap skutecznej kampanii. Z tego względu pozycja ta będzie idealna dla osób, które:
- chcą dowiedzieć się, czym jest SEO i na czym polega;
- prowadzą własny biznes w sieci;
- są nowicjuszami w dziedzinie marketingu internetowego.
Czego można dowiedzieć się z książki?
Usługi internetowe i e-commerce z roku na rok rozwijają się coraz to dynamiczniej. Zmieniają się również upodobania współczesnych klientów, którzy chętniej dokonują zakupów w sieci - i to przy pomocy urządzeń mobilnych. Konkurencja nie śpi, dlatego, jeśli nie chcemy być przez nią wyprzedzeni, to koniecznie musimy wdrożyć działania zmierzające do optymalizacji witryny pod kątem SEO.
Paweł Cengiel w swojej książce podkreśla, iż SEO jest istotnym elementem strategii marketingowej, którą powinna mieć każda firma prowadząca swój biznes w sieci. Dlatego też krok po kroku pokazuje, jak:
- zrozumieć pojęcia dotyczące pozycjonowania;
- określić słowa kluczowe dla swojej witryny;
- wykonać audyt;
- zoptymalizować stronę pod SEO;
- wykonać przekierowanie 301;
- korzystać z darmowych i płatnych narzędzi;
- prowadzić efektywny link building (zewnętrzny i wewnętrzny);
- tworzyć wartościowy content;
- weryfikować i analizować dane przy pomocy Google Search Console czy Google Analytics.
„SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy" - czego można się nauczyć?
Na pewno ogromnym plusem tej książki jest sposób jej napisania - bardzo przejrzysty, prosty, łopatologiczny. Dlatego też ta lektura jest nawet dla osób, które po raz pierwszy słyszą o tajemniczym słowie SEO.
Paweł Cengiel stara się w możliwie najłatwiejszy sposób wyłożyć zagadnienia związane z:
- pozycjonowaniem,
- optymalizacją zdjęć i meta tagów,
- doborem fraz kluczowych,
- contentem,
- efektywnym i naturalnym link buildingiem.
W bardzo przystępny sposób opisuje najważniejsze i najlepsze narzędzia, które w pracy nad zwiększeniem widoczności strony internetowej, są wręcz niezbędne.
Co ważne - każde zagadnienie, które opisane jest w książce, przynależy do tzw. White Hat SEO, czyli działań, które są dobrymi i naturalnymi praktykami. Dzięki temu optymalizacja strony internetowej - przeprowadzona według punktów określonych przez autora - będzie przyjazna nie tylko dla robotów wyszukiwarek, ale i dla samych użytkowników.
Z książki SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy można nauczyć się dobrych technik optymalizacyjnych, efektywnego wykorzystania narzędzi, najlepszych metod na budowanie linkowania zewnętrznego i wewnętrznego, zasad tworzenia wartościowych treści czy sposobów na analizę zebranych danych dotyczących witryny. Ta stosunkowo krótka pozycja jest doskonałym kompendium bazowej wiedzy na temat pozycjonowania, link buildingu, contentu oraz umiejętnego korzystania z narzędzi.
Zwiększ świadomość na temat SEO!
Czy warto? Jak najbardziej! Paweł Cengiel w zgrabny i przejrzysty sposób uporządkował zagadnienia związane z optymalizacją witryn czy sposobem na wykorzystanie dostępnych narzędzi. Z tego względu nauka o SEO wydaje się prostsza, a samo wdrażanie na swojej stronie działań on-site i off-site - zrozumialsze.