Spis treści
- „Skazani” na SEO
- Dobór słów kluczowych dla sklepu z fajerwerkami
- Optymalizacja SEO sklepu z fajerwerkami
- Treści dla sklepu z fajerwerkami
- Link building dla sklepu z fajerwerkami
- Pozycjonowanie sklepu z fajerwerkami – podsumowanie
„Skazani” na SEO
Nie wszystkie branże mogą skorzystać z płatnych reklam w Google Ads. Do takich należą: hazard, kredyty, erotyka czy też pirotechnika (pisaliśmy o tym tutaj). Dlaczego? Google nie pozwala na promocję produktów i usług, które MOGĄ spowodować zagrożenie dla życia oraz zdrowia. Dlatego też sklepy z fajerwerkami, hurtownie bądź firmy zajmujące się pokazami pirotechnicznymi powinny zadbać o organiczny rozwój swojej strony internetowej. A w tym przypadku pozycjonowanie sprawdza się najlepiej.
Firmy związane z branżą pirotechniczną nie mogą reklamować swoich usług lub produktów również w mediach społecznościowych. To kolejny powód, dla którego warto zainteresować się działaniami, które w naturalny sposób zwiększą widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, bez łamania przy tym prawa.
Dobór słów kluczowych dla sklepu z fajerwerkami
W przypadku sklepu internetowego z fajerwerkami niezwykle istotna jest sezonowość.
Głównym okresem, w którym użytkownicy szukają produktów oraz firm, jest jesień oraz zima, z największym nastawieniem na grudzień. Nikogo to nie dziwi, gdyż Sylwester jest kulminacyjnym punktem na mapie tego biznesu.
Jeżeli sklep oferuje także usługi bądź ma sklepy stacjonarne, istnieje sposobność dotarcia do klientów w trakcie całego roku, choćby z tego powodu, że oferowane produkty są wykorzystywane na weselach czy imprezach integracyjnych. Warto więc intensyfikować działania przed i w trakcie okresu wzmożonego zainteresowania klientów.
Podział fraz kluczowych
- wyrażenia lokalne – „hurtownia fajerwerków Lublin”, „hurtownia fajerwerków Gliwice”
Jeżeli sklep posiada punkty stacjonarne w różnych miastach, warto utworzyć landing pages nakierowane na lokalizacje, które można zoptymalizować sekcją meta, danymi strukturalnym, tekstami i linkowaniem wewnętrznym pod frazy + miasto.
- wyrażenia ogólne – „sklep z fajerwerkami”, „sklep z petardami” „fajerwerki sklep”
Pozycjonowanie sklepu internetowego z fajerwerkami w dużej mierze powinno skupiać się na frazach generycznych, które zawarte zostały powyżej. Do ich promocji należy wykorzystać stronę główną i pieczołowicie ją pod tym kątem zoptymalizować.
- wyrażenia produktowe – „petardy hukowe”, „świece dymne”, „ciche petardy”
Niektórzy użytkownicy są już zdecydowani i wiedzą, jakie typy produktów chcą kupić. Stąd należy utworzyć i pozycjonować kategorie produktów, jak najbardziej podzielone, ALE musi to mieć odzwierciedlenie w asortymencie. Ogólnie rzecz ujmując, można stwierdzić, że każdy typ produktów, który jest wyszukiwany przez użytkowników, powinien mieć odrębną kategorię, która będzie optymalizowana i pozycjonowana.
Proces SEO powinien uwzględniać także zmiany, jakie się dzieją wokół nas. Podążając za trendami, pozycjonowany sklep z fajerwerkami mógłby wprowadzić do oferty ciche petardy i budować treści z tym związane. Biorąc pod uwagę, że coraz więcej osób stara się nie zakłócać spokoju zwierząt i osób starszych, warto rozważyć taki ruch.
- wyrażenia usługowe – „pokaz pirotechniczny”, „pokaz fajerwerków”
Ta grupa fraz skierowana jest dla podmiotów, które nie tylko sprzedają, ale także oferują pokazy.
- wyrażenia blogowe - „z czego są zrobione fajerwerki”, „kiedy można strzelać fajerwerkami”, „atrakcje na wesele”, „czy trzeba uzyskać zgodę na pokaz sztucznych ogni”, „jak bezpiecznie odpalać fajerwerki”
Dla topical authority, czyli budowania pozycji lidera w danej branży, tworzymy artykuły blogowe, podejmując tematykę pirotechniczną pod różnymi kątami. Poprzez wyczerpanie tematyczne generujemy ruch z zapytań użytkowników, poprawiamy linkowanie wewnętrzne, a także tworzymy miejsce, które dla Google jest najbardziej wiarygodne. A to skutkuje globalną poprawą pozycji fraz kluczowych.
Optymalizacja SEO sklepu z fajerwerkami
Optymalizacja sklepu internetowego z fajerwerkami nie różni się od innego e-commerce. Wszystko determinuje to, co robi konkurencja. W zakresie strategicznym chodzi o ułożenie drzewa kategorii w ten sposób, aby móc generować jak największy ruch z jak największej puli powiązanych tematycznie fraz kluczowych.
Poniżej znajduje się lista czynności technicznych, które realizujemy:
Istotną kwestią w branżach, w których produkty są dedykowane osobom dorosłym, są bramki wiekowe. W tego typu e-commercach są one wymagane. Sprzedaż fajerwerków niepełnoletnim jest przestępstwem, więc i sklepy online muszą wdrożyć te zabezpieczenia. Aby zrobić to dobrze pod SEO, można zaimplementować wyłącznie pop-up z grafiką. Warto mieć na uwadze, że być może w przypadku takich branżach robot Google bierze to pod uwagę przy ustalaniu rankingu, dbając o bezpieczeństwo użytkowników.
Treści dla sklepu z fajerwerkami
Google to wyszukiwarka tekstowa, stąd treść pisana jest jednym z najważniejszych elementów, którymi „żywi” się Google i na bazie fraz kluczowych oraz otoczenia kontekstowego ustala ranking w swoich zasobach.
W pozycjonowaniu firmy z branży pirotechnicznej należy więc zadbać o wyczerpujące teksty na stronę główną, do kategorii produktowych, podstron usługowych oraz lokalnych.
W agencji SEO Empressia tworzymy content w modelu data-driven, czyli z wykorzystaniem danych o konkurencji. Wykorzystujemy do tego narzędzia takie jak: Surfer SEO czy też Senuto.
Link building dla sklepu z fajerwerkami
Pozyskiwanie odnośników zewnętrznych jest nadal bardzo ważnym elementem całego pozycjonowania. W przypadku sklepu z fajerwerkami nie ma wyjątku.
- Zdobywamy linki z artykułów sponsorowanych,
- Pozyskujemy linki relacyjne od partnerów biznesowych,
- Dodajemy informacje o firmie w wiarygodnych agregatorach firm.
Staramy się, by cały proces był kreatywny, ale nie rezygnujemy z miejsc, w których linkuje najlepsza konkurencja np. z forów czy komentarzy pod artykułami blogowymi.
Pozycjonowanie sklepu z fajerwerkami – podsumowanie
Jak widzisz, pozycjonowanie jest procesem wielowymiarowym. Dla skuteczności działamy na kilku płaszczyznach, aby móc uzyskać jak najlepsze wyniki. Zobacz nasze case study, które zrealizowaliśmy z firmą Polargos i przekonaj się, że na e-commerce znamy się, jak mało kto!