Spis treści

„Skazani” na SEO


Nie wszystkie branże mogą skorzystać z płatnych reklam w Google Ads. Do takich należą: hazard, kredyty, erotyka czy też pirotechnika (pisaliśmy o tym tutaj). Dlaczego? Google nie pozwala na promocję produktów i usług, które MOGĄ spowodować zagrożenie dla życia oraz zdrowia. Dlatego też sklepy z fajerwerkami, hurtownie bądź firmy zajmujące się pokazami pirotechnicznymi powinny zadbać o organiczny rozwój swojej strony internetowej. A w tym przypadku pozycjonowanie sprawdza się najlepiej.

Firmy związane z branżą pirotechniczną nie mogą reklamować swoich usług lub produktów również w mediach społecznościowych. To kolejny powód, dla którego warto zainteresować się działaniami, które w naturalny sposób zwiększą widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych, bez łamania przy tym prawa.

Dobór słów kluczowych dla sklepu z fajerwerkami


W przypadku sklepu internetowego z fajerwerkami niezwykle istotna jest sezonowość.

Głównym okresem, w którym użytkownicy szukają produktów oraz firm, jest jesień oraz zima, z największym nastawieniem na grudzień. Nikogo to nie dziwi, gdyż Sylwester jest kulminacyjnym punktem na mapie tego biznesu.

sezonowość w SEO dla sklepów z fajerwerkami

Jeżeli sklep oferuje także usługi bądź ma sklepy stacjonarne, istnieje sposobność dotarcia do klientów w trakcie całego roku, choćby z tego powodu, że oferowane produkty są wykorzystywane na weselach czy imprezach integracyjnych. Warto więc intensyfikować działania przed i w trakcie okresu wzmożonego zainteresowania klientów.

Podział fraz kluczowych


  • wyrażenia lokalne – „hurtownia fajerwerków Lublin”, „hurtownia fajerwerków Gliwice”

Jeżeli sklep posiada punkty stacjonarne w różnych miastach, warto utworzyć landing pages nakierowane na lokalizacje, które można zoptymalizować sekcją meta, danymi strukturalnym, tekstami i linkowaniem wewnętrznym pod frazy + miasto.

  • wyrażenia ogólne – „sklep z fajerwerkami”, „sklep z petardami” „fajerwerki sklep”

Pozycjonowanie sklepu internetowego z fajerwerkami w dużej mierze powinno skupiać się na frazach generycznych, które zawarte zostały powyżej. Do ich promocji należy wykorzystać stronę główną i pieczołowicie ją pod tym kątem zoptymalizować.

frazy kluczowe w pozycjonowaniu sklepu z fajerwerkami i petardami

  • wyrażenia produktowe – „petardy hukowe”, „świece dymne”, „ciche petardy”

Niektórzy użytkownicy są już zdecydowani i wiedzą, jakie typy produktów chcą kupić. Stąd należy utworzyć i pozycjonować kategorie produktów, jak najbardziej podzielone, ALE musi to mieć odzwierciedlenie w asortymencie. Ogólnie rzecz ujmując, można stwierdzić, że każdy typ produktów, który jest wyszukiwany przez użytkowników, powinien mieć odrębną kategorię, która będzie optymalizowana i pozycjonowana.

Proces SEO powinien uwzględniać także zmiany, jakie się dzieją wokół nas. Podążając za trendami, pozycjonowany sklep z fajerwerkami mógłby wprowadzić do oferty ciche petardy i budować treści z tym związane. Biorąc pod uwagę, że coraz więcej osób stara się nie zakłócać spokoju zwierząt i osób starszych, warto rozważyć taki ruch.

  • wyrażenia usługowe – „pokaz pirotechniczny”, „pokaz fajerwerków”

Ta grupa fraz skierowana jest dla podmiotów, które nie tylko sprzedają, ale także oferują pokazy.

frazy kluczowe dla branży pirotechnicznej

  • wyrażenia blogowe - „z czego są zrobione fajerwerki”, „kiedy można strzelać fajerwerkami”, „atrakcje na wesele”, „czy trzeba uzyskać zgodę na pokaz sztucznych ogni”, „jak bezpiecznie odpalać fajerwerki”

Dla topical authority, czyli budowania pozycji lidera w danej branży, tworzymy artykuły blogowe, podejmując tematykę pirotechniczną pod różnymi kątami. Poprzez wyczerpanie tematyczne generujemy ruch z zapytań użytkowników, poprawiamy linkowanie wewnętrzne, a także tworzymy miejsce, które dla Google jest najbardziej wiarygodne. A to skutkuje globalną poprawą pozycji fraz kluczowych.

Optymalizacja SEO sklepu z fajerwerkami


Optymalizacja sklepu internetowego z fajerwerkami nie różni się od innego e-commerce. Wszystko determinuje to, co robi konkurencja. W zakresie strategicznym chodzi o ułożenie drzewa kategorii w ten sposób, aby móc generować jak największy ruch z jak największej puli powiązanych tematycznie fraz kluczowych.

Poniżej znajduje się lista czynności technicznych, które realizujemy:

optymalizacja techniczna Empressia

Istotną kwestią w branżach, w których produkty są dedykowane osobom dorosłym, są bramki wiekowe. W tego typu e-commercach są one wymagane. Sprzedaż fajerwerków niepełnoletnim jest przestępstwem, więc i sklepy online muszą wdrożyć te zabezpieczenia. Aby zrobić to dobrze pod SEO, można zaimplementować wyłącznie pop-up z grafiką. Warto mieć na uwadze, że być może w przypadku takich branżach robot Google bierze to pod uwagę przy ustalaniu rankingu, dbając o bezpieczeństwo użytkowników.

pop-up bramka wiekowa

Treści dla sklepu z fajerwerkami


Google to wyszukiwarka tekstowa, stąd treść pisana jest jednym z najważniejszych elementów, którymi „żywi” się Google i na bazie fraz kluczowych oraz otoczenia kontekstowego ustala ranking w swoich zasobach.

W pozycjonowaniu firmy z branży pirotechnicznej należy więc zadbać o wyczerpujące teksty na stronę główną, do kategorii produktowych, podstron usługowych oraz lokalnych.

W agencji SEO Empressia tworzymy content w modelu data-driven, czyli z wykorzystaniem danych o konkurencji. Wykorzystujemy do tego narzędzia takie jak: Surfer SEO czy też Senuto.

Link building dla sklepu z fajerwerkami


Pozyskiwanie odnośników zewnętrznych jest nadal bardzo ważnym elementem całego pozycjonowania. W przypadku sklepu z fajerwerkami nie ma wyjątku.

  • Zdobywamy linki z artykułów sponsorowanych,
  • Pozyskujemy linki relacyjne od partnerów biznesowych,
  • Dodajemy informacje o firmie w wiarygodnych agregatorach firm.

Staramy się, by cały proces był kreatywny, ale nie rezygnujemy z miejsc, w których linkuje najlepsza konkurencja np. z forów czy komentarzy pod artykułami blogowymi.

Pozycjonowanie sklepu z fajerwerkami – podsumowanie


Jak widzisz, pozycjonowanie jest procesem wielowymiarowym. Dla skuteczności działamy na kilku płaszczyznach, aby móc uzyskać jak najlepsze wyniki. Zobacz nasze case study, które zrealizowaliśmy z firmą Polargos i przekonaj się, że na e-commerce znamy się, jak mało kto!

wyceń pozycjonowanie strony internetowej