Spis treści

Czy popularność bloga ma znaczenie dla Twojej firmy?


Wyobraź sobie, że jedziesz za miesiąc w Sudety, a w Twojej szafie nadal nie ma dobrych butów trekkingowych. Czas na zakupy - postanawiasz. Ale zaraz… Zapewne zadajesz sobie pytania: czy muszę inwestować w najdroższy model, skoro Sudety to całkiem niskie góry? W czym lepsze są te modele za kostkę przypominające buty zimowe? Muszę dokupić impregnat czy ta tkanina nie przemoknie w deszczowe dni?

Pytania się mnożą, a Ty, żeby nie tracić czasu, wchodzisz w wyszukiwarkę na smartfonie i wpisujesz: jakie buty trekkingowe kupić… Tak trafiasz na jednego z tysięcy, a może milionów blogów firmowych w sieci.

Codziennie użytkownicy wyszukiwarek szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania i znajdują je właśnie na blogach, a od artykułu do podstrony produktowej może dzielić ich tylko jeden klik. Żeby czytelnik wykonał kolejny ruch, treść artykułu musi być ciekawa i angażująca, a forma przystępna i bezbłędna. Dodając do tego optymalizację tekstu pod wyszukiwarkę, czyli pozycjonowanie strony internetowej, otrzymasz odpowiedź na pytanie, jak zwiększyć popularność bloga - kluczem jest połączenie działań skierowanych w gusta potencjalnych czytelników i algorytmów Google.

Dzięki poniższym wskazówkom dowiesz się, jak dopieścić swoje artykuły i zrobić z nich najlepszą lekturę w branży. Podpowiem Ci, jak zwiększyć popularność bloga, dotrzeć do większej liczby odbiorców, a w konsekwencji:

  • budować pozycję eksperta w branży,
  • pokazać, że za logo Twojej firmy stoją doświadczone i pełne specjalistycznej wiedzy, a równocześnie pomocne osoby,
  • edukować czytelnika i w ten sposób równoważyć treści typowo sprzedażowe,
  • pozycjonować swoją witrynę na nieskończenie wiele fraz kluczowych,
  • wzbudzić zaufanie czytelników i budować z nimi relacje,
  • zabłysnąć w social mediach i innych kanałach komunikacji.

jak zwiększyć popularność bloga

10 zasad zoptymalizowanego bloga


Skąd wiedza, jak zwiększyć popularność bloga? W Empressia od lat praktykujemy poniższe działania i osiągamy wysokie pozycje blogów zarówno u naszych klientów z różnych branż, jak i tutaj - na naszym własnym kawałku internetowej blogosfery. Żeby stworzyć świetny wpis, który przyciągnie nowych czytelników, patrzymy na niego zarówno z perspektywy google’owskich czynników rankingowych, jak i użytkowników wyszukiwarki.

Poniżej znajdziesz cenne wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć popularność bloga.

1. Słowa kluczowe - dobieraj za pomocą narzędzi

Jedną z najważniejszych kwestii związanych z tematyką szeroko pojętego blogowania jest oczywiście język. Odpowiednio dobrane słowa mogą przenieść czytelnika w zupełnie inne miejsce, wzbudzić w nim pożądane przez autora tekstu emocje, a nawet skłonić do konkretnego zachowania. Z kolei oklepane frazesy, skomplikowane, lecz nudne zdania i słowa-zapychacze sprawiają, że użytkownik zamknie Twoją stronę zaraz po przeczytaniu leadu.

Rola słów we wpisie blogowym nie kończy się jednak na atrakcyjnej treści dla czytelnika. Dobór fraz w artykule ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania podstrony w wynikach wyszukiwania.

Odpowiednie słowa kluczowe pozwalają na adresowanie wielu różnych potrzeb użytkowników wyszukiwarek. Załóżmy, że Twoja firma zajmuje się sprzedażą i serwisem rowerów. Oprócz pozycjonowania na frazy produktowe, czyli wszystkie związane z rowerami i ich wyposażeniem (np. rower damski Kross, rower do 2000, rower elektryczny, koszyk na rower, opony bezdętkowe rower itd.), możesz uwzględniać we wpisach blogowych słowa kluczowe związane z innymi potrzebami internautów, np. jak wymienić dętkę, jaki u-lock wybrać, montaż bagażnika rowerowego, jaki rower crossowy itp. W ten sposób na Twoją witrynę trafiają nie tylko osoby, które już szukają danego produktu czy usługi, ale także te, które chcą rozwiązać jakiś problem, rozwiać wątpliwości.

Możesz zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów, dostarczając im treści edukacyjne czy rozrywkowe, a nie tylko sprzedażowe. Blogi są więc doskonałym dodatkiem do sklepów internetowych.

Blog jest wsparciem dla specjalisty SEO w pozycjonowaniu witryny na frazy long tail - szczegółowe, kilkuwyrazowe zapytania, które dają Ci większą szansę na konwersję i generują ruch organiczny. Dlaczego? Masz wówczas mniejszą konkurencję - mniej osób wpisze w Google rower damski miejski aluminiowy 28 niż rower damski.

Skąd wziąć słowa kluczowe? To zadanie dla SEO specjalisty, który oprócz wiedzy i intuicji ma doświadczenie w korzystaniu z narzędzi do doboru słów kluczowych, m.in.:

  • Planera Słów Kluczowych Google,
  • Google Search Console,
  • Senuto,
  • SurferSEO,
  • Ahrefs.

Na popularność bloga wpływają zarówno frazy główne, czyli te bezpośrednio związane z tematem artykułu (np. szara sofa w salonie), jak i dodatkowe/pomocnicze słowa kluczowe, powiązane z główną frazą kontekstowo (np. szara kanapa, mebel wypoczynkowy, salon z szarą sofą, szara kanapa jakie poduszki). W artykule trzeba uwzględnić oba rodzaje słów kluczowych.

Temat blogowania opartego o zasady skutecznego pozycjonowania może się wydawać skomplikowany dla początkującego blogera. Dlatego umiejętne wplatanie słów kluczowych w treść artykułów powierza się SEO copywriterom. Ani liczba, ani rozmieszczenie fraz w tekście nie powinny być przypadkowe.

2. Rozmieszczenie słów kluczowych na blogu - SEO vs keyword stuffing

Dobrane przez pozycjonera słowa kluczowe muszą znaleźć się na Twoim blogu w:

  • nagłówkach (w tym w tytule artykułu),
  • treści wpisów,
  • atrybutach alt do grafik (jeszcze o nich wspomnę),
  • metadanych (tytule i opisie podstrony widocznych w wynikach wyszukiwania).

Frazy kluczowe podniosą pozycję Twoje bloga w wynikach wyszukiwania, jeśli są wplatane w tekst naturalnie, a ich liczba jest adekwatna do długości artykułu. Tak zwany keyword stuffing, czyli „upychanie” fraz na siłę w co drugim zdaniu będzie odebrany przez roboty Google jako spam.

Copywriterzy, którzy zawodowo zajmują się pisaniem artykułów blogowych wysokiej jakości, korzystają często z narzędzi, które na podstawie analizy konkurencji wyliczają, ile razy dane słowo powinno być użyte w tekście o określonej liczbie znaków. Nie ma jednak idealnego przepisu na zagęszczenie słów kluczowych, ale doświadczenie, wiedza i nawet intuicja SEO copywritera pomaga w prawidłowej optymalizacji tekstów blogowych.

3. Treść wpisu - tylko ona zatrzyma czytelnika na Twoim blogu

Jak zyskać popularność bloga? Przede wszystkim dbając o swój content. Czy chciałbyś wstawiać na swojego bloga artykuły, które nic nie wnoszą do współczesnej blogosfery, są miałkie i właściwie mogłyby zamknąć się w trzech żołnierskich zdaniach? Nie, bo pewnie byś tego nie przeczytał. Pamiętaj, że użytkownik sieci może w ułamku sekundy kliknąć wstecz, wybrać inny artykuł z wyników wyszukiwania i już nigdy nie wrócić na Twoją witrynę. Możesz zatrzymać go tylko w jeden sposób - angażującą treścią. Jak to zrobić?

Po pierwsze nie pisz w eter, nie mając przed oczyma wyobraźni żywej osoby, czyli internauty, który mógłby wpisać do wyszukiwarki dane zapytanie (frazę kluczową, na którą chcesz rankować wpis blogowy), a w konsekwencji zostać Twoim klientem. Stwórz wizję Twojego czytelnika i zdefiniuj, jakie treści będą dla niego atrakcyjne. To nie musi być jedna osoba - twórz treści, które będą trafiały do różnych segmentów społeczeństwa, a tym samym przyniosą Twojej witrynie większą popularność.

Zainteresuj czytelnika w leadzie - krótkim wstępie, często pogrubionym, który znajduje się zaraz pod tytułem. To właśnie pierwsze zdania zadecydują o tym, czy czytelnik zechce poświęcić czas na lekturę.

Ale w sumie to o czym pisać? Na przykład o tym, co poniżej.

4. Trendy i nowinki z branży - trzymaj rękę na pulsie

Artykuły blogowe mogą dotyczyć ponadczasowych tematów, które zawsze sprawdzają się w danej branży lub wykorzystywać nowinki technologiczne, trendy, newsy - blog to sposób na pokazanie potencjalnym klientom, że jesteś na czasie i ulepszasz swoje produkty/usługi wraz z rozwojem rynku.

Dla uatrakcyjnienia przekazu na blogu stosuj obie metody: przeplataj evergreen content (tematy zawsze aktualne) z treścią newsową.

Autor bloga ma jeszcze do dyspozycji frazy sezonowe, czyli słowa zyskujące popularność (liczbę wyszukiwań) w określonych momentach roku - np. związane ze świętami - albo co kilka lat, np. związane z imprezami sportowymi. Planując artykuły na firmowego bloga, nie sposób pominąć fraz sezonowych - trzeba je tylko wpleść w harmonogram treści, tak by zostały opublikowane odpowiednio (lecz nie zbyt) wcześnie.

5. Linkowanie zewnętrzne - filar wysokiej pozycji bloga w Google

Chcesz, żeby artykuły z Twojego bloga trafiły do większej rzeszy internautów? Poza wnikliwą analizą i wdrażaniem fraz kluczowych drugim krokiem do sukcesu jest link building. Pozyskuj linki zewnętrzne, ale tylko od silnych, wiarygodnych domen, które mają autorytet w sieci. Dla robotów Google liczy się głównie jakość linków, a nie ich liczba, choć ta też nie pozostaje bez znaczenia - im więcej linków, tym więcej czytelników i tym większy ruch organiczny na Twojej stronie.

Jak zdobyć linki przychodzące do Twojego bloga?

  • Twórz wpisy, które mają potencjał do pójścia w świat i do bycia cytowanymi u innych autorów, np. rankingi, roczne podsumowania, statystyki, badania.
  • Zainwestuj w artykuły sponsorowane - wpisy publikowane na witrynie, która informuje, że artykuł powstał we współpracy z Twoją firmą i wstawia do niej link. Możesz robić to samodzielnie metodą outreachową lub korzystać z przeznaczonych do tego platform, takich jak Linkhouse czy WhitePress.
  • Pozyskuj link z katalogów firm, agregatorów stron, ogłoszeń internetowych, forów - takim profesjonalnym link buildingiem zajmuje się agencja SEO.
  • Współpracuj z innymi autorami blogów o podobnej tematyce. Sposobem na pozyskanie linku do Twojej strony internetowej jest artykuł gościnny. Dbaj więc o networking i wzmacniaj swoją pozycję w branży.
  • Wspomnij na swoim blogu o kimś, kto może w konsekwencji udostępnić Twój wpis. Przykładowo - recenzja książki albo relacja z wydarzenia branżowego może być naturalną przepustką do wysokiej jakości i naturalnego linku przychodzącego. Wykorzystujemy to na blogach naszych klientów, ale również na naszym blogu firmowym. Po tym jak na naszej stronie pojawiła się obszerna relacja z konferencji I ❤️ Marketing, a konkretnie z dnia zatytułowanego I ❤️ SEO & CONTENT, jej organizator udostępnił ją na swoim profilu na Facebooku sprawny.marketing. Rok później (bo nasz udział w konferencji to już tradycja) link do relacji zamieścił na swojej stronie jeden z prelegentów - Szymon Słowik.
  • Wracamy do fundamentów - twórz artykuły o nietuzinkowej i angażującej treści, które pociągną za sobą czytelników. Znowu przykład z naszego podwórka - świetny wpis Jadwigi Dabińskiej o pozycjonowaniu strony erotycznej na naszym blogu firmowym został uwzględniony w przeglądzie artykułów Rocket Jobs (bez wcześniejszego nawiązania współpracy czy wysyłania notki prasowej).

przykład zyskania popularności bloga

(źródło: sprawny.marketing Facebook)

Linki przychodzące od silnych domen to filar budowania pozycji witryny w Google, a wysokiej jakości rzetelny i ciekawy artykuł blogowy to jeden z najlepszych sposobów na skuteczny link building.

6. Optymalizacja grafik na blogu - pomoc w zrozumieniu treści

Grafiki - tak jak słowa kluczowe - mają znaczenie zarówno dla czytelników, jak i botów. Spójrzmy na nie najpierw z perspektywy tych pierwszych.

Żeby zwiększyć popularność bloga, warto dodać do wpisu atrakcyjną warstwę wizualną. I nie chodzi tu tylko o stockowe zdjęcia, które są mało ciekawe dla czytelnika, ale o infografiki, które rzeczywiście porządkują i ułatwiają zapamiętanie treści opisanych na blogu. Wzbogać grafiki o barwy i elementy zgodne z identyfikacją wizualną firmy, a Twoja komunikacja stanie się spójna i przejrzysta. Twórz grafiki, które będą chętnie udostępniane! To kolejny sposób na pozyskanie linków przychodzących.

Jak zwiększyć popularność bloga w wynikach wyszukiwania za pomocą grafik? Musimy jeszcze zadbać o kwestie techniczne:

  • Atrybut alt - tzw. alternatywny tekst, który możesz zobaczyć np. gdy grafika nie wczyta się na stronie. Wstawiamy go w kodzie strony internetowej lub w specjalnym module w CMS-ie (zajmują się tym osoby odpowiedzialne za tworzenie stron internetowych z wpisami blogowymi). Atrybut alt ma ogromne znaczenie dla botów Google, które nie mogą „zobaczyć”, co jest na obrazie, ale mogą to wyczytać właśnie z atrybutu alt. Ma to bezpośredni wpływ na to, czy grafika pojawi się po wpisaniu konkretnego zapytania w Google Grafika. Idealna sytuacja to gdy atrybut alt opisuje to, co znajduje się na obrazie za pomocą jednej z fraz kluczowych. Nie powinien być zbyt długi - liczy się zwięzłość. Przykładowo w artykule o tym, jaką sukienkę kupić na wesele, atrybut alt może mieć postać koronkowa sukienka na wesele, suknia koktajlowa itp., w zależności od tego, na jakie frazy chcemy pozycjonować artykuł.
  • Nazwa pliku z grafiką - w niej także najlepiej zawrzeć ważną frazę kluczową, oddzielając słowa dywizami, np. suknia-koktajlowa.jpg (lub .png - te dwa formaty są dozwolone w Google).
  • Rozmiar grafiki - im większy, tym dłużej się ładuje (a wraz z nią nawet cała witryna), lecz nie można poświęcać jakości. Najlepiej skompresować obraz.

7. Linkowanie wewnętrzne - by robot i czytelnik wędrowali po witrynie

Linkując między poszczególnymi podstronami w obrębie jednej witryny, możesz kierować „moc” właśnie na konkretną podstronę - np. na artykuł, który generuje duży ruch i jest atrakcyjny z biznesowego punktu widzenia.

Ponadto linkowanie wewnętrzne przedłuża czas, jaki użytkownik spędza na Twojej witrynie, bo może za pomocą jednego kliknięcia przejść od jednej podstrony do drugiej, np. od artykułu do produktu. Roboty Google przychylnie patrzą właśnie na witryny, które zatrzymują użytkownika na dłużej.

Tworząc witrynę, na której artykuły blogowe, produkty i kategorie tworzą zaplanowaną strukturę powiązań w postaci linków wewnętrznych, pokazujemy Google, jaka jest jej tematyka i na jakie frazy chcemy być widoczni w wyszukiwarce. Wykorzystaj więc Twojego bloga do budowania siatki linków wewnętrznych.

8. Responsywność - jak Twój artykuł wyświetla się na telefonie?

Jako autor bloga zadbaj zarówno o czytelników „desktopowych”, jak i „smartfonowych”. Wiąże się z tym responsywność witryn internetowych. Stronę określimy jako responsywną, jeśli na telefonie wyświetla się równie perfekcyjnie, co na komputerze. Ogólnie chodzi o skalowanie do rozmiarów i rozdzielczości do mniejszego ekranu. Potencjalny czytelnik szybko stanie się straconym czytelnikiem, jeśli wejdzie na bloga i będzie musiał męczyć się z przesuwaniem, powiększaniem i innymi operacjami. Zamknie artykuł, a Tobie wzrośnie bounce rate (współczynnik odrzuceń).

Ponadto na odbiór artykułu na urządzeniach mobilnych dobrze wpływają krótkie paragrafy. Ściana tekstu na telefonie może już na wstępie odrzucić użytkownika. Szukamy szybkich, krótkich komunikatów, które umilą nam podróż tramwajem czy przerwę w pracy. Ogranicz więc długość paragrafów.

responsywność strony wspierająca popularność bloga

9. Recykling treści blogowych - nie wyrzucaj, tylko odnów!

Jak zwiększyć popularność bloga, na którym masz już dziesiątki artykułów? W SEO powszechnie stosowaną praktyką jest recykling treści, czyli „odnawianie” ich z uwzględnieniem zasad skutecznego pozycjonowania. Czasami artykuł jest za krótki i nie zawiera wystarczająco dużo fraz kluczowych, lecz jego treść niesie potencjał - jest ciekawa i odpowiada na potrzeby internautów. Wtedy SEO copywriter, zamiast tworzyć artykuł blogowy od zera, ulepsza ten już istniejący.

Recykling treści to systematycznie powracające zadanie dla specjalistów SEO i współpracujących z nimi autorów treści. Jeśli chcesz utrzymywać popularność swojego bloga na wysokim poziomie, uwzględnij odświeżanie artykułów w swojej strategii content marketingowej.

10. Korzystaj ze wszystkich dostępnych metod

Niezależnie od tego, czy jesteś początkujących blogerem czy masz na stronie dziesiątki postów, nie ograniczaj się w swojej walce o zwiększenie popularności artykułów. Blog prowadzony przez pełnych wiedzy, zapału i doświadczenia ludzi jest wart rozpowszechnienia! Zaplanuj więc daleko idącą strategię promowania swojego bloga, w której uwzględnisz szeroko zakrojone działania. Żeby przebić się ze swoim blogiem, potrzebujesz czasu i planu - jeśli nie wiesz, jak go ułożyć, skontaktuj się ze specjalistami z Empressia.

Dodatkowe sposoby na podniesienie popularności bloga


Działania z zakresu profesjonalnego pozycjonowania to niejedyna odpowiedź na pytanie, jak zwiększyć popularność bloga. Jeśli chcesz zgłębić temat blogowania z wielu perspektyw, wypróbuj również poniższe wskazówki:

Udostępniaj swoje wpisy w mediach społecznościowych

Twórz takie artykuły, którymi będziesz chciał(a) się pochwalić szerszej publiczności na firmowym LinkedInie, Facebooku, Twitterze. Od jakiegoś czasu rozbudowaną komunikację z odbiorcami umożliwia również YouTube - w zakładce Społeczność możesz publikować posty i dzielić się linkami do swoich wpisów.

W udostępnianiu artykułów w mediach społecznościowych ważne jest dopasowanie komunikacji do medium. Nasi odbiorcy na poszczególnych platformach stanowią zróżnicowane grupy, dlatego przy pisaniu posta - tak jak przy pisaniu samego artykułu - zwróć uwagę na to, kto jest po drugiej stronie ekranu.

Social media marketing przyniesie Ci dodatkowych czytelników, bo stali klienci mogą podzielić się udostępnioną przez Ciebie treścią na swoich własnych profilach. Dobrą taktyką jest ustalenie harmonogramu promocji i regularne dzielenie się artykułami z naszymi obserwatorami - w prowadzeniu bloga liczy się systematyczność.

Cześć, mam dla Ciebie przydatny wpis! Wysyłka na bazę mailingową

Bazę/listę mailingową (inaczej leady) można budować na różne sposoby - przede wszystkim dodając chwytliwe i wyraziste przyciski call to action (CTA), które „wzywają do działania”. Klikając je, użytkownik może np. zapisać się do newslettera, uzyskać zniżkę lub dodatkowe, niewidoczne na stronie treści - a Ty wpisujesz kolejny adres mailowy do bazy za zgodą jego właściciela.

Szansę na rozbudowanie listy leadów mają też firmy organizujące webinary - my dajemy Ci dostęp do prelekcji, Ty dajesz nam swój adres mailowy i zgodę na wysyłkę treści reklamowych. Wysyłaj informację o dodaniu nowego wpisu do swoich mailowych kontaktów, ale pamiętaj, że musisz zachęcić ich nie tylko do przeczytania artykułu, ale też do samego otwarcia wiadomości - pomogą Ci w tym nasze wskazówki dotyczące skutecznego e-mail marketingu.

Zadbaj o łatwe udostępnianie Twoich treści

Twoi czytelnicy mogą ponieść artykuł w świat, jeśli za pomocą jednego kliknięcia udostępnią go w mediach społecznościowych, np. na LinkedInie czy Twitterze. Przykładowo możesz oznaczać szczególne fragmenty nowych wpisów i dodawać do nich narzędzie Click To Tweet - czytelnik szybko zacytuje Twój blog na Twitterze. Dodaj dobrze widoczne social media share buttons, czyli przyciski mediów społecznościowych/ikony udostępniania.

social media share buttons w promowaniu bloga

Wyślij notkę prasową

Masz pomysł na temat, który może wywołać społeczne zaangażowanie? Chcesz zgłębić problem, a nawet przeprowadzić badania i wysnuć autorskie wnioski? Wyślij notkę prasową do dziennikarzy, którzy mogą rozpowszechnić dobry wpis.

Czego unikać na swoim blogu?

Wiesz już, jak zwiększyć popularność bloga. Ale czy wiesz, jak jej nie zmniejszyć? Oto kilka praktyk, które warto wyeliminować, a Twoje artykuły staną się jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze w odbiorze = popularniejsze:

  • Nie rób błędów językowych - miłośnik poprawnego języka może zamknąć wpis blogowy już po pierwszym zdaniu, które porazi go błędem z jego listy zakazanych. Ponadto nagromadzenie błędów podświadomie wpływa na obniżenie autorytetu i wiarygodności twórcy bloga w oczach czytelnika. Wyeliminuj je, zanim artykuł zostanie opublikowany.
  • Nie pozycjonuj artykułów blogowych na słowa kluczowe z opisów kategorii i produktów - używanie tych samych fraz kluczowych na kilku podstronach grozi kanibalizacją treści, czyli sytuacją, w której Twoje podstrony będą ze sobą konkurować. Żeby tego uniknąć, pozycjonuj wpisy blogowe na inne słowa, w szczególności frazy z długiego ogona (long tail), np. jakie buty trekkingowe damskie kupić, a nie buty trekkingowe.
  • Nie zaśmiecaj artykułu linkami - linkuj według wcześniej zaplanowanej strategii, ewentualnie wstawiaj linki nofollow. Jeśli podajesz we wpisie źródła - analizy, badania, artykuły naukowe czy rankingi - możesz do nich linkować, ale wraz z atrybutem nofollow. Zbyt duża liczba linków odwraca bowiem uwagę robotów Google od tego najistotniejszego, czyli linku do Twojej kategorii, produktu czy landing page.
  • Nie „atakuj” grafikami - dodawaj do wpisów obrazy, które przyciągną wzrok czytelnika, a nie z miejsca go odstraszą. Grafiki nie powinny przypominać złośliwych reklam, więc dopasuj je do identyfikacji wizualnej Twojej witryny i layoutu strony.

wyceń pozycjonowanie strony internetowej

FAQ:

1. Jak zwiększyć popularność bloga?

Nawet świetny blog może nigdy nie przebić się do szerszej publiczności bez skutecznego pozycjonowania - zadbaj nie tylko o wartościowe treści, ale też o optymalizację wpisów pod algorytmy Google.

2. Jak zwiększyć popularność bloga - podstawowe zasady dla początkujących blogerów:

  • uwzględniaj w artykułach słowa kluczowe,
  • pisz teksty, które wyczerpią dany temat - ale nie zanudzaj czytelnika oczywistościami,
  • informuj swoich odbiorców o nowych wpisach w social mediach i w newsletterze,
  • zadbaj o oprawę graficzną artykułu - w dzisiejszych czasach infografiki to ceniony content.

3. Jak tworzyć popularne posty na bloga?

Śledź wydarzenia i osiągnięcia branżowe - pisz o trendach, bieżących problemach i nowinkach. Wykorzystuj też okazje, które nadarzają się raz w roku lub raz na kilka lat (np. Boże narodzenie, rozpoczęcie roku szkolnego, olimpiada). Oprócz tego szukaj uniwersalnych problemów użytkowników sieci, które możesz rozwiązać Twój wpis.