Spis treści

Shopping online – platforma nie za darmo

Software as a Service, czyli model SaaS to nic innego jak platforma sprzedażowa występująca jako usługa bez możliwości dostępu do kodu źródłowego. Pomyślisz: ale jak to? A co z optymalizacją kodu? Otóż jest ona mocno ograniczona i wymaga interwencji oraz ingerencji programistów, co zdecydowanie wpływa na wzrost kosztów utrzymania sklepu online. Oczywistym jest fakt, iż dla SEO liczy się przede wszystkim jak najszybszy czas reakcji na jakikolwiek update algorytmów, natomiast w przypadku płatnych platform istnieje ryzyko, iż proces ten znacznie się wydłuży.

Inwestując w płatne platformy sprzedażowe zyskujesz permanentny support techniczny i programistyczny oraz opcję skorzystania z wielu funkcjonalności, które nie są dostępne na platformach bezpłatnych.


Porównanie obejmuje:

  • IAI-Shop
  • Shoper
  • RedCart
  • SOTESHOP
  • Sky-Shop

Gotowi?

IAI-Shop

To jedna z najpopularniejszych płatnych platform sprzedażowych dostępnych na polskim rynku jako usługa świadczona przez producenta. Jeśli zdecydujesz się na IAI-Shop, Twój sklep internetowy będzie utrzymywany na serwerach twórców, natomiast cena zależeć będzie od konkretnego pakietu. Przygoda w e-handlu z IAI-Shop zaczyna się już od 149 zł netto, a całość kosztów może oscylować nawet wokół kilku-kilkunasty tysięcy złotych, w skład której wchodzi opłata wdrożeniowa i indywidualne preferencje względem platformy.

IAI-Shop pozwala na integrację z największymi portalami aukcyjnymi, tj. Allegro czy eBay, systemami płatności, automatyzacją komunikacji SMS i e-mail z konsumentami czy programami księgowymi.

Zalety:

  • inteligentne zarządzanie magazynem sklepu online oraz sprzedażą
  • mnóstwo rozbudowanych funkcjonalności
  • integracja z najpopularniejszymi portalami e-commerce
  • support również w j. polskim
  • opcja SEO i SEM w ofercie
  • bezpłatny okres próbny – 14 dni

Wady:

  • skomplikowany panel administracyjny
  • duże koszty inwestycyjne
  • konieczność współpracy z programistami
  • generowanie dodatkowych kosztów za usługi

Shoper/Click Shop

Niekwestionowany lider platform sprzedażowych na polskim rynku e-commerce. Shoper dostępny jest wyłącznie jako usługa świadczona przez producenta, utrzymywana na serwerach twórców, natomiast w przypadku nabycia licencji, możliwa jest instalacja na własnym serwerze. Z kolei ClickShop, oparty na Shoperze, to usługa w hostingu home.pl.

Widełki cenowe zaczynają się od 72 zł netto. W zależności od zapotrzebowania, platforma Shoper oferuje bardzo dużo możliwości w kwestii szablonów oraz samego pozycjonowania.

Zalety:

  • nieustannie rozwijany, bieżące aktualizacje
  • intuicyjny panel administracyjny
  • spełnia warunki polskiego rynku
  • idealny dla małych i średnich sklepów
  • support techniczny i dokumentacja w j. polskim
  • bezpłatny okres próbny – 14 dni
  • optymalizacja pod SEO

Wady:

  • wysokie koszty nabycia licencji i abonamentu
  • duże wymagania techniczne – wydajny serwer
  • im więcej produktów, tym wolniej działa sklep internetowy
  • modyfikacja szablonów możliwa dzięki znajomości Smarty

RedCart

Kolejna platforma oparta na modelu SaaS, podobnie jak IAI-Shop. RedCart jest świetną propozycją dla początkujących w e-handlu, nie tylko ze względu na przyjazny cennik usług. Start sklepu internetowego – 50zł netto. Dodatkowo na korzyść platformy działa opcja prowadzenia wielu sklepów z poziomu jednej usługi w kilku językach.

RedCart posiada niezwykle intuicyjny panel administracyjny, pozwala na integrację z popularnymi portalami z branży e-commerce. W kwestii zmian SEO – niestety bardzo często wymagana jest interwencja doświadczonych programistów, co generuje nadplanowe koszty.

Zalety:

  • bardzo intuicyjny panel administracyjny
  • jasny i przejrzysty abonament
  • niskie koszty
  • możliwość integracji z zewnętrznymi portalami
  • bieżąca aktualizacja platformy
  • bezpłatny okres próbny – 14 dni

Wady:

  • dodatkowe koszty za usługi
  • konieczność współpracy z programistami w zakresie SEO

ranking platnych platform e-commerce



SOTESHOP

Podobnie jak Shoper, platforma sprzedażowa udostępniana jako usługa na serwerach twórców z możliwością nabycia licencji. Start – 179 zł netto, licencja w kwocie 2.000 zł netto. Dla wymagających sprzedawców, którzy chcą czegoś więcej niż podstawowe funkcjonalności, istnieje wariant SOTESHOP Exclusive za... 10.000 zł netto.

Platforma to doskonały wariant sprzedażowy, biorąc pod uwagę integrację z najpopularniejszymi portalami w e-commerce, np. Domodi, Homebook czy największe firmy kurierskie. Co więcej, SOTESHOP jest przyjazny optymalizacji i konfiguracji sklepu, ale jest zdecydowanie mniej intuicyjny niż Shoper.


Zalety:

  • ogromne możliwości panelu administracyjnego
  • bezpłatny okres próbny – 14 dni
  • integracja z różnymi oprogramowaniami (niektóre z nich dodatkowo płatne)
  • support techniczny w j. polskim
  • Sky-Pay: system płatności z niską prowizją

Wady:

  • skomplikowany panel administracyjny
  • dodatkowo płatne rozszerzenia plików
  • konieczność zmiany kodu strony sklepu internetowego pod SEO

Sky-Shop

To platforma sprzedażowa, która jest najmniej popularna na polskim rynku e-commerce, za to wykazuje ogromny potencjał. Jej największą zaletą jest możliwość przenoszenia danych z innych (wszystkich!) skryptów, co również dobrze wpływa na pozycjonowanie.

Sky-Shop jest usługą na serwerach twórców bez możliwości wykupienia licencji. Start działalności biznesowej online – 99 zł netto. Integracja z wieloma portalami aukcyjnymi, systemami płatności, księgowymi czy hurtowniami/magazynami.

Optymalizacja sklepu online wymaga współpracy z programistami.

Zalety:

  • opcja przeniesienia sklepu internetowego z innych platform
  • bezpłatny okres próbny – 14 dni
  • bardzo intuicyjny panel administracyjny
  • support techniczny w j. Polskim
  • bieżąca aktualizacja

Wady:

  • koszty abonamentu w skali miesiąca
  • brak możliwości dostępu do kodu strony sklepu
  • współpraca z programistami

    Jeśli wciąż wahasz się, w którą platformę sprzedażową zainwestować, sprawdź raz jeszcze nasz ranking bezpłatnych platform i przeanalizuj ich możliwości. Porównaj funkcjonalności zarówno darmowych platform sprzedażowych, jak i 100% płatnych. To pomoże Ci podjąć słuszną decyzję dla Twojego e-biznesu.

    Trzymam kciuki!