SEO case study dla strony z branży medycznej

Wzrost ruchu o 626% w branży medycznej – siła lokalnego SEO i eksperckich treści

Słowem wstępu

Promowanie usług w branży medycznej ograniczają przepisy związane z etyką lekarską. Rozwiązaniem w tej kwestii jest pozycjonowanie strony internetowej na frazy edukacyjne i poradnikowe związane z branżą medyczną. Potencjalni pacjenci, wpisujący do wyszukiwarki wyrażenia dotyczące konkretnych usług medycznych, mogą trafić na zoptymalizowaną pod SEO stronę, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania. Tym samym zwiększamy szansę na to, że marka zapadnie tym osobom w świadomości, a oni sami odwiedzą witrynę i, być może, stacjonarny gabinet czy placówkę.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Do współpracy w zakresie pozycjonowania strony internetowej zgłosili się do nas lekarze, którzy prowadzą witrynę centrum medycznego. Świadczą usługi medyczne, dbając o wysokie standardy leczenia i troszcząc się o pacjentów. Jednocześnie dzielą się na swojej stronie wiedzą na temat zdrowia.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Na stronie centrum medycznego znajdowały się teksty, które nie były przyjazne dla wyszukiwarki. Naszym celem było w głównej mierze pozycjonowanie lokalne strony. Wszystko po to, by zachęcić mieszkańców pobliskich miejscowości do odwiedzin w placówce. Postawiliśmy zatem na SEO lokalne i recykling treści. Kolejnym zadaniem było zwiększenie widoczności witryny na frazy poradnikowe. Klient dostarczał specjalistyczne i naukowe teksty, które optymalizowaliśmy pod SEO. W planach jest rozbudowa kolejnych lokalnych podstron i jeszcze więcej wysokich pozycji na wyszukiwane przez użytkowników słowa kluczowe.

Dariusz Maćczak
SEO Specialist

Dariusz Maćczak -  SEO Specialist

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Nowe artykuły blogowe

Eksperckie artykuły, bazujące na źródłach naukowych i właściwie zoptymalizowane pod SEO przyczyniły się do znacznego wzrostu widoczności strony na frazy longtailowe – głównie poradnikowe, których grupą odbiorców są pacjenci.

Optymalizacja treści i recykling

Potencjał napisanych już treści na kategoriach i blogu należało wykorzystać. Odpowiednio nasyciliśmy słowami kluczowymi te teksty oraz sformatowaliśmy je, żeby były przyjazne zarówno dla robotów, jak i użytkowników.

Przebudowa struktury

W ramach działań przebudowaliśmy strukturę kategorii, wyodrębniając podstrony z potencjałem i zmieniając ich terminologię. Po zmianie nazwy kategorii zawierają słowa kluczowe i trafniej odpowiadają na potrzeby użytkowników.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

search console case study

(Wzrost widoczności i ruchu w ciągu 3 miesięcy, rok do roku; ~626% wzrost ruchu)

search console case study

(Wzrost widoczności i ruchu w ciągu ostatnich 16 miesięcy)

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

search console case study

(Estymowany ruch na stronie 150 -> 1509 - wzrost o 906%)

SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

5 → 27

TOP 3

14 → 154

TOP 10

117 → 1943

TOP 50

Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

Dzięki połączeniu eksperckiej wiedzy z właściwą optymalizacją tekstów SEO strona konkuruje z największymi serwisami medycznymi w Google. Treści pisane przez lekarzy: ekspertów w swoich specjalizacjach i optymalizowane przez nasz zespół: specjalistów w pozycjonowaniu – daje świetne połączenie. Możesz prowadzić swoje działania, które, przy odpowiednim wsparciu specjalisty SEO, wywindują Twoją stronę na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów? Skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!

Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się

Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.