Spis treści

Zasady pozycjonowania stron internetowych

Pozycja na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google jest celem niejednej firmy. Przedsiębiorcy, którzy są świadomi potencjału marketingu online, coraz chętniej inwestują w profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych. Jak w każdej prosperującej branży, również w tej nieustannie pojawiają się nowe rozwiązania, oferty i firmy świadczące usługi SEO. Jeśli jednak chce się osiągnąć widoczne i długotrwałe rezultaty pozycjonowania, należy skupić się na czynnościach określanych mianem white hat SEO. Pojęcie to dotyczy sposobu optymalizacji stron nastawionego na zwiększenie wartości strony i jednocześnie ograniczeniu ryzyka zmniejszenia widoczności witryny lub jej całkowitego zablokowania.

Co to znaczy profesjonalne pozycjonowanie?

Profesjonalne pozycjonowanie to przede wszystkim regularne działania zwiększające atrakcyjność i wartość strony zarówno dla użytkowników, jak i dla samej wyszukiwarki Google.

  • W publikowanych na stronie internetowej treściach należy umieścić słowa kluczowe, które pokrywają się z tym, co użytkownicy najczęściej wpisują w Google. Należy pamiętać o tym, że teksty nie mogą być kopią innych wpisów - zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
  • Trzeba również zadbać o optymalizację adresu witryny oraz prawidłowe linkowanie wewnętrzne.
  • Istotne jest dostosowanie strony do przeglądania jej na urządzeniach mobilnych.
  • Chcąc zwiększyć widoczność witryny, należy zadbać o to, aby wszystkie znaczniki HTML były użyte zgodnie z ich przeznaczeniem.
  • Ważny jest dobór odpowiednich nagłówków.
  • Roboty wyszukiwarki zwracają uwagę na czas ładowania strony, dlatego warto zadbać o optymalizację strony również w tym względzie. Jeżeli czas ładowania strony jest zbyt długi, może to wpływać negatywnie na pozycję strony. Nie tylko roboty, ale również użytkownicy zwracają na to uwagę - gdy strona długo się ładuje, najczęściej wzrasta współczynnik odrzuceń witryny, ponieważ użytkownik po prostu opuszcza stronę.
  • Skuteczne pozycjonowanie to także opracowanie meta danych strony zachęcających do jej odwiedzenia.

To tylko wybrane działania w zakresie kompleksowego pozycjonowania stron internetowych. Profesjonalna agencja SEO działa według określonego planu dostosowanego indywidualnie do konkretnego serwisu.

profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych

Audyt SEO - pierwszy krok dla profesjonalnego pozycjonowania

Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych musi rozpocząć się od przeprowadzenia dokładnej analizy serwisu, branży, konkurencji, czasem również sezonowości czy niszy w konkretnej dziedzinie. Pomaga w tym audyt SEO, który opiera się na obiektywnej ocenie dostosowania strony internetowej do czynników rankingowych wyszukiwarki Google.

Audyt SEO przeprowadzony przez Specjalistę SEO ukazuje m.in.:

  • dane dotyczące budowy strony,
  • treści zawarte na witrynie,
  • nasycenie i gęstość fraz kluczowych,
  • inne czynniki wewnętrzne i zewnętrzne.

Oprócz przedstawienia konkretnych informacji Specjalista SEO analizuje również przyczyny i skutki tych czynników oraz może doradzić najlepsze rozwiązania do poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Profesjonalizm pomaga w dokonaniu obiektywnej i rzetelnej analizy oraz interpretacji zebranych danych.

Na audyt SEO mogą zdecydować się przedsiębiorstwa, które dopiero stworzyły nową stronę internetową, zdecydowały się na migrację na inny system zarządzania treścią, chcą poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania czy szukają wszelkich możliwych rozwiązań na zwiększenie swoich zysków w biznesie. Taki audyt pomoże w opracowaniu strategii i planu działań optymalizacyjnych. Dzięki niemu możliwe jest przemyślane i profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych, które przynosi oczekiwane efekty.

Profesjonalny SEO copywriting

Wsparciem procesu pozycjonowania jest SEO copywriting. Jako istotny element content marketingu, teksty SEO wpływają nie tylko na nasycenie treści słowami kluczowymi, ale także ciekawe przedstawienie oferty, edukację potencjalnych klientów, sprzedaż słowem i budowanie długotrwałych relacji z użytkownikiem. W naszej agencji SEO na profesjonalne usługi pozycjonowania strony i dostarczenie wartościowego contentu pracuje rozbudowany dział Copywritingu. Tworzymy zarówno treści na stronę, jak i artykuły blogowe, które znacznie wspierają proces pozycjonowania - zwłaszcza na frazy na tzw. długi ogon.

Wiemy, że content marketing to potężne narzędzie do budowania wartościowych relacji z użytkownikiem, a co za tym idzie - wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Celem pracy naszego działu Copywritingu jest nie tylko zwiększenie ruchu na stronie z wyników organicznych, ale także dostarczenie użytkownikowi konkretnej wartości. Słowem przekazujemy informacje, edukujemy potencjalnych klientów, doradzamy, promujemy markę, sprzedajemy produkty i usługi.

Właściwy tekst SEO może:

  • dostarczyć użytkownikowi odpowiedzi na zadane przez niego pytanie,
  • stworzyć wizerunek eksperta i lidera firmy na rynku w danej branży,
  • zachęcić użytkownika do pozostania na stronie i zapoznania się z ofertą,
  • przekonać potencjalnego klienta do dokonania konwersji.

Dlatego właśnie ważny jest właściwy dobór słów kluczowych, pod które następnie tworzone są jakościowe, wartościowe i oryginalne teksty wspierające proces pozycjonowania stron internetowych.

Zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce Google nie ogranicza się wyłącznie do działań w obrębie witryny. W dobrze opracowanej strategii pozycjonowania strony internetowej istotne miejsce zajmuje link building, czyli proces zdobywania odnośników do witryny z innych źródeł. W profesjonalnym pozycjonowaniu strony internetowej nie ma jednak miejsca na pozyskiwanie małowartościowych linków. Aktualnie istotna jest wartość i dywersyfikacja zdobytych linków.

W naszej agencji SEO profesjonalny link building jest realizowany przez specjalistów badających rynek i poszczególne branże, analizujących jakość witryny, tworzących przydatne treści oraz zróżnicowane anchory. Dobry link building zapewnia nie tylko skuteczne pozycjonowanie strony, ale również budowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku przedsiębiorstwa.

Jak wygląda profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych?

Przemyślane i skuteczne pozycjonowanie stron www to nie tylko dobór słów kluczowych, ale również dostosowywanie treści do oczekiwań użytkowników. Dziś wpisy publikowane na firmowych blogach nie mają być wyłącznie zbiorem najczęściej wyszukiwanych wyrazów. Potencjalny klient, odwiedzając witrynę, naprawdę chce się czegoś dowiedzieć, dlatego trzeba zadbać o to, aby mógł on znaleźć na stronie internetowej istotne dla niego informacje. Tego rodzaju działania pozwalają na budowanie wizerunku eksperta na rynku, nawiązanie relacji z użytkownikiem, zwiększenie jego zaangażowania.

Tak jak zostało wspomniane wcześniej, dobrze także dostosować witrynę do urządzeń mobilnych, tym bardziej że coraz więcej osób przegląda strony właśnie za pomocą tabletu lub smartfona. Obecnie 9 na 10 użytkowników na świecie przyznaje, że korzysta z internetu, m.in. używając swojego telefonu. Warto więc zadbać o to, aby strona wyświetlała się poprawnie również na tego rodzaju urządzeniach.

użytkownicy urządzeń mobilnych na świecie

(źródło: Digital 2021)

Profesjonalne i zarazem skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to zatem zbudowanie i dostosowanie witryny w taki sposób, aby była ona atrakcyjna wizualnie dla potencjalnych klientów.

Należy zwrócić uwagę na to, żeby użytkownicy mogli swobodnie poruszać się po witrynie oraz jej podstronach. Dzięki temu prawdopodobnie spędzą na nich więcej czasu. Zanim zacznie się planować działania, należy dobrze poznać swojego odbiorcę. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie dokładnego researchu przez wykwalifikowaną osobę, która zna dany rynek i może przeanalizować działania konkurencji.

Rozwój i zaangażowanie - profesjonalne pozycjonowanie stron www

Na profesjonalne pozycjonowanie stron www składają się działania, które powinni wykonywać fachowcy. Wyłącznie osoby posiadające odpowiednią wiedzę mogą odpowiednio zadbać o daną witrynę. Trzeba również zauważyć, że branża SEO rozwija się bardzo dynamicznie, a Google bez uprzedzenia może wprowadzać zmiany w swoich algorytmach. W związku z tym niezwykle istotne jest ciągłe zdobywanie wiedzy. Warto czytać artykuły branżowe, brać udział w konferencjach oraz webinarach prowadzonych przez specjalistów w danej dziedzinie.

Nasz zespół regularnie uczestniczy w kursach oraz wydarzeniach branżowych. Wypowiadamy się również na łamach znaczących czasopism, dzięki czemu cały czas poszerzamy swoją wiedzę, czerpiąc ją od siebie nawzajem. Organizujemy także spotkania w celu omówienia określonych działań i wyciągnięcia z nich wniosków. Każdy projekt jest dla nas inny - pamiętamy o tym, żeby nie trzymać się jedynie znanych schematów. W osiągnięciu sukcesu kluczowe jest indywidualne podejście do danej branży oraz witryny.

Co nie zasługuje na miano profesjonalnego pozycjonowania?

Oprócz white hat SEO w pozycjonowaniu wyróżnia się także przeciwieństwo tych działań – black hat SEO. Są to nieetyczne praktyki, które zwykle tylko na chwilę zwiększają widoczność określonej witryny, ostatecznie skutkując jej zablokowaniem. Przykładem może być korzystanie z tzw. farm linków – stron stworzonych wyłącznie po to, aby umieszczać na nich odnośniki do innych witryn. Link building to istotna część profesjonalnego pozycjonowania, jednak należy zadbać o to, aby odnośniki do Twojej strony znajdowały się wyłącznie na wysokiej jakości, wartościowych portalach.

Kolejnym przykładem działania, niemającego nic wspólnego z profesjonalnym pozycjonowaniem, jest umieszczanie w tekstach zbyt dużej liczby fraz, które nie zawsze są całkowicie zgodne z poruszanym tematem. Wśród praktyk black hat SEO można wyróżnić również tzw. cloaking, czyli maskowanie. Polega ono na tym, że użytkownik widzi inną treść niż roboty Google. W ten sposób ukrywa się przed odwiedzającymi treści stworzone tylko z myślą o algorytmie i zwiększeniu widoczności.

Nielegalną i niezalecaną praktyką jest też kopiowanie treści z innych stron lub tworzenie wpisów wprowadzających użytkowników w błąd. Pamiętaj, że takie teksty nie tylko nie zachęcają potencjalnych klientów do zakupu produktów danej marki lub ponownego odwiedzenia witryny, lecz także sprawiają, że Twoja firma traci swoją wiarygodność. Ponadto, jeśli chcesz, aby Twoja witryna była profesjonalnie wypozycjonowana, zadbaj o to, aby na jej podstronach nie znajdowały się takie same treści, ponieważ są one traktowane jako duplicate content.

Profesjonalne narzędzia do analizy i doboru słów kluczowych

Pozycjonowanie stron www opiera się między innymi na pozyskaniu i analizie danych przy użyciu fachowych narzędzi. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji umożliwiających monitorowanie ruchu na stronie, a także szczegółową analizę witryny oraz pomoc w doborze słów kluczowych. Wśród podstawowych wariantów jest m.in. Google Analytics oraz Google Search Console. Osoby zajmujące się optymalizacją stron często korzystają również z Surfer SEO, Senuto czy Semstorm.

Jak wybrać najlepsze narzędzia? Najlepiej sprawdzić polecane przez webmasterów aplikacje w praktyce. Dzięki temu można samodzielnie znaleźć najlepsze rozwiązania i zacząć profesjonalne pozycjonowanie. Warto mieć na uwadze, że nawet doświadczone oraz wykształcone osoby bez pomocy odpowiednich narzędzi nie są w stanie ocenić wszystkich parametrów ani zauważyć części dotyczących strony zmian, dlatego użycie aplikacji SEO jest tak ważne.

Komu powierzyć profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej i zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania?

Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych mogą wykonać wyłącznie fachowcy znający potrzeby użytkowników i świadomi szybkości zachodzących w branży SEO zmian. Szukając odpowiednich osób, pamiętaj, że działania związane ze zwiększeniem widoczności strony są długotrwałe, a na ich efekty zwykle trzeba poczekać. Jeśli ktoś proponuje natychmiastowe osiągnięcie celu, zazwyczaj może to być podejrzane. Nie warto podejmować pochopnych decyzji i zlecać prac firmom stosującym nielegalne praktyki, które najczęściej ostatecznie generują straty.

Jeżeli chcesz zyskać pewność, że Twoja strona zostanie profesjonalnie wypozycjonowana, możesz również zapoznać się z portfolio danych osób. Warto także zwrócić uwagę na wcześniej wspominane, artykuły w prasie oraz na stronach branżowych napisane przez dane osoby. Fachowcy zwykle chętnie dzielą się wiedzą, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest nieprzerwane doszkalanie oraz szukanie nowych, skutecznych rozwiązań. Tylko stawiając na etyczne praktyki i pomoc doświadczonych specjalistów, możesz osiągnąć postawione cele. Wybierz nie tylko profesjonalne, ale również jakościowe, rzetelne i skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

 
wyceń usługę pozycjonowania strony www
 


FAQ:

1. >Czym jest black hat SEO?

Black hat SEO to nieetyczne działania, które mają na celu wprowadzenie w błąd robotów Google tak, aby witryna szybko zdobyła wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Najczęściej jednak efekt ten jest krótkotrwały, a techniki te skutkują zablokowaniem witryny. Przez takie pozycjonowanie stron internetowych można nie tylko stracić, ale również trudno odbudować wypracowane wcześniej pozycje.

2. Czym charakteryzuje się profesjonalista w dziedzinie SEO?

Fachowcy zajmujący się pozycjonowaniem stron to przede wszystkim osoby, które działają zgodnie z wytycznymi Google i na podstawie aktualnej wiedzy oraz trendów nie tylko w SEO, ale również w marketingu internetowym. Osoby te korzystają ze specjalistycznych narzędzi, są zaangażowane w powierzone im zadania oraz stawiają na ciągły rozwój w kontekście optymalizacji stron internetowych.

3. Czy podczas pozycjonowania stron ważne jest wykorzystanie narzędzi?

Odpowiednie narzędzia umożliwiają dokładną analizę danej strony oraz witryn konkurencji. Co więcej, pozwalają na śledzenie zmian w ruchu na stronie internetowej oraz w znalezieniu ich potencjalnych przyczyn, dlatego warto wykorzystywać je podczas pozycjonowania. Profesjonalne pozycjonowanie to jednak nie tylko narzędzia - istotne jest indywidualne podejście, rzetelna analiza oraz czynnik ludzki, który wspiera działania SEO i strategię pozycjonowania stron www.