Spis treści

Od czego zacząć pozycjonowanie stron internetowych w UK?

Jeżeli chcesz, aby Twoja strona była widoczna w wynikach wyszukiwania w innych krajach niż Polska, musisz zainwestować w pozycjonowanie zagraniczne. Optymalizacja strony www pod kątem SEO zgodnie z oczekiwaniami oraz potrzebami użytkowników mieszkających w danym państwie pozwoli Ci zyskać nowych klientów z innej części świata. Pozycjonowanie strony www jest wieloetapowym procesem, którego efektem jest zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Wysokie pozycje w konkretnej wyszukiwarce nie tylko dają szansę na odwiedziny nowych użytkowników, ale także:

  • zwiększenie świadomości marki,
  • zbudowanie pozycji lidera,
  • dopasowanie wyników do konkretnych zapytań użytkowników,
  • trafienie do grupy docelowej Twojego biznesu na rynku zagranicznym,
  • zwiększenie zaufania wśród potencjalnych i nowych klientów,
  • wyprzedzeniu konkurencji,
  • większość widoczność w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych oraz desktopowych.

Od czego zacząć pozycjonowanie stron internetowych? Wielka Brytania to wymagający rynek, dlatego przed stworzeniem treści na swoją stronę, dokonaj dokładnej analizy konkurencji oraz oceń ich działania mające na celu optymalizację witryny. Od 2020 roku rynek brytyjski zmienił się między innymi przez brexit oraz koronawirusa. Utrata części klientów i partnerów biznesowych oraz konieczność zamknięcia wielu punktów stacjonarnych sprawiła, że obecność w sieci to wymóg nowej rzeczywistości.

Jeżeli Twoja strona ma dotrzeć przede wszystkim do osób mieszkających w UK, zanim zaczniesz jej optymalizację, poświęć czas na poznanie kultury oraz tradycji brytyjskich. Dobrze także śledzić najnowsze trendy na przykład przy pomocy bezpłatnego narzędzia Google Trends.

znajomość trendów dla SEO w UK

(źródło: Google Trends, stan na 19.02.2021 r.)

Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakie treści mogą zainteresować użytkowników i na czym się skupić podczas pozycjonowania stron. Kopiowanie i dosłowne tłumaczenie polskich treści na brytyjskich stronach www raczej nie przyniesie wzrostu widoczności oraz większej liczby odwiedzających.

Jak dostosować swoje treści do użytkowników z UK?

W związku z panującą na świecie pandemią wiele sklepów przeniosło się do internetu. Widać to również w wyborach konsumentów, którzy coraz chętniej dokonują zakupów online. W Wielkiej Brytanii w 2020 roku aż 86% użytkowników internetu kupowało ubrania właśnie poprzez strony. Znacznie wzrosła też internatowa sprzedaż elektroniki oraz wyposażenia domu i ogrodu.

zachowania konsumentów UK w perspektywie SEO

(źródło: Think With Google)

Przedstawione dane są dowodem na to, że warto zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych i sklepów online. Na brytyjskim rynku z powodzeniem może rozwijać się niemal każdy biznes.

Chcąc osiągnąć oczekiwane efekty pozycjonowania w UK np. w Londynie, pamiętaj, żeby na początku doskonale poznać odbiorcę swoich produktów. Brytyjczycy, robiąc zakupy, najczęściej wybierają znane im marki. W związku z tym musisz zadbać, aby Twoja strona wzbudzała zaufanie, a firma w oczach mieszkańców UK stała się ekspertem w danej dziedzinie. Pomóc może w tym publikacja tekstów przekazujących rzetelne informacje na tematy związane z daną branżą. Nie zapomnij również o tym, żeby strona miała wersję mobilną – szczególnie jeżeli kierujesz swoje treści do młodszego pokolenia. Jest to istotne, ponieważ większość Brytyjczyków korzysta z internetu przez smartfony.

O czym jeszcze musisz pamiętać, rozpoczynając pozycjonowanie w Anglii? Musisz na przykład wiedzieć, ze mieszkańcy Wielkiej Brytanii przykładają dużą wagę do etycznych wyborów – starając się zyskać nowych klientów z UK, warto zadbać i podkreślać działania przyjazne dla środowiska.

zwrócenie uwagi na ekologię i etykę w wielkiej brytanii

(opracowane na podstawie: Think With Google)

Jak dostosować swoje treści do Polaków mieszkających w UK?

Nie zawsze rozwinięcie biznesu na rynek w Wielkiej Brytanii oznacza chęć kierowania swoich treści jedynie do obywateli tego kraju. W UK mieszka wielu Polaków, którzy będąc w obcym państwie wolą korzystać z produktów pochodzących z ich ojczyzny. W związku z tym warto zdecydować się na dostosowane do tych użytkowników pozycjonowanie strony internetowej. Do Zjednoczonego Królestwa wiele osób przyjechało kilka lat temu w poszukiwaniu pracy. Pomimo życia w UK, cały czas interesują się także tym, co dzieje się w Polsce. Warto o tym pamiętać, przygotowując treści na swoją stronę.

Planując, jak ma wyglądać strona, należy wziąć pod uwagę to, że nie wszyscy Polacy mieszkający w UK dobrze znają angielski. Jeśli wśród Twoich potencjalnych klientów znajdują się takie osoby, najlepiej przygotować stronę w dwóch językach. Dzięki temu nikt nie będzie miał trudności z tym, aby przeczytać treści na Twoim blogu czy poznać bliżej specyfikację oferowanych produktów. Warto przemyśleć to jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania. Wielka Brytania jest krajem, w którym przykłada się dużą uwagę do poprawności treści, dlatego należy pamiętać, aby teksty w języku angielskim napisała lub przetłumaczyła osoba kompetentna.

Z jakiej wyszukiwarki korzystają Brytyjczycy?

Bez znajomości wymagań najczęściej wykorzystywanej przez mieszkańców danego państwa wyszukiwarki nie można rozpocząć skutecznego pozycjonowania. Wielka Brytania to kraj, w którym niemal wszyscy, podobnie jak w Polsce, korzystają z Google. W styczniu 2021 roku tę wyszukiwarkę wybrało aż 92,47% użytkowników. Zaledwie kilka procent mieszkańców szuka informacji na Bing, a jeszcze mniej na Yahoo. Optymalizując stronę pod kątem SEO w UK, należy wziąć pod uwagę algorytmy, które wykorzystuje Google, wyświetlając strony www w wynikach wyszukiwania.

wyszukiwarki popularne w Wielkiej Brytanii

Trzeba również pamiętać, że algorytmy ulegają częstym zmianom, do których trzeba dostosować działania wykonywane w ramach pozycjonowania stron. Google w UK stawia w tym przypadku takie same wymagania, jak w Polsce – jeżeli nie chcesz dopuścić do tego, aby ruch na Twojej stronie się zmniejszył, musisz cały czas kontrolować modyfikacje wymagań giganta z Mountain View. Niestety, nie można ich dokładnie przewidzieć, jednak śledząc i analizując bieżące trendy, pozycje strony, branżowe artykuły, a także uczestnicząc w konferencjach, webinarach lub szkoleniach specjaliści uczą się, jak szybko reagować na wprowadzone zmiany.

Skuteczne pozycjonowanie – Wielka Brytania jako kraj, w którym ważny jest bezbłędny język

Jeżeli Twoja strona ma być widoczna w wynikach wyszukiwania w UK, musi być po angielsku. W przypadku pozycjonowania witryn w Anglii należy pamiętać o tym, że słownictwo używane na wyspach nie zawsze jest takie samo jak to, którym posługują się mieszkańcy USA. Choć wiele osób nie widzi znaczących różnic między tymi dwoma językami, zarówno Brytyjczycy, jak i Google zauważają między nimi rozbieżności, co jest istotne podczas pozycjonowania. Wielka Brytania wymaga stosowania form charakterystycznych dla tego kraju zapisanych bezbłędnie.

Różnice językowe są ważne również w samym obrębie Zjednoczonego Królestwa. Można zgłębić się w szczegóły i rozróżnić optymalizację oraz pozycjonowanie na Anglię, Szkocję oraz Walię.

Pozycjonowanie stron w UK – zwróć uwagę na hosting i domen

Tworząc stronę, która ma znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, trzeba także przemyśleć wybór odpowiedniego hostingu lokalnego. Ma to związek, z tym że wyszukiwarki wykorzystują geolokalizację. Ponadto wybór wysokiej jakości hostingu jest istotny dla pozycjonowania w UK, ponieważ zapewnia szybsze ładowanie witryny oraz jej lepszą interaktywność. Pamiętaj również, że wchodząc na stronę, która się bardzo długo ładuje, użytkownik może po prostu zrezygnować z jej przeglądania.

Domena określana mianem ccTLD to kolejna kwestia dla osób planujących pozycjonowanie. Wielka Brytania jest krajem, dla którego charakterystyczne są końcówki adresów takie jak co.uk oraz .uk. Oprócz wskazywania gościom, że strona powstała z myślą o nich, taka domena będzie sygnałem dla Google, że witryna jest skierowana właśnie do mieszkańców wysp. Pomoże Ci to uzyskać pożądaną widoczność w wynikach wyszukiwania na określoną grupę słów kluczowych. Pamiętaj również o tym, że geolokalizację strony internetowej możesz ustawić samodzielnie za pomocą Google Search Console w zakładce „kierowanie międzynarodowe”.

Wysoka wartość linkowania lokalnego w działaniach SEO

Co jeszcze pomaga w uzyskaniu dobrych efektów pozycjonowania? W Wielkiej Brytanii, podobnie jak w Polsce, bardzo duże znaczenie ma linkowanie zewnętrze. Jeżeli chcesz zapewnić swojej witrynie wysoką widoczność w wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o to, aby odnośniki do niej znalazły się w treściach umieszczanych przez wysokiej jakości lokalne serwisy. Trzeba jednak przy tym pamiętać, żeby nie korzystać ze stron internetowych zajmujących się jedynie wymianą linków – takie dzianie może doprowadzić do zablokowania witryny.

Czy warto zlecić pozycjonowane strony internetowej w UK agencji z Polski?

Optymalizując stronę pod kątem SEO w UK, trzeba znaleźć agencję, która podejmie się jej pozycjonowania. Szukając odpowiednich specjalistów, zwróć uwagę na to, czy w danym zespole jest osoba znająca język angielski w stopniu komunikatywnym, ponieważ nawet najlepsze teksty po polsku nie pozwolą Ci zdobyć ruchu na stronie w UK.

Warto też zwrócić uwagę na to, że usługi oferowane przez agencje SEO z Polski są często tańsze niż te, które można wykupić w Anglii. W koszty należy jednak wliczyć także wykupienie domeny oraz miejsc, gdzie mogłyby znaleźć się odnośniki do Twojej witryny. Czy warto inwestować w to pozycjonowanie? Wielka Brytania stanowi dziś bardzo duży rynek, więc jeśli osoby z UK będą zainteresowane Twoją stroną, koszty wydane na jej optymalizacje mogą się szybko zwrócić.

Choć brytyjski rynek może wydawać się wymagający, to w dostosowaniu do niego Twojej witryny może Ci pomóc nasza agencja SEO z Polski. Skontaktuj się z nami, żeby przedstawić swój pomysł oraz poznać możliwe rozwiązania.

 
wyceń usługę pozycjonowania strony www
 

FAQ

1. Z jakiej wyszukiwarki korzystają Brytyjczycy?

Osoby mieszkające w Wielkiej Brytanii korzystają przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Znacznie mniej popularne są Bing oraz Yahoo.

2. Jaką domenę wybrać chcąc wypromować stronę w Wielkiej Brytanii?

Jeżeli chcesz, aby Google odczytał Twoją stronę jako „brytyjską”, zainwestuj z domenę, która zapewni adresowi witryny końcówkę co.uk lub .uk. Z pewnością wesprze to pozycjonowanie strony www na rynku zagranicznym, zwiększy zaufanie użytkowników oraz sprawi, że witryna będzie trafniej odpowiadała na zapytania z użyciem konkretnych słów kluczowych.

3. Czy agencja z Polski może zająć się optymalizacją strony internetowej pod SEO w Wielkiej Brytanii?

Pozycjonowanie stron internetowych w Wielkiej Brytanii możesz powierzyć specjalistom z Polski. Wybierając agencję, należy jednak zwrócić uwagę na to, czy w jej zespole są osoby posługujące się biegle językiem angielskim.