Spis treści

Prace rozpoczęliśmy od utworzenia nowej strony internetowej, którą od samego początku mogliśmy projektować według naszych własnych wytycznych. Dostaliśmy wolną rękę, a to pozwoliło nam wdrażać wszelkie elementy, które w oczach Google są po prostu mile widziane. Obszerna stopka z linkami, mnóstwo contentu, breadcrumbsy, nagłówki – wszystko, co najlepsze :) Całość trwała kilka tygodni, a po zakończonym procesie tworzenia strony www, wpuściliśmy ją do sieci.

Cel pozycjonowania

Jako że naszym Klientem był producent kotłów CO, jego oczekiwania skupiały się przede wszystkim na frazach fat head typu: „kotły CO”, „Producent kotłów CO” itp. Od samego początku wiedzieliśmy, że to dość ciężki kaliber, a więc uprzedziliśmy, że owszem - pójdziemy w tym kierunku, jednak obierając ścieżkę nastawioną raczej na frazy long tailowe. Rzecz jasna, pozycjonując producenta kotłów CO, na ogół chce się dążyć do uzyskania topów dla oczekiwanych przez niego fraz, jednak każdy w branży SEO wie, że im dłuższe zapytanie użytkownika, tym lepsza konwersja – opowiedzieliśmy o tym Klientowi. Przedstawiliśmy naszą koncepcję działania, która bazować miała na contencie, artykułach blogowych, świetnej optymalizacji, linkowaniu itp. Wyjaśniliśmy też pojęcie topical authority, którego efektem, za jakiś czas (tak naprawdę trudny do określenia), miało być zdobycie upragnionego top 10 na fat headowe frazy. Klient oczywiście zrozumiał, że szybciej uda nam się uzyskać wysoką pozycje na frazę typu „kotły co z podajnikiem tłokowym”, która wyszukiwana jest wystarczająco często, by opłacało się działanie w tym kierunku, niż frazy jedno-dwuczłonowe. Po ustaleniach przystąpiliśmy do pracy.

Rozwój prac

Od samego początku postawiliśmy na intensywne działania związane z tworzeniem contentu. Serwis posiadał różnego rodzaju kotły, które ulokowane zostały w katalogu produktów. Dało to nam ogromne pole do popisu. Nasi copywriterzy redagowali treści w kategoriach, produktach oraz przede wszystkim na samym blogu. Korzystając z narzędzi: SemStorm, Ahrefs, Surfer SEO, prowadziliśmy research oraz pisaliśmy na tematy, które wyszukiwane były przez potencjalnych Klientów.

Prócz samego contentu, budowaliśmy też naturalnie wyglądający profil linków. Tutaj z pomocą przyszedł nie tylko Whitepress, za którego pośrednictwem publikowaliśmy wartościowe treści na wysokiej jakości portalach. Jak zawsze staraliśmy się realizować link building relacyjny, który według nas daje świetne efekty.

Uzyskane wyniki

Pierwsze efekty naszych działań zaczęły pojawiać się już po kilku tygodniach. Oczywiście z początkiem były to raczej niewielkie wzrosty, jednak teraz, czyli po 12 miesiącach od momentu rozpoczęcia prac nad SEO, dane prezentują się następująco:

Estymacja ruchu z Ahrefs.com

estymacja ruchu z ahrefs

ahrefs liczby

Jak widać na powyższych screenach, estymowany ruch organiczny cały czas rośnie. Ahrefs nie uwzględnia jednak sezonowości, która sprawia, że w okresie jesienno-zimowym efekty są jeszcze lepsze. Oto faktyczny ruch z ostatnich 30 dni (25.10 – 25.11):

Search Console

a jak to wyglądało od samego początku?

Search Console 2

Na powyższym screenie widać co prawda efekt sezonowości, jednak można spodziewać się również wysokiego ruchu poza sezonem.

Poniżej przedstawione są efekty pisania ogromnych ilości treści.

organiczne słowa kluczowe z ahrefs

W efekcie podjęcia szeroko zakrojonych działań contentowych, w indeksie Google wg Ahrefs widnieje obecnie około 1884 fraz w top100.

A jak prezentują się pozycje w wynikach wyszukiwania?

seostation

seostation

Co dalej? Ktoś powiedział kiedyś, że „zwycięskiego składu się nie zmienia” i tego się trzymamy. Działamy w dalszym ciągu w oparciu o tę samą strategię. Planujemy też nieco mocniej poprawić CTR, posiłkując się wdrożeniem danych strukturalnych.

Dziękuję za uwagę, niebawem przedstawimy kolejne case’y pozycjonowania:)