NIEATRAKCYJNY WYGLĄD

To, co widoczne na pierwszy rzut oka, jest jednym z najpopularniejszych powodów do zmiany strony internetowej. Przestarzałe, nieestetyczne szablony sprawiają, że odstraszeni klienci uciekają w popłochu, a właściciele strony mogą obserwować rosnący współczynnik odrzuceń. Ci użytkownicy, którzy zdecydują się pozostać na stronie, mogą napotkać przeszkody – przyzwyczajeni do współcześnie obowiązującego, określonego schematu nawigacji, nie mogą sprawnie poruszać się po witrynie. Trudności w odnalezieniu poszczególnych informacji mogą zachwiać cierpliwością klientów. Mało intuicyjna nawigacja nie jest jednak jedynym problemem. Przestarzałe szablony sprawiają często, że strony znacznie wolniej się ładują. Jaki obraz firmy w świadomości użytkowników może budować witryna rodem z poprzedniej dekady? W najlepszym wypadku zostanie odebrana jako niepodążająca za trendami. W najgorszym – jako firma, która nie dba o swój wizerunek i nie troszczy się o komfort klientów.

BRAK WERSJI MOBILNEJ

Brak responsywności, czyli automatycznego dostosowywania się rozdzielczości strony internetowej do urządzeń mobilnych to bodziec, który często przyczynia się do utworzenia nowej strony www. Z każdym rokiem coraz więcej użytkowników przegląda strony internetowe w telefonach lub za pośrednictwem tabletów – ignorowanie tego trendu może być dla firmowej witryny opłakane w skutkach.

Liczba osób, które przeglądają strony tradycyjnie, za pośrednictwem komputera stacjonarnego lub laptopa, konsekwentnie spada. Niektórzy sugerują nawet, że jest ona obecnie niższa od liczby użytkowników urządzeń mobilnych. Brak mobilnej wersji strony firmowej to utrata znacznej liczby potencjalnych klientów.

ipad tablet technology touch

FOKUS NA SPRZEDAŻ

Czasy firmowych stron-wizytówek, które jedynie zaznajamiały użytkowników z działalnością firmy lub przedstawiały katalog oferowanych usług bądź produktów, odchodzą w zapomnienie – i to w ekspresowym tempie. Współczesne strony firmowe stają się potężnym narzędziem wsparcia sprzedaży oraz informacji o potencjalnych klientach (dzięki Big Data przedsiębiorcy mogą poznać między innymi odpowiedź na pytanie, dlaczego konkretny użytkownik zrezygnował z zakupu).

Całe rzesze klientów przenoszą obecnie swoje zakupy – od codziennych, spożywczych lub kosmetycznych po te najbardziej kosztowne – do internetu. Kwitnie także polski rynek e-commerce B2B, który do roku 2020 ma osiągnąć wartość 344 miliardów złotych. Sytuacja ta sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na zmianę swojej strony firmowej na platformę sprzedażową.

WARTOŚĆ DODANA

Oprócz wspomnianej powyżej roli sprzedażowej, współczesne strony internetowe mogą pełnić również szereg innych funkcji – a każda z nich przyczyniać się do zwiększonego zainteresowania (i lojalności) klientów. Witryna może między innymi stanowić narzędzie umożliwiające tworzenie i zarządzenie społecznościami, chociażby poprzez powiązanie z firmowym profilem na Facebooku lub Instagramie. Strony coraz częściej są rozbudowywane o blogi, umożliwiające nie tylko komunikację z odbiorcami, ale również pozyskiwanie nowych klientów. Według danych zaprezentowanych przez HubSpot, firmy działające w obszarze B2B, prowadzące blogi firmowe, pozyskują nawet 67% więcej leadów sprzedażowych niż firmy, które nie decydują się na taki krok.

ŁATWIEJSZE ZARZĄDZANIE STRONĄ

Strony firmowe wymagają regularnego aktualizowania – zamieszczania nowych treści, grafik lub zmiany rozkładu poszczególnych elementów. Z tego względu niezwykle ważne, by system zarządzania witryną był łatwy i płynny oraz by nie wymagał wyłączania strony na czas wprowadzania zmian. W przeciwnym wypadku może skutkować tym, że witryna nie jest wystarczająco często aktualizowana lub, że jest często niedostępna dla użytkowników. W każdym z wypadków sytuacja ta negatywnie odbija się na klientach.

Sprawdź ile kosztuje strona internetowa.