Spis treści

Postawiony cel

Naszym fundamentalnym celem było wygenerowanie ruchu w sklepie internetowym, który... jeszcze nie istniał. W pierwszej kolejności zatem mieliśmy zająć się jego utworzeniem. Z uwagi na to, że sklep nie był obszerny (kilka produktów i kategorii) postawiliśmy na dodatek do Wordpress – WooCommerce. W dalszej kolejności mieliśmy zająć się pozycjonowaniem serwisu.

Przebieg prac

Ecommerce

Całe szczęście jesteśmy agencją zajmującą się zarówno tworzeniem serwisów www jak i ich pozycjonowaniem. Daje nam to ogromną przewagę, ponieważ kiedy mamy świadomość tego, że tworzony serwis www będziemy pozycjonować, projektujemy go właśnie pod ten proces. Finalnie zaprojektowany sklep internetowy był w pełni gotowy do jego wypozycjonowania.

Pozycjonowanie

Od samego początku wiedzieliśmy co należy robić, przystąpiliśmy zatem do najistotniejszych pod względem pozycjonowania, zadań:

  • Link building

Zabieg ten powinien być procesem. Niegwałtownym, narastającym, wyglądającym naturalnie. W perspektywie kilku, kilkunastu miesięcy pozyskaliśmy linki z kilkuset domen.

wyniki z ahrefs - liczba linków przychodzacych

  • Optymalizacja

Ten element w zasadzie został wdrożony podczas samego tworzenia sklepu, jednak – jak to w przypadku e-sklepów bywa – często zachodzą w nim zmiany, a więc rękę na pulsie trzymaliśmy od samego początku. Nowym produktom i kategoriom wdrażaliśmy niezbędne:

a. przyjazne adresy URL,

b. meta tagi,

c. rozbudowane opisy,

d. dane strukturalne,

e. linkowanie wewnętrzne.

f. elementy UX/SEO – szybkość, mobilność, prosta ścieżka zakupowa.

g. zadbaliśmy o odpowiednią dostepność sklepu internetowego dla robotów Google

  • Content marketing

Od dłuższego już czasu content marketing jest kluczowy dla Google. Regularnie dostarczane treści wewnątrz sklepu powodują znaczne rozszerzenie indeksowanych fraz, a także buduje topical authority pozycjonowanej strony www. Od początku tworzyliśmy artykuły blogowe w ilości 2 tekstów miesięcznie pod frazy typu ,,long tail” oraz konwersję. Publikowaliśmy również artykuły eksperckie z linkami zewnętrznymi do promowanego sklepu internetowego.

  • Migracja sklepu

W lutym 2019, po wcześniejszych konsultacjach z klientem, zdecydowaliśmy się na migrację na system PrestaShop. Stworzyliśmy bardziej nowoczesną szatę graficzną oraz postawiliśmy na wydajność. Przy migracji niezwykle istotne jest zrównoważone działanie, ponieważ można dużo stracić. Niemniej nasi deweloperzy wprowadzili wszystkie wytyczne od działu SEO. Wszelkie meta dane, skrypty, dane strukturalne potrzebne pod skuteczne pozycjonowanie zostały przeniesione a przekierowania 301 wykonane. Zmiana platformy pozwoliła nam również na zmiany w kodzie w zakresie optymalizacji nagłówków oraz struktury strony. Te działania oraz zwiększenie ilości artykułów blogowych do 4 w skali miesiąca pozwoliły osiągnąć znacznie lepsze wyniki. O samej realizacji sklepu piszemy więcej tutaj.

Uzyskany efekt

Po około 12 miesiącach uzyskaliśmy następujący efekt:

  • Nasze prace spowodowały, że sklep generuje około 2,5 – 3,0 tys. organicznych odwiedzin miesięcznie. Jak widać na wykresie tendencja jest rosnąca.

wyniki z ahrefs - ruch organiczny

wyniki z ahrefs - ruch organiczny2

  • Po roku działań w zakresie SEO ilość unikalnych, potencjalnych klientów wzrosła o ponad 2400%, porównując kwiecień/maj 2019 do kwietnia/maja 2018!

wyniki z google analytics

  • Dzięki zabiegom content marketingowym wzrasta również liczba indeksowanych fraz.

wyniki z ahrefs - liczba zaindeksowanych podstron

Oczywiście pozycje fraz kluczowych dla serwisu ewegiel24.pl również utrzymują się na stałych, wysokich pozycjach.

  • Pozycje z maja 2018

wyniki z seostation z roku 2018

  • Pozycje z maja 2019

wyniki z seostation z roku 2019