SEO i DEV w jednej firmie — czy to możliwe?


Programiści, pozycjonerzy, developerzy, specjaliści SEO, eksperci — nazwy zawodów i stanowisk osób pracujących w dziale SEO lub DEV są różne i pomimo tego, że w najgorszym przypadku wrzucani są do jednego wora z napisem „informatycy”, to jednak ich zakres obowiązków znacznie się różni. Można dostrzec wspólne elementy, ale częściej są to umiejętności, które pozwalają na wzajemne uzupełnienie wspólnej pracy.

Dlatego właśnie agencja SEO, projektująca jednocześnie strony WWW, to dobry krok w stronę stworzenia użytecznego i nowoczesnego serwisu lub udoskonalenia istniejącego — tak, by był przyjazny zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i użytkowników.

1. Budowa strony pod SEO i UX


Wybór między budową strony internetowej w software house i pozycjonowaniem w innej agencji SEO a kompleksową realizacją obu tych usług w jednym miejscu, od razu wskazuje na to, że drugie rozwiązanie jest logiczne i opłacalne. Oszczędza się nie tylko pieniądze, ale również czas i energię przeznaczoną na spotkania oraz ustalenia z dwoma firmami. W agencji SEO projektującej serwisy WWW można za jednym razem stworzyć witrynę internetową i od razu po jej ruszeniu pozycjonować ją w wyszukiwarce.

Plusem jest to, że w agencji SEO web designerzy projektują i wykonują strony internetowe od razu dostosowane do wymogów konkretnej wyszukiwarki. Nasza firma dba dodatkowo o to, żeby wszystkie tworzone strony były proste oraz intuicyjne w obsłudze, a także użyteczne i przejrzyste dla użytkownika.

2. Zaawansowana optymalizacja techniczna


Pozycjonowanie stron internetowych często wymaga bardziej rozbudowanej optymalizacji technicznej, którą (zazwyczaj) agencje SEO zlecają zewnętrznym firmom lub wyłącznie przekazują klientom informacje, że „warto byłoby zrobić XYZ”. W firmie łączącej dział SEO i DEV — techniczną optymalizację taką, jak np. poprawa prędkości strony, można wykonać wewnętrznie, bez pośredników i dodatkowych kosztów za outsourcing.

3. Konfiguracja DNS


Techniczny dział DEV w agencji SEO może pomóc między innymi w propagacji DNS, czyli — mówiąc w uproszczeniu — rozpowszechnieniu informacji o tym, że konkretna domena ma nowy adres IP bądź jest obsługiwana przez inne serwery DNS. Współpraca z firmą, która ma doświadczenie w pomocy lub pośrednictwie przy zakupie hostingu bądź rejestracji czy odnowieniu domeny, może okazać się naprawdę korzystna.

4. Rejestracja lub przedłużenie domeny


Nawiązując do wcześniejszego punktu, pomoc działu DEV dla klientów SEO można rozszerzyć również o doradztwo w sprawie rejestracji konkretnej domeny lub przedłużenia jej ważności. W naszej agencji, dzięki zespołowi składającemu się zarówno z programistów, jak i pozycjonerów oraz doświadczonych Project Managerów, każdy klient może otrzymać pomoc w doborze właściwej domeny czy hostingu — mając do dyspozycji różne punkty widzenia. Jednocześnie wszyscy dbamy o to, żeby wybór był najbardziej korzystny i odpowiadał na potrzeby właściciela witryny.

5. Certyfikat SSL


Wdrożenie certyfikatu SSL w niewłaściwy sposób może pociągnąć za sobą negatywne konsekwencje z perspektywy SEO — przede wszystkim spadki pozycji w wynikach organicznych. Specjaliści z działu SEO i DEV mogą działać wspólnie, żeby zminimalizować takie ryzyko i wdrożyć certyfikat SSL poprawnie. Ważne jest między innymi zaplanowanie i wykonanie odpowiednich przekierowań, dodanie protokołu HTTPS do wszystkich zasobów wewnętrznych, a także zadbanie o to, żeby implementacja certyfikatu SSL została przeprowadzona również na subdomenach.

6. Pomoc przy prawidłowej migracji


Kolejnym przedsięwzięciem obarczonym ryzykiem negatywnych konsekwencji dla pozycjonowania może być migracja strony internetowej. Współpraca działu SEO i DEV jest ważna na każdym etapie tego procesu — zarówno podczas przygotowywania, jak i wdrażania oraz ewentualnych dodatkowych prac po skutecznej migracji.

7. Rozbudowa lub przebudowa strony czy sklepu


Ogromną zaletą współpracy z agencją SEO, która zajmuje się również projektowaniem stron WWW, jest możliwość przeprowadzenia nawet bardziej zaawansowanych modyfikacji na stronie. Może zdarzyć się tak, że Specjalista SEO, po wnikliwej analizie i optymalizacji strony internetowej, znajdzie dodatkowy potencjał na wypromowanie konkretnego produktu lub usługi na wybrane słowa kluczowe — wtedy może zaproponować stworzenie nowej kategorii w sklepie internetowym lub kolejnej podstrony w serwisie. Pomoc developerów może okazać się niezbędna zwłaszcza przy autorskich CMS-ach czy stronach internetowych stworzonych w różnych technologiach i językach.

8. Kompleksowa obsługa


Większy zakres wiedzy z zakresu marketingu internetowego to jednocześnie lepszy efekt zaprojektowanej i zoptymalizowanej pod SEO strony. Taka kompleksowa obsługa może wpłynąć nie tylko na finalny widok i funkcjonalności strony, które są serwowane użytkownikowi, ale także komfort dla samego właściciela serwisu. Wszystkie wprowadzane zmiany są spójne, a w ramach jednej współpracy można dokonywać kilku modyfikacji. Przykładowo, jeżeli chcesz zmienić układ kategorii na konkretnej podstronie, a do tego dodać jakąś funkcjonalność, więcej tekstu i grafikę - możesz to wszystko zlecić jednej agencji — w tym przypadku naszej :)

W agencji Empressia segmenty web designu i SEO nie rywalizują ze sobą. Wręcz przeciwnie. Wspólnie często wypracowujemy kompromis, żeby strona lub sklep internetowy był prosty w obsłudze, estetyczny i zgodny z obowiązującymi trendami zarówno w web designie, jak i SEO.

9. Kontakt wyłącznie z jedną firmą


To, co klienci naszej agencji bardzo często doceniają, jest kontakt wyłącznie z jedną firmą — zazwyczaj tylko z dwoma osobami: Project Managerem zajmującym się zarządzaniem prac związanych z projektowaniem czy przebudową strony oraz Specjalistą SEO, który przygotowuje i wspólnie z zespołem realizuje strategię pozycjonowania. Nad stroną pracuje znacznie więcej osób, ale zadaniem opiekunów projektu jest właściwe zarządzanie zespołem i przekazywanie właścicielowi strony najważniejszych informacji z postępu prac.

W razie potrzeby kontaktu z programistą, copywriterem, grafikiem czy linkbuilderem — zawsze jest taka szansa. W wielu innych agencjach SEO dużo usług poleca na outsourcingu, z kolei w naszej firmie najważniejsze procesy odbywają się wewnątrz organizacji, przez co komunikacja z konkretnym ekspertem jest łatwiejsza, a sam przebieg rozmowy rzeczowy.

10. Możliwe rabaty


Współpraca z agencją SEO, w której znajduje się również dział zajmujący się projektowaniem stron internetowych, to nie tylko oszczędność czasu i energii, ale często również pieniędzy. W ramach współpracy z jedną firmą czasem można liczyć na obniżone koszty realizacji wybranych usług.

współpraca z agencją SEO i DEV

Agencja Empressia działa w tym modelu i zgodnie z powyższymi punktami już od ponad 11 lat.

  • Pomagamy sobie wzajemnie
  • Organizujemy spotkania i wewnętrzne szkolenia
  • Nasze burze mózgów są pełne różnych spojrzeń i perspektyw
  • Dzielimy się nowinkami nie tylko z branży SEO czy DEV, ale całego marketingu internetowego
  • Copywriterzy dostarczają treści nie tylko pod SEO, ale często tworzą także teksty na zupełnie nowe strony internetowe
  • Projekt Managerowie pomagają z przejściem z jednego projektu (DEV) do drugiego (SEO)
  • Pozycjonerzy i programiści swoją wiedzą uzupełniają się wzajemnie w pracy

Chcesz się o tym przekonać na własnej… stronie? Zapraszamy do kontaktu!

wyceń pozycjonowanie strony internetowej