Spis treści

Na czym polega kampania wizerunkowa?


Kampania wizerunkowa to wszelkie działania marketingowe, które mają na celu przedstawienie firmy w konkretny sposób, a poprzez to zapisanie się na długo w pamięci odbiorców. Dzięki takiej kampanii reklamowej można zaprezentować swoją markę jako godną zaufania, działającą w zgodzie z ustalonymi zasadami lub kierującą się konkretnymi wartościami. Pozwoli to znacząco wyróżnić się na tle konkurencji.

Taką kampanię reklamową warto rozważyć zarówno na początku działalności (aby przyciągnąć jak największe grono klientów), jak i na jej późniejszych etapach, np. gdy firma chce być uznawana za lidera w branży. Choć kampanię wizerunkową można prowadzić kanałami tradycyjnymi (poprzez radio, telewizję czy billboardy), to znacznie skuteczniejszą oraz łatwiejszą drogą jest reklamowanie swojej firmy w internecie. Reklamy Google Ads, Meta Ads czy TikTok Ads dają ogromne możliwości i pozwalają na dotarcie do znacznie większej liczby potencjalnych klientów. Co więcej, tylko w tym przypadku można dokładnie śledzić ich skuteczność. Z tego powodu poniżej skupimy się właśnie na internetowych kampaniach wizerunkowych.

kampania wizerunkowa

Jak wygląda prowadzenie kampanii wizerunkowej w internecie?


Każda kampania wizerunkowa w internecie składa się z kilku stałych elementów, których wdrożenie sprawia, że staje się znacznie skuteczniejsza.

Analiza marki


Na początku koniecznie należy przeanalizować obraz firmy – czym wyróżnia się na tle swojej konkurencji, co może zaoferować swoim klientom, jakimi kieruje się wartościami, czy ma coś, czego nie ma żadna inna marka. Na tej podstawie będzie można wstępnie określić kierunek, w jakim powinna iść powstająca kampania reklamowa – jakie cechy może podkreślać, jakie odczucia wywoływać w odbiorcach oraz jak wpływać na ich zachowania. Np. jeśli firma chciałaby być kojarzona z niezawodnością, powinna przedstawiać swoje produkty jako wytrzymałe, trwałe i gotowe do działania w każdym momencie.

Ustalenie grupy docelowej


Równie ważną kwestią na początku przygotowywania kampanii jest dobór konkretnej grupy docelowej. To od niej będzie zależał sposób komunikacji firmy oraz miejsca, gdzie będzie się ona reklamować. Np. w przypadku grupy docelowej, w której średnia wieku przekracza 50 lat raczej nie miałoby sensu uruchamianie kampanii reklamowej na TikToku. Natomiast teksty w poważnym tonie nie sprawdziłyby się u młodzieży, której firma chciałaby sprzedać nowy napój.

Wybór odpowiednich kanałów reklamowych i przygotowanie reklam


Gdy zostanie już wybrana właściwa grupa docelowa, a także ustalony obraz firmy, można przejść do wyboru właściwego sposobu reklamowania. Należy zdecydować, czy najlepszym rozwiązaniem będzie klasyczna, displayowa reklama Google pojawiająca się na różnych stronach internetowych, czy też lepiej będzie zdecydować się na reklamy wideo na YouTube. Można również wybrać kampanię reklamową na Facebooku, Instagramie czy TikToku.

Przygotowując reklamy, koniecznie zwróć uwagę, aby były spójne wizualnie – zawsze należy stosować ten sam krój pisma oraz kolorystykę, które będą kojarzyć się z konkretną firmą. Dzięki temu odbiorcy zawsze będą wiedzieli, że mają do czynienia z daną marką i w ten sposób szybciej się do niej przywiążą.

reklama wizerunkowa

Uruchomienie kampanii reklamowej


Po przygotowaniu reklam przychodzi pora na uruchomienie kampanii. W zależności od wybranego miejsca, w którym mają się one pojawić, konieczne będzie skorzystanie z platformy Google Ads, Meta Ads lub TikTok Ads. W przypadku braku doświadczenia w pracy z takimi kampaniami warto zwrócić się do doświadczonej agencji marketingowej. Zadba ona, aby reklamy pojawiały się w odpowiednim miejscu, czasie i na ekranach właściwych odbiorców, nie generując przy tym ogromnych kosztów. Samodzielne uruchamianie kampanii mogłoby w takiej sytuacji poskutkować „przepaleniem” dużej części budżetu, a efekty pozostawiałyby wiele do życzenia.

Analizowanie skuteczności kampanii reklamowej


Profesjonalna agencja marketingowa zadba nie tylko o uruchomienie reklam, lecz również będzie je nadzorować i optymalizować. Jeśli okaże się, że np. wybrane słowa kluczowe albo grupa docelowa okazały się nie do końca trafne, agencja w porę zmieni parametry kampanii, aby reklamy stale uzyskiwały taki sam, a nawet coraz lepszy efekt. Takie działania również uchronią firmę przed niepotrzebnymi stratami.

strategia wizerunkowa

Gdzie można prowadzić wizerunkowe kampanie reklamowe?


Jeśli wiemy już, jak wygląda uruchomienie kampanii wizerunkowej, sprawdźmy, gdzie sprawdza się ona najlepiej.

Kampanie w sieci reklamowej Google


Reklamy Google pozwalają dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Mogą wyświetlać się na stronach internetowych partnerów Google, na YouTube, w Gmailu albo w aplikacjach. Dzięki temu potencjalni klienci poznają Twoją markę w trakcie przeglądania innych stron internetowych albo korzystania z aplikacji. Mogą wtedy nawet nieświadomie spojrzeć na reklamę i skojarzyć markę z konkretnym hasłem, kolorem albo obrazem. Gdy w przyszłości będą potrzebowali któregoś z Twoich produktów, widziana wcześniej reklama może „stanąć im przed oczami”, przez co zapoznają się właśnie z Twoją ofertą. Możliwe jest również, że przedstawiany baner albo wideo okażą się tak interesujące, że skłonią do kliknięcia od razu po ich zobaczeniu.

Osoby oglądające takie reklamy mogą również wyrobić sobie zdanie na temat Twojej marki. Dzięki temu w przyszłości, gdy będą wybierać między produktami różnych firm, mogą skłonić się właśnie ku Twojej, bo np. jest ona bardziej przyjazna środowisku niż inne.

Internetowe kampanie reklamowe na Facebooku


Kampanie reklamowe w social mediach to niemal zawsze strzał w dziesiątkę. W końcu konsumenci spędzają w mediach społecznościowych coraz więcej czasu. W przypadku kampanii wizerunkowej Facebook będzie wyjątkowo dobrym wyborem. Podczas scrollowania użytkownicy mogą natknąć się na reklamę prezentującą Twoją markę i zapoznać się z tym, co chce im zaoferować albo zapamiętać jej ogólną prezencję.

W menedżerze reklam Meta można precyzyjnie wybrać grupę docelową ze względu na jej miejsce zamieszkania, zainteresowania czy zarobki, co pozwoli na dotarcie do konkretnego grona odbiorców, bez potrzeby wyświetlania reklam nieodpowiednim osobom. Co więcej, reklamy Meta Ads to świetny sposób na kampanie remarketingowe – dzięki nim można przypomnieć użytkownikom, którzy np. odwiedzili stronę internetową firmy o jej istnieniu i przekonać ich, że jest ona najlepszym wyborem.

kampanie wizerunkowe

Kampania wizerunkowa TikTok


TikTok to idealne miejsce, aby dotrzeć ze swoją marką do tysięcy potencjalnych klientów, zwłaszcza tych w młodym wieku. Ludzie uwielbiają spędzać czas na tej platformie, oglądając różne filmy, dlatego obejrzana tam reklama może szczególnie zapaść im w pamięć. Gdy znajdzie się między treściami rozrywkowymi i będzie im bliska formatem, szansa na to, że więcej osób zwróci na nią uwagę (a nawet obejrzy do końca) znacznie wzrasta. Można również zdecydować się na założenie firmowego konta na TikToku i publikowanie filmów prezentujących działalność marki. Będzie to odpowiednie, a do tego darmowe uzupełnienie podejmowanych na platformie działań.

Kiedy kampania wizerunkowa w internecie będzie dobrym rozwiązaniem?


Wizerunkowa kampania reklamowa w internecie to świetne rozwiązanie zarówno dla firm prowadzących sprzedaż produktów lub usług przez internet, jak również dla tych, które chcą pozyskać nowych klientów odwiedzających stacjonarne punkty. W każdym przypadku można skutecznie zapisać się w pamięci odbiorców, którzy pomyślą o Twojej firmie w przyszłości, gdy będą potrzebowali konkretnych usług lub produktów.

kampania wizerunkowa TikTok

Kampania wizerunkowa na początku działalności


Na kampanię wizerunkową warto zdecydować się, wprowadzając markę na rynek – dzięki temu od samego początku działalności konsumenci będą wiedzieli, z jaką firmą mają do czynienia i czego mogą się po niej spodziewać. Takie kampanie reklamowe online zachęcają do dalszego zapoznania się z marką i sprawdzenia jej oferty, co może poskutkować znaczną liczbą nowych klientów. Warto wtedy zadbać, aby tak pozyskani klienci byli pozytywnie zaskoczeni firmą i chcieli także polecać ją swoim znajomym. Można w ich przypadku zastosować następnie kampanie remarketingowe.

Sposób na odświeżenie marki


Kampania wizerunkowa będzie również dobrym pomysłem dla firm działających na rynku już od pewnego czasu. Można wtedy zdecydować się na przedstawianie marki w kampaniach reklamowych jako lidera w danej branży, mającego pewne doświadczenie oraz doskonale znającego potrzeby konsumentów. Klienci chętnie wybierają propozycje firm, które uzyskały renomę, a ich oferta obejmuje produkty bądź usługi wysokiej jakości. Warto więc właśnie w taki sposób kreować wizerunek marki w internetowych kampaniach reklamowych.

Takie reklamy można również wykorzystać podczas poszukiwania nowych osób do pracy w trakcie prowadzenia kampanii rekrutacyjnej. Jeśli firma zostanie przedstawiona jako rzetelna i zapewniająca swoim pracownikom atrakcyjne warunki pracy, może liczyć na to, że wiele osób zgłosi swoją kandydaturę.

Poprawa wizerunku po kryzysie


Każdej firmie zdarzają się potknięcia. Jednym z nich może być wypuszczenie partii produktów niskiej jakości czy źle zorganizowana kampania reklamowa zawierająca kontrowersyjne treści. Aby poprawić obraz swojej marki w oczach konsumentów, również w tym przypadku można zdecydować się na kampanię wizerunkową. Pozwala ona na zaprezentowanie firmy w zupełnie nowym świetle i przekonanie klientów, że dalsze tego rodzaju nieprzyjemne sytuacje nie będą już miały miejsca. Myśląc o tego rodzaju kampanii, warto jednak skorzystać z pomocy specjalisty od PR, gdyż jej nieodpowiednie zaplanowanie albo uruchomienie w niewłaściwym czasie może przynieść skutek przeciwny do zamierzonego.

smartfon lampa do nagrywania

Dlaczego warto zdecydować się na kampanię wizerunkową w internecie?


Dowiedzieliśmy się już, jak uruchomić kampanię wizerunkową w internecie i kiedy może ona okazać się właściwym posunięciem, dlatego teraz przekonajmy się, jakie korzyści przynosi firmom.

Zwiększenie świadomości marki


Kampania wizerunkowa pozwoli na zapisanie się firmy w pamięci wielu użytkowników. Dzięki temu, jeśli będą potrzebowali produktów albo usług takich jak te przez nią oferowane, mogą przypomnieć sobie, że ostatnio widzieli ciekawą reklamę właśnie tego rodzaju firmy. Dobra kampania reklamowa sprawi również, że klienci będą wybierać konkretne produkty w sklepach stacjonarnych – jeśli kolorystyka i design opakowań jest podobny do tych używanych w reklamie, będzie można je bez problemu skojarzyć. Najważniejsze jest jednak, aby przedstawić markę w reklamie jako godną zaufania i odpowiednio spełniającą potrzeby klientów.

Zyskanie grona stałych klientów


Jeśli konsumenci sprawdzą Twoje produkty lub usługi i przekonają się, że faktycznie są one tak dobre, jak przedstawia je reklama, z pewnością skorzystają z Twojej oferty raz jeszcze. Co więcej, kampania wizerunkowa pozwoli im przypomnieć sobie, że to właśnie te produkty lub usługi spełniły ich oczekiwania. Dzięki temu Twoja firma będzie uzyskiwała stałe dochody.

selfi grupa osób

Pozyskiwanie nowych klientów poprzez „ambasadorów” marki


Gdy nowi klienci staną się już stałymi klientami, część z nich na pewno będzie chciała dzielić się swoimi doświadczeniami ze znajomymi czy rodziną. W ten sposób Twoja marka dotrze do kolejnego grona osób i to poprzez zupełnie inny kanał. Co więcej, ludzie zazwyczaj są bardziej skłonni wierzyć poradom swoich najbliższych niż reklamom, dlatego w ten sposób można pozyskać znacznie więcej lojalnych klientów.

Uzyskanie satysfakcjonującej pozycji na rynku


Dzięki właściwie zorganizowanej kampanii wizerunkowej firma może uzyskać wysoką pozycję na rynku – wyróżnić się spośród innych podobnych marek i pokazać, że to właśnie ona jest najlepsza. Pozwoli to na pozyskanie nie tylko rzeszy klientów, lecz również nowych partnerów biznesowych i inwestorów. Będą oni bowiem wiedzieli, że mają do czynienia z rzetelną firmą, której można zaufać i z którą warto współpracować.

dłonie trzymające smartfon

Uruchomienie kampanii wizerunkowej z odpowiednią pomocą


Jeśli czujesz, że planowanie kampanii reklamowej, jej uruchomienie, a później nadzorowanie to dla Ciebie za dużo, przekaż te zadania agencji Empressia! Jesteśmy doświadczoną agencją marketingową, dlatego możemy przygotować dla Ciebie właściwą strategię wizerunkową, a następnie rozpocząć prowadzenie kampanii reklamowej (np. kampanii Google Ads). Wspólnie możemy zadbać o rozpoznawalność Twojej marki!

wyceń Google Ads

FAQ:

1. Gdzie można prowadzić kampanię wizerunkową?

Media społecznościowe (zwłaszcza Facebook, Instagram i TikTok) oraz sieć reklamowa Google to idealne miejsca, aby rozpocząć prowadzenie kampanii wizerunkowej. Takie reklamy zobaczą tysiące osób, co pozwoli osiągnąć dużą rozpoznawalność marki.

2. Czym jest strategia wizerunkowa?

Strategia wizerunkowa to wszystkie działania podejmowane w celu osiągnięcia określonego sposobu postrzegania marki przez wybraną grupę osób. Może ona obejmować np. kampanię wizerunkową.

3. Czy na kampanię wizerunkową warto zdecydować się tylko na początku działalności?

Wcale nie! Kampanię wizerunkową można uruchomić także na późniejszych etapach działalności, np. gdy chce się wzmocnić pozycję marki na rynku albo odbudować dobre imię swojej firmy po kryzysie.