Spis treści

Czy trudniej sprzedaje się w internecie?<

To kwestia dość sporna. Pokolenie Z nie może się obyć bez internetu i zakupów online, ale dla większości sprawdzenie danego produktu na żywo jest wciąż istotnym elementem na drodze do zakupu. Mniejsze znaczenie ma to w przypadku usług, ale musisz zdawać sobie sprawę, że strona internetowa i to, co się na niej znajduje, jest najczęściej jedynym kontaktem z klientem, który może przekonać go do Twojej firmy. Chyba nie chcesz ryzykować, że po sekundzie jego kursor najedzie na ikonę „x”?

Być może nie zaskakuje Cię to, co zostało napisane wyżej, ale spójrz prawdzie w oczy. Czy naprawdę uważasz, że Twoja strona jest odpowiednio przygotowana dla klienta? Niestety, ale duża część stron www, nadal nie zawiera informacji, których oczekują odbiorcy. Nawet jeśli dla nas ogólniki są wystarczające, to brak szerszego rozwinięcia tematu może być gwoździem do trumny Twojej firmy. Okrojona strona internetowa nie wzbudza zaufania wśród potencjalnych klientów i często jest powodem utraty kolejnych leadów. Jeśli masz ruch na swojej witrynie, a z jakichś powodów nie osiągasz efektów, może być to sygnał, że należy przyjrzeć się zawartości na stronie.

Co powinno znaleźć się na Twojej stronie www?

W tym artykule znajdziesz kilka wskazówek, dzięki którym przybliżysz się do stworzenia idealnej strony internetowej dla swojej firmy. Sprawdź, czy wymienione punkty znajdują się na Twojej stronie www, a jeśli czegoś brakuje, postaraj się to jak najszybciej zmienić.

1. Stwórz dokładny opis tego, czym się zajmujesz

Nie pozwól pomyśleć osobom, które odwiedziły Twoją stronę w poszukiwaniu danej usługi, że jej nie wykonujesz. Bardzo często na witrynach usługowych jest opisana ogólna działalność firmy, ale próżno szukać spisu konkretnych usług, które są wykonywane. To ogromny błąd. Przy stosowaniu ogólnikowych haseł, osoba niezaznajomiona z tematem może po prostu wziąć za pewnik, że nie pomożesz jej rozwiązać danego problemu. Postaraj się, aby język był dostosowany do odbiorcy. Skomplikowane pojęcia i zbyt fachowa treść może niektórych przerazić i spowodować szybką ewakuację ze strony.

Jeśli masz taką możliwość, opisz zakres swoich usług i dołącz case study. Dzięki niemu będzie wiadomo na konkretnym przykładzie, czego można się spodziewać po każdej z Twoich usług.

2. Przedstaw proces działania Twojej firmy

Twoi potencjalni klienci na pewno są zainteresowani nie tylko tym, czym się zajmujesz, ale i procesem realizacji. Nie możesz go pominąć. Efekt nie zawsze jest najistotniejszy. Jeśli klienci planują z Twoją firmą dłuższą współpracę, bardzo ważne staje się dla nich Twoje podejście. Dodatkowo w wielu branżach bardzo trudno sobie wyobrazić, w jaki sposób przebiega proces tworzenia i wykonywania niektórych zleceń. Jeśli opiszesz to zrozumiałe, zawierając szczegóły, wzbudzasz znacznie większe zaufanie niż Twoja konkurencja.

TIP. Umieść na stronie krótki opis przebiegu współpracy lub przedstaw go w formie zdjęć, a na pewno klienci będą przychylniej patrzeć na Twoją firmę.

3. Pokaż swój zespół

To nic nowego, że ludzie po prostu lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia. Ponoć istnieją nawet badania potwierdzające, że zdjęcia pracowników na stronie wpływają na zwiększenie konwersji. Daj się bliżej poznać swoim odbiorcom. Dzięki temu będą w większym stopniu skłonni powierzyć swoje zlecenie właśnie Twojej firmie. Pokaż, że za Twoją stroną kryje się czynnik ludzki i nie chowaj się tylko za swoim logotypem.

4. Wyjaśnij, dlaczego się tym zajmujesz

Opowiedz swoim klientom, jak znalazłeś się w tej branży. Opisz swoje wartości oraz powody, dla których rozpocząłeś pracę właśnie w tej dziedzinie. To świetny sposób na zmniejszenie dystansu z potencjalnym klientem i wyróżnienie się z tłumu. Przekaż odbiorcom, że nie jesteś tutaj z przypadku, że wiesz, co robisz i przede wszystkim chcesz to robić. Twoja motywacja do stworzenia tej firmy może zainspirować Twoich klientów oraz pokazać im, że warto podjąć współpracę z Twoją firmą.

5. Dane kontaktowe - nie chowaj się za formularzem

Bardzo popularną formą kontaktową, umieszczaną na firmowych stronach internetowych jest formularz. Czy jest w nim coś złego? Pod warunkiem, że działa to nie, ALE...

Klienci są niecierpliwi i gdy zdecydują się na kontakt, chcą go natychmiast. Z formularzami bywa z kolei różnie. Może szczęśliwy dzień sprawi, że otrzyma odpowiedź tego samego dnia, albo przez kilka kolejnych będzie zastanawiał się, czy jego zapytanie w ogóle dotarło. To bardzo irytująca sytuacja, która może wpłynąć na odbiór Twojej firmy i utratę klienta. Nie pozwól na to. Umieść na stronie internetowej numer telefonu, czat lub przekierowanie na komunikator w social mediach. Koniecznie zadbaj, aby informacje kontaktowe znalazły się w widocznym miejscu.

6. Dlaczego warto zaufać właśnie Tobie

Zaufanie to podstawa w każdym związku, także tym biznesowym. Poszukaj w swoich działaniach elementów, które zredukują ryzyko w oczach klientów. Pochwal się opiniami, które udało Ci się do tej pory uzyskać oraz pokaż swoje certyfikaty i duże doświadczenie. Te proste elementy podbijają zaufanie do Twojej firmy, dzięki czemu jesteś bliżej do pozyskania nowego klienta.

7. Blog – jeden z ważniejszych elementów na Twojej stronie

Odpowiadanie na najważniejsze i nurtujące pytania klientów w postaci fachowych artykułów blogowych, to świetna okazja do skrócenia dystansu z odbiorcami i do budowania swojej rozpoznawalności. Artykuły blogowe to sposób na dzielenie się swoją cenną wiedzą, dotyczącą branży. Dzięki temu, że odpowiadasz wyczerpująco na pytania klientów dajesz się poznać z dobrej strony i tym samym zapewniasz ich, że Twoja firma będzie odpowiednim wyborem do ewentualnej przyszłej współpracy. Artykuły blogowe wspomagają także pozycjonowanie Twojej strony, o czym warto pamiętać. Często firmy zastanawiają się nad sensem prowadzenia bloga firmowego i uważają to za zbędny element. Z perspektywy pozycjonera jest to bardzo istotna kwestia, która wypracuje pozycję Twojej firmy w wyszukiwarce. Na pewno warto się nad nim zastanowić, także z tego względu. Zwykle to właśnie blog firmowy zwiększa ruch na Twojej stronie i zachęca do zakupu. Nie pozwól, aby zabrakło go na Twojej witrynie internetowej! To Twoja szansa na zbudowanie długofalowej relacji z potencjalnymi klientami.

blog firmowy

Co powinno się znaleźć na stronie? – Zasada 5W

Wiesz już, jakie treści powinna zawierać Twoja strona, aby zdobyć potencjalnego klienta. W razie czego mamy dla Ciebie jeszcze krótką ściągawkę, której warto się trzymać przy tworzeniu lub ulepszaniu strony internetowej.

Dobra strona internetowa powinna odpowiadać na pięć pytań:

  1. What? – co robisz, czym się zajmujesz?
  2. Who? – kim jesteś?
  3. When? – jak działasz, kiedy odbywają się poszczególne procesy?
  4. Why? – dlaczego robisz to, co robisz?
  5. Where? – gdzie można się z Tobą skontaktować?

Zastanów się, czy te kwestie zostały poruszone na Twojej stronie. Spójrz na nią okiem potencjalnego klienta i sprawdź, czy dla Ciebie wydaje się zrozumiała i kompletna. Mamy nadzieję, że ten wpis pomoże Wam w stworzeniu idealnej strony internetowej, odpowiadającej na potrzeby Waszych klientów.