Jeśli jeszcze nie wiesz co oznacza termin "pozycjonowanie" to albo nie jesteś przedsiębiorcą albo nie interesujesz się reklamą swojej firmy w internecie. Jeszcze kilka lat temu na składaną przez nas propozycję pozycjonowania Klienci odpowiadali szeregiem pytań. Jednak nie dziś.

Przedsiębiorcy coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego jak ważne w życiu firmy jest pozycjonowanie stron www. Śmiało można powiedzieć, że jeśli nie ma Cię w internecie to Twoja firma nie istnieje. 

Odpowiedz sobie sam na pytanie jak często szukasz produktów czy też usług za pośrednictwem wyszukiwarki Google? A ile razy zdarza Ci się chwycić gazetę i w niej szukać firmy, która zaspokoi Twoją potrzebę? Jeśli nie ma Cię w Google prawdopodobieństwo znalezienia Twojej firmy znacząco spada. XXI wiek to czas internetu oraz pozycjonowania stron internetowych.

Często zdarza nam się pozycjonować nowo powstałe strony www przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają swoją przygodę w biznesie. W większości przypadków sytuacja wygląda tak, że świeżo utworzona strona www jest przez Nas od razu pozycjonowana i jeśli frazy nie są mocno konkurencyjne to już po 1-2 miesiącach Klient odczuwa znaczny wzrost zainteresowania jego usługami wynikające z wysokich pozycji w Google.

pozycjonowanie poznan

Na co musimy uważać pozycjonując stronę www?

Pozycjonowanie nie jest wcale tak prostą sprawą jak niektórym może się wydawać. Aby skutecznie podwyższać pozycje strony internetowej w wyszukiwarce należy robić to przede wszystkim z głową. Czasy, które pozwalały pozycjonerom bezkarnie linkować witryny tysiącami linków bezpowrotnie minęły. Od 2-3 lat Google sukcesywnie zmienia swoją postawę w stosunku do stron linkowanych w sposób bardzo intensywny i spamerski. Na to drugie Google wyczulone jest w sposób wyjątkowy. Pozyskiwanie linków marnej jakości jest najlepszą drogą do otrzymania kary ze strony Google w postaci cofnięcia strony z uprzednio zajmowanych miejsc w wynikach wyszukiwania.

Przykład "złego pozycjonowania":

Weźmy za przykład frazę "pozycjonowanie Poznań". Dawniej chcąc uzyskać wysokie pozycje dla tej frazy wystarczyło pozyskiwać jak najwięcej linków, których "anchor textem" była pozycjonowana fraza. Duża liczba takich samych odnośników, czyli linków wyglądających tak samo informuje Google o tym, że linki zostały prawdopodobnie dodane celowo, nienaturalnie. Jeśli Google widzi 1000 linków zatytułowanych tymi słowami, prawdopodobnie strona zostaje w szybkim czasie ukarana. To tylko jeden z wielu błędów popełnianych przez pseudo pozycjonerów, którzy nie przykładają się do poszerzania wiedzy na temat SEO.

Kluczem do sukcesu jest pozycjonowanie strony internetowej w sposób, który wygląda "w oczach Google" na naturalny.

Przykład "dobrego pozycjonowania":

Metod pozyskiwania linków jest mnóstwo, do najbardziej naturalnych należy pozyskiwanie odnośników z: portali społecznościowych, popularnych katalogów firm czy for internetowych. Jeśli dodajesz linki do swojej strony www z wyżej wymienionych miejsc możesz spać spokojnie.. no chyba, że dodajesz ich po 100 dziennie.
Takiego rodzaju pozycjonowanie nosi swoją nazwę - White Hat Seo. Jest to pozycjonowanie z białego kapelusza czyli pozyskiwanie linków w sposób, który na dzień dzisiejszy nie naraża strony www na kary ze strony Google.

Należy jednak pamiętać, że nigdy nie wiadomo co nowego wymyśli Google i jakie techniki pozycjonowania zacznie uznawać za spamerskie. Niestety z każdą zmianą algorytmu pozycjonowanie staje się coraz trudniejsze, a co za tym idzie droższe. Coraz więcej czasu i uwagi należy poświęcać pozycjonowanej stronie www jednak jest to jedyna droga do sukcesu zarówno firmy pozycjonerskiej jak i Klienta.

W następnych wpisach zamieścimy kolejne informacje na temat tego, jakie czynniki wewnętrzne strony mają wpływ na wysokie pozycje strony internetowej w Google.

Tymczasem zachęcamy do zapoznania się z warunkami pozycjonowania jakie oferujemy naszym Klientom.