Spis treści

Strony internetowe – cena może Cię zaskoczyć


To, ile zapłacisz za własną stronę internetową, zależy od bardzo wielu czynników. To mniej więcej tak, jak z zakupem samochodu. Podstawowa wersja może i kosztuje mało, ale kiedy zaczniesz dodawać kolejne opcje, okazuje się, że wartość Twojego wymarzonego auta wzrośnie dwukrotnie. Dodatkowo na cenę zakupu wpływa również wybór producenta. Podobnie kształtują się koszty tworzenia stron internetowych.

Typ strony WWW, poziom jej rozbudowania, wybrany system zarządzania treścią (CMS), wielojęzyczność, wreszcie sam „producent” to tylko kilka zmiennych, które wpływają na to, ile kosztuje tworzenie stron internetowych. Bardzo często to, co najdroższe kryje się w części witryny niewidocznej gołym okiem, czyli w kodzie. Szablonowe projektowanie prostych stron internetowych może zająć co najmniej kilkanaście godzin, ale i tak nie będą one miały wielu funkcjonalności, jakie oferuje np. system zarządzania treścią (CMS), o którym kilka słów niżej. Strony szablonowe sprawdzają się idealnie wtedy, kiedy planujemy przetestować nasz biznes, stworzyć wersję MVP, aby zbadać rynek. Odradzamy jednak wykonywania stron na szablonach wtedy, jeśli zależy nam na najwyższej jakości kodu, szybkości ładowania czy długotrwałym wsparciu i rozwoju.

Być może wystarczy stworzyć prostą stronę WWW, która będzie mieścić się w niższym przedziale cenowym, żeby sprostała wymaganiom związanym z rozwojem firmy. Być może potrzebujesz zaawansowanej aplikacji webowej, żeby w ogóle zaistnieć w gronie silnej konkurencji. Zostaw takie gdybanie konkurencji i przejdź z nami do konkretów. Z artykułu dowiesz się, jak opracowujemy projekt strony internetowej, za którą nie przepłacasz, a jednocześnie otrzymujesz wszystkie wymagane funkcjonalności.

co wpływa na cenę tworzenia strony internetowej

Ile kosztuje tworzenie stron WWW – witryna statyczna czy CMS?


Strony internetowe dzielą się na dwa główne typy:

  1. witryny statyczne – nie możesz nimi samodzielnie zarządzać. Jeśli masz odpowiednią wiedzę z zakresu programowania, możesz edytować taką witrynę, ale jest to dużo bardziej skomplikowane niż w CMS-ie. W dzisiejszych czasach głównymi argumentami za tworzeniem takich stron jest szybkość ładowania i bezpieczeństwo;
  2. strony WWW oparte o CMS – w systemie zarządzani treścią na Twojej stronie masz dostęp do panelu administracyjnego. Po zalogowaniu możesz łatwo zarządzać własną stroną WWW, posługując się edytorem tekstu oraz przyjaznymi, bardzo intuicyjnymi page builderami. Tworzenie strony internetowej najlepiej prowadzić na open source’owym systemie CMS. Prym wiedzie popularny w branży WordPress. O tym, dlaczego rekomendujemy open source, z chęcią opowiemy na spotkaniu.

Responsywne strony internetowe oparte na systemie zarządzania treścią są zwykle droższe niż strony statyczne. Nie bez powodu – mamy wówczas dużo większy wybór opcji i funkcjonalności, które często sięgają poziomu zaawansowanej aplikacji webowej, czyli projektu nastawionego na interakcję z użytkownikiem (np. aplikacja bookingowa czy sprzedażowa). Sam CMS jest też niezbędny w przypadku, gdzie planujemy gromadzenie danych na stronie internetowej - np. danych przesłanych z formularza, danych o zamówieniach lub tam, gdzie potrzebny jest system logowania dla użytkowników.

Jeśli chodzi o wybór samego CMS-a, w naszej ocenie nie warto ufać autorskim rozwiązaniom, które są jak tykająca bomba. W końcu coś pójdzie nie tak.

Poniżej przedstawiamy klika powodów, dlaczego tak uważamy:

  • nie możesz wprowadzać zmian w kodzie źródłowym, przez co możliwości edycji witryny są znacznie ograniczone,
  • autorzy takich rozwiązań nie przekazują Ci autorskich praw majątkowych do projektu, a jedynie udzielają licencji na korzystanie ze strony,
  • istnieje duże ryzyko windowania ceny przez wykonawcę takiego autorskiego rozwiązania, w końcu tylko oni mogą wprowadzać zmiany w kodzie,
  • nad autorskim systemem pracuje zazwyczaj grupa programistów, która nie ma takiego bagażu doświadczeń, jak tysiące pasjonatów programowania wspierających i rozwijających rozwiązania open source’owe.
  • Zupełnie inaczej wygląda praca na WordPressie, zwłaszcza w przypadku naszej agencji. Dzięki zaawansowanej wiedzy naszych programistów mamy własne wtyczki do WordPressa, które ułatwiają tworzenie stron internetowych i późniejszy rozwój serwisu.

    Decyzja, czy tworzenie stron WWW ma być oparte na systemie CMS, czy raczej potrzebujesz tylko prostej witryny statycznej, zaważy na kosztach całego projektu. Co zrobić, żeby nie przepłacać? Odpowiedź znajdziesz w naszym modelu współpracy z klientem.

    Komu powierzyć tworzenie stron WWW?


    Projektowanie strony internetowej to zadanie dla freelancera albo agencji. Rozsądek podpowiada, że o wiele lepszym rozwiązaniem jest powierzenie tworzenia stron WWW właśnie agencji – najlepiej zajmującej się nie tylko web developmentem, ale też pozycjonowaniem stron internetowych. Ważne, żeby firma posiadała bogate portfolio, zaufanych klientów, listy referencyjne oraz wszystko to, co potwierdzi jej profesjonalizm w projektowaniu stron WWW.

    Możesz znaleźć rzetelnego i profesjonalnego freelancera, który specjalizuje się w tworzeniu stron WWW, ale musisz patrzeć w przyszłość – indywidualny wykonawca nie zawsze jest w stanie zaprojektować witrynę, która spełni wytyczne Google, czyli będzie się dobrze pozycjonować.

    Oprócz tego korzystając z usług freelancera, nie zawsze dostajesz gwarancję na właściwe funkcjonowanie strony WWW czy instrukcję obsługę witryny (jeśli zdecydujesz się na CMS). Nie masz też żadnej pewności, że za pół roku Twój freelancer będzie skłonny do dalszej współpracy, bo przecież może zajmować się już zupełnie czymś innym.

    A co z ceną za stronę internetową u freelancera? Czy ograniczony budżet zmusza Cię do rezygnacji z oferty profesjonalnej agencji? Niekoniecznie – w agencji Empressia realizujemy też mniejsze projekty, a know how przechodzi na kolejnych członków zespołu, dzięki czemu masz pewność, że po kilku latach nie odmówimy Ci pomocy przy wprowadzeniu kolejnych zmian na stronie internetowej.

    freelancer - koszt www

    Agencja interaktywna – tworzymy strony internetowe, które sprzedają


    Jeśli zdecydujesz się na wybór profesjonalnej agencji interaktywnej, w cenie otrzymasz coś więcej niż samą stronę internetową – w agencji Empressia czeka na Ciebie:

    • zespół specjalistów w różnych dziedzinach – grafik, web developerzy, project manager, a na późniejszym etapie pracy również specjalista SEO czy copywriter;
    • indywidualny projekt graficzny strony internetowej;
    • gwarancja właściwego funkcjonowania strony internetowej;
    • terminowe projektowanie stron internetowych;
    • optymalizacja SEO dla wyszukiwarek;
    • pomoc posprzedażowa, doradztwo w zakresie reklamy internetowej;
    • instrukcja obsługi strony internetowej;
    • gwarancja współpracy w kolejnych etapach rozbudowy strony WWW.

    Jak widzisz, zrealizowanie strony internetowej z pomocą profesjonalnej agencji interaktywnej niesie ze sobą cały wachlarz dodatkowych usług oraz możliwości. Choć i tutaj nie zawsze jest kolorowo. Na polskim rynku funkcjonuje cała masa agencji, których ceny za utworzenie strony WWW są wręcz horrendalne.

    Najrozsądniej jest porównać przynajmniej kilka ofert i wybrać tę, która wzbudzi Twoje największe zaufanie, a sam koszt strony WWW będzie według Ciebie racjonalny. Jeśli uznasz, że cena zdecydowanie odstaje od średniej, koniecznie spytaj, z czego to wynika – w jakość warto inwestować.

    agencja interaktywna - koszt strony www

    Przy porównaniu ofert należy brać oczywiście inne czynniki poza ceną, takie jak:

    • znajomość Twojej branży przez agencję, która ma wykonać projekt,
    • doświadczenie oraz liczbę zrealizowanych projektów,
    • opinie w Google,
    • wspólny język - to niezwykle ważny aspekt, ponieważ praca nad stroną trwa czasem kilka miesięcy, a każdy z nas chciałby pracować w miłych warunkach - dobra atmosfera sprzyja kreatywności!

    Jak stworzyć stronę internetową i nie przepłacać?


    Wyobraź sobie taką sytuację. Zaadoptowałaś/-eś psa i chcesz wyprowadzać go na spacer. Potrzebujesz oczywiście smyczy. Każdy wie, jak wygląda smycz – jest obroża, jest sznurek i coś do trzymania w dłoni. Myślisz jednak – chyba warto spytać specjalisty, w końcu chcę, by mój pupil czuł się na spacerze bezpieczenie i przyjemnie.

    Rozmowa ze sprzedawcą w sklepie zoologicznym uświadamia Ci, że Twój zwierzak wyrośnie na silnego psa – smycz musi być zrobiona z solidnego materiału. Chcesz chodzić z nim na treningi? Oprócz obroży kup też szelki. Twój zakładany koszt poniżej 50 zł wzrasta, ale wraz z nim wzrasta funkcjonalność smyczy, wygoda pupila, a dla Ciebie przyjemność ze spaceru.

    Prosty przykład pokazuje, że konsultacje ze specjalistą z konkretnej branży nie służą podniesieniu ceny usługi czy produktu, ale sprawieniu, że Twój wydatek nie pójdzie na marne. Strona internetowa, która nie pozwoli Ci osiągnąć zamierzonego celu – zbadać rynek, rozwinąć działalność, dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej czy poszerzyć konwersje – to pieniądze wydane na marne. Podczas takich konsultacji w agencji Empressia może się nawet okazać, że strona jest Ci… niepotrzebna. Takie wnioski można wysnuć tylko po wnikliwej analizie niszy i konkurencji, której nie wykona dla Ciebie freelancer.

    W Empressia mamy sprawdzony sposób na projektowanie stron internetowych zgodnie z potrzebami klienta i wymaganiami stawianymi przez branżę (warsztaty).

    Projektowanie stron internetowych – wizja, koncepcja, prognoza


    Wspomniana wyżej analiza rynku, konkurencji i przede wszystkim potrzeb naszych klientów pozwala nam wybrać jedną z metod opracowania projektu strony – krótsza rozmowa briefująca z project managerem lub rozbudowane warsztaty z nastawieniem na tworzenie aplikacji webowej.

    Tworzenie stron internetowych – warsztaty dla przedsiębiorców


    Jednym z celów warsztatów dla naszych klientów jest odpowiedzenie im na zwykle najważniejsze pytanie – ile to będzie kosztować, ale także realnie oszacować możliwości projektu i wskazać potencjalne ryzyka, które mogłyby sprawić, że projekt nie doczeka się szczęśliwego finału. Tworzenie stron internetowych jest pracą twórczą, więc przewidzenie dokładnej liczby roboczogodzin spędzonych nad projektem jest niemożliwe, a co więcej – byłoby krzywdzące dla jakości i oczekiwanych rezultatów. Warsztaty pozwalają mniej więcej oszacować proces kodowania i zakres kosztów.

    W praktyce wygląda to tak:

    • ustalamy, czy potrzebujesz indywidualnego projektu, czy strony szablonowej;
    • weryfikujemy Twoje wizje oraz potrzeby;
    • dajemy mnóstwo naszych propozycji i praktycznych rozwiązań;
    • przygotowujemy makiety funkcjonalne serwisu i layouty – pokazujemy to, co internauta będzie mógł zrobić na stronie;
    • przewidujemy historie użytkownika, czyli tzw. user story na stronie głównej i innych elementach serwisu;
    • badamy zachowanie i potrzeby grupy docelowej, kreując brand persony;
    • określamy ryzyka projektowe;
    • definiujemy wymagania niefunkcjonalne, takie jak szybkość ładowania strony, konieczność stworzenia regulaminów czy odbycia konsultacji prawnych związanych z projektem;
    • rozrysowujemy przykładowe podstrony.

    Dostajesz nie tylko szeroki zakres porad na temat rozwiązań dla Twojej strony, ale także unikalną branżową wiedzę, która pozwoli Ci podejmować najlepsze decyzje.

    Wraz z naszymi umiejętnościami dajemy w pakiecie nasze zasoby intelektualne.

    Naturalnie stajemy się Twoim partnerem biznesowym, a nie zwykłym wykonawcą usługi – analizujemy konkurencję, doradzamy pod kątem SEO, wyboru serwera czy domeny.

    Ile kosztuje strona internetowa – wycena projektu


    Po warsztatach, które dają Ci szeroki pogląd na proces programowania Twojej strony internetowej, możemy przygotować wstępną wycenę projektu. Im bardziej skomplikowana witryna (funkcjonalności, interakcje, projekty graficzne), tym więcej roboczogodzin trzeba będzie nad nią spędzić.

    Tworzenie stron internetowych to nie produkcja masowych wyrobów, pakowanie ich do pudełek i wręczanie nabywcom. To zaawansowany proces kreatywnej pracy, który przeradza się w godziny kodowania, testowania i stałego ulepszania pod Twoim nadzorem. Cały czas raportujemy wykonywaną pracę, bo transparentne działania są podstawą naszej współpracy z klientami. Konsultujemy z Tobą kolejne elementy, więc masz realny wpływ na wygląd i działanie strony.

    Mówiąc wprost – fixed price, czyli stała cena jest możliwa do ustalenia, dopiero gdy mamy 100% pewności na temat wypracowanych rozwiązań. W międzyczasie podajemy Ci natomiast przedział cenowy, który będzie się przechylał w jedną ze stron wraz ze wdrażaniem Twoich i naszych pomysłów.

    ile kosztuje strona www

    Ile kosztuje strona internetowa w agencji interaktywnej?


    Oto przykładowe i orientacyjne widełki cenowe:

    • statyczna strona internetowa, szablon graficzny: 3-4,5 tys. zł
    • statyczna strona internetowa, projekt graficzny indywidualny: 7-10 tys. zł
    • strona internetowa z CMS-em WordPress, szablon graficzny: 4-7 tys. zł
    • strona internetowa z CMS-em WordPress, indywidualny projekt graficzny: od 13 tys. zł

    ile koszuje strona internetowa

    Powyższe wartości są wyłącznie orientacyjnymi kosztami utworzenia strony internetowej i nie stanowią konkretnej oferty handlowej agencji Empressia.

    Cena zależy od:

  • liczby podstron do zaprojektowania i zakodowania;
  • oczekiwanych wobec funkcjonalności, takich jak system logowania, kalendarze wydarzeń, katalogi produktów itp.;
  • opcji wielojęzyczności;
  • wyboru między szablonem i indywidualnym projektem;
  • konieczności zaprojektowania dodatkowych infografik/ikon;
  • integracji z zewnętrznymi systemami;
  • wybranej technologii (np. Headless WordPress + React).

Cennik stron internetowych – wnioski


Jak już pewnie się domyślasz, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje strona internetowa. Można posłużyć się stwierdzeniem „sky is the limit” i to będzie właściwa odpowiedź. Jeśli jednak masz sprecyzowane wymagania co do swojej strony internetowej, to niniejszy artykuł powinien choć trochę pomóc wycenić Twoją stronę internetową. A może zupełnie nie wiesz, czego potrzebujesz? Łagodnie wprowadzimy Cię w proces tworzenia witryny i zapełnienia jej treścią.

Wiesz już, ile w przybliżeniu kosztuje strona internetowa. W innych artykułach dostępnych na naszym blogu odpowiadamy również na pytania z zakresu przybliżonych cen sklepów internetowych i pozycjonowania WWW – sprawdź, ile kosztuje sklep internetowy, a także ile kosztuje pozycjonowanie. Zachęcamy jednocześnie do zapoznania się z naszą ofertą na pozycjonowanie sklepów internetowych.

Jeśli chcesz otrzymać wstępną wycenę strony internetowej i nie zaprzątać sobie głowy pytaniem, ile kosztuje strona internetowa, wypełnij poniższy formularz, a koszt utworzenia strony internetowej prześlemy Ci w 48 h. Nasze wyceny są w pełni niezobowiązujące oraz darmowe.

 
przejdź do formularza szybkiej wyceny
 

FAQ - najczęściej zadawane pytania

1. Ile kosztuje strona internetowa?

Koszt strony internetowej zależy w dużej mierze od objętości (liczby podstron) oraz wymagań związanych z jej obsługą. Witryna na CMS będzie tańsza niż napisana od podstaw w HTML. Sklep, który ma 100.000 produktów, będzie droższy niż ten, który ma w ofercie kilka artykułów (oczywiście to duże uproszczenie i każda wycena w naszej agencji jest indywidualna!).

2. Agencja interaktywna vs freelancer - komu powierzyć stronę internetową?

Agencja interaktywna to zdecydowanie szerszy zakres usług dzięki współpracy developerów i grafików. Przed kodowaniem prowadzimy warsztaty, na których konsultujemy z klientem jego wizję i potrzeby, badamy konkurencję, opiekujemy się witryną po realizacji projektu, pozycjonujemy strony WWW. Krótko mówiąc – kompleksowa obsługa.

3. Ile kosztuje strona www z pozycjonowaniem?

Wybór pakietu strona internetowa + pozycjonowanie wiąże się najczęściej z niższą miesięczną ceną SEO. Jest to opłacalne dla obu stron: agencji (która uwzględnia SEO w procesie projektowania stron WWW) oraz klienta (który pnie się na szczytowe pozycje w wynikach wyszukiwania).