SEO case study serwisu z branży medycznej

Zwiększenie widoczności w TOP3 o 29% w 6 miesięcy

Słowem wstępu

Pozycjonowanie stron z branży medycznej pomaga zwiększać ich widoczność w wynikach wyszukiwania, bez konieczności tworzenia kampanii reklamowych, które w przypadku tej gałęzi są mocno ograniczone przez prawo. Można znaleźć jednak wspólny punkt, żeby dostosować stronę zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i jej realnych użytkowników.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Główną misją firmy, z którą podjęliśmy współpracę, jest zapewnienie dostępu do innowacyjnego leczenia z pozyskanych komórek macierzystych, które mają potencjał do ratowania życia i zdrowia dzieci oraz innych członków rodziny klientów. Zasadniczym celem firmy jest profesjonalne pozyskiwanie i przechowywanie komórek macierzystych z krwi pępowinowej, łożyskowej oraz sznura pępowinowego.

Grupą docelową firmy są kobiety w ciąży.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Przede wszystkim głównym problemem, z którym się zmagaliśmy, był niewykorzystany potencjał treści, mimo już istniejącej wysokiej widoczności. Analiza witryny wykazała, że artykuły blogowe, które stanowiły kluczową część zawartości, były zbyt krótkie i ubogie w istotne frazy kluczowe. W rezultacie, mimo dotarcia do pewnej liczby użytkowników, witryna nie wykorzystywała swojego pełnego potencjału. Naszym celem było zwiększenie widoczności strony na frazy longtailowe związane z prowadzoną działalnością.

Agata Wojtylak
SEO Specialist

Damian Mączyński - Head of SEO

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Recykling artykułów

W tej fazie przeprowadziliśmy dokładną analizę treści artykułów blogowych, wybierając te, które miały największy potencjał. Następnie przystąpiliśmy do rozbudowy tych podstron, wzbogacając treści przy użyciu odpowiednich fraz kluczowych i ich kolokacji, aby wzmocnić ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Wzbogaciliśmy stronę o wartościowe treści, które dostarczyły czytelnikom dokładnych i rzetelnych informacji. Dbałość o jakość i użyteczność treści było priorytetem, co miało na celu zbudowanie zaufania u czytelników. Jednocześnie skupiliśmy się na optymalizacji meta tagów, nagłówków oraz opisów alternatywnych dla grafik, aby zwiększyć atrakcyjność strony w oczach zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek internetowych.

Linkowanie wewnętrzne

Jednym z kluczowych działań, które przeprowadziliśmy, było gruntowne przeorganizowanie linkowania wewnętrznego na stronie. Po dokładnej analizie całego profilu linkowego podjęliśmy decyzję o skoncentrowaniu wszystkich odnośników na najbardziej istotnych artykułach blogowych. Wprowadzone zmiany w linkowaniu wewnętrznym miały na celu nie tylko wzmocnić pozycje najważniejszych artykułów, ale również poprawić strukturę witryny jako całości. Nowa organizacja linków pomogła zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom w lepszym zrozumieniu tematyki strony, co przyczyniło się do poprawy jej widoczności i atrakcyjności dla odwiedzających.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

search console case study

Odnotowany znaczący wzrost ruchu na stronie w porównaniu do poprzednich sześciu miesięcy

Pozycje
Fraz kluczowych

seostation case study

Osiągnięta poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania na przestrzeni pierwszych 6 miesięcy współpracy

Wykresy z narzędzia
Ahrefs

ahrefs ruch case study

Wykres wskazujący na wzrost ruchu organicznego w ciągu roku

ahrefs frazy case study

Wykaz ilości fraz znajdujących się w TOP3, TOP10 oraz TOP20 odnotowany w narzędziu Ahrefs

Wykresy z narzędzia
Senuto

senuto case study

Wzrost widoczności serwisu w ciągu 6 miesięcy działań

Wykresy z narzędzia
SEMSTORM

search console case study

Wzrost ilości fraz kluczowych w TOP3, TOP10, TOP20 oraz TOP50 w ujęciu półrocznym

SEMSTORM
Jak wzrosła widoczność strony?

4 865 → 6 256

TOP 3

10 239 → 12 700

TOP 10

40 678 → 61 665

TOP 20

Podsumowanie
Jak zwiększyliśmy dzienny ruch organiczny?

Po przeprowadzeniu naszych działań widoczność serwisu znacząco wzrosła. Zaobserwowaliśmy również wzrost ruchu na stronie. Osiągnięte wyniki potwierdzają, jak ważna jest odpowiednia strategia SEO. Dbałość o optymalizację linkowania wewnętrznego, treści, frazy kluczowe i meta tagi przyniosła wymierne rezultaty, czyniąc naszą witrynę bardziej atrakcyjną zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek internetowych.

Chcesz dołączyć
do grona naszych zadowolonych klientów?

Skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!

Wypełnij brief
cookie

Ciasteczka na tej stronie nie są jadalne. Dla Twojego bezpieczeństwa korzystamy z wirtualnych :) Dowiedz się więcej.

Polityka prywatności

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.