Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie strony z branży sezonowej to wyzwanie, które wymaga precyzyjnego planowania oraz doskonałego timingu. Działania SEO należy rozpocząć z odpowiednim wyprzedzeniem, aby zdążyć na szczyt sezonu. Należy także szybko reagować na zmiany w trendach, zachowaniach konsumentów oraz działaniach konkurencji, co wymaga elastyczności i gotowości do modyfikacji strategii.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Strona, którą pozycjonowaliśmy, jest sklepem oferującym konstrukcje stalowe – m.in. garaże blaszane, kojce dla psów oraz domki ogrodowe. Największe zainteresowanie produktami zauważamy na początku wiosny oraz wczesną jesienią. To najlepszy moment na stawianie tego typu konstrukcji, dlatego też te okresy są kluczowe. Cały rok jednak skupiamy się na budowie autorytetu serwisu i wzmacnianiu widoczności, dzięki czemu z każdym kolejnym sezonem widoczne są coraz większe wzrosty ruchu.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Jednym z problemów, z którym zderzyliśmy się na samym początku, była duplikacja wszystkich kategorii. Strona była podzielona na ofertę i sklep, w których znajdowały się kategorie o tych samych nazwach, a innych adresach. Priorytetem było uporządkowanie struktury i wypełnienie serwisu wartościowymi tekstami ofertowymi oraz budowanie jego tematyczności.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja techniczna
Kluczowym działaniem na stronie było poprawienie jej struktury, pozbywając się zduplikowanych kategorii oraz wdrażając odpowiednie przekierowania 301. Wykonaliśmy także szereg działań z zakresu technicznej optymalizacji strony oraz skupiliśmy się na optymalizacji sekcji meta.
Link building
Postawiliśmy na naturalny link building. Przygotowaliśmy oraz opublikowaliśmy około 20 artykułów sponsorowanych, pozyskując w ten sposób wartościowe linki do strony. Dodatkowo wzmocniliśmy ją, zdobywając około 550 linków zewnętrznych.
Content
Podczas współpracy skupiliśmy się na budowaniu tematyczności strony oraz zwiększaniu widoczności serwisu zarówno dla ogólnych słów kluczowych, jak i fraz longtailowych. Wypełniliśmy podstrony treściami ofertowymi, a także co miesiąc tworzymy wartościowe artykuły tematyczne. Łącznie przygotowaliśmy aż 312 000 zzs treści.
Wykresy z narzędzia
Ahrefs
Wzrost ruchu w ciągu ostatniego roku
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Porównanie ostatnich 3 miesięcy rok do roku
Pozycje
Fraz kluczowych
Wykaz pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz kluczowych z narzędzia SeoStation
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
68 → 612
TOP 3
318 → 1343
TOP 10
1341 → 3391
TOP 50
Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
Regularne działania, wykonywane przez cały rok, to klucz do sukcesu w branży sezonowej. Systematyczne prace podejmowane w zakresie on-site i off-site przez 12 miesięcy spowodowały zwiększenie ruchu i widoczności, a także przyniosły zachwycające efekty w najważniejszym momencie roku.
Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów? Skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!
Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief