Start
Co znajdziesz w tym case study?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie w branży poligraficznej wiąże się z koniecznością konkurowania zarówno ze znanymi drukarniami o zasięgu ogólnopolskim, jak i tymi lokalnymi, które docierają do mieszkańców danego obszaru/miasta. Strategia (a także content plan) powinna być również zależna od tego, czy dana firma koncentruje się na kliencie indywidualnym, czy biznesowym.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Pozycjonujemy stronę firmy z branży poligraficznej, oferującą różnego rodzaju wydruki cyfrowe – w tym katalogi, etykiety, kalendarze, wizytówki czy druki wielkoformatowe. Drukarnia obsługuje głównie klientów biznesowych i oferuje wysyłkę na terenie całej Polski. Parametry poszczególnych zamówień można personalizować za pomocą dedykowanych kalkulatorów produktowych.
Wyznaczone cele
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Naszym głównym celem było wypozycjonowanie kilku najbardziej priorytetowych dla klienta produktów na stronie. Jako cele poboczne wyznaczyliśmy zdobycie ruchu organicznego na frazy typu „drukarnia cyfrowa” pochodzącego z różnych miast Polski oraz wsparcie ruchu na podstronach ofertowych za pomocą wartościowych artykułów blogowych.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Content marketing
W ramach ogólnego pozycjonowania przygotowaliśmy treści dla wszystkich pozycjonowanych podstron produktowych (począwszy od tych, które były najbardziej priorytetowymi dla klienta). Utworzyliśmy podstrony lokalne z treściami ukierunkowanymi na pozycjonowanie w różnych miastach Polski, a także stworzyliśmy wiele wpisów blogowych powiązanych z branżą poligraficzną. Dla ulotek wyborczych, które zainteresowaniem cieszą się jedynie w okresie wyborczym, stworzyliśmy dedykowany wpis blogowy, zawierający najczęściej wyszukiwane frazy tematyczne.
Link building
Cyklicznie pozyskiwaliśmy linki zewnętrzne z forów w ramach marketingu szeptanego, a także publikowaliśmy artykuły sponsorowane.
Optymalizacja strony i crawl budgetu
W momencie przejęcia pozycjonowania strony wiele adresów, które w przeszłości były na niej dostępne, generowało błędy 404 (co można było zauważyć w statystykach Google Search Console). Dlatego priorytetowo zajęliśmy się ich przekierowaniem. Kluczowe było także uporządkowanie struktury strony poprzez wprowadzenie landing page podlinkowanych w stopce. Pozwoliły one pozycjonować się na ogólne frazy kluczowe dotyczące oferowanych produktów, niepowiązane z ich szczegółowymi wariantami. Skupiliśmy się również na optymalizacji linkowania wewnętrznego.
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Ruch organiczny na stronie w ciągu ostatnich 16 miesięcy
Ruch organiczny na stronie w ciągu ostatnich 12 miesięcy
Ruch na podstronie dotyczącej ulotek wyborczych, w szczycie sezonu wyborczego
Ogólny ruch na stronie, w szczycie sezonu wyborczego
(warto zwrócić uwagę na zwiększoną wyszukiwalność po zakończonym sezonie wyborczym względem okresu przedwyborczego)
Wykres z narzędzia
AHREFS
Estymacje ruchu organicznego w przeciągu ostatnich 5 lat wg Ahrefs
SEMSTORM
Jak wzrosła widoczność strony?
2 → 76
TOP 3
3 → 313
TOP 10
8 → 657
TOP 20
Rezultaty po 2 latach pozycjonowania względem stanu początkowego
Podsumowanie
Regularne rozbudowywanie struktury strony oraz cykliczne linkowanie zewnętrzne pozwalają na zbudowanie autorytetu domeny, który jest konieczny do rywalizacji z największymi krajowymi konkurentami w branży poligraficznej. Jeżeli w branży mogą występować trendy, warto zawczasu zadbać o przygotowanie odpowiednio zoptymalizowanej, dedykowanej temu trendowi zakładki (lub serii zakładek). Pozwoli ona zdobyć dodatkowy ruch organiczny od momentu rozpoczęcia sezonu.
Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów? Skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!
Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief