SEO case study pozycjonowania dla strony z branży poligraficznej

Sukces drukowany – 400% wzrostu ruchu organicznego w ciągu roku

Słowem wstępu

Pozycjonowanie w branży poligraficznej wiąże się z koniecznością konkurowania zarówno ze znanymi drukarniami o zasięgu ogólnopolskim, jak i tymi lokalnymi, które docierają do mieszkańców danego obszaru/miasta. Strategia (a także content plan) powinna być również zależna od tego, czy dana firma koncentruje się na kliencie indywidualnym, czy biznesowym.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Pozycjonujemy stronę firmy z branży poligraficznej, oferującą różnego rodzaju wydruki cyfrowe – w tym katalogi, etykiety, kalendarze, wizytówki czy druki wielkoformatowe. Drukarnia obsługuje głównie klientów biznesowych i oferuje wysyłkę na terenie całej Polski. Parametry poszczególnych zamówień można personalizować za pomocą dedykowanych kalkulatorów produktowych.

Wyznaczone cele
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Naszym głównym celem było wypozycjonowanie kilku najbardziej priorytetowych dla klienta produktów na stronie. Jako cele poboczne wyznaczyliśmy zdobycie ruchu organicznego na frazy typu „drukarnia cyfrowa” pochodzącego z różnych miast Polski oraz wsparcie ruchu na podstronach ofertowych za pomocą wartościowych artykułów blogowych.

Mikołaj Frohmberg
Technical SEO Specialist

Damian Mączyński - Head of SEO

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Content marketing

W ramach ogólnego pozycjonowania przygotowaliśmy treści dla wszystkich pozycjonowanych podstron produktowych (począwszy od tych, które były najbardziej priorytetowymi dla klienta). Utworzyliśmy podstrony lokalne z treściami ukierunkowanymi na pozycjonowanie w różnych miastach Polski, a także stworzyliśmy wiele wpisów blogowych powiązanych z branżą poligraficzną. Dla ulotek wyborczych, które zainteresowaniem cieszą się jedynie w okresie wyborczym, stworzyliśmy dedykowany wpis blogowy, zawierający najczęściej wyszukiwane frazy tematyczne.

Link building

Cyklicznie pozyskiwaliśmy linki zewnętrzne z forów w ramach marketingu szeptanego, a także publikowaliśmy artykuły sponsorowane.

Optymalizacja strony i crawl budgetu

W momencie przejęcia pozycjonowania strony wiele adresów, które w przeszłości były na niej dostępne, generowało błędy 404 (co można było zauważyć w statystykach Google Search Console). Dlatego priorytetowo zajęliśmy się ich przekierowaniem. Kluczowe było także uporządkowanie struktury strony poprzez wprowadzenie landing page podlinkowanych w stopce. Pozwoliły one pozycjonować się na ogólne frazy kluczowe dotyczące oferowanych produktów, niepowiązane z ich szczegółowymi wariantami. Skupiliśmy się również na optymalizacji linkowania wewnętrznego.

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

search console case study

Ruch organiczny na stronie w ciągu ostatnich 16 miesięcy

search console case study

Ruch organiczny na stronie w ciągu ostatnich 12 miesięcy

search console case study

Ruch na podstronie dotyczącej ulotek wyborczych, w szczycie sezonu wyborczego

search console case study

Ogólny ruch na stronie, w szczycie sezonu wyborczego
(warto zwrócić uwagę na zwiększoną wyszukiwalność po zakończonym sezonie wyborczym względem okresu przedwyborczego)

Wykres z narzędzia
AHREFS

search console case study

Estymacje ruchu organicznego w przeciągu ostatnich 5 lat wg Ahrefs

SEMSTORM
Jak wzrosła widoczność strony?

2 → 76

TOP 3

3 → 313

TOP 10

8 → 657

TOP 20

Rezultaty po 2 latach pozycjonowania względem stanu początkowego

Podsumowanie

Regularne rozbudowywanie struktury strony oraz cykliczne linkowanie zewnętrzne pozwalają na zbudowanie autorytetu domeny, który jest konieczny do rywalizacji z największymi krajowymi konkurentami w branży poligraficznej. Jeżeli w branży mogą występować trendy, warto zawczasu zadbać o przygotowanie odpowiednio zoptymalizowanej, dedykowanej temu trendowi zakładki (lub serii zakładek). Pozwoli ona zdobyć dodatkowy ruch organiczny od momentu rozpoczęcia sezonu.

Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów? Skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!

Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się

Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.