SEO case study dla sklepu z branży sezonowej

338% wzrostu fraz w top3 w branży żeglarsko-motorowodnej w ciągu roku

Słowem wstępu

Pozycjonowanie sklepu internetowego w branży sezonowej wymaga odpowiednich strategii oraz wdrożenia działań jeszcze przed rozpoczęciem najbardziej kluczowych miesięcy w roku. W przypadku obszernych sklepów warto zaplanować je z dużym wyprzedzeniem ze względu na ogromny nakład pracy, jaki trzeba poświęcić na optymalizację oraz utworzenie treści dla wielu kategorii.

02

Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?

Strona, nad którą pracowaliśmy, zajmuje się sprzedażą wyposażenia, produktów oraz akcesoriów przeznaczonych do łodzi, jachtów i żaglówek, a także dla osób uprawiających sporty wodne. Popularność oferty wzrasta w okresie wiosenno-letnim, natomiast konsekwencja w działaniach i stałe rozwijanie sklepu sprawia, że strona zyskuje na widoczności przez cały rok.

Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?

03

Głównym problemem, z którym przyszło nam się zmierzyć, był olbrzymi spadek ruchu spowodowany wcześniejszą migracją sklepu. Efekty nie przyszły od razu, natomiast konsekwencja działań i cierpliwość pozwoliły uzyskać nam ruch na poziomie o 100 procent większym od największego ruchu przed migracją.

Aneta Lewandowska
SEO Specialist

Aneta Lewandowska - SEO Specialist

Wykonane prace
Co zrobiliśmy?

04

Optymalizacja techniczna

Wśród działań on-site, które wykonaliśmy, najważniejszym elementem było wdrożenie strategii linkowania wewnętrznego oraz skupienie się na sukcesywnej optymalizacji sekcji meta. Mierzyliśmy się także z niepoprawną strukturą kategorii oraz powieleniem wybranych podkategorii.

Link building

Bardzo ważne było również zbudowanie naturalnego profilu linkowego. Łącznie przygotowaliśmy oraz opublikowaliśmy 34 artykuły sponsorowane. Dodatkowo pozyskaliśmy także ponad 100 innych linków zewnętrznych.

Content

W trakcie trwania współpracy zadbaliśmy o zwiększenie widoczności sklepu na frazy ogólne, jak i longtailowe. Priorytetem było uzupełnienie kategorii o zoptymalizowane opisy. Jednocześnie cały czas tworzymy artykuły blogowe, które poza zbieraniem ruchu na dłuższe słowa kluczowe mają także dużą wartość dla użytkowników.

Wykresy z narzędzia
Ahrefs

Ahrefs case study

Ruch od początku istnienia strony z zaznaczeniem momentu rozpoczęcia współpracy

Wykresy z narzędzia
Google Search Console

search console case study

Porównanie ostatnich 3 miesięcy rok do roku

Pozycje
Fraz kluczowych

SeoStation case study

Wykaz pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz kluczowych z narzędzia SeoStation

SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

163 → 715

TOP 3

968 → 2146

TOP 10

4734 → 7602

TOP 50

Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?

Odpowiednia strategia oraz konsekwentne działania pozwoliły nie tylko przywrócić wyniki strony sprzed migracji, ale także doprowadziły do znacznego zwiększenia ruchu i widoczności sklepu.

Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów? Skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!

Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się

Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.

Wypełnij brief

Darmowa wycena

Chcesz otrzymać indywidualną wycenę naszych usług?

Wypełnij krótki brief i prześlij go do nas. Wycenę otrzymasz w ciągu 48h.