Start
Co znajdziesz w tym Case Study?
Słowem wstępu
Pozycjonowanie sklepu internetowego w branży sezonowej wymaga odpowiednich strategii oraz wdrożenia działań jeszcze przed rozpoczęciem najbardziej kluczowych miesięcy w roku. W przypadku obszernych sklepów warto zaplanować je z dużym wyprzedzeniem ze względu na ogromny nakład pracy, jaki trzeba poświęcić na optymalizację oraz utworzenie treści dla wielu kategorii.
Opis firmy
Dla kogo pracowaliśmy?
Strona, nad którą pracowaliśmy, zajmuje się sprzedażą wyposażenia, produktów oraz akcesoriów przeznaczonych do łodzi, jachtów i żaglówek, a także dla osób uprawiających sporty wodne. Popularność oferty wzrasta w okresie wiosenno-letnim, natomiast konsekwencja w działaniach i stałe rozwijanie sklepu sprawia, że strona zyskuje na widoczności przez cały rok.
Zlokalizowanie problemu i wyznaczenie celu
Co odkryliśmy i jakie zadania sobie postawiliśmy?
Głównym problemem, z którym przyszło nam się zmierzyć, był olbrzymi spadek ruchu spowodowany wcześniejszą migracją sklepu. Efekty nie przyszły od razu, natomiast konsekwencja działań i cierpliwość pozwoliły uzyskać nam ruch na poziomie o 100 procent większym od największego ruchu przed migracją.
Wykonane prace
Co zrobiliśmy?
Optymalizacja techniczna
Wśród działań on-site, które wykonaliśmy, najważniejszym elementem było wdrożenie strategii linkowania wewnętrznego oraz skupienie się na sukcesywnej optymalizacji sekcji meta. Mierzyliśmy się także z niepoprawną strukturą kategorii oraz powieleniem wybranych podkategorii.
Link building
Bardzo ważne było również zbudowanie naturalnego profilu linkowego. Łącznie przygotowaliśmy oraz opublikowaliśmy 34 artykuły sponsorowane. Dodatkowo pozyskaliśmy także ponad 100 innych linków zewnętrznych.
Content
W trakcie trwania współpracy zadbaliśmy o zwiększenie widoczności sklepu na frazy ogólne, jak i longtailowe. Priorytetem było uzupełnienie kategorii o zoptymalizowane opisy. Jednocześnie cały czas tworzymy artykuły blogowe, które poza zbieraniem ruchu na dłuższe słowa kluczowe mają także dużą wartość dla użytkowników.
Wykresy z narzędzia
Ahrefs
Ruch od początku istnienia strony z zaznaczeniem momentu rozpoczęcia współpracy
Wykresy z narzędzia
Google Search Console
Porównanie ostatnich 3 miesięcy rok do roku
Pozycje
Fraz kluczowych
Wykaz pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz kluczowych z narzędzia SeoStation
SEMSTORM
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
163 → 715
TOP 3
968 → 2146
TOP 10
4734 → 7602
TOP 50
Podsumowanie
Jak w ciągu roku wzrosła widoczność strony?
Odpowiednia strategia oraz konsekwentne działania pozwoliły nie tylko przywrócić wyniki strony sprzed migracji, ale także doprowadziły do znacznego zwiększenia ruchu i widoczności sklepu.
Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów? Skontaktuj się z nami, a dobierzemy skuteczne rozwiązania dopasowane do Twojego biznesu i strony internetowej!
Chcesz wiedzieć co
możemy zrobić dla Ciebie?
Skontaktuj się
Pomożemy Ci kompleksowo: od audytu SEO, przez content marketing, po wieloetapowe pozycjonowanie strony www i e-commerce.
Wypełnij brief